Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Linksys SPA3102 - VOIP w Funpack

10 Sty 2013 18:45 4656 19
  • Poziom 9  
    Witam. Od niedawna jestem posiadaczem usługi Funpack HD czyli telefonia internetowa (VOIP) + neostrada + TV. Oczywiście dostałem też LIVEBOXA 2.0 (chiński ZTE, szału nie ma) ale ja mam znacznie lepszy router NETGEAR DGN2200v3 i do tego własną bramkę VOIP Linksys SPA3102. Chciałbym móc używać tych urządzeń zamiast LIVEBOXA no ale niestety mam problem z VOIP bo o ile bramka wykrywa zwykły telefon stacjonarny to niestety gdy próbuje wykonać jakieś połączenia wychodzące np. na komórkę to odbieram sygnał ale w telefonie nie słychać rozmówcy. Połączeń przychodzących nie mogę odbierać wcale. Podejrzewam, że trzeba jeszcze jakieś porty w routerze otworzyć. Na razie fowardowałem 5060 na UDP. Oprócz tego oczywiście wpisałem do bramki potrzebne parametry tzn. numer telefonu domowego, hasło uzyskane od konsultanta i nazwę serwera (neofon.tp.pl). Próbowałem nawet klonowania MAC (w SPA3102 jest taka możliwość) z LIVEBOXA ale bez zmian. Gdy dzwoniłem do Orange powiedziano mi, że wszystko powinno już działać i że u nich MAC bramki nie jest wymagany ale na wszelki wypadek im go podałem. Poinformowano mnie natomiast, że wina może być mojego aparatu telefonicznego, który nie współpracuje z taka bramką VOIP. Czy może ktoś ma pomysł co by jeszcze zrobić? Z innych wątków tu na forum widziałem, że im działały bramki VOIP innych producentów w usłudze FUNPACK ale korzystali z innych bramek. Być może trzeba jeszcze coś dodać w konfiguracji? Gdyby ktoś mógł pomóc byłoby super. Dziękuję za poświęcony czas. Jeżeli potrzeba jeszcze jakichś informacji to oczywiście chętnie udzielę.
  • Poziom 14  
    Spróbuj jeszcze przeforwardować porty dla protokołu TCP, czasem pomaga (miałem Asteriska z GTS, pomogło). Generalnie SIP nie jest, hm, jednolity pod względem sieciowym - na jednym porcie odbywa się sygnalizacja, na innym są przesyłane dane głosowe - zatem musisz forwardować większą ilość portów niż jeden :) Dodatkowo może być potrzebne dokonfigurowanie bramki, dlatego poproszę o informacje, jak jest skonfigurowana w tym momencie.

    MOD - kilka postów niżej ktoś kompletnie rozwinął ten post, więc można go śmiało usunąć.
  • Poziom 9  
    Niestety po konfiguracji, która została przedstawiona w innym temacie problem nie znikł. Utworzyłem na moim routerze DMZ i w połączeniach wychodzących rozmówca słyszy mnie w telefonie ale ja nie słyszę jego. Połączeń przychodzących nie mogę odbierać wcale. W załączniku przedstawiam konfigurację mojej bramki (na bramce wykonałem wcześniej reset do ustawień fabrycznych). Dodam także, że próbowałem też wykonywać połączenia na innym telefonie VOIP Grandstream GXP2000 ale tam sytuacja jest jeszcze gorsza bo żadnych połączeń nie da się wykonać.
    Linksys SPA3102 - VOIP w Funpack
  • Poziom 31  
    Spróbuj jeszcze zmienić domyślny kodek na 711u.
  • Poziom 9  
    Kodek jest już ustawiony na 711u. To chyba jakieś złe ustawienia w routerze są. Tylko nie wiem jakie. Działam dalej.
  • Poziom 31  
    Popatrzyłem z ciekawości na instrukcję tego modemu NETGEAR DGN2200v3.

    W takiej konstelacji przyczyn może byc wiele. Nie znam urządzenia, ale od tego bym zaczął.

    1. Zakładam oczywiście, że bramka podłączona jest do routera kablem krosowanym.

    2. Przekierowania portu 5060 TCP i UDP.
    Nie wiem, czy można w tym urządzeniu ustawić strefę DMZ, ale problemem wtedy może być to, że przy DMZ QOS nie działa.

    3. Więc zanim ewentualnie próbować z DMZ, sprawdziłbym ustawienia QOS jak stronie 84 instrukcje, gdzie IP Phone ma byc najwyżej (może tam jest juz port 5060?.
  • Poziom 9  
    Wczorajsze próby niestety bezskuteczne. Można wykonywać połaczenia z domowego na komórkę ale w drugą stronę już nie. Coś mi się zdaje, że zrobiłem błąd biorąc ten cały dziadowski funpack no ale trudno. Dzięki za zainteresowanie.
  • Poziom 40  
    Ta bramka w tej konfiguracji i na tym ruterze działała?

