Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naczepy - Kabel ISO 7638 pod Autocoma ?

07 Sty 2013 21:53 49239 85
  • Poziom 12  
    Witam czy ktoś próbował zrobić sobie kabel ISO 7638 pod autocoma ??
    Może jakiś schemat jak podłączyć kable ze sobą ??
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 26  
    Może się mylę, ale ja zrobiłbym tak:
    Krótki przewód zakończony z jednej strony wtykiem z drugiej gniazdem
    Przewody od 1 do 5 połączone, oprócz tego z wtyku i gniazda wyprowadzone dodatkowo
    2. Zasilanie interfejsu
    3. GND
    6. CAN-H
    7. CAN-L

    Może to Ci coś pomoże :)

    Powodzenia!
  • Poziom 12  
    A ma ktoś może opis pinów przy kablu wabco 7 pinowym przy zewnętrznym złączu ??
    ??
    Nie wystarczy wyprowadzić kabli tylko tylko przy wtyce tak jak jest na zdjęciu w autocomie ??

    Naczepy - Kabel ISO 7638 pod Autocoma ?

    Nie powinny kable być połączone między sobotą o 1 do 7 ??
  • Poziom 26  
    Może źle Ci napisałem...
    Więc po kolei:
    Masz wtyk i gniazdo EBS czyli ISO 7638
    Łączysz ze sobą piny w następujący sposób:
    1-1
    2-2
    3-3
    4-4
    5-5
    Dodatkowo z pinu 2 wyprowadzasz sobie zasilanie z 3 lub 4 masę z 6 i 7 sygnał CAN
    Jeśli takie wyprowadzenia zrobisz po obu stronach (wtyk i gniazdo) będziesz mógł robić i przyczepy i naczepy. Cała filozofia teraz to podłączyć kable z pinów (2,3-4,6,7 z odpowiednimi pinami w gniazdku OBD i już.
    Ja sam wg tego co Ci napisałem robiłem sobie kabel do WABCO i działa bez problemu.
  • Poziom 14  
    Witam
    Czy w taki sposób połącze się z modulatorem naczepy EBS knorr TEBS mam na myśli tester texą
    Pozdrowienia
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 14  
    Dzięki za podpowiedz
    Pozdrowienia
  • Poziom 12  
    Witam
    Może troszkę nie w temacie
    Ale czy kabel autokoma z okrągłą wtyczką scania-daf to zwykle działają od chińczyka czy są problemy(czy może on jest tylko do skani)
    Próbowałem już kilka dafów podłączyc i lipa
    jakie
  • Poziom 11  
    witam !
    cielak1989 i jak działa ten kabelek iso7638 na tej rozpisce pod autocom'em
  • Poziom 38  
    diablo23248 napisał:
    Może źle Ci napisałem...
    Więc po kolei:
    Masz wtyk i gniazdo EBS czyli ISO 7638
    Łączysz ze sobą piny w następujący sposób:
    1-1
    2-2
    3-3
    4-4
    5-5
    Dodatkowo z pinu 2 wyprowadzasz sobie zasilanie z 3 lub 4 masę z 6 i 7 sygnał CAN
    Jeśli takie wyprowadzenia zrobisz po obu stronach (wtyk i gniazdo) będziesz mógł robić i przyczepy i naczepy. Cała filozofia teraz to podłączyć kable z pinów (2,3-4,6,7 z odpowiednimi pinami w gniazdku OBD i już.
    Ja sam wg tego co Ci napisałem robiłem sobie kabel do WABCO i działa bez problemu.


    Kolego, czy nie możesz podać do jakich pinów wtyku obd doprowadzić to zasilanie, masę i CAN?
    Właśnie cała ta filozofia.. skoro to zrobiłeś to podaj, bo nie chcę uwalić VCI.
  • Poziom 26  
    Opis OBD proszę bardzo!

    Naczepy - Kabel ISO 7638 pod Autocoma ?


    Po mojemu powinno być tak:

    2-16
    3 lub 4 - 5
    6 - 6
    7 - 14

    :)

    PS. Czytaj uważnie co piszą inni. Ani słowem nie wspomniałem o tym, że użyłem złącza OBD do diagnostyki WABCO :)
  • Poziom 38  
    Zasilanie idzie ustalić, resztę po co szukać, skoro sprawdziłeś- piwko się należ, sprawdzę czy działa.
    Nie bardzo też rozumię, dlaczego robić wyjścia z dwóch stron-kabel ma być spięty z naczepą i ciągnikiem- trzeba tylka CAN i zasilanie?
    Nieuważne czytanie to mój znak firmowy :D
    Ale:
    diablo23248 napisał:
    z odpowiednimi pinami w gniazdku OBD i już.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    Jeśli zrobisz sobie wyprowadzenia z obu stron bedziesz mógł diagnozować i przyczepy i naczepy.
  • Poziom 24  
    Ja próbowałem takiej konfiguracji już wcześniej i musze was zmartwic NIE DZIAŁA
  • Poziom 26  
    U mnie pod oryginalnym testerem WABCO śmiga bez problemu. Knorr tak samo. Z Autocom'em nie miałem jeszcze do czynienia, ale na chłopski rozum powinno działać. :/

