Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1,9 TDI ALH - Uszkodzony nastawnik dawki paliwa?

starob 06 Sty 2013 15:04 18996 6
  • #1 06 Sty 2013 15:04
    starob
    Poziom 25  

    Opis może trochę przydługi ale nie chcę pominąć jakiegoś drobnego szczegółu,który mógłby pozwolić na znalezienie usterki.

    Poł roku temu podczas jazdy na trasie wystąpił chwilowy brak mocy. Wyglądało to tak jakby na chwilę zabrakło paliwa. Taki zanik powtórzył się jeszcze raz.
    Przed i po tym zdarzeniu silnik pracował równo w pełnym zakresie obrotów i na każdym biegu, dobrze się wkręcał na obroty. Usterkę zignorowałem ponieważ autko w drodze powrotnej działało prawidłowo i o niej zapomniałem.

    Po trzech miesiącach znowu na trasie autem zaczęło szarpać (tak jakby przerwy w paliwie) i nie dało się normalnie jechać.Po krótkim postoju zapaliło normalnie i następne dwa miesiące jeździło bez zarzutu (wielokrotnie na trasie). Usterkę ponownie zignorowałem zrzucając winę na jakość paliwa.

    Ponownie na trasie (po autostradzie przejechane 160km z prędkością 140km/h) zaczyna szarpać tak, że zapala się kontrolka od ESP i kontrolka od świec). Silnik nie daje się uruchomić, a jak odpali to strasznie szarpie silnikiem.Auto wróciło na lawecie.

    Nie ja nim jechałem więc dopiero po powrocie mogłem w ogóle coś sprawdzić.
    Zauważyłem,że wężyk paliwa do pompy jest pusty (chyba bez związku?).
    Auto odpaliło od pierwszego strzału, silnik pracował równo. Podczas jazdy trochę poszarpał na wysokich obrotach i wszystko wróciło do normy.
    Wymieniłem filtr paliwa i oringi na podgrzewaczu paliwa (podejrzewałem wtedy "lewe powietrze w układzie paliwowym.

    Odczytałem błędy - były: 17969 i 17970. Błędy nastawnika dawki.
    Związku z tym, że nie mam aż takiego doświadczenia żeby grzebać w nastawniku auto odstawiłem do mechanika.
    Zrobił to samo co ja, odczytał błędy przegonił auto ( jeździło bez zarzutu) i powiedział, że nastawnik do wymiany.
    Kazał dolać do paliwa Mikslolu i środka do czyszczenia układów wtryskowych i jeździć.

    Za dwa dni ponownie to samo ale już w mieście. Po powrocie do domu postanowiłem sam poświęcić trochę więcej czasu na zdiagnozowanie przyczyny.
    Zabrudzenie nastawnika wydaje mi się mało prawdopodobne ponieważ brak jest podstawowego objawu tzn. falowania obrotów które występują wtedy gdy nastawni się ciężko obraca.
    Występuje tylko błąd 17970 (przekroczenie górnego zakresu sterowania), przy zacinającym się powinien występować również 17971 (przekroczenie dolnego zakresu) - chyba?
    Oczywiście silnik zaczął pracować normalnie.
    Odczytałem błędy: 17969 i 17970.
    Vagiem odczytałem napięcia z czujnika położenia: 0,64V przy niepracującym silniku, 1,72V na wolnych obrotach.
    Napięcie zmienia się płynnie zraz z naciskaniem gazu i osiąga ok 4V to samo dawka paliwa nadąża za zmianami napięcia.
    Sprawdzałem to podczas jazdy i na postoju.
    Wystąpiło jednokrotne chwilowe zacięcie po "przygazówce" na poziomie 3,8V ( silnik zaczął szarpać, przygasać) niestety nie zdążyłem zarejestrować dawki paliwa - błąd nie wyskoczył.
    W związku z występowaniem błędu 17969, który sugeruje usterkę w "elektryce" nastawnika sprawdziłem poprawiłem połączenia elektryczne na złączu pompy.
    Zdjąłem pokrywę nastawnika i sprawdziłem stan połączeń wewnątrz - było OK, nastawnik bez osadów ( nie wiem jak pod płytką).
    Ostatnie dwa dni dość intensywnie katuje i nie ma żadnych problemów.

