Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R124 - silnik zgasł i nie odpala

Radjax 08 Jan 2013 19:19 7197 12
  • #1
    Radjax
    Level 2  
    Witam!

    Witam !
    Mam problem ze Scanią R 420 po wymianie akumulatorów ujechała ok 2 km ipo czym silnik zgasł s.Zaświeciła się usterka silnika ,kręci ale nie odpala na diagnostyce masa błędów tj;
    APS ; 185,169 ------------- 1796172

    BMS ; 2796,2797,2794,2793,2795,3088,21525,21013,6163,3087
    ----------- 1863280
    Coo ; 67,22 ------------1914374

    EMS ;53508,53506,53504,53507,5657,11182,4106,11176,4108,135* ,4131,4116

    ICL; 3,103,105,106,107,108,102,110,6 ----------1781708

    VIS ;41,42 ---------1769683

    Z góry uprzejmie dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
  • #2
    kwantor
    Level 38  
    Ile lat ma auto? zanim zobaczę na błedy, to obstawiam, że urwał się napęd pompy paliwa od kompresora- łącznik, lub płetwa.
    Trzeba było podać też nr jednostki w grupach błędów, po lewej stronie wyświetlacza.
    W koordynatorze jest błąd zwarcie w zielonej szynie CAN- nie działa rzadna funkcją na tej szynie, może to być istotne, bez nr jednostki nie sposób odszyfrować te błędy z EMS.
  • #3
    Radjax
    Level 2  
    Auto jest z końca 2007 roku zaraz sprawdzę płetwę pompy ,ale nie bardzo wiem o jakie dodatkowe cody chodzi te co podałem po myślnikach są po lewej stronie wyświetlacza

    Dodano po 28 [minuty]:

    Jeszcze raz sprawdzałem i w EMS nie podaje numerów jednostki przy podanych błędach.ciekawostką jest też to że podłączając TEXE nie może się skomunikować co troszeczke wyklucza usterke mechaniczną
  • #4
    szaman108
    Level 30  
    Część na początek opanuj to zwarcie na zielonej szynie CAN jeśli chcesz korzystać ze sprzętu diagnostycznego.
  • #5
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    Radjax wrote:
    Mam problem ze Scanią R 420 po wymianie akumulatorów ujechała ok 2 km ipo czym silnik zgasł s.Zaświeciła się usterka silnika ,kręci ale nie odpala na diagnostyce masa błędów tj;

    Mnie to wygląda na brak jakiegoś głównego zasilania.Czy podczas wymiany akumulatorów nie rozsypało się jakieś połączenie czy to plusowe czy minusowe ? Zacząłbym od oględzin okolicy akumulatorów (klem).
  • #6
    kwantor
    Level 38  
    Auto jest za młode raczej na utratę napędu pompy- to łatwo sprawdzić wkręcając manometr w obudowę filtra, lub popuścić króciec pomiarowy- jeśli w czasie kręcenia wycieka napęd, to znak, że pracuje pompa.
    Przy baterii w okolicach klem nic tam niema specjalnego- wychodzi co najwyżej dodatkowy kabel z wył. masy do zasiłki tacho.
    Ciekawe, czy te baterie nie były przypadkiem przekładane na pracującym silniku?
    Błąd jest w EMS aktywny, ale diabli wiedzą czego dotyczy- trzeba ten koordynator, jak pisał szaman ożywić.
  • #7
    habi7
    Level 15  
    W zasadzie w każdej jednostce silnika kod 135 to ciśnienie zasilania paliwem. Skoro błąd na CAN jest nieaktywny nie zawracałbym sobie nim głowy. Wiele razy miałem w jednostkach błędy na komunikacje CAN itd. ale są to błędy pojedyncze i w dodatku nie aktywne, tak samo jak tu wieć sobie odpuść. Kod 135 w dodatku aktywny to za niskie ciśnienie paliwa. Sprawdz pokolei:
    - filtr paliwa (zwrócić też uwagę na rurkę w środku)
    - regulator ciśnienia na listwie (zaworek przelewowy)
    - jak nie odpali, dalej patrz na czy wogóle pompa buduje ciśnienie
    - sprawdź smok paliwa, ewentualnie 2razy go młotkiem potraktuj :)
    - w zależności co wyjdzie trzeba szukać dalej, czy zawór "gaszenia się nie zacina", czy pompa ma swój wydatek, czy obudowa filtra nie ma przecieku wewnętrznego.

    Dodano po 9 [minuty]:

    habi7 wrote:
    trzeba ten koordynator, jak pisał szaman ożywić.


    Czy COO nie działa?? co Wy chcecie ożywiać... nie pali się wielkie czerwone COO usterka :)

    Skoro się nie pali znaczy działa... a fakt jakieś pojedynczej rejestracji na CAN nie znaczy, ze jest tam usterka :) Pamiętajcie, że często są rejestrowane błędy na CAN w skutek np. jakiegoś "babola" niewiadomo dlaczego i nie mają nic do działania auta.Po porostu się pojawi, ECU zapisze, a kierowca nawet nie wie, że taki błąd się zarejestrował.
  • #8
    kwantor
    Level 38  
    habi7 wrote:
    Czy COO nie działa?? co Wy chcecie ożywiać... nie pali się wielkie czerwone COO usterka

    Skoro się nie pali znaczy działa... a fakt jakieś pojedynczej rejestracji na CAN nie znaczy, ze jest tam usterka Pamiętajcie, że często są rejestrowane błędy na CAN w skutek np. jakiegoś "babola" niewiadomo dlaczego i nie mają nic do działania auta.Po porostu się pojawi, ECU zapisze, a kierowca nawet nie wie, że taki błąd się zarejestrował.


    Owszem ale bzdury kolego- zwarcie, to zwarcie lub inny problem (błędy trzeba interpretować) Coo na czerwono= uszkodzenie tego modulu. Opis błędu traktuje, że nie działają żadne funkcje na szynie zielonej.
    A jak wiesz, przez koordynator krzyżuje się wymiana danych z mndz. inn. EMS, który właśnie nie potrafi aktualnie określić jednostki generującej błąd.

    To jest tylko elektronika oparta na logice: jest-nie ma, wysoki, niski, jedynka, zero- co kto woli i nie ma jakiegoś babola, czy czarodziejstwa- natomiast może być przerwa, czy zwarcie i to nie ulega smoregeneracji.

    Na temat paliwa pisałem i to sprawdza się jako pierwsze, zwłaszcza, gdy się nie ma szerszego pojęcia.
  • #9
    habi7
    Level 15  
    Szkoda tylko, że EMS jest na czerwonej szynie... :) więc ni jak ma się to do Twoich przemyśleń.Po zielonej idzie diagnostyka, ale do VCI...


    Sprawdziłem właśnie opis w SDP3... tyle on znaczy co prognoza pogody w tv.
    TytułZielona szyna CAN
    Usterka
    Cała komunikacja w zielonej szynie CAN została przerwana.
    Przyczyna
    Zwarcie w zielonej szynie CAN.
    Uwagi
    Żadna z funkcji podłączonych za pośrednictwem zielonej szyny CAN nie działa, gdy usterka jest aktywna.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź przewody i złącza zielonej szyny CAN.

    Czyli to co Ty napisałeś, ale dam sobie rękę odciąć, że ilość rejestracji to 1...
    Napewno teraz wszystko działa... więc dla mnie ten błąd znaczy tyle co nic.Pozatym pytanie kiedy błąd powstał... rok, dwa.. może wiecej..
  • #10
    szaman108
    Level 30  
    Radjax wrote:
    ciekawostką jest też to że podłączając TEXE nie może się skomunikować co troszeczke wyklucza usterke mechaniczną
    dlatego pisałem żeby to opanował skoro chce się podpierać Texą
  • #11
    habi7
    Level 15  
    Ok.. Przepraszam.. nie doczytałem, że problem jest również z połączeniem się...:)

    Zielona szyna CAN
    - Linia diagnostyczna
    - AUS Audio System (Układ audio)
    - CSS Crash Safety System (Układ zabezpieczeń w razie uderzenia)
    - ACC Automatic Climate Control System (Automatyczny układ regulacji
    temperatury)
    - WTA Auxiliary Heater (Water to Air) (Dodatkowe ogrzewanie (woda - powietrze))
    - ATA Auxiliary Heater (Air to Air) (Dodatkowe ogrzewanie (powietrze -
    powietrze)
    - CTS Clock and Timer System (Zegar i data)
    - RTG Road Traffic informatics Gateway (FMS-interface) (Informatyka ruchu drogowego (interfejs FMS)
    - RTI Road Transport Informatics (PC on board) (Informatyka transportu drogowego
    (komputer pokładowy

    To są urządzenia wpięte w zielony CAN (oczywiście w zalezności od konfiguracji pojazdu)

    Dziwi mnie trochę ten błąd, bo w zasadzie oprócz WTA wszystkie te urządzenia znajdują się w kabinie i w zasadzie ktoś musiał kiedyś coś mieszać w instalacji , aby się zwarcie zrobiło... chyba, że jakieś urządzenie sieje po sieci.
  • #12
    Radjax
    Level 2  
    Usterka wstępnie usunięta ;mechaniczna okazało się że pompa klęknęła ,wymieniliśmy i auto odpaliło ,jednak dość długo kręci do zaskoczenia niż poprzednio , możliwe że zawór nie trzyma w smoku?
    Udało się też na krótko połączyć i wykasować błędy ale problem ze zwarciem chyba pozostał chyba że faktycznie jest jakieś zakłócenie z urządzeń zewnętrznych .

    Dziękuję za szeroką pomoc
  • #13
    saron22
    Trucks specialist
    Sprobuj odłączyc na chwile sterownik ATA. Mialem kiedys podobny problem w R (nie moglem sie z wiekszościa modułów połączyc za pomoca SDP3) i winowajcą był wlasnie ATA siejący jakieś zakłócenia po CAN.