Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza ANW - Jak Zrobić adaptacje przepustnicy?

Rychupeja 08 Sty 2013 17:45 15294 17
  • #1 08 Sty 2013 17:45
    Rychupeja
    Poziom 14  

    Witam,
    Seat Ibiza 1.4MPI kod silnika ANW czy orientuje się ktoś może czy w tych silnikach po odłączeniu czujnika lub odłączeniu akumulatora robi się adaptacje przepustnicy? Jeśli tak to jak ja zrobić krok po kroku?
    Mam urządzenie Relfex 4130plus, oraz autocom.

    0 17
  • #2 08 Sty 2013 17:57
    forevwers
    Poziom 19  

    W ksiażce serwisowej pisze, że po odłączeniu aku trzeba robić adaprację.

    Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
     Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
     Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
     Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
     Przepustnica czysta!
     Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
     Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

    PODCZAS WYKONYWANIA POWYżSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAÆ PEDAłU GAZU I SILNIK NIE MOżE BYÆ URUCHOMIONY.

    Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
    [Wybór]

    [01 - Silnik]

    [Bloki pomiarowe - 08]

    Wybierz grupę "060".
    [Idź!]

    [Przełącz na Nastawy - 04]

    Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
    "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
    System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

    [Bloki pomiarowe - 08]
    ...i gotowe.

    1
  • #3 09 Lip 2013 13:18
    canon84
    Poziom 12  

    Witam,

    Mam problem z adaptacją przepustnicy w silniku 1.4 16v bby wykonywanej przy pomocy vag com 3.1.1.2. Wg instrukcji należy wczesnej wyzerować stare nastawy w bloku 00 - czy ktoś wie jak to zrobić. Wchodząc w ten blok wyświetla się kilka wartości, czy należy we wszystkie te pola wpisać wartość 0 czy tylko w wybrane.

    Adaptację chcę wykonać gdyż na zimnym silniku klapka przpeustnicy jest uchylona, szczelina wynosi około 2mm i silnik ciężko odpala - nie domyka się na ssaniu. Nie wiem czy uległa ona uszkodzeniu czy jeszcze adaptacja ją wyratuje. Liczę na pomoc.

    1
  • #4 09 Lip 2013 13:31
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #5 09 Lip 2013 19:16
    canon84
    Poziom 12  

    Witam ponownie,
    Zrobiłem jak kolega grala1 podpowiedział - doszedłem do czegoś takiego jak na załączonym screenie.
    Seat Ibiza ANW - Jak Zrobić adaptacje przepustnicy?
    Nie wiem co dalej gdyż nie mam tam żadnej możliwości podstawienia wartości. Można jeszcze jakąś podpowiedź co dalej gdyż auto nie chce odpalać a ja nie wiem co dalej robić. sprawdziłem dziś rozrząd, wymieniłem świece, odłączyłem czujnik g62 i wszystko wygląda na ok.

    0
  • #6 09 Lip 2013 19:43
    darek_naprawa
    Poziom 17  

    Nie kombinuj w adaptacjach,tylko wyczyść przepustnicę i zrób tak jak masz wyżej opisane.

    1
  • #7 09 Lip 2013 21:26
    canon84
    Poziom 12  

    Przepustnice wyczyściłem ale to też nie przyniosło żadnych rezultatów. Wg mnie pozostaje tylko ponowna adaptacja ale z wykasowaniem obecnych parametrów gdyż samą adaptacje robiłem zgodnie z instrukcją ale silnik jak jest zimny (zgaszony na jakiś czas) bardzo ciężko odpala - muszę kręcić dwa, trzy razy żeby zaskoczył. Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

    0
  • #8 09 Lip 2013 21:31
    darek_naprawa
    Poziom 17  

    Jak zapali to jakie są wolne obroty.

    0
  • #9 09 Lip 2013 21:44
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    canon84 napisał:
    Witam ponownie,
    Zrobiłem jak kolega grala1 podpowiedział - doszedłem do czegoś takiego jak na załączonym screenie.
    Seat Ibiza ANW - Jak Zrobić adaptacje przepustnicy?
    Nie wiem co dalej gdyż nie mam tam żadnej możliwości podstawienia wartości. Można jeszcze jakąś podpowiedź co dalej gdyż auto nie chce odpalać a ja nie wiem co dalej robić. sprawdziłem dziś rozrząd, wymieniłem świece, odłączyłem czujnik g62 i wszystko wygląda na ok.

    Zrób SAVE i będą nastawy fabryczne.
    Wtedy adaptacja umytej dokładnie przepustnicy.

    0
  • #10 09 Lip 2013 21:53
    canon84
    Poziom 12  

    Jeśli już odpali a tak jak wcześniej pisałem nieraz potrzeba przytrzymać go na rozruszniku kilka razy bo obroty są bardzo niskie, wskazówka obrotomierza podnosi się prawie od zera i to trwa z sekundę a silnik tak jakby miał zgasnąć i ratuje mnie tylko pedał gazu. jak dodam "gazu" to auto wchodzi na normalne obroty, tj ok 1000 jak ciepły a pozniej spadają do ok 650 - tak pokazuje vag.
    Ja może opisze skąd wzięły się te problemy, wszystko zaczęło jakieś dwa tygodnie temu się w trakcie wymiany filtrów i oleju, macher zapomniał że położył czyściwo na przepustnicy i odpalił auto... przepustnica wciągnęła szmatę, sam róg, co prawda gość ją wyjął i powiedział że nie zrobi to żadnego problemu ale jednak problem jest. wyczyścił mi gratis przepustnice i zaadoptował ale jak widać nic to nie dało gdyż w momencie zgaszenia zakleszczona przez szmatę klapka przepustnicy tak już został, pomiędzy klapką a kanałem jest szczelina ok 2mm, nie wiem czy było tak wcześniej (może wypowie sie ktoś kto ma podobną przepustnice w aucie) czy nie ale uważam że to ona jest problem bo silnik nie ma ssania.

