Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Magnum DXI 500 - duże spalanie

PRYMUSD 06 Jan 2013 21:50 13818 13
  • #1
    PRYMUSD
    Level 9  
    Witam mam problem od pół roku z Renault Magnum DXI 500 2007 euro 5 silnik 13litrów, skrznia manual, cały czas jest dokładana kasa i bez efektu, spala 36-40 l n a100km. Kilometry mierzy dokładnie, rozmiar opon ok, wspolczynnik k w tacho ok, zawory ustawiane i cała reszta, przy 400000km okazało się że wałek rozrządu sie zaciera i rolki na dźwigienkach - wszystko zrobione, pompowtryski ok, podpinany pod kompa też nic nie wykazało, kierowca sprawdzony jeździł innymi autami miał najlepsze wyniki w spalaniu, tankowany zawsze pod korek i mierzony.Ad-blue ok, auto nie wozi ciężarów bo to autotransporter i dodatkowo dużo jeździmy na pusto, samochód ma gps gdzie widiać nie jest przeciągany na obrotach - delikatna jazda, chodzi po zachodzie cały czas autostrada, temperatura silnika ok, proszę o pomoc bo nam ręce opadły co prawda niektórzy mówią że magnum tak pali, dodam auto sprowadzone z włoch.
  • #3
    Grupasilny
    Level 11  
    Kolego też walczyłem z tą renią ale w automacie w naszym przypadku paliła jakieś 45l na 100km. Dopiero po wymianie intercoolera ( był przebity) i regeneracji pompo wtrysków spalanie spadło do 33L na 100Km.
  • #4
    norrbi
    Level 17  
    Zdradz sekret kto zrobi czteropinowe delphi ,bo z tego co wiem ,moze zamalo to nikt .
  • #5
    PRYMUSD
    Level 9  
    Z tego co ja wiem to czteropinowców nie robi nikt , a kolega pisze że robili, jedynie byłem z moimi pompami w lubartowie u gościa nazwisko włoch, sprawdził je i to co potrafił to tylko zrobił niby regenerację końcówek za 1700zł ,a pompy sprawdzał powiedział że są ok. A jeśli chodzi o intercooler to sprawdzany w serwisie w skoczowie cały układ doładowania po ciśnieniem jedynie dociągneli opaski i powiedzieli że jest ok. I dalej nic nie wiem, jedynie ktoś mi mówił że mogą być rozprogramowane kasety np. ktoś spawał przy aucie i może coś się przestawiło.
  • #6
    norrbi
    Level 17  
    I tu jest wał ,wymiana koncowek czy jakie kolwiek rozkrecenie,wymaga stolu sprawdzenia parametrow i nadania nowych kodow kalibracyjnych a robic a zrobic to jest roznica ,podjedz sprawdzimy zaradzimy tylko tak moge ci pomoc.
  • #7
    GRUZIN63
    Level 1  
    MAM PROBLEM Z DXI 480 AUTO ŁADNIE ODPALA PO PRZEJECHANIU ILUS KILOMETRÓ POD CIĘZAREM ZAPALA SIĘ PRZEKREŚLONY WTRYSK I TRACI NA MOCY ,CIŚNIENIE PODCZAS PRACY OK 6 BAR PO ZAPALENIU KOMUNIKATU SPADA NA OK 1,5 BAR SPRAWDZONE ZAWORY KULKOW E W ZBIORNIKACH NOWE FILTRY PALIWA SERWISOWE , NOWA POMPKA PALIWA ,NOWY ZAWÓR PRZELEWOWY I NIC
  • #8
    norrbi
    Level 17  
    Diagnostyka polega na sprawdzenie przyczyny usterki a nie wymiane wszystkiego na nowe .zapraszam
  • #9
    iko01
    Level 10  
    To ja wam powiem kto robi 4 pinowce :D


    Ryszard Raszka z Bydgoszczy. 1150zl netto od sztuki.
    KOZAK!!! POLECAM
  • #10
    keicam1991
    Level 18  
    Pan Mroczek z Bochni bardzo dobrze też robi 4 pianowe :).
  • #11
    junakb20
    Level 8  
    GRUZIN63 wrote:
    MAM PROBLEM Z DXI 480 AUTO ŁADNIE ODPALA PO PRZEJECHANIU ILUS KILOMETRÓ POD CIĘZAREM ZAPALA SIĘ PRZEKREŚLONY WTRYSK I TRACI NA MOCY ,CIŚNIENIE PODCZAS PRACY OK 6 BAR PO ZAPALENIU KOMUNIKATU SPADA NA OK 1,5 BAR SPRAWDZONE ZAWORY KULKOW E W ZBIORNIKACH NOWE FILTRY PALIWA SERWISOWE , NOWA POMPKA PALIWA ,NOWY ZAWÓR PRZELEWOWY I NIC

    Witaj.
    Jak zakończyła się Twoja przygoda z wysokim spalaniem. Ja mam podobnie i również sie zapala błąd : nowe turbo, zaworek przelewowy, pompa paliwa, czujnik doładowania, oraz na poduszkach osi przedniej i tylnej , filtry paliwa, zawory zrobione i wtryski też regulowane. IC sprawdzony jest OK
    Turbo pompuje max 1,7 przy 2.5 tys obrotów :(
    Prosze o podpowiedz gdzie szukać.
  • #12
    Chavez
    Level 24  
    Zdejmij rure wydechowa z katalizatorem, zrób jazdę próbna z naczepą. Spradź czy ciśnienie doładowania będzie większ.
  • #13
    junakb20
    Level 8  
    Już tak zrobiłem i nie ma wielkiej różnicy jakieś 0.15 b to nie ma takiego wpływu. Ale może wiesz ile powinna pompować turbina i w jakim zakresie obrotów ?
    Pozdrawiam.
  • #14
    Trucker Daf
    Level 10  
    Prowadząc przez wiele lat działalność w zakresie naprawy poj. ciężarowych zauważyłem taką prawidłowość opartą na faktach:
    -Jeśli kierowcą jest właściciel to auto pali mniej.
    -Jeżdżąc prawym pasem spalanie jest mniejsze
    -Nowemu kierowcy samochód mniej pali na początku
    itd.
    (bywają wyjątki)