Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ubytek plynu chlodoncego w mercedesie 124

zbyszek.b 10 Lut 2005 12:25 4098 14
  • #1 10 Lut 2005 12:25
    zbyszek.b
    Poziom 10  

    czesc mam problem z mercedesem w124 250d co jakis czas musze dolewac plyn chlodzacy do zbiorniczka wyrownawczego od chlodnicy chcialbym sie dowiedziec cyzm to jest spowodowane (wszystkie przewody sa szczelne) czy jest to spowodowane czy moze pompa wodna jest do wymiany przebieg samochodu 330tys. km za odpowiedzi z gory dziekuje z powazaniem zbigniew.b

  • #2 10 Lut 2005 12:37
    Adam700
    Poziom 22  

    nieszczelna pompa wodna,ale jezeli piszesz ze wyciekow nie ma to podejrzewam uszczelke pod glowica.zalej stan plynu do zbiorniczka i uruchom silnik.przegazuj go i zobacz czy w zbiorniczku sie nie zaczyna gotowac no i stan plynu czy jest czysty,moze jakies plamy tluste z oleju.jezeli jest cos nie tak to zwalaj glowice

  • #3 10 Lut 2005 12:51
    sonik74
    Poziom 10  

    też stawiam na uszczelke...można to stwierdzić jak przegazujesz silnik na wyższych obrotach i sprawdzisz wizualnie jak wyglądają spaliny, tak jak u mnie węchem i wzrokiem :) wyczułem, że spala mi płyn chłodzacy. Po za tym są stacje diagnostyczne, w których sprawdza się w spalinach czy ilośc pary wodnej mieści się w granicach.

  • #5 11 Lut 2005 07:45
    zbyszek.b
    Poziom 10  

    co do uszczelki pod glowica wymieniana byla na nowa przy 240.tys. km czy jest mozliwe zeby juz wysiadla ,co do pokazywania sie oleju w zbiorniczku nie ma ,takiego plyn chlodzcy wymienialem na nowy rok temu . zawsze wymieniam co dwa sezony, a co do spalin nie wyczuwam zapachu plynu chlodzacego w nich za odpowiedzi z gory dziekuje czekam na nowe zbigniew.b

  • #6 11 Lut 2005 08:55
    0__0
    Poziom 30  

    moze byc bardzo mala nieszczelnosc spowodowana np zle dokrecona opaska czy popekanym ze starosci wezem -bedzie sie to nasilac dopiero po zagrzaniu silnika kiedy wzrosnie cisnienie w ukladzie , ale wyciek moze byc niewidoczny bo plyn
    bedzie natychmiast odparowywal.
    W warsztatach do diagnostyki tego maja specjalne urzadzenia montowane w miejsce korka zbiorniczka
    wyrownawczego ja radze sobie w ten sposob ze podlaczam sie przy zimnym silniku pod zbiorniczek
    z jakims zrodlem gazu pod niezbyt duzym cisnieniem -
    najczesciej biore co2 z migomatu
    wystarczy wtedy chwile poczekac i ladnie widac gdzie leci

  • #7 11 Lut 2005 11:36
    zbyszek.b
    Poziom 10  

    plyn dolewalem ostatnio wtym tygodniu a wczesniej 2lub 3 miesiace temu dokladnie nie pamietam

  • #8 11 Lut 2005 12:11
    tarnowski
    Poziom 22  

    Jak nie kopci na biało (para) i wszystkie widoczne w ęze są suche, to zaglądnij pod zbiornik płynu spryskiwaczy. W okolicy filtra oleju znajdziesz na cienkich wężach wodnych pompkę wspomagającą obieg ogrzewania. Często to przez nia wycieka...

    Wsadż kawałek gazety i po przejechaniu kilku km sprawdź. Gazeta (chłonna) to dobry patent Wyciek z węży może być niewidoczny bo płyn odparowuje na gorącym silniku ...

