Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF 2 - skąd zasilic uniwersalne elektryczne szyby

06 Sty 2013 12:28 3342 16
  • Poziom 9  
    Witam. Jestem posiadaczem golfa2 1.8 z 90r. Jakis czas temu zakupilem do niego elektryczne szyby-jest to uniwersalny zestaw pasujacy do wiekszosci samochodow. Moje pytanie brzmi nastepujaco: skad najlepiej zasilic te szyby i jaki bezpiecznik zalozyc na kablu ktory bedzie je zasilal??
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 31  
    Przecież w zestawie jest bezpiecznik. Ja u siebie patrzyłem gdzie najbliżej. Najbliżej miałem bezpieczniki, okazało się nawet, że jest wolne miejsce.
  • Poziom 9  
    no u mnie nie ma zadnego bezpiecznika w zestawie
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    Możesz pociągnąć prąd ze skrzynki bezpieczników, poszukaj z tyłu wolnego pina, w wersji przedliftowej jest ich kilka. Albo prosto z akumulatora, tylko pamiętaj o bezpieczniku, myśle, że 15-20A powinien wystarczyć, jak się spali dasz mocniejszy. Możesz to wszystko podłączyć pod zapłon przez przekaźnik, wtedy szyby będą działały tylko po przekręceniu kluczykiem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W opisie instalacji tych szyb powinna być wyszczególniona wielkość bezpiecznika. Możliwości masz kilka - wykorzystać wolne miejsce w skrzynce bezpiecznikowej, dołożyć bezpiecznik do skrzynki.
    Ile masz tam wyłączników - dwa, czy trzy? Jeśli dwa, to polecam montaż na tunelu środkowym. Zaleta taka, ze z miejsca kierowcy obsłużysz od razu obie szyby.
    Osobiście ja przebudowałbym ten układ na sterowanie pośrednie i zastosował przekaźniki. I obwód silników zasiliłbym z 30 przez właściwy bezpiecznik, a sterowanie z 15.
  • Poziom 31  
    U mnie też we wszystkich gniazdach były bezpieczniki, trzeba się przyjrzeć nawet ze schematem jak potrzeba, czy wszystkie są podpięte.
    Podświetlenie w klawiszach jest na diodach, więc pobór jest niewielki. Podłączenie pod zapłon wydaje mi się nietrafne, a jak na parkingu będziesz chciał szybę otworzyć. Uważam że zasilanie powinno być na stałe (ja tak zrobiłem, minęło już 6 lat i bez problemu). Kilka (chyba ze dwa) razy zdarzyło mi się nie zamknąć okna. Dołożyłem więc domykanie szyb. Teraz spokój.
  • Poziom 9  
    Patrzałem w bezpiecznikach i nie ma tam chyba żadnego wolnego miejsca-we wszystkich gniazdach są bezpieczniki (dodam tylko że jest to wersja amerykanska golfa,ale to chyba nie ma większego znaczenia). Jak podlaczyć to pod zapłon przez przekaźnik? Sory za takie pytania ale jestem zielony jeśli chodzi o elektrykę samochodową. Jeśli ktoś ma czas i cierpliwość to mógłby mi to wytlumaczyć krok po kroku:) Podlączenia pod akumulator wolałbym uniknąć, ponieważ chciałbym aby wraz z wylączeniem zapłonu zostalo odciete zasilanie szyb, mają one podświetlane przyciski i jeśli zostawiłbym auto na kilka dni bez jeżdzenia to caly czas czerpały by akumulator. A co do pytania o włączniki to są 3, 2 będą w drzwiach kierowcy i 1 u pasażera.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podłączyć sterowanie pod zacisk na, którym pojawia się plus po stacyjce, natomiast obwód prądowy, odpowiedzialny za samą pracę silników, przez przekaźnik , bezpośrednio do plusa akumulatora. Oczywiście oba obwody zabezpieczyć bezpiecznikami. Sterowanie 5A a obwód wykonawczy 20A.
  • Poziom 19  
    Podłącz, tak jak pisze Pawel wawa, podświetlanie przycisków pewnie da radę podłączyć osobno, np pod podświetlanie deski rozdzielczej. A z podłączeniem elektryki szyb na stałe, jest rzeczywiście lepsze, sam tak zrobiłem, rzuciłem tylko propozycje.
