Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 3 III 1.9D - Przerywa i gaśnie po skręceniu kierownicą , prosze o rade

uzimafia 07 Sty 2013 22:25 5034 11
  • #1 07 Sty 2013 22:25
    uzimafia
    Poziom 7  

    Witam , to jest mój pierwszy post i proszę o wyrozumiałość . Mam VW Golfa 3 z silnikiem 1.9 D rocznik 1995 . Problem jest bardzo dziwny . Auto pali czy zimny czy ciepły w ułamku sekundy bez problemu . Nie kopci na czarno wg , lekko czasami na biało . Nie bierze oleju ani płynu z chłodnicy . Spalanie około 7.5 L/100km . Mrozy mu nie są straszne . Problem jest taki że w granicach 1500 do 1800 obr/min przerywa , szarpie coś w tym stylu . Rano jak go odpalę wystarczy że ruszę kierownicą ( wspomaganie ) lub delikatnie popuszczę sprzęgło silnik gaśnie w takim znaczeniu że delikatny opór dla silnika kończy sie jego zgaszeniem . Jak już jest ciepły czasem tak już nie robi . Potrzebuje pomocy co robić . Ropa dochodzi do pompy bez problemu , układ elektryczny działa przy pompie , wtryski jutro wymienię na nich końcówki nowe i sprawdze ciśnienie w silniku . Co może być przyczyną takiego problemu ? Dołącze zdjęcie na którym jest pompa taka sama raczej jak moja też z tyloma jakimiś czujnikami . Prosił bym o opis tych numerków co są na zdjęciu do czego to służy . VW Golf 3 III 1.9D - Przerywa i gaśnie po skręceniu kierownicą , prosze o rade

    Dodano po 3 [godziny] 55 [minuty]:

    Końcówki wtryskiwaczy założone jutro sprawdze czy dobre mają ciśnienie i czy normalnie podają paliwo . Zmierzyłem ciśnienie silnika na cylindrach
    1C - 7kg/cm2 - 100 psi
    2C - 7 kg/cm2 - 100 psi
    3C - 7 kg/cm2 - 100 psi
    4C - 9 kg/cm2 - 130 psi
    Jaki powinny być wartości ? Mierzyłem na ciepłym silniku , dla powtórzenia zmierzyłem na zimnym wartości były takie same .

    0 11
  • #2 07 Sty 2013 22:53
    trans-serwis
    Poziom 39  

    uzimafia napisał:
    1C - 7kg/cm2 - 100 psi
    2C - 7 kg/cm2 - 100 psi
    3C - 7 kg/cm2 - 100 psi
    4C - 9 kg/cm2 - 130 psi
    Coś nie tak zmierzyłeś bo wyniki masz jak dla mizernej benzyny.

    0
  • #3 07 Sty 2013 22:57
    autopoldi
    Poziom 23  

    Kolego 7 atmosfer sprężania to nawet w benzyniaku jest mało.Powinno być powyżej 20

    0
  • #4 07 Sty 2013 23:09
    uzimafia
    Poziom 7  

    Ciśnieniomierz był raczej dobry w miare dobrej chyba firmy i nie zniszczony . Fakt wartości są małe ale silnik pali igła aż nie chce sie wierzyć . Mam naprawde kiepski problem , jutro sprawdze wtryski czy działają prawidłowo po wymianie i postaram sie załatwić inny miernik może on inne wartości pokaże , ledwo 7bar na cylindrze

    Dodano po 9 [minuty]:

    Jak kupiłem auto nie działo sie tak , po jakimś czasie zaczął występować ten problem , później minął i auto jeździło bez problemów , następnie pojawił sie i trwa już z miesiąc i jest coraz gorzej...

    0
  • #5 08 Sty 2013 02:44
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Możliwe, że pada zawór odcinający paliwo, wymontować, obejrzeć.