    Poz D

    Pozdrawiam D

  • #9 11 Lut 2005 20:39
    slawo1
    Poziom 14  

    Moim zdaniem ubytki płynu związane są z nieszczelnością połączenia głowica blok silnika. Czyli uszczelka lub głowica. Głowica może posiadać małe nierówności mikro wżery. Ponadto podczas pracy silnika na skutek detonacji w komorze cylindra i występujących w procesie spalania udarów temperaturowo ciśnieniowych głowica ma tendencję do odrywania się od bloku, skutkiem czego mikro nieszczelności powiększają się. Spróbuj jak wcześniej ktoś radził, po rozgrzaniu silnika delikatnie, bo może wydostać się pod ciśnieniem gorący plyn, odkręcić korek wlewu płynu, zwiększając obroty silnika sprawdź czy nie wydostają się bąbelki gazów spalinowych. Jeżeli tak to uszczelka jeżeli nie to też uszczelka, bo z tego co piszesz wcześniej reszta jest czczelna.
    Pozdr
    slawo1

  • #10 11 Lut 2005 22:12
    citron_bx
    Poziom 13  

    jeśli poziom płynu chłodniczego obniża się po dwóch trzech miesiącach albo nawet dłużej to ja niewidzę nic niepokojącego uwarzam to za normalne odparowanie lub bardzo malutką nieszczelność.

  • #11 11 Lut 2005 23:00
    Zwierzak81
    Poziom 24  

    1. Uszczelka pod glowica - plyn dostaje sie do cylindra badz ukladu smarowania, sprawdz czy nie "przybywa oleju".
    2. W niektorych samochodach w zakretce zbiornika wyrownawczego jest zawor - moze juz nie trzyma i plyn wycieka (badz paruje).
    3. Moze wyciek z nagrzewnicy wnetrza pojazdu ?

    Jesli czesto uzywasz auta w ruchu miejskich i plyn osiaga dosyc wysoka temperature moze nastepuje upust cisnienia z ukladu (gdzies musi byc zawor, albo w zakretce zbiornika wyrownawczego albo gdzie indziej ).

  • #12 11 Lut 2005 23:47
    GofNet
    Poziom 14  

    To, że niedawno zmieniałeś uszczelkę pod głowicą nie oznacza, że nie mogło jej wydmuchać. Zwłaszcza jeśli założyłeś nieoryginalną (np. z JC). Podobnie jest z uszczelkami pod deklem zaworów. Na zamienniku przejedziesz 3-5k km i może się okazać, że znów puszcza. Oryginalne uszczelki są nieporównywalnie lepsze i trochę droższe.

  • #13 12 Lut 2005 15:01
    zbyszek.b
    Poziom 10  

    co do uszczelki jest orginalna i byla wymieniana w serwisie co do temperatury nie wzrasta utrzymuje sie w normie powyzej 80 stopni celciusza ojeju tez nie przybywa raz przy pompie wodnej widzialem bialom smuge tak jakby to byl wyciek plymu chlodzoncego ale po wytarcu sie wiecej nie pojawil

    Dodano po 2 [minuty]:

    co do uszczelki jest orginalna i byla wymieniana w serwisie co do temperatury nie wzrasta utrzymuje sie w normie powyzej 80 stopni celciusza ojeju tez nie przybywa raz przy pompie wodnej widzialem bialom smuge tak jakby to byl wyciek plymu chlodzoncego ale po wytarcu sie wiecej nie pojawil

    Dodano po 8 [minuty]:

    co do uszczelki jest orginalna i byla wymieniana w serwisie co do temperatury nie wzrasta utrzymuje sie w normie powyzej 80 stopni celciusza ojeju tez nie przybywa raz przy pompie wodnej widzialem bialom smuge tak jakby to byl wyciek plymu chlodzoncego ale po wytarcu sie wiecej nie pojawil

  • #14 12 Lut 2005 15:09
    xawier
    Poziom 29  

    A w jakim stanie jest chłodnica? Ja przed wymianą miałem lekkie ubytki płynu. Jak będzie zimno to rozgrzej go i poobserwuj - może coś zauważysz. A może jak będze stygnął zacznie trochę kapać - też tak kiedyś miałem w Audi. Ciekło z przewodu do parownika gazu - jak był letni silnik - tylko wtedy(skurczał się materiał i mały wyciek)był lipny wąż.

    Powodzenia...

  • #15 12 Lis 2005 20:11
    zbyszek.b
    Poziom 10  

    witam
    usterka zostala usunieta byla to pompa wodna dwa tygodnie pozniej musialem wymienic termostat(sparciala usczelka ) biorac poduwage ze auto ma juz 13 lat to i tak dlugo sie to tzymalo i kilometrarz tez byl spory przy wymianie 340 tys.km
    wszystkim serdecznie dziekuje za porady zbyszek.b

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson