Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C4 Picasso 1.6 HDI - korekcja wtryskiwacza 6mg

przemek20 07 Jan 2013 06:36 11262 7
  • #1
    przemek20
    Level 20  
    Samochód jak w temacie, objawem jest nierówna praca na wolnych obrotach i przy lekkim dodaniu gazu poniżej 1800rpm. Silnik prauje na wszystkich cylindrach jednak szczególnie siedząc w środku da się wyczuć nierównomierność pracy. Błędów związanych z usterką nie ma (czasami pojawia się błąd związany z wentylatorem chłodnicy - tym się nie zajmowałem). Korekcja na wtryskiwaczu 2 6mg/raz niezmienna niezależnie od tego co robię. Korekcje na pozostałych cylindrach bliskie zeru chociaż przy wyłączonym silniku pokazuje korekcję na cyl 1 -5,64. Po uruchomieniu silnika spada ona do -0,7 a przy lekkim dodaniu gazu jest około 0. Wtryskiwacze wyjęte sprawdzone i są dobre, zamieniane miejscami, kody wprowadzone do sterownika. Próbowałem również wpisywać kody inaczej niż wtryski są zamontowane i nic to nie dało. Jak przekonać sterownik do skasowania tej korekcji i liczenia jej od zera?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    misiek-888
    Level 35  
    Zamień 2 na 4 . Jeśli nadal korekcja na 2 zostanie taka sama to problem będzie w silniku
  • #3
    przemek20
    Level 20  
    Zamieniałem, oczywiście bez efektu. Korekcja jest stała i niezmienna na cyl 2. Jeżeli problem jest w silniku (jaki?) to ok tylko że chciałbym te korekcje wyzerować i jeśli jest usterka mechaniczna to ta korekcja narośnie sobie z powrotem. Mam jednak wrażenie że to nie jest usterka mechaniczna tylko sterownik "zgłupiał". Dodam jeszcze że samochód przyspiesza prawidłowo (powyżej 1800rpm).
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    misiek-888
    Level 35  
    Ja chciałbym zapytać, czyw ostatnim czasie nie rozleciało sie turbo wtym samochodzie????????
  • #6
    przemek20
    Level 20  
    Wtryskiwacze zostały wyjęte i sprawdzone na maszynie. Zaprogramowane są prawidłowo lexią. Turbina o ile mi wiadomo nie była w tym samochodzie robiona. Kompresję chciałem sprawdzić tyllko muszę zorganizować przejściówkę do wtrysku, do świec żarowych dostęp jest mocno utrudniony. Jeżeli jednak usterka jest mechaniczna to czy nie ma sposobu by przy wyłączonym silniku ta korekcja była na 0 nawet jeśli po uruchomieniu dojdzie do pierwotnej wartości?
  • Helpful post
    #7
    szwagier81
    Level 14  
    cylinder padniety - nie ma kompresji
  • #8
    przemek20
    Level 20  
    Problem leżał w braku kompresji. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.