Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

NETIA - Przeciążona centrala ?

klakier89 08 Jan 2013 19:53 3402 25
  • #1
    klakier89
    Level 10  
    Witam
    Od roku jestem SZCZĘŚLIWYM :) posiadaczem internetu w neti. Na początku wszystko działało w miarę poprawnie prędkość zapewniana 10 wahała się ok 6-7 MB ale mniejsza z tym. Od jakiś 2 miesięcy zaczęły się schody co 2 godziny zrywało połączenie na jakieś 2 minuty. Po telefonie na infolinie przyjęli zlecenie, przepychanki wizyty techników i ciągle telefony z mojej strony trfały 2 tygodnie po czym zrywania przestały występować problem pojawił się z prędkością. Teoretycznie 6MB zmieniło się w 2-1 momentami nawet poniżej. Ponowny telefon na infolinie i kolejny tydzień przepychanki a w końcu pismo reklamacyjne. Dostałem taką odpowiedz
    "Przyjęliśmy wielokrotne zgłoszenia o niepoprawnym działaniu
    internetu. Technicy stwierdzili, że nieprawidłowości wynikają z przeciążenia infrastruktury Orange
    dawniej Telekomunikacja Polska), w oparciu o którą świadczymy Panu usługę. Termin jej rozbudowy
    jest w trakcie ustalania.
    Ze względu na zaistniałą sytuację, do czasu modernizacji centrali telekomunikacyjnej będziemy przyznawać
    30% rabatu do każdego abonamentu za usługi internetowe od 2 stycznia 2013r.
    Wyjaśniam również, że postanowiłam przychylić się do Pana prośby w kwestii rozwiązania umowy w części
    dotyczącej internetu, bez dodatkowych kosztów. W tym celu, zgodnie z regulaminem Netii (§ 7, pkt 7) proszę
    o wysłanie pisemnej dyspozycji w tej sprawie."

    Rozważam zmianę operatora na TP ponieważ bardziej zależy mi na stabilnie działającym łączu niż na obniżeniu abonamętu. Moje pytanie brzmi czy jeżeli faktycznie centrala TP jest przeciążona to zmiana operatora mi coś da ?? Dodam ze po telefonie do TP konsultant oferuje mi internet do 20 mb i nie ma informacji o przeciążeniu centrali a i sąsiad obok w TP ma 10MB i nie narzeka ale teoria teorią a praktyka praktyką.
  • #2
    andk1eltd
    Level 36  
    Prawda. Pomimo walki UKE o równe traktowanie operatorów "swoi" zawsze mają lepiej. Zapewne podłączą cię do innego DSLAM i autentycznie większość tych problemów zniknie.
  • #3
    klakier89
    Level 10  
    andk1eltd wrote:
    Prawda. Pomimo walki UKE o równe traktowanie operatorów "swoi" zawsze mają lepiej. Zapewne podłączą cię do innego DSLAM i autentycznie większość tych problemów zniknie.


    jak się zaczął problem z przerwaniami w neti przy wizycie technika z TP poprosilem o sprawdzenie możliwości mojego łącza niechętnie ale stwierdził że 10 jego zdaniem powinno działać a że mam 1-2 to już proszę kontaktować się z operatorem bo on nic nie może zrobić, nie w prost ale dał mi do zrozumienia żebym zmienił operatora. Tylko każdy chwali swoje podpisując umowę z TP chciałbym uniknąć podobnych problemów bo z tego co mi wiadomo też mają umowę z magicznym do 10 MB czy jest matoda żebym sam sprawdził jaką faktyczną prędkość mogę osiągnąć ??
  • #4
    miloszmiki
    Level 10  
    Podłączam się do tematu i do pytania czy zmiana na TP coś da? Widzę że kolega ma taki sam przypadek jak ja.
  • #5
    seb235
    Level 28  
    Przeciążona centrala dotyczy w takim stopniu usług BSA jak i Neostrady bo to jest de fakto identyczna usługa. Z tym że przejście na usługi TP może spowodować iż przepną Cię do innej centrali o ile takowa istnieje.
  • #6
    miloszmiki
    Level 10  
    Ciekawy jestem czy przed podpisaniem umowy była by możliwość dowiedzenia się pod jaką centralę by mnie podpięli i ew. czy jest ona przeciążona. Obecna jest oddalona o 4,5 km...
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Marbis22
    Level 17  
    Przede wszystkim pisz reklamację i zgłoś sprawę do UKE, z Netią inaczej nie można. Ja na tej zasadzie wywalczyłem 2 miesiące po 1 plz i problem z grubsza się skończył ( ja miałem do 20Mb a nieraz było nawet poniżej 512kb). Ja UKE się do nich odezwało to technik moment się pojawił u mnie w domu co mi poprawiło prędkość od 6 - do 14 Mb. Oczywiście standardowo dostałem w odpowiedzi na reklamację , że centrala jest przeciążona i tp myśli o rozbudowie. Co do same umowy w Netii umowa było do 20MB bez dolnej granicy czyli nawet 512kb też się zawiera w umowie, teraz z tp też umowa do 20Mb ale dolna to 10Mb i co muszę przyznać standardem jest 14Mb a często jak sprawdzam to 15,5-16,5 Mb. Jeden błąd jaki zrobiłem w TP to zakup sagecoma 2704 i będę go odradzał wszystkim co mają prędkość powyżej 10Mb bo max prędkość synchronizacji to trochę ponad 15Mb -sprawdzone na dwóch urządzeniach i nie czyta nowych modemów.
  • #9
    ajvens
    Level 15  
    Elektrromen wrote:
    umowy na papierze nie dostałem i nie wiem czy jest określona jakaś minimalna prędkość, która mi przysługuje