    0
  • #11 09 Lip 2013 22:19
    darek_naprawa
    Poziom 17  

    W tych silnikach nie ma ssania.Przepustnica bez włączonego zapłonu i naciśnięciu np.palcem powinna się poruszać z lekkim oporem w jedną i drugą stronę bez zacięć.Nie pamiętam ale chyba jest mała szczelina.Jeżeli się zacina to trzeba ją wyczyścić.Jeżeli adaptacja przechodzi ok.to elektronicznie jest sprawna.Przygasanie ,falowanie obrotów zazwyczaj powodowane jest zanieczyszczeniem przepustnicy.W czasie adaptacji powinna się zamknąć uchylić do połowy i otworzyć na max.Jeżeli chodzi bez zacięć to powinno być ok.

    2
  • #12 10 Lip 2013 07:40
    canon84
    Poziom 12  

    Przepustnica dokładnie tak zachowuje się u mnie, więc wychodziło by że jest sprawna. Ale co jeszcze można uszkodzić w trakcie wymiany filtrów i oleju żeby auto tak się zachowywało.
    Wczoraj adoptując ją zrobiłem dokładnie tak jak pisał kolega grala1 po adaptacji parametry były identycznie jak przed więc wcześniej też wszystko było ok a silnik jak nie chciał odpalać tak nie chce...

    1
  • #14 10 Lip 2013 09:15
    canon84
    Poziom 12  

    grala1 napisał:
    Nie powinno być tam przerwy. Przepustnica powinna się zamknąć.

    Czyli jednak wyglądałaby na uszkodzoną. Załącze zdjęcie może ono coś wniesie:
    Seat Ibiza ANW - Jak Zrobić adaptacje przepustnicy?
    na pierwszym widoszna szelina - tak jest po przekręceniu kluczyka (załączony zapłon)
    na drugim nr seryjne przpeustnicy

    0
  • #16 10 Lip 2013 09:36
    canon84
    Poziom 12  

    grala1 napisał:
    Na wyłączonym zapłonie ma nie być przerwy.

    jak wyjde z pracy to zaraz to sprawdze, teraz nie jestem w 100% pewny ale wydaje mi się że jest identycznie jak po załączeniu zapłonu - też jest szczelina.

    0
  • #17 10 Lip 2013 21:09
    canon84
    Poziom 12  

    grala1 napisał:
    Na wyłączonym zapłonie ma nie być przerwy.

    Witam,


    Witam ponownie,
    Wczoraj zamontowałem przepustnice, którą zakupiłem jako używaną, sprawną. przepustnice działa i wygląda identycznie jak moja, też ma szczelinkę - więc jednak to nie to. auto dalej ciężko odpala, powiedziałbym nawet że jest gorzej niż było. dzisiaj od rana sprawdzałem jeszcze raz vag com-em czujnik temperatury i we wszystkich blokach pokazywał identyczną temperaturę +/- 3* na zimnym silniku jak i na ciepłym więc on też raczej jest ok. Zrobiłem na koniec jeszcze skan:
    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 6L - Seat Ibiza
    Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 036 906 034 GM
    Component: MARELLI 4MV 5159
    Coding: 00071
    Shop #: WSC 06441
    VSSZZZ6LZ4R019556 SEZ7Z0C2115325
    No fault code found.

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 907 379 G
    Component: ABS 5.7 FRONT V30
    Coding: 00044
    Shop #: WSC 06441
    No fault code found.

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 6L0 820 045
    Component: Klimaanlage X0840
    3 Faults Found:
    01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
    28-00 - Short to B+
    01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
    29-10 - Short to Ground - Intermittent

    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q1 937 049 C
    Component: 00 BN-SG. 1S33
    Coding: 16396
    Shop #: WSC 06441
    1 Fault Found:
    01598 - Drive Battery Voltage
    07-10 - Signal to Low - Intermittent

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 6L0 920 801 
    Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V10
    Coding: 00147
    Shop #: WSC 00000
    VSSZZZ6LZ4R019556 SEZ7Z0C2115325
    No fault code found.

    Address 19 -------------------------------------------------------
    Controller: 6N0 909 901
    Component: 65 GATEWAY CAN 1S33
    Coding: 00014
    Shop #: WSC 06441
    No fault code found.

    Address 44 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 423 156 S
    Component: LenkhilfeTRW V260
    Coding: 10111
    Shop #: WSC 06441
    No fault code found.

    End -------------------------------------------------------

    Może koledzy rzucą okiem czy wszystko jest ok?
    Pokazał się błąd:
    1 Fault Found:
    01598 - Drive Battery Voltage
    07-10 - Signal to Low - Intermittent
    na stronie: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01598
    błąd powiązali z problemem przy rozruchu auta - aku nowością nie pachnie ale ogólnie nawet teraz bez problemu kręci po kilka razy bez zająknięcia. Co koledzy o tym myślą?

    0
  • #18 12 Lut 2014 16:16
    Rychupeja
    Poziom 14  

    Przepustnica adoptuje się sama podczas jazdy. u mnie pomogło wyczyszczenie przepustnicy zrobiłem ok 10km i było OK. Zamykam.

    -3