Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AT89C2051 - Nadajnik/odbiornik IR

pa2olo 10 Sty 2013 15:51 2514 6
  • #1 10 Sty 2013 15:51
    pa2olo
    Poziom 10  

Witam,
    mam taki problem:
    potrzebuję "zbudować" nadajnik i odbiornik podczerwieni (dwa osobne układy) w oparciu o mikroprocesor 8051.
    Czy poniższe schematy (przepraszam za jakość) będą działały prawidłowo po zmontowaniu?
    Proszę o wszelkie uwagi - i wyrozumiałość - jestem początkujący.
    Później muszę zaprogramować te procesory w ten sposób żeby jeden "szyfrował" w jakiś sposób promień IR (jakiś bit zabezpieczający), a drugi po odebraniu i sprawdzeniu sygnalizował przerwanie wiązki - całość będzie podłączona do monitoringu z kamer - ma to mieć zastosowanie np. żeby uruchomić nagrywanie obrazu z momencie przecięcia wiązki pomiędzy nadajnikiem i odbiornikiem.

Na początek, czy jeśli dokładnie w ten sposób to zmontuję będzie to działać? Nic się nie upali? Chciałbym to zasilać z zasilacza 5V/2,5A.

0 6
  • Pomocny post
    #2 10 Sty 2013 19:33
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

Nic się nie upali, ale działać nie będzie. 89C2051 nie potrafi "wypuszczać" prądu w dół - LED trzeba podłączyć pomiędzy wyjście i plus zasilania. Zasilanie trzeba odkłócić - np. 1 u + 100 n.
    Podobnie w odbiorniku, ale tu dodatkowo trzeba podłączyć TSOP zgodnei z zaleceniami producenta - RC na zasilaniu, rezystor podciągający. No i gdzie ten układ ma wyjście?

A, i kondensatory przy kwarcach drugim końcem podłącz do masy,

Bardzo wdzięczny temat do realizacji na ATtiny13, albo nawet ATtiny z numerkiem <= 10 (to dedykacja dla Kolegi "piotrva"). Po co się bawić w zewnętrzne oscylatory?

0
  • #3 11 Sty 2013 08:35
    pa2olo
    Poziom 10  

Niestety musi to być zrealizowane na tym konkretnie układzie.