    -1
  • #6 08 Sty 2013 16:17
    uzimafia
    Poziom 7  

    Tak jak juz pisałem elektryka sprawna , sprawdziłem , zawór działa prawidłowo . Sprawdziłem te wtryski po założeniu nowych końcówek i prawidłowo podają paliwo ale problem jest z cisnieniem bo ktoś wcześniej bawił sie podkładkami w wtryskiwaczu i wtryski mają różne teraz cisnienia otwarcie iglicy jeden wtrysk ma prawidłowo bo przy 130 bar otwiera , drugi przy 150 , trzeci przy 140 , czwarty przy 145 .....

    0
  • #7 08 Sty 2013 17:25
    Paweł#G
    Poziom 14  

    Przy wymianie końcówek wtryskiwacza podkładkami reguluje się ciśnienie otwarcia wkładając odpowiednie. Nie są one raz dobierane do danego wtryskiwacza, tylko po wymianie elementów trzeba dobrać odpowiednie, aby ciśnienie było w normie.

    0
  • #8 08 Sty 2013 19:39
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Paweł#G napisał:
    Przy wymianie końcówek wtryskiwacza podkładkami reguluje się ciśnienie otwarcia wkładając odpowiednie.
    Weź pod uwagę, że on te końcóki przełożył sam "bo cóż to za filozofia"

    0
  • #9 08 Sty 2013 20:50
    uzimafia
    Poziom 7  

    Podkładki które są pod sprężyną wiem że regulują ciśnienie , w moim przypadku ktoś wcześniej próbował naprawiać te wtryskiwacze jaki amator i owe podkładki są rożne i zniszczone dlatego nie mogę dojść do ładu z tym . Niestety nie dostane w sklepie takich podkładek , zostaje wtryski zawieść do Gościa który sie tym zajmuje .

    Mogę prosić o opis obrazka który jest w pierwszym poście .

    0
  • #10 09 Sty 2013 09:27
    trans-serwis
    Poziom 39  

    uzimafia napisał:
    Podkładki które są pod sprężyną wiem że regulują ciśnienie , w moim przypadku ktoś wcześniej próbował naprawiać te wtryskiwacze jaki amator i owe podkładki są rożne i zniszczone dlatego nie mogę dojść do ładu z tym . Niestety nie dostane w sklepie takich podkładek , zostaje wtryski zawieść do Gościa który sie tym zajmuje
    Właśnie o tym pisałem.

    0
  • #11 09 Sty 2013 16:49
    uzimafia
    Poziom 7  

    Wtryskiwacze są u fachowca , 25 zł od sztuki regulacji . Nowe końcówki wtrysków 45 zł szt. oryginalne Bosch-owske . Muszę załatwić manometr do mierzenia ciśnienia w cylindrach . Jeśli ciśnienie będzie oki to nie rozbieram silnika i wykluczam wtedy go i wtryski . Pozostaje pompa . Jeśli uda mi sie rozwiązać ten problem szczegółowo opisze co należy zrobić w tym przypadku jeżeli by ktoś miał taki problem jak ja .
    Bardzo proszę o opis obrazka .

    0
  • #12 13 Sty 2013 23:51
    uzimafia
    Poziom 7  

    Sprawa rozwiązana . Problemem szarpania były wtryskiwacze , wprost ze starości się zużyły , w dodatku ktoś majstrował przy nich i podkładki wewnątrz były różne co skutkowało różnymi ciśnieniami otwierania iglicy i większym spalaniem . Problemem gaśnięcia na zimnym było ustrojstwo znane każdemu czyli EGR . Czujnik temp. na pompie podawał złe info bo przewody przy nim były zaśniedziałe i nie łączyły i zawór po odpaleniu odrazu zawalał dolot spalinami , czujnik naprawiony a zawór EGR usunięty . Silnik pracuje płynie i mało pali . największą zagadką jest to że silnika na każdym cylindrze ma ciśnienie 7 bar - jest to nie możliwe a jednak , mierzone dwoma manometrami wypożyczonymi z prof. warsztatów , czujniki firmy GENKO , w dodatku jeden z nich był nowy pierwszy raz używany . Pozdrawiam i dziękuje za rozmowę . Jeśli ktoś by miał podobny problem służę pomocą :-)

    0