Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa wtryskowa LT 28 wyciek

serwikowiec 06 Sty 2013 22:17 4056 8
  • #1 06 Sty 2013 22:17
    serwikowiec
    Poziom 7  

    Witam
    Mam problem z pompą wtryskową w LT 28 2.4d 6-cylindrowiec.
    Mianowicie ma wyciek w miejscu pokazanym na zdjęciu poniżej.
    proszę o pomoc może mi ktoś podpowie co to za element czy jest tam jakaś śruba którą można dokręcić,może to jakiś zaworek który można wymienić.Czy ratuje mój samochód tylko wizyta u pompiarza?


    Pompa wtryskowa LT 28 wyciek

    jest to zdjęcie podglądowe moja pompa jest przy silniku i kiepskie tam dojście aby dobrze to obejrzeć.Te koło zaznaczone na zdjęciu w moim samochodzie nie przypomina łepka 8 kątnego raczej jest okrągłe ale kto wie czy kiedyś nie była śrubą a mój poprzednik tak ja dokręcił ze ukręcił łepek.
    Jak można to odkręcić i wymienić jakoś uszczelnić to podejmę probe.
    proszę o pomoc

    0 8
  • #2 07 Sty 2013 07:43
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Sa to śruby osi dźwigni regulatora. Do odkrecenia potrzebny jest klucz z trójkątbym gniazdem. U góry zciąga dźwignię sprężynka i najprawdopodobniej ciężko będzie to zrobić we własnym zakresie. Chyba że pompa będzie zdemontowana.

    0
  • #3 07 Sty 2013 17:50
    serwikowiec
    Poziom 7  

    Dziękuje za odpowiedz.
    A czy pomogło by gdybym to po prostu zakleił dobrym klejem typu do bloków silnika? ciśnienie może by wzrosło i by nie łapał powietrza?
    Tak kombinuje bo wizyta u pompiarza będzie mnie sporo kosztować:(Dodam ze mam ten samochód 6 miesięcy i przez ten czas naprawiałem go aby wyglądał za samochodem.Wyjechał w trasę może 4 razy w koło domu a tu znowu koszty.

    0
  • #4 07 Sty 2013 18:51
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Tam jest tylko uszczelka miedziana jedyne koszty to mycie silnika demontaż i montaż pompy. Przy tej całej robocie jej wymiana to śmieszne pieniądze. Więcej wydasz na mechanika a nie na pompiarza :O
    Klej długo nie wytrzyma: paliwo, wibracja, ciśnienie w granicach 2-3 barów, tłusta powierzchnia, temperatura, wszystko to obniży wytrzymałość.
    Ps. Jak pocieknie chłodnica to tez nie klej :)

    0
  • #5 07 Sty 2013 19:28
    serwikowiec
    Poziom 7  

    Dziękuje za pomoc
    Dlatego właśnie się zalogowałem tutaj.
    Nie mam przekonania do mechaników może dlatego ze mam w rodzinie żony jednego.1 rzecz naprawi 3 zepsuje i jeszcze zgoni na właściciela.
    Lubie sam lub za pomocą znajomych dochodzić przyczyn awarii samochodu
    niż słuchać głupot i fantazji nie których "specjalistów".
    Teraz już wiem ze tą śrubę można wykręcić i wymienić uszczelkę i tak zrobię.
    pozdrawiam

    0
  • #6 07 Sty 2013 19:30
    trans-serwis
    Poziom 39  

    serwikowiec napisał:
    Teraz już wiem ze tą śrubę można wykręcić i wymienić uszczelkę i tak zrobię.
    pozdrawiam
    A gdzie takie coś wyczytałeś?

    0
  • #7 07 Sty 2013 19:46
    serwikowiec
    Poziom 7  

    "Sa to śruby osi dźwigni regulatora"
    czyli są to śruby które można wykręcić czy raczej nie można?pod łbem trójkątnym jest uszczelka miedziana?
    przepraszam jeżeli się wygłupiłem ale pompy nigdy nie rozbierałem i nie wiem jak jest zbudowana tak po prostu sobie to wyobrażałem po rozmowie z moim przedmówcą.

    0
  • #8 07 Sty 2013 19:53
    trans-serwis
    Poziom 39  

    serwis_gh napisał:
    najprawdopodobniej ciężko będzie to zrobić we własnym zakresie.
    Tak pisał przedmówca.
    serwis_gh napisał:
    Więcej wydasz na mechanika a nie na pompiarza
    Tak wycenił i dobrze.

    0
  • #9 07 Sty 2013 20:06
    serwikowiec
    Poziom 7  

    To się zgadza:)
    Sam tego nie będę robił wykręcał tej śruby wymontowywał pompy itd.
    Wiem po prostu ze naprawa jej nie jest jakaś skomplikowana i nie zostawię od 1000-2000 na jakom super regeneracje.

    0