Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania r420 HPI - Usterka EGR

kubica77 06 Jan 2013 15:20 7830 10
  • #1
    kubica77
    Level 10  
    Witam. Ostatnio mam problem ze Scania R420 HPI. Na wyświetlaczu jest komunikat dotyczący wysokiej emisji spalin. Auto nie kopci. Może trochę przy dodaniu gazu z okolic EGR. Uszczelniłem to. Po odczytaniu kodów błędów:
    1) dotyczył EGR
    2) kalibracja przepływomierza wyłączona
    3) czujnik ciśnienia atmosferycznego
    Niestety nie spisałem dokładnych kodów błędów-zapomniałem. Na początku zauważyłem poluzowana turbosprężarke, dosłownie była luźna-ruszała się. Dokręciłem ją. Po sprawdzaniu za pomocą SDP3 okazało się ,że czujnik doładowania powietrza pokazuje zakłamaną wartość. Cały czas czy silnik pracował czy był wyłączony wskazywał wartość 2.9bar (rezystancja ok 3000 ohma). Wymieniłem go. Skasowałem błędy i było OK. Ale po paru minutach usterki powróciły:
    1) EGR
    2) kalibracja przepływomierza wyłączona
    3) czujnik NOX
    Po kilkakrotnym przekręceniu kluczykiem aby skasować błędy EGR, wszystkie błędy są nieaktywne .Pojawiają się po zapaleniu silnika.
    Proszę o pomoc.
  • #2
    szaman108
    Level 31  
    Cześć dorwij kogoś z programem do erki SDP3 i zrób kalibrację przepływomierza chyba że jakiś inny program to ogarnia tego nie wiem jeśli tak to myślę ze ktoś podpowie czy ewentualnie to zrobić.
  • #3
    kwantor
    Level 38  
    Witam.
    Sprawdź, czy siłownik EGR nie jest zablokowany i czy zawór proporcjonalny jest sprawny.
    Komputerem przy pomocy VCI i SDP3 można dokonać symulacji sterowania klapką.
    No i został czujnik NOX, jeśli masz możliwość, to podmień z innego auta.
    Tam jest tak, że jeśli układ nie funkcjonuje prawidłowo- to sterowanie EGR zostaje wyłączone programowo i dane z przepływomierza nie są brane pod uwagę- kalibracja wyłączona.
  • #4
    kubica77
    Level 10  
    Powiedz mi kolego szaman108 jak przeprowadzić kalibracje przepływomierza? U nas w firmie od niedawna jest program SDP3 ale nie do końca go rozszyfrowałem. Czytałem na forum, że przyczyna może leżeć po stronie elektrozaworów paliwa lub zaworu proporcjonalnego. No ale w tym przypadku nie ma z niego wycieków.
  • #5
    kwantor
    Level 38  
    kubica77 wrote:
    No ale w tym przypadku nie ma z niego wycieków.

    Bo nie muszą być wycieki- może być walnieta cewka, lub inne uszkodzenie i ciśnienie do sterowania klapką nie pojawia się.
  • #6
    kubica77
    Level 10  
    Siłownik EGR jest sprawny-sprawdzałem. Podmienię jutro czujnik NOX i zobaczę czy coś się zmieni. Z działaniem EGR to kolega kwantor ma racje.
  • #7
    kwantor
    Level 38  
    Możesz zmierzyć rezystancję w gnieździe zaworu proporcjonalnego- chyba tylko 4 piny są podłączone, jest to obwód cewki i cewki górala, jeśli jest przerwa, lub zwarcie, to system jest wyłączany.
    Jeszcze kwestia kabli.
  • #8
    kubica77
    Level 10  
    Ok jutro sprawdzę dokładniej ten zawór. Przyznaję, że bardziej skupiłem się na wyciekach spalin z okolic EGR-u. Cały silnik był okopcony. Uszczelniłem układ ale to nic nie dało. Może na początku.
  • #9
    habi7
    Level 15  
    Kolego skoro posiadasz SDP3 to wszystkie elementy wykonawcze możesz zasterować z poziomu programu. Jeżeli chodzi o kalibracje "masówki" to o ile się nie myle jest to opcja dostępna kiedy rozwiniesz drzewo programu przy EMSie klikasz S6 i na środkowym panelu bedziesz miał różne opcje... W paskach do góry będziesz miał na końcu do wyboru KALIBRUJ i tam wybierasz odpowiednią opcje jak się ona dokłanie nazywa nie pamiętam, ale coś w stylu "przywracanie ustawień..." lub "zerowanie..." nie jestem pewien.. poczytasz zobaczysz.
    Odnośnie Nox gdyby coś było nie tak miałbyś odpowiednie kody błędów.
    Masz wspaniałe narzędzie Jakim jest SDP3!!! najpierw sprawdz czujnik Nox podczas testu odrzucania usterek układu SCR(to napisałem tylko dlatego , że chcesz już coś tam podmieniać). Przedewszytkim podaj kody błędów, bo sprawa może być oczywista i banalna, a teraz wszyscy zgadujemy próbując Tobie pomóc i przypuszczam, że poszukiwanie usterki powinno iść zupełnie w innym kierunku. Nigdy się nie spotkałem aby nieszczelny układ EGR powodował zapalnie sie kontrolki emisji spalin.
  • #10
    kwantor
    Level 38  
    Usterka banalna i dość radykalna, skoro zaraz po odpaleniu się uaktywnia- brak jakiegoś obwodu.
  • #11
    kubica77
    Level 10  
    Dzisiaj "powalczyłem" z tym programem. "Przywracanie ustawień" - masz rację. Usunąłem błędy i przejechałem się. Na początku błędy pojawiły się ponownie, ale po pewnym czasie zniknęły same. Sprawdziłem jeszcze raz za pomocą SDP3 i było w porządku. Jak kończyłem pracę nic się nie zmieniło, ale nie ma co chwalić. Nocna zmiana ma ja przetestować. Zobaczymy co będzie dalej. Dziękuje bardzo wszystkim za cenne rady. Pozdrawiam.