Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

do 20 tys ekonomiczne - co byś wybrał

pietskun 07 Sty 2013 23:02 11670 46
  • #1 07 Sty 2013 23:02
    pietskun
    Poziom 6  

    Witam Mam problem otóż zamierzam kupić samochód do 20 tys zł i chciałbym aby był ekonomiczny myślę o LPG lub Diesel SDI (Tdi,HDI,DCI itp. wykluczam ze względu na turbine i sprzegło dwumasowe które w przypadku awarii są kosztowne) chciałbym aby to auto nie było ogromne ale też nie małe miało by służyc jako dojazd do pracy i wyjazdy typu wakacje i inne wypady itp.
    Rozważam roczniki 2004 w górę

    Myslalem o fabii 1 ,1.4 LPG z fabrycznie montowoana instalacja chociaż wygląd fabii nie przemawia do mnie.

    Co byście na moim miejscu zakupili??
    pietskun

    0 29
  • #2 08 Sty 2013 00:17
    maniek2591
    Poziom 19  

    Honda jazz 5drzwi 1.2 1.3 benzyna
    toyota corolla D4D

    0
  • #3 08 Sty 2013 01:04
    pipałosia
    Poziom 25  

    VECTRA 1.8 benzyna albo coś z japończyków . Ja się w chwilach wolnych poworzę się OPLELkiem i nie narzekam do 120 nie zużywa mi nawet 8 litrów a zawsze liczę 10 samochodzik sprawuje się super. Rocznik 2001 mam go od teraz już nowy rok czyli szósty rok , kupiony w Polsce serwisowany w oplu w srerwisie OPLEL ODJEWSKI po kupnie oczywiście. Polecam serwis i zapraszam do CZŁUCHOWA .Samochód kupiłem w Warszawie z pewnej firmy . Polecam , konkret jest i szybko, ale kosztuje ,opłaca się.

    0
  • #4 08 Sty 2013 07:34
    pietskun
    Poziom 6  

    Właśnie wczoraj poszperałem po internecie i zainteresowałem się Toyotą Corollą benzynka i ewentualnie przerobić ja na gaz miał może ktoś styczność Corolla + LPG jestem ciekaw jak silnik znosi gaz

    0
  • #5 08 Sty 2013 19:35
    zed71
    Poziom 22  

    corolli do lpg nie polecam ;-) wypalają sie gniazda zaworowe a regulacja zaworow jest problematyczna. do lpg poszukaj lepiej cos z dobrze wspolpracuje Z LPG

    0
  • #6 08 Sty 2013 20:27
    ssb.mixer
    Poziom 17  

    zed71 napisał:
    corolli do lpg nie polecam ;-) wypalają sie gniazda zaworowe a regulacja zaworow jest problematyczna. do lpg poszukaj lepiej cos z dobrze wspolpracuje Z LPG


    To fakt. Do tego wczesne (do 2003-2004) silniki VVTI 1.4 i 1.6 ciągną olej ze względu na wadę konstrukcyjną, jakoś 0,8L/1000km albo podobnie.

    0
  • #7 08 Sty 2013 20:59
    tzok
    Moderator Samochody

    Polo 6N2/9N (IIIFL/IV) 1.9SDI
    Ibiza IIFL/III 1.9SDI
    Grande Punto 1.3MJ (bez obawy przy tej masie auta i momencie silnika nic kołu dwumasowemu nie grozi)

    Obydwa w trasie zmieszczą się w 4,5l/100km.

    Do silnika benzynowego 1.4 od VW jakoś nie mam przekonania...

    Corolla E12 teoretycznie jest autem klasę wyższym, choć wymiarami nie odbiega od Grande Punto.