    A na czym próbowałeś?
  • Poziom 38  
    Na normanej wtyczce diagnostycznej łączy się, ale nie wszystkie naczepy mają to gniazdko - jeszcze nie sprawdziłem tej doróbki.
  • Poziom 9  
    Witam panowie ja dzisiaj próbowałem podłączyć auto coma poprzez kabel iso7638 do naczepy ale nie uzyskałem połączenia. Kabel zrobiłem sam według rozpiski 6 i 7 can i zasilanie. Kontrolki interface świecą ale nie mogę uzyskać połączenia z naczepą. Czy wiecie panowie dlaczego nie można się połączyć?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    hubertedyta napisał:
    Kontrolki interface świecą ale nie mogę uzyskać połączenia
    Pytanie podstawowe ...a z jakim systemem w naczepie próbujesz się połączyć ???
  • Poziom 24  
    serwisantscani1 napisał:
    hubertedyta napisał:
    Kontrolki interface świecą ale nie mogę uzyskać połączenia
    Pytanie podstawowe ...a z jakim systemem w naczepie próbujesz się połączyć ???
    A co to za różnica na jakim systemie Autocom ma przez Kabel ISO 7638 do wyboru z
    WABCO
    ABS VCS VCS II -łączy sie ale po k-line czyli boczne gniazdo w naczepie
    EBS czyli TEBS i TEBS-E(1.5) ma do wyboru boczne gniazdo lub ISO 7638 w tych systemach boczne gniazdo nie wystepuje a jak wystepuje to żadko wiec zostaje gniazdo ISO 7638 przez które sie nie łączy I o te nie lączenie chodzi urzytkownikom Autokom-a
    I jest to analogiczne do obsługiwania reszty systemów z
    KNORR czyli
    TEBS i TEBS G2
    poprzez ISO 7638
    Mysle że wytłumaczyłem
    JA dorobiłem kabelek ze starego sznura ciągnik naczepa wpinając sie pod przewody zasialnia i masy oraz pod
    pin 6 i 7<=>6 i 14 brak komunikacji
    pin 6 i 7<=>14 i 6 brak komunikacji
    pin 6 i 7<=>2 i 10 brak komunikacji
    pin 6 i 7<=>10 i 2 brak komunikacji
    pin 6 i 7<=>12 i 13 brak komunikacji
    pin 6 i 7<=>13 i 12 brak komunikacji
    takich kombinacji urzywałem i klapa ale zauwarzyłem ze gość sprzedający na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=3bSs96APEXI przy kablu do naczep ISO 7638 jest jakaś puszka i myśle że to jest klucz do odpowiedzi i braku połączenia. Tylko pytanie co jest w środku?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    hubert04 napisał:
    A co to za różnica na jakim systemie
    A taka że niektórzy próbowali się łączyć właśnie poprzez can-a z ABS VCS VCS II stąd moje pytanie.

    Dodano po 12 [minuty]:

    hubert04 napisał:
    przy kablu do naczep ISO 7638 jest jakaś puszka i myśle że to jest klucz do odpowiedzi i braku połączenia. Tylko pytanie co jest w środku?
    Być może Autocom w tej puszce umieścił jakiś konwerter......czyli część elektroniki która przetwarza sygnał diagnozy wstępnie do interfejsu lub sam "chiński" nie oryginalny interfejs nie jest wyposażony w możliwość diagnozy tego typu protokołów,lub jest tam przełącznik wyboru strony diagnozy naczepa-ciągnik.
  • Poziom 26  
    hubert04 napisał:
    serwisantscani1 napisał:
    hubertedyta napisał:
    Kontrolki interface świecą ale nie mogę uzyskać połączenia
    Pytanie podstawowe ...a z jakim systemem w naczepie próbujesz się połączyć ???
    A co to za różnica na jakim systemie Autocom ma przez Kabel ISO 7638 do wyboru z
    WABCO
    ABS VCS VCS II -łączy sie ale po k-line czyli boczne gniazdo w naczepie
    EBS czyli TEBS i TEBS-E(1.5) ma do wyboru boczne gniazdo lub ISO 7638 w tych systemach boczne gniazdo nie wystepuje a jak wystepuje to żadko wiec zostaje gniazdo ISO 7638 przez które sie nie łączy I o te nie lączenie chodzi urzytkownikom Autokom-a
    I jest to analogiczne do obsługiwania reszty systemów z
    KNORR czyli
    TEBS i TEBS G2
    poprzez ISO 7638
    Mysle że wytłumaczyłem
    JA dorobiłem kabelek ze starego sznura ciągnik naczepa wpinając sie pod przewody zasialnia i masy oraz pod
    pin 6 i 7<=>6 i 14 brak komunikacji
    pin 6 i 7<=>14 i 6 brak komunikacji
    pin 6 i 7<=>2 i 10 brak komunikacji
    pin 6 i 7<=>10 i 2 brak komunikacji
    pin 6 i 7<=>12 i 13 brak komunikacji
    pin 6 i 7<=>13 i 12 brak komunikacji
    takich kombinacji urzywałem i klapa ale zauwarzyłem ze gość sprzedający na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=3bSs96APEXI przy kablu do naczep ISO 7638 jest jakaś puszka i myśle że to jest klucz do odpowiedzi i braku połączenia. Tylko pytanie co jest w środku?


