Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo S40 2.0D 2005 - Brak doladowania i blad P0299 overboost.

Szachal78 06 Jan 2013 15:54 25290 13
  • #1
    Szachal78
    Level 10  
    Mam problem z moim Volvo. Calkowity brak przyspieszenia i blad P0299 cisnienie doladowania za duze. Po kolei sprawdzilem:
    - szczelnosc dolotu
    - szczelnosc przewodow podcisnienia, wszystkich
    - wartosc podcisnienia przed zaworem regulujacym prace sztangi okolo -0.8b
    - za zaworem, wraz ze wzrostem predkosci obrotowej podcisnienie maleje
    - czujnik MAP ( mam czytnik bledow w ktorym mam podglad na parametry pracy roznych czujnikow jest tam Map pokazuje raczej prawidlowe wartosci bo kiedy podlaczylem do niego pompke to ze wzrostem cisnienia wartosci rosna powyzej 100 do okolo 240 przy pompce podcisnienia maleja
    - sztanga turbiny pracuje lekko i bez zaciec sprawdzalem reczna pompka do podcisnienia poza tym jest nie caly rok po regeneracji,
    Na pracujacym silniku w czasie jazdy MAP pokazuje wartosc w okolicy 100 +/-10 czyli cisnienie atmosferyczne bez wzgledu na predkosc obrotowa silnika, po odlaczeniu podcisnienia sterujacego praca sztangi (oczywiscie na postoju) wartosc MAP rosnie.
    Jest tylko jeden czujnik ktorego nie sprawdzilem, na turbinie.
    Z tego co sie orientuje na podstawie informacji z czujnika MAP i z czujnika polozenia sztangi ECM reguluje cisnienie doladowania. I tu moje pytanie Czy uszkodzenie czujnika polozenia sztangi moze spowodowac to ze ECM wysterowuje cisnienie doladowania na zero?
    I drugie ktory pin odpowiada za sygnal wysylany do ECM, i czy mozna go bezpiecznie sprawdzic voltomierzem?
    Z gory Dziekuje za kazda pomoc i rade. Moze cos jeszcze moglbym sprawdzic o czym nie pomyslalem.
    I dziwna sprawa z tym bledem za duze cisnienie a MAP pokazuje 100?
  • #2
    cardoctor
    Level 17  
    P0299 to ciśnienie za małe, miałem ten błąd w passacie 2.otdi 2006r. tam akurat jest zwykła gruszka i zacinała się.Sprawdź okablowanie (sygnał z Map do Ecu).
  • #3
    Szachal78
    Level 10  
    Wydaje mi sie ze blad P0299 moze byc do przeladowania lub niskiego cisnienia moge sie jednak mylic. Map daje "prawidlowy" sygnal do ECM tak przynajmniej mi sie wydaje.
  • Helpful post
    #4
    szwed.pawel
    Level 14  
    Witam.
    Jeśli chodzi o błąd to: " ECM-0299 Turbocharger (TC) control. Pressure too low, D4204T"
    Natomiast w sprawie czujnika "położenia turbiny" jego niewłaściwy sygnał też ma wpływ na wartość ciśnienia doładowania. A oto możliwe przyczyny usterki:
    "-Loose connections, contact resistance or oxidation in the terminals or cable harness
    -Air leakage in the intake system
    -Leakage or blocked hoses for the turbocharger (TC)/turbocharger (TC) control valve
    -The turbo position sensor does not show correct position.
    -Damaged turbocharger (TC) control valve.
    -Defective control of bypass valve charge-air cooler, e.g., damaged vacuum hose.
    -Pinched vacuum hose.
  • #5
    Szachal78
    Level 10  
    Panowie czy ktos moze mi powiedziec jakie napiecia powinien dawac czujnik polozenia sztangi turbiny?
    U mnie jest 3.67V bez podcisnienia i 4.93V przy max wychyleniu(wciagnieciu) sztangi. Nie powinno byc kolo 0V bez podcisnienia?
  • Helpful post
    #6
    oskarv
    Level 15  
    Racja powinno być mniej niż 0,5 V przy położeniu spoczynkowym i około 4,5 - 4,9 przy maksymalnym wciągnięciu ramienia

    Tak zmierzyłem na sprawnym egzemplarzu.
  • #7
    Szachal78
    Level 10  
    Mi sie rowniez tak wydaje ale nie jestem tego pewny. Czy jestes pewny tej informacji? Kolego Oskarv.
  • #8
    cardoctor
    Level 17  
    Większość czujników potencjometrycznych zasilanych 5V ma zakres pracy od 0,5V do 4,5V.
  • #9
    Szachal78
    Level 10  
    Oskarv Dziekuje Ci Kolego.
    Zamawiam wiec czujnik i zobaczymy jaki bedzie efekt.
    Dziekuje wszystkim za pomoc.
    Jak tylko dostane nowy czujnik to napisze czy zadzialalo.
  • #10
    Szachal78
    Level 10  
    Czujnik wymieniony i autko smiga jak nalezy. Jeszcze raz dziekuje wszystkim za pomoc.
  • #11
    Szachal78
    Level 10  
    Panowie odgrzewam temat poniewaz znowu mam podobny problem.
    Panowie czy ktos jest wstanie podac mi jakie powinno byc prawidlowe cisnienie doladowania, i wartosc MAF dla silnika 2.0D D4204T w Volvo S40 2005 przy 3000 rpm i max przyspieszeniu w czasie testu dynamicznego?
    Problem ktory pojawil sie u mnie jakis czas temu byl zwiazany z czujnikiem polozenia sztangi tubiny poniewaz w stanie spoczynkowym wskazywal 3.8V a przy max wychyleniu 4.99V, efekt byl taki ze nie mialem zadnego przyspieszenia poniewaz komputer nie byl w stanie prawidlowo wysterowac cisnienia doladowania. Zamowilem nowy czujnik i ten wskazywal prawidlowo 0.03V i max wychylenie 4.90V . Kilka dni temu zauwazylem ze zostaje za mna czrna chmura przy pelnym bucie na 3 biegu. Pierwsze co sprawdzilem to szczelnosc dolotu, pozniej pocisnienie i szczelnosc ukladu podcisnienia. Wszystko w normie. Moje podejrzenie padlo na turbine. Sprawdzam prace sztangi i wszystko wydaje sie w porzadku, czyli pracuje bez zaciec i w pelnym zakresie ( nie wiem jednak jaki jest prawidlowy skok w mm). I tu moje kolejne pytanie: Jaki jest prawidlowy skok sztangi turbiny? Na koncu sprawdzilem czujnik i ku mojemu zdziwieniu przy max wychyleniu pokazuje 3.8V . Pomimo tego ze sztanga opiera sie o srube regulacyjna pomyslalem ze moze kierownice sie przyblokowaly. Wypadlem na autostrade i przejechalem kilkanascie kilometrow z 4000rpm. Pomoglo auto juz nie dymi, puszcza tylko lekkiego dymka przy 3 biegu i gwaltownym depnieciu do samej podlogi. Sprawdzilem jeszcze raz czujnik i to samo 3.8V. Zamowilem kolejny nowy czujnik. I pokazuje 3.9V. Na przewodzie zasilajacym jest dokladnie 4.99V . No i teraz na postawie teori jezeli sterownik silnika dostaje niprawidlowa informacje z owego czujnika to nie jest w stanie prawidlowo wyregulowac podcisnienia sterujacego praca sztangi w wyniku czego i cisnienia doladowania? Stad moja prosba o podanie wlasciwych wartosci.
    Nie wiem takze jaki wplyw na silnik bedzie mial niewlasciwy sygnal z owego czujnika przy dluzszej eksploatacji? Oprocz gorszego spalania i przyspieszenia? Zastanawialem sie nad regulacja sztangi ale wszystkie zabezpieczenia wygladaja na nienaruszone wiec nie chcialbym ruszac czegos co zostalo ustawione na stanowisku pomiarowym. Jezeli ktos spotkal sie z podobnym problemem lub ma jakies sugestie to bardzo prosze o pomoc. Z gory dziekuje za kazda odpowiedz:)
  • #12
    Motronic2000
    Level 11  
    Szachal78 na jakich pinach mierzyłeś to napięcie?

    Mam dokładnie te same objawy co Ty i jedyną rzeczą jakiej nie sprawdziłem to właśnie ten czujnik.
  • #14
    dukat82
    Level 1  
    Co do turbo do zdjęcia półos prawa ,zlanie płynu chłodniczego ,demontaż chłodnicy egr bo jest na szpilce z kolektora wydechowego ,demontaż wszystkich rur z turbo do czyszczenia a rura od turbo jest kręcona na śrubach 6mm polecam przeciąć na pół klucz płaski 8 bo dojście ch..... na maxa temat przerabiany wczoraj i mam ten sam problem co wy dziś sprawdzam jeszcze zaworki i przewody auto które opisuje wjechało do wody wiec przy okazji zajmuje sie tą awarią.Volvo S40 2.0D 2005 - Brak doladowania i blad P0299 overboost.Volvo S40 2.0D 2005 - Brak doladowania i blad P0299 overboost.