    Domyślam się z doświadczenia że jest to 1 Mb domyślam się że masz opcję Up to 10 gdzie internet ma być w przedziale 1-10Mb co do rozwiązania umowy odezwij się na priv to powiem Ci parę konkretów co i jak możesz zrobić. Pozdrawiam
  • #10
    Marbis22
    Level 17  
    ajvens wrote:
    Domyślam się z doświadczenia że jest to 1 Mb

    Nie wiem jak w tej chwili wygląda umowa Netii ale nie było minimum tylko max 9 do ). Wiem to po wojnie z nimi.
  • #11
    ajvens
    Level 15  
    Marbis22 wrote:
    ajvens wrote:
    Domyślam się z doświadczenia że jest to 1 Mb

    Nie wiem jak w tej chwili wygląda umowa Netii ale nie było minimum tylko max 9 do ). Wiem to po wojnie z nimi.


    Jest minumum jeśli ma ta taryfę o której pisałem w taryfie max 20 uznaje się za minimum 80% maxu na adresie
  • #12
    Eliminator
    Level 24  
    Tutaj pomoże jedynie przepinka do innego DSLAM, teoretycznie w odległości mniejszej niż 2km przy ADSL2+. Ewentualne przejście na VDSL jak oferują w TP.

    Pozdrawiam
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    ajvens
    Level 15  
    pewnie ściągneli stabilizator który miałeś i wykreowali maksymalną synchronizację na dynamiczną, i w momęcię kiedy wpada Ci duża synchronizacja i pojawiają się duże SNR'y to zaczyna Cię rwać wiec teraz musisz się zastanowić czy chcesz mieć wysokie ale niestabilne łącze czy stabilne ale niższe.
  • #16
    taken
    Level 11  
    klakier89 wrote:
    Witam
    Od roku jestem SZCZĘŚLIWYM :) posiadaczem internetu w neti. Na początku wszystko działało w miarę poprawnie prędkość zapewniana 10 wahała się ok 6-7 MB ale mniejsza z tym. Od jakiś 2 miesięcy zaczęły się schody co 2 godziny zrywało połączenie na jakieś 2 minuty. Po telefonie na infolinie przyjęli zlecenie, przepychanki wizyty techników i ciągle telefony z mojej strony trfały 2 tygodnie po czym zrywania przestały występować problem pojawił się z prędkością. Teoretycznie 6MB zmieniło się w 2-1 momentami nawet poniżej. Ponowny telefon na infolinie i kolejny tydzień przepychanki a w końcu pismo reklamacyjne. Dostałem taką odpowiedz
    "Przyjęliśmy wielokrotne zgłoszenia o niepoprawnym działaniu
    internetu. Technicy stwierdzili, że nieprawidłowości wynikają z przeciążenia infrastruktury Orange
    dawniej Telekomunikacja Polska), w oparciu o którą świadczymy Panu usługę. Termin jej rozbudowy
    jest w trakcie ustalania.
    Ze względu na zaistniałą sytuację, do czasu modernizacji centrali telekomunikacyjnej będziemy przyznawać
    30% rabatu do każdego abonamentu za usługi internetowe od 2 stycznia 2013r.
    Wyjaśniam również, że postanowiłam przychylić się do Pana prośby w kwestii rozwiązania umowy w części
    dotyczącej internetu, bez dodatkowych kosztów. W tym celu, zgodnie z regulaminem Netii (§ 7, pkt 7) proszę
    o wysłanie pisemnej dyspozycji w tej sprawie."

    Rozważam zmianę operatora na TP ponieważ bardziej zależy mi na stabilnie działającym łączu niż na obniżeniu abonamętu. Moje pytanie brzmi czy jeżeli faktycznie centrala TP jest przeciążona to zmiana operatora mi coś da ?? Dodam ze po telefonie do TP konsultant oferuje mi internet do 20 mb i nie ma informacji o przeciążeniu centrali a i sąsiad obok w TP ma 10MB i nie narzeka ale teoria teorią a praktyka praktyką.



    Ciekawe wszyscy providerzy dają usługę DO 10Mbit/s na pewno masz gwarancję 10Mbit/s ?
    Wszedłem właśnie na stronę netii i widzę, że mają w tej chwili również napisane Do 20Mbit/s - niestety to jedna wielka lipa i UKE powinno się tym zając bo wedle umowy mają Ci świadczyć usługę internetową z dostępem DO 10Mbit/s a nikt nie powiedział jaka jest wartość minimalna...
    Pozdr
  • #17
    ajvens
    Level 15  
    taken wrote:
    Ciekawe wszyscy providerzy dają usługę DO 10Mbit/s na pewno masz gwarancję 10Mbit/s ?
    Wszedłem właśnie na stronę netii i widzę, że mają w tej chwili również napisane Do 20Mbit/s - niestety to jedna wielka lipa i UKE powinno się tym zając bo wedle umowy mają Ci świadczyć usługę internetową z dostępem DO 10Mbit/s a nikt nie powiedział jaka jest wartość minimalna...
    Pozdr


    Żaden operator nie gwarantuje w umowie jaki jest minimum, i nie wiem czemu się dziwicie to po prostu normalne że się zabezpieczają. Żadna ustawa tego nie reguluje dla tego też UKE nie może wymusić nic na operatorze, może być stroną mediacyjną miedzy operatorem a klientem.
  • #18
    taken
    Level 11  
    ajvens wrote:
    taken wrote:
    Ciekawe wszyscy providerzy dają usługę DO 10Mbit/s na pewno masz gwarancję 10Mbit/s ?
    Wszedłem właśnie na stronę netii i widzę, że mają w tej chwili również napisane Do 20Mbit/s - niestety to jedna wielka lipa i UKE powinno się tym zając bo wedle umowy mają Ci świadczyć usługę internetową z dostępem DO 10Mbit/s a nikt nie powiedział jaka jest wartość minimalna...
    Pozdr


    Żaden operator nie gwarantuje w umowie jaki jest minimum, i nie wiem czemu się dziwicie to po prostu normalne że się zabezpieczają. Żadna ustawa tego nie reguluje dla tego też UKE nie może wymusić nic na operatorze, może być stroną mediacyjną miedzy operatorem a klientem.



    Zaraz to się zmieni UKE będzie miało swoje serwery speedtesta ;-) Choć to też śmieszne bo operatorzy ustawią duży QoS na testery UKE a internet dalej będzie się mulić :)
    Natomiast pisanie w umowie, że internet do 10Mbit uważam za cwaniactwem i UKE powinno się tym zająć...
  • #19
    ajvens
    Level 15  
    taken wrote:
    Zaraz to się zmieni UKE będzie miało swoje serwery speedtesta Choć to też śmieszne bo operatorzy ustawią duży QoS na testery UKE a internet dalej będzie się mulić
    Natomiast pisanie w umowie, że internet do 10Mbit uważam za cwaniactwem i UKE powinno się tym zająć...



    No DO 10 czyli ma być MAX 10, Netia na swoich łączach dba żeby klienci mieli minimum 80% na łączach tepsy dostosowuje się do zasad tepsy
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    SmartBug
    Level 18  
    Hoho. Ja mam orange TP i nie jestem zadowolony. Centrala przeciążona w godzinach takich jak teraz, NETIA - Przeciążona centrala ?
    Parametry linii mam dobre jak na ironie
    NETIA - Przeciążona centrala ?
    I jak tu odpowiednio zmotywować orange do poprawy? :(
    Takie problemy zaczęły mi się od nowego roku mam umowę z nimi już od 5 miesięcy pierwsze 2 miesiące działało wszystko super teraz jest taka lipa że szkoda gadać.
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    Marbis22
    Level 17  
    Elektrromen jak widzę to masz podłączony router sagemcom 2704 - jak masz możliwość to zmień router na inny. Mi ten router synchronizował się max 15M a przeważnie 14 z kawałkiem a dostępna prędkość była 12-13M. Zamontowałem z powrotem tp-linka 8901g i synchronizuje się 18-19M a dostępna prędkość 14-16M.
  • #26
    User removed account
    User removed account