Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

lancia phedra 2,2jtd - nie odpala po wymianie paska alternatora

robert199 08 Jan 2013 21:50 4611 21
  • #1
    robert199
    Level 21  
    Auto zostało przyciągniete. Urwał sie pasek klinowy od alternatora i odpadło koło pasowe wału. Ja osobiscie ani paska ani koła pasowego nie widziałem, bo wypadło z auta. Właściciel cały czas jechał autem, az do całkowitego rozładowania akumulatora.
    Po wymianie paska i założeniu nowego koła auto nie chce odpalić.
    tzn łapie na chwilke i pozniej gasnie, ale to nawet nie na 0,5s.
    Brak błędów z ECU i całej reszty.
    na początku był błąd: element ograniczajacy cisnienie na listwie przerwa-zwarcie.
    Faktycznie przewód od regulatora był przetarty, zaizolowałem i błedu niema.
    jednak nic to nie zmieniło.
    Wszystkie bezpieczniki sprawdzone.
    Ciśnienie podczas krecenia kiedy łapie 20Mpa później nawet 45Mpa potwierdzone czujnikiem zegarowym.
    egr zaslepiony
    pozatym wszystkie przepustnice poodkrecałem aby wykluczyc brak powietrza ewentualnie dławienie sie spalinami.
    Ma ktos moze jakis jeszcze pomysł co moze byc nie tak?
  • #2
    matimon22
    Level 25  
    A jak z rozrządem??
  • #3
    robert199
    Level 21  
    jesli auto jechało az do rozładowania akumulatora to zakładam ze ok. pozatym na plaku chodzi
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Obroty wału widzi? Jakie? Może szlak trafił oprogramowanie w sterowniku silnika. Spadek napięcia...
  • #5
    robert199
    Level 21  
    obroty widzi. ponad 200obr/min jak łapie to 600 obr/min
    Jak stwierdzic, że pozypało sie oprogramowanie w sterowniku i co ewentualnie w takiej sytuacji zrobic?
    czy nowy soft pomoże?
    co w takim przypadku z immo?
  • #6
    żałosna udręka
    Level 34  
    Ma synchronizację wałka rozrządu jak próbujesz zapalić?
  • #7
    robert199
    Level 21  
    niestety niemam takiej opcji w oprogramowaniu, aby sprawdzic, ale błędu braku synchronizacji niema
  • #8
    żałosna udręka
    Level 34  
    Ciśnienie sprawdzałeś tylko zegarem? Jakie widzi sterownik? Jaką dawkę w mg pokazuje?
  • #10
    robert199
    Level 21  
    cisnienie z zegara zgadza sie z tym co pokzuje komputer, czyli tu powinno byc ok.
    Dawka z mg cały czas 0 dla każdego cylindra (tak jest w oprogramowaniu, nie na całośc)
    na plaku zachowuje sie dziwnie, bo odpala i zaraz gasnie, dalej odpala i tak w kółko.
    Z mojego doswiadczenia wiem, ze na plaku można utrzymac obroty około 1200, tutaj takiej mozliwosci niema.
    Z jakigos powodu nie steruje wtryskami
  • #11
    żałosna udręka
    Level 34  
    Brak synchronizacji wałka może wyjdzie w błędach, a może nie. Jeśli wyjdzie to raczej na niezłych obrotach na plaku. Skombinuj lepszy sprzęt.
  • #13
    tzok
    Moderator of Cars
    Może dziwne pytanie ale czy po tym rozładowaniu akumulatora został on odłączony od samochodu do ładowania, czy ładowany w samochodzie, cały czas podłączony do instalacji?
  • #14
    robert199
    Level 21  
    cały czs był podłaczony do in stalacji, ładowany na samochodzie.
    Później ja sam go odłączałem.
    klapa gaszenia może byc raczej tylko pzred kolektorem ssacym.
    odkręcałem ją całkowicie.
    także niema ona znaczenia.
    Jakies klapki w kolektorze też ma, ale działają, można nimi poruszać
  • #15
    tzok
    Moderator of Cars
    ...no to czemu na Plaku nie chodzi? Przecież to Diesel, jak klapa gasząca i EGR są wyeliminowane to, jeśli mechanicznie jest sprawny, na samym Plaku musi chodzić.

    O akumulator pytałem właśnie w kontekście tym czy po rozładowaniu był odłączony, bo w takiej sytuacji sterowniki potrafią "nałapać głupot" i się zawiesić, także moim zdaniem w takich sytuacjach lepiej odłączać akumulator.
  • #16
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Proste jak odkręciłes dolot i dozujesz prosto na zawory to musi palic na plaku nawet na konkretne obroty wejdzie, ale to niezbyt bezpieczne wysoko kręcić na plaku.

    Jak nie pali to silnik uwalony.
    Plak prawde powie.

    Pozatym sprężanie też by cos powiedziało albo przyłóż ręke i zobacz czy zasysa konkretnie dolot.
  • #18
    robert199
    Level 21  
    rozrusznik kręci niby normalnie tzn. ma ciężko.
    Zasysa tak jak trzeba, nic sie nie cofa.
    Aby sprawdzic tam sprężanie to trzeba poswiecic sporo czasu
    Niestety juz sie o tym przekonałem przy wyjmowaniu wtrysków. samo odkręcenie podszybia nie pomaga, bardzo mało miejsca.
    Ale pewnie i tak bede musiał to zrobic.
  • Helpful post
    #19
    T5
    Admin of Cars group
    Sprawdź rozrząd.Górna osłona paska do zdjęcia.Blokada wału jest w okolicach półosi.W tym aucie łatwe jest tylko wlanie płynu do spryskiwaczy. :D
  • #20
    robert199
    Level 21  
    jednak klientowi nie można wierzyć. Rozrząd przestawiony o 3 zeby.
    Pompa wysokiego cisnienia była nieszczelna.
    Teraz silnik działa, ale głośno pracuje. cos grzechocze. czyli jeszcze rozbieranie pokrywy zaworów i moze sprawa sie wyjasni
  • #21
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    robert199 wrote:
    Teraz silnik działa, ale głośno pracuje. cos grzechocze. czyli jeszcze rozbieranie pokrywy zaworów i moze sprawa sie wyjasni

    Czyli zaworki mogą byc dziabnięte.
  • #22
    T5
    Admin of Cars group
    Dźwigienki zaworowe połamane.
    robert199 wrote:
    jeszcze rozbieranie pokrywy zaworów
    Powodzenia życzę.(Łatwiej będzie wywalić silnik ze skrzynią i zrobić na zewnątrz)