    Nie wszystkie bezpieczniki, czy gniazda przekaźników są wykorzystane.
    Ale wydaje mi się, że lepiej pociągnąć osobna instalacje, żeby dodatkowo nie obciążać skrzynki. Bezpieczniki i przekaźniki zamontuj obok ori skrzynki, żeby był dobry dostęp.
  • Poziom 31  
    W jaki sposób zrobić podświetlenie osobno, chyba ze środka wyłącznika wyprowadzić osobne kabelki, jakby ich było mało. Nie, moim zdaniem to nie przejdzie. Rozbierałem je kiedyś i wiem że są tam maleńkie zielono świecące diodki (chyba fi=2mm)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli to ma być w obwodzie pierwotnym, bez przekaźników, a tak pewnie jest w tych zestawach, to podświetlenie klawiszy jest brane z zasilania głównego szyb. Osobne podłączenie podświetlenie nie jest możliwe.
    Trzy klawisze, to dużo więcej przewodów i komplikacji, bo do lewych drzwi zamiast dwóch, będziesz musiał pociągnąć cztery. I to dość spore, bo przydałoby się 2.5 mm^2. dodatkowo wydłuży to znacznie obwód prawej szyby. Ponowię propozycję zainstalowania dwóch wyłączników na środkowym panelu w zasięgu prawej ręki.
  • Poziom 37  
    W Golfie 2 oryginalnie włączniki szyb były na konsoli środkowej, właśnie ze względu na kłopot z "dostawą" przewodów do drzwi - o czym pisze Kolega Błażej.
    Z tyłu skrzynki bezpieczników są złącza ze stałym plusem "Y", nawet dedykowane dla szyb złącze "Y2":
    http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl...-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3DS28
    Naturalnie, korzystniej jest pociągnąć nowy przewód aż od plusowej klemy (poprzez dostępne w handlu oprawki z bezpiecznikiem na przewód) - wszelkie dylematy wówczas odpadają, sprawa jasna i prąd "ma łatwiej"...
    Są te złącza Y na wygodne, płaskie konektory, kłopotu z podpięciem się nie ma.
  • Poziom 9  
    Mam do was jeszcze jedno pytanie: skąd wziąć masę w kabinie? Czy muszę ciągnąć kabel z masą aż z akumulatora? Czy może jest w kabinie jakieś miejsce do którego jest doprowadzona masa? Wiem ze masa to cała karoseria samochodu ale wolałbym uniknąć wiercenia dziur w blasze w kabinie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mało to śrub, pod które możesz podłożyć oczko? A jeśli się bardzo upierasz, to wygooglaj sobie punkty masowe w swoim aucie.
  • Poziom 9  
    Mam do was jeszcze jedno pytanie, całkowicie z innej beczki ale może ktoś pomoże. Mój golf to wersja amerykańska, jak widomo w usa nie ma świateł przeciwmgłowych w moim jest dołożone to światło w zderzaku, a włacza sie je dosztukowanym włącznikiem świateł od malucha który mam ukryty w dole deski pod kierownicą. Ostatnio zdobyłem orginalny włącznik swiatel przeciwmgłowych od golfa i chciałbym go zamontować, moje pytanie brzmi następująco: jak podłłączyć kable w tym włączniku (wymontowałęm go razem z orginalną kostką i zostawilem po jakies 10-15 cm każdego kabla który wychodził z tej kostki, są tam nastepujące kolory kabli: od góry szary i szaro biały, pod nimi szaro biały i żółto biały i na samym dole jest jeszcze jeden żółto szary. Powiedzcie mi drodży koledzy który z tych kabli jest do czego, w dole tego przycisku jest kontrolka potwierdzająca włączenie tego włacznika-chciałbym aby ona też działała oraz aby przycisk podświetlał się razem z włączeniem zapłonu jak wszystkie inne przyciski na desce. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
  • Poziom 37  
    90 rocznik, więc nowa wersja elektryki:
    W oryginale -
    Cienki szary (58b) z dowolnej żaróweczki podświetleń, regulowanej.
    Brązowo-biały (31) - masa.
    Gruby szaro-żółty (83) z przekaźnika 53 w polu 10 (zasilanie włącznika).
    Biało-żółty (83a) na reflektory pmgłowe.
    Szaro-biały (83b) na lampę tylną pmglową, lewą ( :D )