Witam. Ostatnio mam problem ze Scania R420 HPI. Na wyświetlaczu jest komunikat dotyczący wysokiej emisji spalin. Auto nie kopci. Może trochę przy dodaniu gazu z okolic EGR. Uszczelniłem to. Po odczytaniu kodów błędów:
1) dotyczył EGR
2) kalibracja przepływomierza wyłączona
3) czujnik ciśnienia atmosferycznego
Niestety nie spisałem dokładnych kodów błędów-zapomniałem. Na początku zauważyłem poluzowana turbosprężarke, dosłownie była luźna-ruszała się. Dokręciłem ją. Po sprawdzaniu za pomocą SDP3 okazało się ,że czujnik doładowania powietrza pokazuje zakłamaną wartość. Cały czas czy silnik pracował czy był wyłączony wskazywał wartość 2.9bar (rezystancja ok 3000 ohma). Wymieniłem go. Skasowałem błędy i było OK. Ale po paru minutach usterki powróciły:
1) EGR
2) kalibracja przepływomierza wyłączona
3) czujnik NOX
Po kilkakrotnym przekręceniu kluczykiem aby skasować błędy EGR, wszystkie błędy są nieaktywne .Pojawiają się po zapaleniu silnika.
Proszę o pomoc.
1) dotyczył EGR
2) kalibracja przepływomierza wyłączona
3) czujnik ciśnienia atmosferycznego
Niestety nie spisałem dokładnych kodów błędów-zapomniałem. Na początku zauważyłem poluzowana turbosprężarke, dosłownie była luźna-ruszała się. Dokręciłem ją. Po sprawdzaniu za pomocą SDP3 okazało się ,że czujnik doładowania powietrza pokazuje zakłamaną wartość. Cały czas czy silnik pracował czy był wyłączony wskazywał wartość 2.9bar (rezystancja ok 3000 ohma). Wymieniłem go. Skasowałem błędy i było OK. Ale po paru minutach usterki powróciły:
1) EGR
2) kalibracja przepływomierza wyłączona
3) czujnik NOX
Po kilkakrotnym przekręceniu kluczykiem aby skasować błędy EGR, wszystkie błędy są nieaktywne .Pojawiają się po zapaleniu silnika.
Proszę o pomoc.