    Oczekuje od kolegów sugestii co jeszcze można sprawdzić i na co zwrócić uwagę. Ja osobiście stawiam na problemy elektryczne. Myślę że usterka powróci bo sumie nic nie znalazłem.

    Mam jeszcze jedno pytanie - skąd komputer pobiera informacje o dawce paliwa wyświetlaną w gr.001 i czy możliwe jest, że przy prawidłowo działającym nastawniku pompa może źle zadawać paliwo?


    Pozdrawiam.

  • #2 06 Sty 2013 19:24
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    Zdjąłem pokrywę nastawnika i sprawdziłem stan połączeń wewnątrz - było OK, nastawnik bez osadów ( nie wiem jak pod płytką).

    To za mało .Musisz zdemontować nastawnik ,rozebrać go i dokładnie wyczyscic od środka ,znajdziesz tam sporo opiłków które wywołują zaburzenia w pracy nastawnika :idea: ,lub zrób podmiane dla wykluczenia usterki :idea:

  • #3 06 Sty 2013 22:29
    cavix
    Poziom 9  

    Witam

    kolego sprawdź przewody paliwowe pod względem obecności bąbelków powietrza, szczególnie przy większych obrotach.

    Przerobiłem identyczny problem. Podczas przyspieszenia powyżej 120 zdarzało mu się przerywać tak jakby brakowało paliwa. Do tego wyskakiwał błąd nastawnika.

    Problem związany jest ze smokiem w zbiorniku. Czasami pomaga wymiana oringa, zdarza się również iż zawór zwrotny ciężko pracuje (pomaga rozwiercenie i montaż zaworu na przewodzie).

    Błąd wyskakuje jeżeli na pompie pojawia się duża ilość spienionego paliwa z powietrzem przez co nastawnik wariuje.

  • #4 07 Sty 2013 08:54
    starob
    Poziom 25  

    cavix napisał:
    Błąd wyskakuje jeżeli na pompie pojawia się duża ilość spienionego paliwa z powietrzem przez co nastawnik wariuje.


    ..to jest cenna informacja
    qwertyuiop1000 napisał:
    Musisz zdemontować nastawnik ,rozebrać go i dokładnie wyczyscic od środka


    ..tego właśnie chcę uniknąć albo przynajmniej zrobić w ostateczności na samym końcu. Ta czynność może przekroczyć moje umiejętności, szczególnie ustawienie wszystkiego z powrotem wygląda na arcyskomplikowaną ;)

    Obstaje jednak przy elektryce, ponieważ świecenia lampki świec żarowy nawet przy wyłączonym silniku świadczy o problemach z instalacją oraz błąd 17969. Wtedy jeszcze ECU nie "wie" że nastawnik złe pracuje .... chyba że się mylę?

  • #5 07 Sty 2013 16:27
    ciacho840
    Poziom 11  

    kolego w mk4 nastawniki się nie brudzą, zatankuj na dobrej stacji zwykłego ON i za wszelką cene trzeba sie pozbyć pecherzyków powietrza. Nowe opaski koło filtra powietrza to koszt 1zł/szt. tez mam alh i wiem co piszę

  • #6 07 Sty 2013 17:18
    starob
    Poziom 25  

    Zgadzam się kolego wcześniej 9lat jeździłem Octavią z tym samym silnikiem zero problemów z instalacją paliwową. Tym bardziej że jest to nastawnik indukcyjny.
    Drobne pęcherzyki zawsze lecą. Problem w tym, że usterka pojawia się nagle a autkiem jeździ moja pani i boję się że może się przydarzyć na autostradzie... nie muszę tłumaczyć co może się stać.
    ..miałeś na myśli filtr paliwa

  • #7 07 Sty 2013 18:07
    ciacho840
    Poziom 11  

    17969 - błąd nastawnik ilość paliwa różnica wartości kontrolnej >przewody, pompa paliwa

    jak nie chcesz kupować filtra to wyjmij go wylej starą ropę przez korek spustowy, zaopatrz się w strzykawkę i 0,5 ON by go ponownie zalać 5szt. opasek w żelaznym i mała uszczelka na zawór zwrotny.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME