Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jeep grand cherokee 2.7 CRD 02 - uszkodzony sterownik silnika

07 Sty 2013 22:00 6075 22
  • Poziom 22  
    Witam potrzebuję schematu układu wtryskowego do w/w autka sterownik to edc 15c5-7 dwu wtyczkowy.
    Mam następujący problem silnik odpala i pracuje na lekko podwyższonych obrotach , brak reakcji na pedał przyspieszenia, na tablicy zegarów brak wskazań temp wody , temp oleju, napięcia, ciśnienia oleju.
    W ecu błędy z większości czujników silnika jak i pedału gazu , w wartościach rzeczywistych napięcie zasilania tylko 6V
    Podejrzany jest przetwornik analog/cyfra w sterowniku ewentualnie źródło napięcia odniesienia , ale muszę to podpiąć na stole aby dokładniej zdiagnozować ,a niestety nigdzie nie mogę znaleźć pinologii ecu nawet ESI nie podaje.
    Może ktos ma jakąś rozpiskę :?:

    Dodano po 2 [godziny] 38 [minuty]:

    nikt nic nie ma ?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 13  
    kolego z mojego doświadczenia sprawdź w sterowniku czy nie ma przerw przy pinach wychodzących z wtyku do pcb na masy czujników ( podobne uszkodzenie miałem w pasacie na pd edc15 ), serownik generował dużą ilość błędów z czujników.
    ps. przerwy widoczne w dobrym powiększeniu !
  • Poziom 1  
    Rozwiązałeś problem?
  • Poziom 7  
    Odkopię trochę temat hahaha.
    Mam taki sam problem jak założyciel tego tematu.
    Przed wymianą sterownika jeszcze chciałbym posprawdzać instalację pojazdu ale nie mogę nigdzie namierzyć schematów elektrycznych a może odezwą się osoby które miały podobny problem z tym autem i sobie poradziły?

    Moderowany przez CameR:

    Na przyszłość, załóż nowy, własny temat.

    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

  • Poziom 14  
    Tomkoff napisał:
    Odkopię trochę temat hahaha.
    Mam taki sam problem jak założyciel tego tematu.
    Przed wymianą sterownika jeszcze chciałbym posprawdzać instalację pojazdu ale nie mogę nigdzie namierzyć schematów elektrycznych a może odezwą się osoby które miały podobny problem z tym autem i sobie poradziły?


    brak zasilania 5v ????
  • Poziom 7  
    Nie mogę połączyć się z sterownikiem by zczytać błędy ale pozostałe objawy takie same.
  • Poziom 14  
    A masz zasilania ???? To proste auto jest
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 7  
    No właśnie nie mogę znaleźć żadnego schematu a tak to błądzenie po omacku.
    W tolerance data brak, w esiteonic 2013 brak. Poratuje ktoś zWas?
  • Poziom 14  
    Od sprintera podejdą zasilania 15c6 lub ML163
    Zasilania to nie jest jakaś filozofia gruba
  • Poziom 7  
    Dzięki za wskazówki,spróbuję tym tropem...
    Czyli szukać braku zasilania 5V na sterownik silnika?
  • Poziom 14  
    zasilania i diagnostyka testerem
  • Poziom 7  
    Właśnie problem polega na tym że nie mogę się połączyć delphim, niestety nie posiadam sprzętu dedykowanego do tego auta. Jaki interfejs najlepszy do tego silnika?
  • Poziom 14  
    Chińczykiem się połączysz , kts , PDL,Launch
    Tymi się połączysz tam są proste zasilania jak sznurekwiec nie wiem w czym problem , oddaj
    Auto do dobrego warsztatu i będzie po problemie
  • Poziom 7  
    Próbowałem łączyć się chińczykiem więc podejrzewam że problem leży w samym sterowniku, problemie z komunikacją sterownik-reszta auta, lub problemem z zasilaniami. By temu wszystkiemu się przyjrzeć potrzeba mi tylko schematu do tego silnika. Dodatkowe objawy to przypominam: brak reakcji na pedał przyspieszenia, na tablicy zegarów brak wskazań temp wody , temp oleju, napięcia, ciśnienia oleju.
    Nie chcę oddawać auta do warsztatu, chcę sam się nad tym pochylić - nie muszę się spieszyć.
    Nie miałem do czynienia z jeepami więc nie znam topologi tych instalacji, schemat dla mnie niezbędny...
  • Poziom 14  
    ale jaki to problem w jednej wtyczce masz masz masy i zasilania ,, jak auto pali to muisz miec komunikacje
    protokol jest inny niz w MB sterownik ma budowe taką samo
  • Poziom 14  
    Steronik masz na jedną wtyczkę także to jest co innego co Mb podjedz do kogoś kto ma launch PDL
    Lub kts i usterka sama wyjdzie
  • Poziom 7  
    Sterownik ma dwie wtyczki edc15.
    Pinout tego sterownika w jeepie rozwiązał by mój problem.
    Nie mogę za bardzo do nikogo podjechać bo brak gazu i przypuszczam że problem z komunikacją też będzie. Zakładam że to sterownik ale jak sprawdzę po schemacie chociażby ten pedał gazu to będę miał pewność.
  • Poziom 7  
    Dziękuję serdecznie za schematy! Bardzo pomocne materiały, mam już punkt zaczepienia, jedynie jest mała rozbieżność w podłączeniu potencjometru gazu ale już nie błądzę po omacku. Jeszcze raz dziękuję!
    Gdyby ktoś jeszcze dysponował schematem tego sterownika to będę wdzięczny.
  • Poziom 7  
    Sprawdziłem masy, zasilania, wszystko ok, prześwietliłem instalację od potencjometru gazu i są masy, 5v i sygnały z potencjometrów.
    Czy łączył się ktoś z tym sterownikiem przy pomocy Delphi chinola?
    Próbowałem na stole połączyć się ale nadal brak rezultatu. Transmisję wziąłem z pinu 82 na 7 a później 8 pin obd.

    Gdzie szukać uszkodzonych mas na czujniki o których pisał jumpee? Jeep grand cherokee 2.7 CRD 02 - uszkodzony sterownik silnikaIMG_202004...142019.jpg Download (4.33 MB)
  • Poziom 14  
    po co rozbierac ecu ?????
    trzeba podlaczyc sprzet do diagnoistyki ale jak ktos jest uparty to tak jest ale po co komus zapalcic z dojazdem 100 zl zeby zrobic diagnoze to lepiej siedziec i dlubac i z tego dlubania bedzoie tak ze koszty sie zrobia nie 300 a 1500
  • Poziom 7  
    Wymiana sterownika silnika wraz z immo rozwiązała problem