Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daf cf85 - Komunikat:VEHICLE CENTRAL CONTROLER

osmaster81 07 Jan 2013 22:49 6456 10
Optex
  • #1
    osmaster81
    Level 13  
    Witam
    Mam problem z jednym z dafów cf85 z 2008 r w firmie gdzie pracuje .
    Na desce wyświetla 3 ostrzeżenia bardzo bym był wdzięczny za jakieś naprowadzenie .
    Central vehicle controler , exhaust, engin
    Czy ten pierwszy central vehicle controler to może być coś ze sterownikiem ?czy bardziej wina instalacji.
    Wiedział by ktoś może z jakim systemem lub błędem może być powiązany?.
    Oprócz tego nie działają niższe biegi i tacho.
    Mam błędy
    W silniku- u0441,p0703,u0113,p2100
    W tacho- 20 ,26,31,byl przerwany jeden kabel od czujnika prędkości a błąd ciągle jest .
    Nie mogę się połączyć z ad blu a w silniku kilka z tych błędów mówią o braku komunikacji can właśnie z ad blue .
    W systemie vic2 i vic3 mam błędy bez objaśnienia 520212 i 24206 te się skasowały
    Body builder modul 520235, 70, 598, 190, 520233, 1624
    Diagnozowane było autocomem.
    Bardzo dziekuję za jakąkolwiek pomoc.
  • Optex
  • #2
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    Central Vehicle Controller to jest błąd mówiący o braku sygnału CAN z któregoś ze sterownika.Moim zdaniem- z modułu EAS- wszak z nim nie możesz się skomunikować.W każdym bądź razie CAN Network nie ma komunikacji ze wszystkimi sterownikami, z którymi powinien.
    Na 90% wina jest w instalacji, chociaż niekoniecznie.
    Uszkodzony przekaźnik zapłonu też powoduje podobne symptomy- i choć nie ma usterki w instalacji, symptomy moga byc takie same.Brak zasilania sterownika tez objawia się brakiem komunikacji CAN z tym sterownikiem, bo choc odbiera sygnały CAN z innych ECU, to wskutek braku zasilania pozostaje "martwy" i nie emituje od siebie zwrotnie sygnałów CAN.Dlatego sterownik silnika może krzyczeć, że nie ma komunikacji z modułem EAS.
    Posprawdzaj sobie zasilania+ masy+ sygnały CAN we wtyczce do modułu AdBlue.Jeżeli czegoś brakuje, to szukaj w tym kierunku.
    Moduł AdBlue ma zarówno zasilania bezpośrednio z Aku jak i po zapłonie.
    Czy to ma co ci piszę sens?
    Jeżeli nie, to szukaj dobrego elektryka w okolicy.
  • #3
    Anjei
    Level 14  
    U0113 Utrata połączenia z danymi dotyczącymi sterowania mającymi wpływ na poziom emisji
    U0441 Otrzymano nieprawidłowe dane z informacji mających istotny wpływ na emisję
    P 0703 Błędna wiadomość CAN przychodząca od pedał hamulca.
    P 2100 Redukcja związku silnika wina EAS
    Błąd komunikacji między CAN
    System dalej
    traktujące emisje (EAS) i DMCI
    - Błąd dodatkowy
    traktujące emisje (EAS)
    (Sprawdź Błąd systemu EAS)

    Myślę, że problem z wiązki przewodów.
  • Optex
  • #4
    osmaster81
    Level 13  
    Dzięki za zainteresowanie
    pracuje w londynie nasza firma ma jeszcze około 40 dafów
    Do tej pory głównie walczyłem z koparkami kraszami trochę vanów a ciężarówki jeżdziły do dafa ale szef sie pożarł z dafem już jakieś pół roku temu o roboty gwarancyjne i niema szans na servis z dafa i daviego i teraz mi sie to dostało
    Gdzie znajduje sie sterownik EAS cze to jest ten moduł na ramie za nadkolem koło wydechu?
    A co może byc odpowiedzialne za to ze zostały tylko wysokie biegi sprawdzałem przejście na przewodach z mech skrzyni do przedniego panelu i jest ok
    i to napewno nie synchronizatory bo tych już parę zmieniłem
    Ad blu jeszcze nie śledziłem bo ciągle mnie gdzieś wysyłają i grzebę tylko z doskoku
  • Helpful post
    #5
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    Sterownik eas jest wewnątrz głównej pompy Adblue- koło zbiornika Adblue.Duża aluminiowa skrzynka z rurkami, kopułką piltra i kostką od spodu.To koło resoru przy o/s/F kole to jest moduł miksujący- to nie to.
    Wysokie biegi zostają jako default range w przypadku, jak elektrozawór do niskich straci zasilanie elektryczne, chociaż nie wykluczam i usterki pneumatycznej czy nawet mechanicznej.Podstawa to sprawdź range change valve w wieżyczce skrzyni biegów.Zasilanie elektryczne powoduje, że zmiana zakresów low- high wogóle może mieć miejsce.sygnał o przełączeniu na niskie jest to pneumatyczny sygnał cieńką rurką z lewarka zm. biegów.
    popatrz na ten schemat, który ci wysłałem z oznaczeniami pinów, tak wygląda od spodu jak na rysunku.Myśl.
  • #6
    osmaster81
    Level 13  
    Dzięki jutro będe szukał
    Niczego jeszcze nie dostalem gdzie to przyjdzie?
    A te rurki powietrzne sprawdzalem i ciśnienie idzie na zawór
  • #7
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    osmaster81 wrote:
    A te rurki powietrzne sprawdzalem i ciśnienie idzie na zawór


