Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polo\1.0\AER - Falowanie obrotów na biegu jałowym, gaśniecie.

FrOsT18 09 Jan 2013 21:10 5031 12
  • #1
    FrOsT18
    Level 14  
    Witam,

    Auto jak w temacie rocznik `97. Przyjechało z zagranicy już z taką usterką, po odpaleniu auto chodzi trzyma obroty około 30sek, po czym zaczynają falować coraz bardziej i w końcu finalnie gaśnie. To samo przy dojeżdżaniu do np. skrzyżowania jak tylko noga z gazu auto nie trzyma obrotów, gaśnie.

    I teraz tak:
    - vag nie pokazuje żadnych błędów, czujniki sonda w wartościach mierzonych również wydają się być jak najbardziej sprawne.

    - przepustnica wyczyszczona, nic to kompletnie nie dało.

    Świece przewody filtry zaraz po sprowadzeniu wymienione na nowe.

    Podczas jazdy auto ma normalną moc, wkręca się na obroty nie ma najmniejszego problemu.

    Ktoś ma jakieś pomysły\sugestie ? Z góry dziękuje :)
  • #2
    leonek4
    Level 29  
    Adaptacje robiłeś?
    Może lewe powietrze lub źle ustawiony zapłon?
  • #3
    FrOsT18
    Level 14  
    Adaptacje jutro spróbuje według tej procedury:
    kanał 01 silnik
    kanał 02 odczyt kodów
    kanał 05 kasowanie kodów
    kanał 04 nastawy podstawowe
    wybierasz blok nr 98 i zaczyna się procedura kalibracji która trwa ok.10sekund,potem kanał 06 koniec transmisji i po ok 15 sekundach wyłączasz zapłon
    temperatura silnika powyżej 80°C.

    Jest poprawna bo na tym silniku jeszcze nie próbowałem.

    Powietrze lewe nie, sprawdzałem. Zapłon też ustawiony książkowo, jak pisałem nie ma problemu z mocą itp.
  • #4
    jarciu_11
    Level 20  
    Nie wiem jak w tym silniku akurat ale najwyżej znajdziesz blok bedzie tam status adaptacji. Zrób jeszcze reset 000
  • #5
    FrOsT18
    Level 14  
    reset 000 ?
    Edit.
    Ok, tak też myślałem. Zrobie jutro.
  • #6
    jarciu_11
    Level 20  
    blok 000 nastawy podstawowe
  • #7
    FrOsT18
    Level 14  
    Adaptacje zrobiłem, nic to nie dało.
    Zajrzałem do mechaniki przepustnicy, wszystko wygląda na sprawne(jako nowe) te plastikowe tryby też. Przy adaptacji przepustnica rusza się jak powinna(tak mi się wydaje) choć trwa to 3-4sekndy maksymalnie po czym vag piszę że adaptacja ok.

    Pomysłów już nie mam, sterownik silnika ?
    Dodam że objaw występuje obecnie tylko gdy płyn chłodniczy ma min.60 stopni (czujnik w parametrach pokazuje prawidłowo) na desce też.

    Jakieś pomysły Panowie ?
  • #8
    kubas10
    Level 25  
    Sprawdź wiązkę od przepustnicy do ECU.
  • Helpful post
    #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    FrOsT18
    Level 14  
    kubas10 wiązka wygląda bardzo dobrze(ale jeszcze jutro zerkne) , adaptacje jak pisałem przechodzi. (Inna sprawa że ona chyba w tym bolidzie konieczna nie jest, po odłaczeniu i podłaczeniu sondy i zapaleniu wygląda jakby sama się ustawiała\adoptowała).

    Lampę mam używać umiem, tylko nie wygląda mi to na zły kąt(sprawdzić oczywiście sprawdzę), możesz jednak coś rozwinąć jest w tych silnikach coś nietypowego ? :)
  • #11
    kubas10
    Level 25  
    Nie jestem pewien ale tam przy rozrządzie jest okienko na KWZ tak że jak zaznaczysz sobie mazakiem GMP na kole pasowym to ten punkt musi wypadać w okienku.
  • #12
    FrOsT18
    Level 14  
    Motronic wrote:
    Adaptacje, kombinacje i takie tam.
    Sprawdź no kolego kąt zapłonu, bo tam często defekt. Masz lampę stroboskopową?


    Sprawdziłem, ustawiłem na ksiązkową wartość pomogło. Dzięki za podpowiedz, coś tak oczywistego przeoczyłem, skupiając się na tej przepustnicy niepotrzebnie jak widać.

    Pozdrawiam i można zamknąć, cena nauczka dla mnie ;)
  • Helpful post
    #13
    Anonymous
    Anonymous