    0
  • #8 09 Sty 2013 00:43
    maniek2591
    Poziom 19  

    Jeszcze jedna rada -nie upieraj się przy tym aby był po 2004 roku,czasami lepiej kupić starszy ale mniej awaryjny,te nowsze coraz gorsze ZŁOMY naszpikowane elektronika,postaw na japończyka -HONDA CIVIC,JAZZ--TOYOTA COROLLA,AVENSIS do tej kwoty jest w czym wybierac

    0
  • #9 09 Sty 2013 18:49
    admiralbar
    Poziom 8  

    Ja bym proponowal znalezc Astra G 1,6 8V. Co do gazu to zalozysz zwykla instalke podcisnieniowa za ok 1,6 tys zl. Auto nie bedzie demonem predkosci, ale napewno tanie w eksploatacji.
    1,6 16 v na Pb bedzie mial ok 100 KM w trasie palil ok 6-7 l, po miescie 8-10 (w zaleznosci od korkow)
    Fabia to zawsze fabia i jak ja zaladujesz to bedzie ledwo jechala a spalanie ostro wzrosnie.
    Jakiego nadwozia szukasz - 5d czy moze kombi. Jakie przebiegi bedziesz robil ? Ile osob bedzie jezdzilo ?
    Auto male, ale pakowne, szybkie a malo palace, z klasy premium a tanie w eksploatacji - cos trzeba wybrac.

    0
  • #10 15 Sty 2013 02:50
    Pawel1812
    Poziom 26  

    Myślałeś o aucie z fabryczną instalacją na CNG? Jeśli masz w pobliżu stację tankowania auto to jest najlepszym wyborem jeśli chodzi o ekonomię.
    Posiadam Multiplę ze względu na wielkość butli na CNG umieszczonych fabrycznie pod podłogą oraz pakowność.
    Dzięki takiemu umieszczeniu ciężkich butli auto jest bardzo stabilne.
    Co do ekonomii spalanie 10 m3 w miejskich korkach (auto ma 1.5 tony), wchodzi 6 osób, a po wyjęciu tylnych siedzeń, co jest bardzo proste - 4 pralki i trzy osoby z przodu.
    Zasięg na CNG - 450 km w trasie, realnie sprawdzone.
    Wyposażenie jest dość dobre, klima, elektryczne szyby i lusterka w standardzie.
    Brak koła dwumasowego, z racji fabrycznego montażu brak problemów z instalacją gazową CNG (mam takie dwie Multiple). Rozrząd na pasku, zalecana wymiana co 60.000 km. Instalacja CNG praktycznie bezobsługowa, jeśli coś się dzieje to naprawiasz, reset adaptacji i wszystko wraca do normy, nic się tu ręcznie nie ustawia. Rozruch jest z gazu, tak więc nie tracisz benzyny na grzanie silnika.
    Rocznik 2004 w dobrym stanie jest do dostania za 20.000 zł, od 2004 roku auto nie ma juz charakterystycznego "delfinka" z przodu.

    Przede wszystkim sprawdź, czy w pobliżu masz stację tankowania na mapa.cng.auto.pl

    0
  • #11 15 Sty 2013 09:20
    ssb.mixer
    Poziom 17  

    Pawel1812 napisał:
    Myślałeś o aucie z fabryczną instalacją na CNG? Jeśli masz w pobliżu stację tankowania auto to jest najlepszym wyborem jeśli chodzi o ekonomię.
    Posiadam Multiplę ze względu na wielkość butli na CNG umieszczonych fabrycznie pod podłogą oraz pakowność.


    Auto fajne ale w dalszą wycieczkę raczej będzie trudno pojechać, bo trzeba planować wizyty na stacjach CNG.
    Co do Multipli, na forum ktoś rozpaczliwie poszukiwał części zamiennych do wersji CNG, bo są inne niż w benzyniakach, a ceny w ASO kosmiczne więc uwaga na ceny części.