    A przewody CAN przeciąłeś tak żeby nie było połączenia ciągnik naczepa?
    Doprowadziłeś obydwa zasilania? Stałe 1 i "po stacyjce" 2?
  • Poziom 38  
    diablo23248 napisał:
    A przewody CAN przeciąłeś tak żeby nie było połączenia ciągnik naczepa?

    To raczej nie powinno mieć wpływu.
  • Poziom 24  
    A przewody CAN przeciąłeś tak żeby nie było połączenia ciągnik naczepa? TAK
    Doprowadziłeś obydwa zasilania? Stałe 1 i "po stacyjce" 2? Doprowadziłem tylko jedno na pin 16
  • Poziom 26  
    hubert04 napisał:
    A przewody CAN przeciąłeś tak żeby nie było połączenia ciągnik naczepa? TAK
    Doprowadziłeś obydwa zasilania? Stałe 1 i "po stacyjce" 2? Doprowadziłem tylko jedno na pin 16


    Do interfejsu wystarczy jedno :) Chodziło mi o to czy naczepa dostała obydwa zasilania. Czy modulator EBS się "uzbroił" (charakterystyczne "tyknięcia")

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na który pin w obd podałeś masę? 4 czy 5?
  • Poziom 9  
    Witam panowie ponownie, ja podpinałem naczepę z ebs Wabco. Oczywiście podpiąłem obydwa zasilania jak i masy, oczywiście były charakterystyczne tyknięcia elektrozaworów, ale komunikacji brak. podpinałem również samą naczepę bez ciągnika i niestety też nic z tego. Myślę że kolega który napisał że przy tym przejściu jest jakaś puszka ma racje że tam będzie jakiś przetwornik sygnału, bo w przeciwnym razie z naczepą połączylibyśmy się poprzez gniazdo diagnostyczne ciągnika, mnie tylko ciekawi co tam jest i jakiś schemat tego byłby bardzo mile widziany, więc jeśli któryś kolega posiada takie przejście to fajnie by było jak by jo pomierzył i pokazał co i jak.
  • Poziom 24  
    diablo23248 napisał:
    Na który pin w obd podałeś masę? 4 czy 5?
    Dawałem raz na 4 raz na 5 i na 4i5 naraz i też nic z tego.
    Ja juz walcze z tym z 6miesiecy tylko tak dorywczo bo co mi wpadnie pomysł to podpinam.
    hubertedyta napisał:
    Witam panowie ponownie, ja podpinałem naczepę z ebs Wabco. Oczywiście podpiąłem obydwa zasilania jak i masy, oczywiście były charakterystyczne tyknięcia elektrozaworów, ale komunikacji brak. podpinałem również samą naczepę bez ciągnika i niestety też nic z tego. Myślę że kolega który napisał że przy tym przejściu jest jakaś puszka ma racje że tam będzie jakiś przetwornik sygnału, bo w przeciwnym razie z naczepą połączylibyśmy się poprzez gniazdo diagnostyczne ciągnika, mnie tylko ciekawi co tam jest i jakiś schemat tego byłby bardzo mile widziany, więc jeśli któryś kolega posiada takie przejście to fajnie by było jak by jo pomierzył i pokazał co i jak.
    kolego czytaj cały post ze zrozumieniem

    Dodano po 51 [sekundy]:

    a sam obejrzysz sobie film który umieściłem
  • Poziom 24  
    Widze cisza na forum testowanie teraz połączeń?? i burza mózgów
  • Poziom 12  
    same kable bedzie miał ?? wiesz po ile moze ??