Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A6 2.0 BENZYNA ALT - NAPINACZ PASKA ROZRZADU

miro08 09 Sty 2013 10:27 8532 11
  • #1 09 Sty 2013 10:27
    miro08
    Poziom 7  

    Witam.Audi A6 2.0 benzyna ALT.Mam problem z napinaczem paska rozrzadu przy jego rozbieraniu wylał mi się olej i nie wiem jaki wlac myślę że silnikowy ale jakiej lepkości? Nie chcę kupowac jeszcze raz nowego bo na tym jest przejechane 2 tyś. Drugie pytanie moze ktoś wie dlaczego na śrubach z głowicy są dwa gwinty jeden zwyczajny na końcu śruby który wkręca sie do bloku drugi grubszy o 1mm. bliżej łba śruby jeszcze na wysokości głowicy.I jeszcze jedno głowice oddałem do regeneracji i nie wiem o ole mi ją splanują czy do tego silnika są różne grubości uszczelek pod głowice? Wiem że w diesslu są ważne.Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję.

    0 11
  • Pomocny post
    #2 09 Sty 2013 11:30
    carrot
    Moderator Samochody

    Napinacz do wymiany, oprócz oleju tam jest jeszcze gaz pod ciśnieniem.
    Śruby głowicy mają taki element sprężysty, że tak to nazwę
    Uszczelka głowicy w silniku benzynowym nie ma stopniowanej grubości

    3
  • #3 09 Sty 2013 21:17
    miro08
    Poziom 7  

    Dzieki będe musiał kupc ten napinacz ale jak to jest z tym napinaczem on jest jednorazowego użytku czy tak? Bo przy rozkręcaniu bróbowałem go wcisnąc i włożyc zawleczkę i się nie dało bo brakowało mi jakieś 3-4mm.A jeszcze jedno
    wałki rozrządu mam zamiar poskręcac tak jak były porobiłem sobie znaki na łancuchu i na kołach zębatych jest coś na co trzeba zwrócic uwage?Bo pierwszy raz robie silnik ze zmiennymi fazami rozrządu.

    1
  • #5 10 Sty 2013 08:41
    carrot
    Moderator Samochody

    Napinacz nie jest jednorazowego użytku ;) można go wcisnąć tak by założyć zawleczkę, trzeba to robić bardzo powoli w imadle

    0
  • #6 22 Sty 2013 19:44
    miro08
    Poziom 7  

    Silnik poskładany wydaje się że jest wszystko OK! Wystawiłem filmik dotyczący luzu tłoków napiszcie co o tym sądzicie mnie się wydaje że są trochę duże.Rantu na góże cylindrów nie ma.
    http://www.youtube.com/watch?v=jUjEJBpAymk

    1
  • #7 22 Sty 2013 19:53
    MartBan
    Poziom 21  

    Luz tłoka normalny, przy denku zawsze jest najmniejsza średnica. Silnik bierze olej?

    0
  • #8 22 Sty 2013 20:15
    miro08
    Poziom 7  

    Tak bierze to znaczy brał 0,5 l. na 2tyś km. teraz nie wiem bo są wymienione uszczelniacze ale to podobno standard w tym silniku.

    0
  • #9 22 Sty 2013 22:51
    MartBan
    Poziom 21  

    Standard, że jest średnio trwały, takie zużycie daje 3,5 litra na 15.000, baaardzo dużo i nie łudzilbym się wymianą uszczelniaczy. Przy zdjęciu głowicy warto było rozebrać do pierścieni.

    0
  • #11 23 Sty 2013 08:55
    MartBan
    Poziom 21  

    Przepraszam, ale tamta dyskusja jak dla mnie to trochę kafeteria o olejach, gumkach zaworowych i rzekomych wymianach pierścieni osób trzecich... Silnik rozebrany, a brak podstawowej kontroli zespołu tłok - cylinder, po samej łatwości ruchu tłoków na filmie obstawiam luzy pierścieni poprzez wybicie w rowkach tłoka.

    1
  • #12 12 Lip 2015 06:48
    miro08
    Poziom 7  

    Dzięki wszystkim za podpowiedzi zamykam temat.

    0
  Szukaj w 5mln produktów