Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Clio II 1.2 8v 2004r - Wcześniej chwilowe braki mocy a teraz nie odpala

glosnik92 08 Jan 2013 20:55 9291 12
Tespol
  • #1
    glosnik92
    Level 12  
    Witajcie,

    Od niedawna posiadam Renault Clio II 2004r. silnik 1.2 8v D7F komputer Sirius 32. Auto jeździło bez problemu, potem zaczęło mieć chwilowe spadki mocy aż w końcu zaczęło jechać max 20 km/h, zgasło i potem przestało odpalać. Na komputerze brak błędów. Świece po wykręceniu czarne i mokre. Przebieg 240 tys.

    Dodam, że świeci się kontrolka ABS i przez nią "serv". Jednak mój ELM 327 nie pokazuje żadnego błędu.

    Wymieniłem:
    - Świece.
    - Czujnik położenia wału.

    Sprawdziłem:
    - "Przestrzeliłem" kable do czujników, cewki i wtrysków.
    - Bezpieczniki - bez zarzutu.
    - Ciśnienie paliwa (3 bary).
    - Sprawdziłem też opór na czujnikach i cewce. Czujniki temperatury w normie, oporu na uzwojeniu wtórnym cewki nie wykazało (podobno może tak być, iskrę daje). Na silniku krokowym też był problem z odczytem ale wg. mnie on nie powinien powodować takich problemów.

    Praktycznie wszystkie złącza zostały przemyte "Kontaktem", wyczyszczony kolektor dolotowy i przepustnica.

    Kable zapłonowe w średnim stanie ale wydaje mi się, że to nie ma większego znaczenia (łączą i wszystkie mają jednakową rezystancję).

    Podobno w tych autach częstym problemem jest kostka od czujnika położenia wału. Sprawdziłem przewodzenie i opór kabli od tego czujnika - wszystko w normie. Czy nadal może to być wina tej kostki?

    Po podłączeniu do ELM 327 nie widać żadnych błędów. Jedyne co mnie niepokoi to odczyt prędkości obrotowej silnika. Gdy silnik ani rozrusznik nie pracuje odczyt to 220 obr/min - dlatego wymieniłem CKP. Ale nie wiem czy wierzyć temu interfejsowi bo po zmianie czujnika jest to samo.

    Może ktoś z forumowiczów ma jakiś pomysł, bądź miał podobny problem. Proszę o pomoc, bo już powoli kończą mi się pomysły co dalej mam sprawdzać...
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Tespol
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    glosnik92 wrote:
    Gdy silnik ani rozrusznik nie pracuje odczyt to 220 obr/min


    glosnik92 wrote:
    Dodam, że świeci się kontrolka ABS i przez nią "serv". Jednak mój ELM 327 nie pokazuje żadnego błędu.


    Wyrzuć tej fejsik, bo jak widzisz nawet prędkości obrotowej silnika nie możesz sprawdzić.

    Kompresja jest?
  • #3
    leonek4
    Level 29  
    Jak zachowuje się dioda LED od immo. Podepnij pod bardziej wiarygodny sprzęt diagnostyczny.
  • Tespol
  • #4
    glosnik92
    Level 12  
    immo jest ok, silnik kręcąc prawie zapala, kaszle i czasem sam przestaje kręcić rozrusznikiem. Spróbuję jutro pożyczyć od kogoś manometr i zobaczymy co z komprechą.
  • #5
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Immo nie ma nic do spadku mocy i zaprzestania odpalania.

    Albo kompresji nie ma, albo wypróżnić się nie może, albo iskry brak, albo paliwa brak.
  • Helpful post
    #6
    autoas
    Level 42  
    Zabity wydech...
  • Helpful post
    #7
    maniek2591
    Level 19  
    Zabity wydech... kolega dobrze podpowiada ,katalizator do skupu :D
  • #8
    glosnik92
    Level 12  
    Sprawdzę ten wydech koniecznie bo wygląda na to, że katalizatora nikt w tym aucie nie tykał. Jednak jeśli byłaby tego wina to czy 2 sonda lambda nie miałaby błędnego odczytu i nie zapaliłaby lampki silnika?
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    glosnik92 wrote:
    to czy 2 sonda lambda nie miałaby błędnego odczytu i nie zapaliłaby lampki silnika?
    Nie. Ja na Twoim miejscu poszperałbym oscyloskopem. Jakie obroty widzi po odłączeniu czujnika?
  • #10
    glosnik92
    Level 12  
    po odłączeniu też 220 obrotów.

    PROBLEM ROZWIĄZANY - ZATKANY KATALIZATOR (nie mam pewności czy to kat ale po odłączeniu kolektra od katalizatora auto odpaliło)

    Panowie, ogromne wyrazy wdzięczności z mojej strony. Wiedziałem, że tutaj mi pomożecie :)

    Dziękuję, pozdrawiam i życzę szczęścia w nowym roku :)

    P. S.: Co teraz począć z tym katem...?
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Oczywiście wymienić. ;)
  • #12
    maniek2591
    Level 19  
    Jak jest cały a tylko zapchany to kompresor i jazda :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    albo wstawić strumienice za 50 zl i też bedzie jechał
  • #13
    glosnik92
    Level 12  
    PROBLEM ROZWIĄZANY - ZATKANY KATALIZATOR. Wymieniłem katalizator na używany z rzekomo 40 tys. przebiegiem i odpukać jeżdżę tak już prawie dwa lata. Jeszcze raz wielkie dzięki!