Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ATmega8 + FT232RL - zasilanie napięciem 3.3V

09 Sty 2013 21:12 8715 32
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich

Przepraszam z góry jeśli temat nie znajduje się w odpowiednim dziale, ale jestem początkującym użytkownikiem forum i myślę że to odpowiedni dział.

Dużo już czytałem na forum na temat połączenia układu scalonego FT232RL połączonego z ATmega8 ale żaden z postów nie zadowolił mnie informacjami, które chciałem uzyskać.

Mianowicie chciałbym połączyć się z z komputerem PC poprzez USB z mikrokontrolerem ATmega8. Nie było by problemu jeśli zasilał bym cału układ napięciem 5v. Niestety w skład mojego układu wchodzi jeszcze transeiver RFM12B, który może być zasilany maksymalnym napięciem 3.6V z tego też względu całość zasilam napięciem 3.3V (również mikrokontroler). (przegapiłem fakt że są produkowane również takie RFM, które można zasilić napięciem 5V).

Problem polega na tym, że chciałbym wykorzystać układ scalony FT232RL do komunikacji mikrokontrolera z komputerem. Niestety w dokumentacji tego układu niejasno (jak dla mnie) jest wytłumaczona konfiguracja na napięcie 3.3V.

Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak należy to zrobić?
    Kombinowałem już z podłączeniem dlatego zamieszczam obrazek na którym jest część związana z połączeniem układu FT232RL z ATmega8. Czy jest on wykonany prawidłowo? czy należy coś w nim zmienić?

Dziękuję za podpowiedzi.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 39  
    Prosto - na pinie nr 17 układu FT232RL masz pożądane przez ciebie napięcie 3,3V, z którego możesz zasilać dalszą część (Atmega + RFM12B)... Pamiętaj, że wydajność prądowa tego wyjścia jest ograniczona - a jaka - odsyłam do datasheet FT232RL.
    Sprawdź, zanim obciążysz go zbyt mocno.
    Być może LM1117 stanie się zbędny.
  • Moderator na urlopie...