    0
  • #12 15 Sty 2013 12:42
    Pawel1812
    Poziom 26  

    Mam dwie Multiple. Nie mam problemu z tankowaniem, ani w trasie z uwagi na duży zasięg. Czasem trzeba nadłożyć kilometrów na stację. Niedaleko za naszą zachodnią granicą stacje są co kawałek.
    Dodam, że była Multipla Natural Power bez instalacji benzynowej, za to miała cztery butle, wchodzi 48m3. Znam człowieka, który tym jeździ i nigdy nie stał przez brak paliwa.
    Z uwagi na ciężkie butle auto sporo pali na benzynie i taka eksploatacja jest bez sensu. Warto wejść na mapa.cng.auto.pl i sobie to przemyśleć.
    Co do części, tak, są różnice w wersji benzynowej i Bipower, ale przy minimalnej inicjatywie szukanie czegokolwiek nie zamuje więcej niż kilka dni.
    Faktem jest, że czasem czegoś trzeba poszukać, a nie tylko iść do pierwszego lepszego sklepu i kupić. Przykładem jest nietypowy w wersji gazowej wydech.
    Istnieje jednak forum, gdzie staramy się dzielić informacjami, gdzie co można kupić i nigdy się nie zdarzyło, aby się nie dało.
    Jeśli się mało jeździ i pakowność oraz ekonomia jednocześnie nie jest bardzo ważna to nie warto, lepiej mały kompakt na LPG, jeśli jednak te dwa czynniki są ważne, auto robi wysokie przebiegi miejskie, gdzie spalanie jest największe to zdecydowanie warto o tym aucie pomyśleć.

    Dodatkowa zaleta CNG jest taka, że CNG można zatankować z domowej instalacji gazowej przy pomocy kompresora wysokociśnieniowego, odpowiednio przystosowanego lub fabrycznego.

    Co do części to ja poszukiwałem skrzyni biegów - po tygodniu i kilkunastu telefonach i sprytnym zapytaniu handlarzy, czy ich Multipla miała duże butle zakupiłem właściwą. Przełożenia w wersji CNG są dostosowane do osiągów silnika na CNG oraz zwiększonej przez butle masy auta.

    Fakt, że jest nieco trudniej niż w przypadku aut bardziej popularnych na rynku, ale przyjemność bycia niezależnym od akcyzy, podwyżek, całego przemysłu petrochemicznego i stacji jest bezcenna.

    Dlaczego nie wybrałem LPG - więszke spalanie, auto pali nieco mniej m3 CNG niż benzyny a nie odwrotnie, większe problemy z dokładaną instalacją niż fabryczną, oraz duża stacja CNG z kompresorem 600m3/godz. jest 5 km od mojego domu.
    Dlaczego nie Diesel - taka sama Multipla zużywa 20 zł/100 km więcej. Jak się więcej jeździ to zaczyna to mieć znaczenie.
    Dlaczego nie benzyna - to paliwo nadaje się do dojazdu do kościoła raz w tygodniu, do zabawy, do motocykla, ale na pewno nie do pracy.

    Podobny zasięg do Multipli ma VW Caddy CNG.

    0
  • #13 15 Sty 2013 15:37
    ssb.mixer
    Poziom 17  

    Pawel1812 napisał:
    Mam dwie Multiple. Nie mam problemu z tankowaniem, ani w trasie z uwagi na duży zasięg. Czasem trzeba nadłożyć kilometrów na stację.


    Nie wiem gdzie mieszkasz, ale w północno wschodniej Polsce nie ma ani jednej czynnej stacji, w Warszawie jest jedna, a najliższa jest w Radiomiu :)

    0
  • #14 15 Sty 2013 16:37
    Pawel1812
    Poziom 26  

    Mam w profilu napisane, że mieszkam w Gdyni i wierz, ale jedna stacja wystarcza, nie potrzeba stacji co 500metrów. Po prostu tankuje się do pełna.
    Oczywiście sieć stacji jest mała, ale jeśli ktoś ma blisko to warto rozważyć wybór tego paliwa.
    Zawsze można zakupić własny kompresor CNG i mieć stację w domu, ale to ma sens przy naprawdę dużych przebiegach. Po prostu to paliwo u nas nie jest dla każdego - dla mnie i kilku innych znajomych (min. na taxi) jest bardzo dobrym wyborem.

    Niestety, daleko nam jeszcze do Europy, gdzie takie Niemcy mają 1000 staji CNG. Polska ma ich na dzień dzisiejszy 25 w tym 11 całodobowych. Istniejące jeśli nie korzysta z nich ZKM się zamyka, bo nie ma kto tankować.

    0
  • #15 15 Sty 2013 17:39
    Vaillant1995
    Poziom 7  

    Polecał bym lupo 1.2 TDI bardzo ekonomiczny silniczek spalanie około 3L bądź Suzuki Wagon r+ 1.2 lub Hyundai i10 1.1 w trasie można osiągnąć spalanie poniżej 4.5l

    0
  • #16 15 Sty 2013 18:33
    ssb.mixer
    Poziom 17  

    Vaillant1995 napisał:
    Polecał bym lupo 1.2 TDI bardzo ekonomiczny silniczek spalanie około 3L


    Nie wiem jak to jest, ale na elektrodzie co jakiś czas widuję rozpaczliwe posty o popsutych skrzyniach biegów, ciągle przewija się informacja że jest znany tylko jeden spec który umie zrobić skrzynki w Lupo 3L. Do tego ponoć co 30 tyś km. trzeba robić adaptację, co potrafią tylko w kilku miejscach w Polsce, więc osobiście bałbym się pakować w takie auto.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Pawel1812 napisał:
    Mam w profilu napisane, że mieszkam w Gdyni i wierz, ale jedna stacja wystarcza, nie potrzeba stacji co 500metrów. Po prostu tankuje się do pełna.
    Oczywiście sieć stacji jest mała, ale jeśli ktoś ma blisko to warto rozważyć wybór tego paliwa.


    No niestety, to nie wybór dla każdego - chyba trzeba jeszcze poczekać na upowszechnienie. Jestem teraz w Niemczech i widziałem tutaj auta na CNG, głównie Ople Zafira i Combo. Stacji w sumie nie ma tak wiele, na pewno jadąc dalej trzeba planować postoje i tankowania, trudno mi sobie wyobrazić pracę w której trzeba dużo jeździć (np. handel) po różnych dziurach gdzie najbliższa stacja jest 200 km.
    Jaką pojemność ma bak na benzynę w Multipli?

    0
  • #17 15 Sty 2013 21:33
    Pawel1812
    Poziom 26  

    Przed zakupem VW Lupo 3l warto zdać sobie sprawę, ile części jest innych niż w zwykłym Lupo, nawet tylna szyba jest inna.
    Autor tematu powinien się zdefiniować, czy bardziej pasuje mu malutkie autko typu Lupo, wtedy raczej nie warto nawet gazować przy małych przebiegach, czy większe i bardziej pakowne, wtedy CNG mogłoby mieć jakikolwiek sens.

    Były wersje Multipli Bipower z bakiem 35 litrów benzyny i 36 m3 gazu oraz 48m3 gazu i brak benzyny. Ludzie do tych drugich dokładali awaryjne zbiorniki LPG i to działało.
    Są inne, małe samochody na CNG takie jak VW Up!, VW Touran, Opel Zafira, Volvo V70, Mercedes, VW Caddy z tym, że tylko Multipla i Caddy ma zasięg umożliwiający jazdę bez używania benzyny przy naszej sieci stacji.

    Cytat:

    Stacji w sumie nie ma tak wiele, na pewno jadąc dalej trzeba planować postoje i tankowania, trudno mi sobie wyobrazić pracę w której trzeba dużo jeździć (np. handel) po różnych dziurach gdzie najbliższa stacja jest 200 km.

