Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Asus K52Jr - wymiana płyty głównej

rafal5518 11 Sty 2013 15:49 4338 37
  • #31 11 Sty 2013 15:49
    rafal5518
    Poziom 8  

    Tak tylko że gwarancje miałem 14 dni, wysłałem laptopa na gwarancje z opisem, że występują bluescreeny i, że to może byc wina dysku. Po 3 tygodniach nie odzywania sie zadzwoniłem i facet powiedział że to wina wirusa rootkit, który jak sie potem dowiedziałem od informatyka nie ma nic wspulnego z tymi bluescreenami, a dysk jest dobry i żeby zapłacic mu 150 zł za naprawe. Kazałem mu odesłac mi laptopa, oddałem go informatykowi, wrzucił go na testy i powiedział, że walnięta jest płyta główna. Teraz dowiaduje sie, że to wina dysku tak jak myślałem na początku

    Dodano po 5 [minuty]:

    i nie chce ruszac tych plomb, żeby muc wrazie co udowodnic mu że usterko pochodzi z jego serwisu

  • #32 11 Sty 2013 19:09
    Bródka
    Poziom 39  

    To nie ruszaj i co ci to da ?
    Jak chcesz udowodnić ze usterka była z jego winy i ci sprzedał taki laptop ?
    Żaden serwis nie wyda takiej ekspertyzy bo bady mogą wystąpić w każdej chwili
    Owszem po zachowaniu sprzedawcy widać że specjalnie kombinował ale już nic na to raczej nie poradzisz

  • #33 11 Sty 2013 23:06
    rafal5518
    Poziom 8  

    bady mogły wystopic w każdej chwili ale bluescreeny są od samego początku o których nie było słowa na allegro, i nie zostały naprawione na gwarancji.

    Dodano po 1 [minuty]:

    jutro podam test RAMu i napięcia zasilacza

    Dodano po 1 [godziny] 47 [minuty]:

    Mam jeszcze takie pytanie. Czy to jest dysk SATA czy ATA?

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Asus K52Jr - wymiana płyty głównej

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pisze właściwości ATA, a typ urządzenia SATA

  • #34 11 Sty 2013 23:58
    Bródka
    Poziom 39  

    Dysk SATA, pisze jak byk w crystal disk info - Serial ATA = SATA

  • #35 12 Sty 2013 11:22
    serwis_matryc
    Poziom 15  

    na jakiej podstawie stwierdziłeś na początku (oddając na gwarancję) że bluescreeny są spowodowane niesprawnym dyskiem, skoro nie wykonałeś testu hdd, nie sprawdziłeś co oznaczają bluescreeny które Ci wywalało, a na elektrodzie założyłeś wątek o tym że chcesz płytą wymienić i upierałeś się od początku że dysk jest 100% sprawny

    Jak sprzedawca potwierdził, że to rootkity są przyczyną bluescreenów?
    za jaką usługę naprawy (naprawy czego) chciał sprzedawca 150zł?

  • #36 12 Sty 2013 11:24
    rafal5518
    Poziom 8  

    wykonałem test RAMu chodził całą noc 9 godzin, i nie ma żadnych błędów. Czy to wyklucza usterke płyty głównej? testowałem obie kosci naraz.

  • #37 12 Sty 2013 11:33
    serwis_matryc
    Poziom 15  

    ram to ram, płyta główna to płyta główna

    Dodano po 4 [minuty]:

    wiesz co, wydaje mi się że nie ma sensu ciągnąć dalej tego wątku.
    Nie masz odpowiedniej wiedzy ani podstawowego sprzętu serwisowego

    Masz 2 wyjścia - albo dalej walczysz ze sprzedawcą od którego kupiłeś sprzęt

    albo laptopa zanieś do prawdziwego SERWISU (nie pseudo-informatyków, którzy nie dysponują sprzętem a tylko wiedzą typowo informatyczną, często na średnim poziomie i ich naprawy to aktualizacja sterowników lub reinstalacja systemu). Zanieś do serwisu, powiedz że chcesz wymienić dysk, który prawdopodobnie jest przyczyną, nie kupuj od nich nowego dysku bo za taki będziesz musiał zapłacić zanim Ci go zamontują, umów się żeby zamontowali używany dysk, postawili system i jak będzie chodzić laptop ok, to wtedy płacisz za dysk + usługę, jak to nie poprawi sytuacji to zostaje Twój stary hdd i oni naprawiają laptopa i usterkę jaką zdiagnozują (np wymieniają płytę główną jeśli będzie taka potrzeba)

  • #38 12 Sty 2013 12:21
    rafal5518
    Poziom 8  

    ok, dzięki za wszystkie rady, zamykam temat.