Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Magnum DXI 500 - duże spalanie

PRYMUSD 06 Jan 2013 21:50 14670 13
  • #1
    PRYMUSD
    Level 9  
    Witam mam problem od pół roku z Renault Magnum DXI 500 2007 euro 5 silnik 13litrów, skrznia manual, cały czas jest dokładana kasa i bez efektu, spala 36-40 l n a100km. Kilometry mierzy dokładnie, rozmiar opon ok, wspolczynnik k w tacho ok, zawory ustawiane i cała reszta, przy 400000km okazało się że wałek rozrządu sie zaciera i rolki na dźwigienkach - wszystko zrobione, pompowtryski ok, podpinany pod kompa też nic nie wykazało, kierowca sprawdzony jeździł innymi autami miał najlepsze wyniki w spalaniu, tankowany zawsze pod korek i mierzony.Ad-blue ok, auto nie wozi ciężarów bo to autotransporter i dodatkowo dużo jeździmy na pusto, samochód ma gps gdzie widiać nie jest przeciągany na obrotach - delikatna jazda, chodzi po zachodzie cały czas autostrada, temperatura silnika ok, proszę o pomoc bo nam ręce opadły co prawda niektórzy mówią że magnum tak pali, dodam auto sprowadzone z włoch.
  • #3
    Grupasilny
    Level 11  
    Kolego też walczyłem z tą renią ale w automacie w naszym przypadku paliła jakieś 45l na 100km. Dopiero po wymianie intercoolera ( był przebity) i regeneracji pompo wtrysków spalanie spadło do 33L na 100Km.
  • #4
    norrbi
    Level 18  
    Zdradz sekret kto zrobi czteropinowe delphi ,bo z tego co wiem ,moze zamalo to nikt .
  • #5
    PRYMUSD
    Level 9  
    Z tego co ja wiem to czteropinowców nie robi nikt , a kolega pisze że robili, jedynie byłem z moimi pompami w lubartowie u gościa nazwisko włoch, sprawdził je i to co potrafił to tylko zrobił niby regenerację końcówek za 1700zł ,a pompy sprawdzał powiedział że są ok. A jeśli chodzi o intercooler to sprawdzany w serwisie w skoczowie cały układ doładowania po ciśnieniem jedynie dociągneli opaski i powiedzieli że jest ok. I dalej nic nie wiem, jedynie ktoś mi mówił że mogą być rozprogramowane kasety np. ktoś spawał przy aucie i może coś się przestawiło.
  • #6
    norrbi
    Level 18  
    I tu jest wał ,wymiana koncowek czy jakie kolwiek rozkrecenie,wymaga stolu sprawdzenia parametrow i nadania nowych kodow kalibracyjnych a robic a zrobic to jest roznica ,podjedz sprawdzimy zaradzimy tylko tak moge ci pomoc.
  • #7
    GRUZIN63
    Level 1  
    MAM PROBLEM Z DXI 480 AUTO ŁADNIE ODPALA PO PRZEJECHANIU ILUS KILOMETRÓ POD CIĘZAREM ZAPALA SIĘ PRZEKREŚLONY WTRYSK I TRACI NA MOCY ,CIŚNIENIE PODCZAS PRACY OK 6 BAR PO ZAPALENIU KOMUNIKATU SPADA NA OK 1,5 BAR SPRAWDZONE ZAWORY KULKOW E W ZBIORNIKACH NOWE FILTRY PALIWA SERWISOWE , NOWA POMPKA PALIWA ,NOWY ZAWÓR PRZELEWOWY I NIC
  • #8
    norrbi
    Level 18  
    Diagnostyka polega na sprawdzenie przyczyny usterki a nie wymiane wszystkiego na nowe .zapraszam
  • #9
    iko01
    Level 11  
    To ja wam powiem kto robi 4 pinowce :D


    Ryszard Raszka z Bydgoszczy. 1150zl netto od sztuki.
    KOZAK!!! POLECAM
  • #10
    keicam1991
    Level 18  
    Pan Mroczek z Bochni bardzo dobrze też robi 4 pianowe :).
  • #11
    junakb20
    Level 9  
    GRUZIN63 wrote:
    MAM PROBLEM Z DXI 480 AUTO ŁADNIE ODPALA PO PRZEJECHANIU ILUS KILOMETRÓ POD CIĘZAREM ZAPALA SIĘ PRZEKREŚLONY WTRYSK I TRACI NA MOCY ,CIŚNIENIE PODCZAS PRACY OK 6 BAR PO ZAPALENIU KOMUNIKATU SPADA NA OK 1,5 BAR SPRAWDZONE ZAWORY KULKOW E W ZBIORNIKACH NOWE FILTRY PALIWA SERWISOWE , NOWA POMPKA PALIWA ,NOWY ZAWÓR PRZELEWOWY I NIC

    Witaj.
    Jak zakończyła się Twoja przygoda z wysokim spalaniem. Ja mam podobnie i również sie zapala błąd : nowe turbo, zaworek przelewowy, pompa paliwa, czujnik doładowania, oraz na poduszkach osi przedniej i tylnej , filtry paliwa, zawory zrobione i wtryski też regulowane. IC sprawdzony jest OK
    Turbo pompuje max 1,7 przy 2.5 tys obrotów :(
    Prosze o podpowiedz gdzie szukać.
  • #12
    Chavez
    Level 25  
    Zdejmij rure wydechowa z katalizatorem, zrób jazdę próbna z naczepą. Spradź czy ciśnienie doładowania będzie większ.
  • #13
    junakb20
    Level 9  
    Już tak zrobiłem i nie ma wielkiej różnicy jakieś 0.15 b to nie ma takiego wpływu. Ale może wiesz ile powinna pompować turbina i w jakim zakresie obrotów ?
    Pozdrawiam.
  • #14
    Trucker Daf
    Level 11  
    Prowadząc przez wiele lat działalność w zakresie naprawy poj. ciężarowych zauważyłem taką prawidłowość opartą na faktach:
    -Jeśli kierowcą jest właściciel to auto pali mniej.
    -Jeżdżąc prawym pasem spalanie jest mniejsze
    -Nowemu kierowcy samochód mniej pali na początku
    itd.
    (bywają wyjątki)