Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TP link tl-wr543G - brak wi-fi przez router

iblameu 08 Jan 2013 19:18 2940 15
  • #1
    iblameu
    Level 9  
    Witam,
    Mam problem otóż już od ponad roku mam w/w router i wszystko śmigało bardzo dobrze aż wczoraj mój brat odłączył przez przypadek jeden z kabelków od routera (zasilający) i od tego momentu nie mam internetu przez wifi. W routerze migają tylko co chwile lampki WLAN i SYS , ale żaden z komputerów ani telefonów nie widzi sieci. Tak samo jak wpisuje 192.168.1.1 to nie wyskakuje mi żadne okienko. Nawet jak robie ipconfig to napisane jest 'nośnik odłączony' czy ktoś wie w czym tkwi problem? Pozdrawiam.
  • #2
    forevwers
    Level 19  
    Podepnij sie kolego kablem do routera, zaloguj i sprawdź czy nie wrócił do ustawień standardowych.
  • #3
    iblameu
    Level 9  
    Ja mam podpiety router do modemu . I tylko z modemu moge sie podpiac pod komputer kablem a tak czy siak zalogowac sie tam nie moge
  • #4
    forevwers
    Level 19  
    coś zamieszałeś Na tym routerze masz port WAN gdzie jest podpięty pewnie jakiś modem???? i oprócz tego masz jeszcze 4 porty LAN - to do nich podepnij komputer i w tedy próbuj dostać się do konfiguracji.
  • #5
    CHACA
    Level 43  
    Napisz dokładnie jaki to kabelek i jak masz podłączony modem z tym routerem?
  • #7
    CHACA
    Level 43  
    W tym momencie nie potrzebny Ci dostep do internetu. Logujesz się oddzielnie na router podłączony kablem do portu LAN i karty sieciowej w kompie robisz screen i zapisujesz np: na pulpicie.
  • #8
    forevwers
    Level 19  
    No to po co piszesz o TP-linku????
  • #9
    krakarak
    Level 41  
    Wyłącz router TP-Link oraz modem/router Motorola z zasilania.
    Następnie włącz router TP-Link a po minucie włącz modem Motorola.
  • #11
    CHACA
    Level 43  
    Wszystko wygląda ok oprócz portu WAN. Teraz podłącz modem do portu WAN routera i jak masz jeszcze jeden kabel to podłącz z dowolnego portu LAN TP-Linka do komputera zaloguj na niego i zobacz co masz w zakładce WAN. Jednakże najpierw po spięciu w/w urządzeń wyłącz je z zasilania i podłącz z powrotem. To tyle na chłopski rozum.
  • #12
    krakarak
    Level 41  
    Ty kolego tak sobie piszesz i wklejasz rysunki, bo nie masz co do roboty ?
    Napisałem co masz zrobic ? Zrobiłeś ?
    Jeśli nie pomogło to zmień kolejność włączania - najpierw modem Motorola, potem router TP-Link.

    A po drugie - czy nie było tak, że tego TP-Linka to wymieniłeś na inny lub właśnie go podpiąłeś i on nie chodzi ?
    Jeśli tak to teraz pozostaje kontakt telefoniczny z operatorem i podanie MAC routera TP-Link, by go dopisali u siebie.
  • #13
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    krakarak wrote:
    A po drugie - czy nie było tak, że tego TP-Linka to wymieniłeś na inny lub właśnie go podpiąłeś i on nie chodzi ?
    Jeśli tak to teraz pozostaje kontakt telefoniczny z operatorem i podanie MAC routera TP-Link, by go dopisali u siebie.

    Moim zdaniem od tego jest funkcja Clone MAC w routerze.
  • #14
    krakarak
    Level 41  
    Ty to wiesz, ja też, ale autor ?... W życiu.
    Poz tym zmieniony MAC w routerze nie ulega przywróceniu do stanu początkowego po wyłączeniu zasilania.
    Z własnego doświadczenia wiem ( tak jest w mieszkaniu syna), że krótkotrwałe zaniki napięcia zasilającego router oraz modem Motoroli skutkuje właśnie opisanym w temacie efektem.
    A pomaga wyłączenie i włączenie ( kolejność mogę mylić ) zasilania.
    Nic więcej.
    Ale zakładam, że autor może wszystkiego nam nie pisać.
  • #15
    iblameu
    Level 9  
    krakarak wrote:
    Ty kolego tak sobie piszesz i wklejasz rysunki, bo nie masz co do roboty ?
    Napisałem co masz zrobic ? Zrobiłeś ?
    Jeśli nie pomogło to zmień kolejność włączania - najpierw modem Motorola, potem router TP-Link.

    A po drugie - czy nie było tak, że tego TP-Linka to wymieniłeś na inny lub właśnie go podpiąłeś i on nie chodzi ?
    Jeśli tak to teraz pozostaje kontakt telefoniczny z operatorem i podanie MAC routera TP-Link, by go dopisali u siebie.


    Jak juz to kolezanko. A po drugie Twoja rada na nic sie nie zdala.

    Zreszta chyba wiem jak to bylo. Brat wylaczyl zasilanie routera i kiedy podlaczylismy go ponownie to juz nie dzialal.

    A scany wyslalam dlatego, ze ktos wyzej o to poprosil. Wiec moze troche innym tonem, co?

    Dodano po 19 [minuty]:

    Jeszcze jedna sprawa. Router w ogole nie 'emituje' sieci. Tzn. w ogole na żadnym urządzeniu nie pokazuję się moja sieć.
  • #16
    krakarak
    Level 41  
    iblameu wrote:
    ...Jak juz to kolezanko. A po drugie Twoja rada na nic sie nie zdala... Wiec moze troche innym tonem, co?

    Z postów nie można określić płci autora i nie ma to żadnego znaczenia dla rozwiązania problemu z dostępem do routera. Nie widzę nic nie stosownego w "moim tonie", w twoim owszem.
    Po drugie, moje rady były dostosowane do twego opisu oraz własnego doświadczenia z takim kompletem urządzeń.
    Więc teraz sprawdź/wymień kabel łączący modem Motorola z portem WAN TP-Linka, router musi dostać adres IP z modemu. Czy jak wpinasz kabel do Motoroli zapala się na nim dioda informująca o tym fakcie ?
    Jeśli dioda się świeci to przy sprawnym kablu łączącym Motorolę z TP-Linkiem w routerze, w zakładce, którą pokazałaś na drugim zdjęciu musi się pojawić adres IP a nie 0.0.0.0
    Wtedy masz na 100% dostęp do internetu gdy włączysz dowolny komputer do gniazd LAN w routerze.
    Brak rozgłaszania nazwy sieci to inna sprawa.
    W zakładce Wireless nie ma funkcji ukrywania nazwy sieci ?
    W zakładce Operation mode co jest ustawione ?