    Kolego, Niemcy i Włosi mają po około 1000 stacji CNG. To ogrom, i stacja praktycznie co kawałek, w Niemczech w każdym większym miasteczku jest taka stacja. Czy naprawdę potrzeba stacji co kilka km aby zatankować za 50 zł? Gdyby każdy zatankował auto do pełna co najmniej połowa stacji benzynowych świeciłaby pustkami.
    W Polsce czasem stacji CNG nie ma przez 300 km i da się jeździć.
    Dla porównania w Polsce jest 2500 stacji LPG. Czy naprawdę potrzeba ich aż tyle, żeby swobodnie jeździć? Czy wejście na mapkę i spojrzenie gdzie jest stacja mając jeszcze 100 km w baku to jest problem uniemożliwiający swobodna jazdę?
    Wejdź na gibgas.de i zobacz jak są one rozłożone.

    Fakt, że CNG nie nadaje się do jazdy po Polsce jako handlowiec gdy nie wiesz, gdzie jutro będziesz mieć klienta, ale weź pod uwagę, że wiele ludzi zawodowo jeździ 90% "w koło komina". Jeśli ma stację blisko tak jak ja lub w domu kompresor to chyba CNG będzie dobrym wyborem.

    0
  • #18 15 Sty 2013 21:35
    zed71
    Poziom 22  

    pomysl o koreanczykach (daewoo lub chevrolet) lub .... o fiatach (grande punto lub bravo) - dobrze znosza gaz i sa tanie w utrzymaniu ;-) ewentualne naprawy kosztuja grosze a nie psują sie na potęgę (bo nie ma wyszukanej elektroniki ) ;-)

    0
  • #19 15 Sty 2013 21:52
    ssb.mixer
    Poziom 17  

    zed71 napisał:
    pomysl o koreanczykach (daewoo lub chevrolet) lub .... o fiatach (grande punto lub bravo) - dobrze znosza gaz i sa tanie w utrzymaniu ;-) ewentualne naprawy kosztuja grosze a nie psują sie na potęgę (bo nie ma wyszukanej elektroniki ) ;-)



    Fabia z fabryczną instalacją LPG to chyba dobre rozwiązanie, tam chyba są inne głowice i gniazda zaworowe dłużej trzymają? Niektóre silniki po prostu nie nadają się na LPG, to przed kupnem trzeba wiedzieć. A Lupo i do tego zajeżdżone to moim zdaniem wtopa finansowa na maksa, ale owszem lans jest.

    0
  • #20 15 Sty 2013 21:57
    Pawel1812
    Poziom 26  

    Instalacja fabryczna w Fabii polega na tym, że montuje ją dealer, jak w większości aut. Wierci dziury w kolektorze, montuje zbiornik. Dlaczego tak jest - bo na tym zarabia. Gdyby auto z LPG przyjechało z fabryki, dealer nic by z tego nie miał.

    Nawet w Pandzie montaż LPG wygląda podobnie, wiercenie w kolektorze dziur, tylko przez fabryczny zakład.

    W Multipli wtryski gazu są fabrycznie zamontowane w specjalnie odlanych w tym celu otworach. Do gazu kolektor jest inny niż do benzyny, aluminiowy a nie plastikowy, nie zmieniono tego do końca produkcji w 2010 roku, jak na poniższej fotografii:

    do 20 tys ekonomiczne - co byś wybrał

    Również wiązki elektryczne są do CNG dostosowane przez fabrykę, a także sterownie gazem oraz wskaźnik poziomu znajduje się na desce rozdzielczej, a nie na czymś dołożonym. W jakim innym aucie LPG jest tak zamontowany?

    0
  • #21 16 Sty 2013 14:24
    tzok
    Moderator Samochody

    ...i co równie ważne ECU "wie" o instalacji CNG i nie trzeba go oszukiwać żadnymi emulatorami czy mapami korekcyjnymi.