    człowieku...
    Czy masz problem z napięciami, sygnałami CAN, central vehicle controller,
    czy problem jest zx niewłaściwymi ciśnieniami powietrza!
    to tak, jakbyś miał skręt jelit,
    a robisz rentgena dolnej szczęki...
    weź lepiej elektryka do tego auta
  • #8
    osmaster81
    Level 13  
    Przepraszam za pisownie ale laptop mi sie skopal a w tym nie mam polskiego
    Z ostrzezeniami na desce doszlem do ladu miezylem cany i przejscia i znalazlem ze
    problem tkwil w tym ze mieli go u nas na warsztacie i zamienil kostke ta z przodu pod przednim pasem ja glownie robie po plantach i na drodze jak sie cos skopie i niewidzialem kiedy ktos tam grzebal a nikt sie nie przyznal dopiero po pinach w kostkach zaowazylem
    na daesce juz nic nie ma zostal tylko blad 19 w tacho
  • #9
    osmaster81
    Level 13  
    Kolego Krisbrumm dzięki za twoją pomoc
    Pewnie cię drażnią osoby raczkujące w elektryce i jestem pełen podziwu że znajdujesz chwilkę żeby nas trochę naprowadzić .
    Błędów już na desce nie ma ,biegi już terz chodzą (brak zasilania na zawór przewód sie złamał i trzymał sie tylko na izolacij
    tylko z tym tacho nie moge dojść dlaczego wyświetla ten bląd 19 power interuption
    na panelu tacho
    przejśia na czujnik prędkosci są już dobre (jeden can miał przerwe)czy to może być winne tacho ? niedaleko od niego jest kogut i troche dach przeciekał ale po tacho nie widać zeby miało jakis kontakt z wodą
    Bym był wdzieczny za małą wskazówke
  • #10
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    Nie, nie drażnią.
    Drażnią mnie tylko ludzie, którzy bardzo często proszą o pomoc,
    A potem albo nawet innych na forum nie poinformują gdzie była usterka,
    albo nawet zwykłe Dzięki nie mają siły napisać.
    w sprawie tego power interruption, to szybkim ruchem naciśnij dwukrotnie przycisk OK na tacho.Powinno zniknąć.Jakbyś miał problem w tacho, to już pewnie engine warning by krzyczał na desce.
    Czujnik prędkości nie jest podłączony do tacho za pomocą CAN network.Te cztery przewody do zasilanie, masa, przewód sygnału (Chyba PWM o ile pamiętam) do real time i ostatni też sygnałowy, do Speed (Też PWM)-ale to nie jest CAN network.


    Panowie ( a może i Panie?), przeciętne problemy z elektryką w równie przeciętnym DAF-ie (czyli powiedzmy XF105 z 2008 roku) w Polsce sprawiają z tego co widzę dużo problemów z diagnozą i naprawą.
    Nie potrafię sobie wyobrazić, co będzie za lament i płacz, jak za niedługo w Polsce zaczną jeździć Euro6 XF106.
    Dzisiaj widziałem jego schemat układu sterowania silnikiem oraz topologię CAN.
    Przy nim, ten nasz przeciętny XF105 z 2008 roku,
    i jego schemat instalacji,
    jest jak elektryka w Żuku (lub ewentualnie Nysce) w porównaniu z elektryką w Mercedesie Sprinterze.
    I skaner do kodów kreskowych na wtryskiwaczach,
    jako narzędzie podłączane do DAVIE przy programowaniu kodów wtryskiwacza.
  • #11
    osmaster81
    Level 13  
    Jeszcze raz dzięki za pomoc
    Tacho terz poszlo jak napisałes