    0
  • #22 16 Sty 2013 15:37
    Pawel1812
    Poziom 26  

    W Multipli były stosowane dwa rozwiązania jeśli chodzi o ECU
    1) Sterownik Marelli IAW 4GF steruje jednocześnie wtryskami benzynowymi oraz gazowymi w zależności od wybranego rodzaju paliwa, otwiera zawory butli oraz włącza i wyłącza pompę benzyny, silnik uruchamiany zawsze z gazu, rozwiązanie do połowy roku 2001
    Reset adaptacji powoduje skasowanie nastaw zarówno dla gazu jak i benzyny.
    2) Sterownik Marelli IAW 4EF steruje wtryskami benzyny, pompą benzyny, sterownik Metatron 5D0 steruje wtryskami gazu oraz zaworami butli, wyświetla aktualne ciśnienie panujące w butlach na desce, silnik uruchamiany zawsze z benzyny, po 5 sekundach niezależnie od temperatury przełączenie na zasilanie CNG o ile wybrano pracę na tym paliwie - rozwiązanie z drugiej połowy 2001 roku do końca produkcji. Każdą centralkę tutaj resetuje się osobno.

    Warto dodać, że w tej instalacji pompa benzyny nie pracuje gdy jedziemy na gazie, tak więc nie tylko się nie potrzebnie nie zużywa, ale i nie ma możliwości jej zatarcia z powodu braku paliwa.

    Wlew paliwa oraz zawór tankowania CNG jest oczywiście pod klapką, bez żadnych dodatkowych i kłopotliwych przejściówek.

    Gniazda zaworowe oraz zawory w wersjach gazowych są w tych silnikach zmienione, tak więc nie ma problemów z zaworami, nawet po znacznych przebiegach, regulacja zaworów jest hydrauliczna.

    0
  • #23 16 Sty 2013 16:40
    2048286
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 19 Sty 2013 17:09
    mrtomjar
    Poziom 13  

    Witam,
    Czy kol. pietskun dokonał zakupu ?

    pietskun napisał:
    chciałbym aby to auto nie było ogromne ale też nie małe miało by służyc jako dojazd do pracy i wyjazdy typu wakacje i inne wypady itp.

    Z powyższej wypowiedzi wynika, że będzie to auto z segmentu B lub C.
    Jakie będą roczne przebiegi ? Większy bagażnik będzie wykorzystywany tylko na wakacjach ?

    Jeżeli ma być ekonomicznie (niskie spalanie, tanie w naprawach i wszędzie dostępne części):
    Diesle:
    Skoda Fabia (hatchback, sedan, kombi)
    VW Polo III FL/IV (III FL-htb, kombi nie miało liftu; IV tylko htb)
    Seat Ibiza II FL/III, Leon I (hatchback)
    Seat Cordoba II/III (sedan, kombi Vario)
    Fiat Punto II FL/Grande Punto (1,3 MultiJet, z turbosprężarką, dwumas w wersji 6-biegowej)

    Benzynowe z LPG:
    Fiat Punto II FL/Grande Punto (wszystkie 1,2 i 1,4; w silnikach 8v stosuje się instalacje II generacji, u mnie praktycznie bezawaryjne)
    VW Golf IV 1,6 8v

    Istnieje także wiele innych samochodów spełniające te kryteria (francuskie, japońskie, koreańskie).
    Są to jedne z popularniejszych aut. Produkowane były od końca lat 90-tych. Auta starszej generacji po lifcie (Polo, Ibiza, Punto) kosztują max. 13 tys.
    Czy kwota 20 tys. zł to cena za auto wliczając podstawowy przegląd i wymiany po zakupie?

    1
  • #25 19 Sty 2013 20:11
    krocze
    Poziom 25  

    Citroen C4 1.6 HDI jest ciekawym rozwiązaniem.

    0
  • #26 19 Sty 2013 21:40
    tzok
    Moderator Samochody

    mrtomjar napisał:
    Fiat Punto II FL/Grande Punto (wszystkie 1,2 i 1,4; w silnikach 8v stosuje się instalacje II generacji, u mnie praktycznie bezawaryjne)
    Wszystkie modele IIFL i GP są zgodne z EURO-3 i nowszymi, a zatem są wyposażone w system EOBD. Nie twierdzę, że nie da się tam się tam zamontować instalacji II generacji, ale samochód z taką instalacją na rynku wtórnym radziłbym omijać szerokim łukiem.

    0
  • #27 01 Maj 2013 14:28
    lupo83
    Poziom 10  

    Najekonomiczniejsze autko to VW Lupo 3L 3-4l.ON/100km

    aktualnie mam srednie spalanie 3,7 kto pobije?

    jeśli jest sprawny egzemplarz to posłuży bezawaryjnie przez 100-200tys

    Zazwyczaj usterki które występują są banalne, ale zwykły mechanik nie ma czasu na ich szukanie i nie wie gdzie występują, i przez to są problemy i płacze ,

    a ten kto się zna zdziera kasę ze zwykłych ludzi, niewspółmierną do usterki.

    temat rzeka, sam bawię się przy swoim lupo i coś o tym wiem,

    a adaptację zrobi każdy posiadający kompa i Vaga, ale nie każdy mechanik Czesiu ze stodoły to posiada.

    0
  • #28 01 Maj 2013 17:29
    my41s
    Poziom 32  

    maniek2591 napisał:
    HONDA CIVIC,JAZZ--TOYOTA COROLLA,AVENSIS

    Również brałbym coś z tej czwórki.
    Również zerknąłbym na
    tzok napisał:
    Ibiza IIFL/III 1.9SDI
    lub Fabię SDI, Vectra / Astra, może Corsa (z dieslem lub na gaz)? Albo Punto?
    Citroen C3 1.6 diesel (sprawdzone ~5l/100km).

    lupo83 napisał:
    aktualnie mam srednie spalanie 3,7 kto pobije?

    Może nie. Mój silnik o prawie 2 krotnie większej pojemności, z ok. 3 krotnie większą mocą pali ~5-5,5l ON (rekord - średnie spalanie 4.5l/100km po mieście na trasie ok. 11km, normalnie ok. 5.1 z klimatyzacją), przy prędkościach autostradowych bierze ok. 4.5l/100km. Tylko, że auto jest większe od lupo i można z zapasem miejsca się zabrać na wakacje. A np. taki hybrydowy Yaris pali ok. 3.3l/100km Pb95 w mieście, w trasie troszkę gorzej. Fakt, że oba grubo przekraczają 20tys zł :) - A tak naprawdę, każdy będzie chwalił i polecał swoje :D Oczywiście nie piszę, że lupo jest złe. Ja osobiście bym go nie wybrał, nie ze względu na spalanie (bo takie to może i chciałbym mieć), ale na wielkość (pomijając wygląd, bo o tym się nie dyskutuje) i skrzynie biegów.

    0
  • #29 01 Maj 2013 18:46
    ssb.mixer
    Poziom 17  

    lupo83 napisał:
    Najekonomiczniejsze autko to VW Lupo 3L 3-4l.ON/100km

    aktualnie mam srednie spalanie 3,7 kto pobije?


    To jest ten model ze automatyczną skrzynią biegów co potrafi je naprawiać jedna osoba w Polsce? Dziękuję, postoję. Auto może i oszczędne ale małe a prawdopodobieństwo, że trafi się sprawne i długo służąca bezawaryjnie jest prawie zerowe. Ty trafiłeś, ale to nie reguła.

    0
  • #30 01 Maj 2013 19:04
    lupo83
    Poziom 10  

    Nie tylko jedna osoba , znam więcej, i sam je naprawiam, ale tylko jedna się tak reklamuje.

    Panowie jest to zwykłe auto jak każde inne nie ma jakiejś technologi ufo, precz z jakimiś mitami.

    Skrzynia biegów jest manualna jak w każdym innych samochodzie tylko jest hydrauliczne sterowanie do niej zamiast sprzęgła i lewarka.

    1