    Spróbuj skonfigurować bramkę dla innego operatora załóż sobie jakieś konto VoIP dla testu i sprawdź.
    Możesz tez test bramce zrobić z liveboxem i innym operatorem (bo sie livebox sam skonfiguruje na funpack).

    W ten sposób z grubsza określisz gdzie moze tkwić porblem.
  • Poziom 9  
    Witam. Oto najnowsze wieści z frontu. Połączyłem swoją bramkę VOIP z portem ETHERNET LIVEBOXA. Połączenia w obie strony działają bez zarzutu tak więc bramka VOIP na pewno jest sprawna i dobrze skonfigurowana. Problem musi leżec w routerze. I teraz dwie możliwości: albo mój router nie radzi sobie z połączeniami Voice Over IP albo coś trzeba jeszcze tam ustawić choć nie bardzo wiem co bo już nic mi do głowy nie przychodzi. Wypróbowałem chyba już wszystkie możliwości. Nie ukrywam, że zaczynam się skłaniać w kierunku zakupu innego routera ale na razie jeszcze walczę dalej. Być może ktoś z forumowiczów ma taki sam router jak mój w pierwszym poście i ustawiał już VOIP na nim?
  • Poziom 31  
    Za oba Twoje ustrojstwa z pewnością wydałeś ze 400zł. Sam Netgear z 200 kosztował.
    Sprzedaj oba i kupisz za to Fritzboxa 7270. 15 minut konfiguracji i wszystko działa na cacy. Dodatkowo masz jeszcze funkcję DECT, gdzie możesz bezpośredni zarejestrować słuchawki. Dodatkowo znika cała kablologia telefoniczna. Standardowe analogi po kablu oczywiście tez na fritzu pójdą.
  • Poziom 9  
    Walk dzień kolejny. Ustaliłem, że fowardowanie portów działa dobrze na moim routerze (sprawdziłem używając emule). Podejrzewałem, że może UnPn powoduje jakiś problem ale jego wyłączenie też nic nie dało. Efekt ten sam czyli połączenia tylko wychodzące i tylko w jedną stronę (nie słychać rozmówcy). Nie mam już w zasadzie więcej pomysłów a na pomoc Orange nie ma co liczyć bo tam ciężko zastać kogoś obeznanego. Telefon stacjonarny ustawiony na wybieranie tonowe. Obawiam się też, że nawet jak zmienię router na inny to efekt pozostanie taki sam wtedy kasa pójdzie na daremno. Byłem chyba pijany w momencie gdy zgodziłem się na ten funsrak. Oczywiście w dalszym ciągu jakakolwiek pomoc, porady mile widziane. THX.
    PS. Gdybym chociaż wiedział na 100% jakie porty jeszcze otworzyć to może sprawa by się rozwiązała.
  • Poziom 31  
    MirM napisał:

    PS. Gdybym chociaż wiedział na 100% jakie porty jeszcze otworzyć to może sprawa by się rozwiązała.

    Ostatnia deska ratunku. Mialem kiedys podobny problem na asterisku na fritzboxie.

    http://www.voip-info.org/wiki/view/NAT+and+VOIP

    Przekieruj nastepujące 2 zakresy TCP/UDP jak w linku

    - SIP signaling: Ports 5060 to 5070
    - RTP audio: Ports 8766 to 35000

    czyli
    - 5060-5070 UDP
    - 5060-5070 TCP
    - 8766-35000 UDP
    - 8766-35000 TCP
    Jak zadziała, to sþróbuj pozamykać TCP. Może wystarczą tylko UDP, a na końcu popróbuj pozawężać zakresy, żeby za dużo portów pootwieranych nie było.

    I bez wzgledu na to, jaki będzie wynik walki i aby zakończyć dyskusję nad tym, czy lepiej jedna skrzynka, czy wiele, i dla tych, którzy będą próbować podobnych eksperymentów, cytat z linku powyżej
    Cytat:

    By far the best way to deal with the issue of VoIP NAT Traversal is to avoid the cause of the problem in the first place:

    ->Do not use NAT and obtain public IP addresses for all VoIP devices
  • Poziom 9  
    Otwarcie portów, o których pisał freetz_master dało dokładnie ten sam efekt, który już mam. Z tego co przeczytałem na forum Netgear VOIP jest problematyczny z tym modelem routera z uwagi na to, że ten router nie był w zasadzie pod VOIP budowany. Niestety gdy kupowałem ten router nie myślałem o Funpacku a konsultant z Orange nie był łaskaw wspomnieć o tym, że w Funpack wyłączają PSTN. Dowiedziałem się o tym dopiero po fakcie. Nie ma co się łudzić już, że to będzie działać. Pozostaje inny router, za którym już zaczynam się rozglądać. Jak coś kupię to napiszę jaki rezultat. Oby był pomyślny. Póki co dziękuje wszystkim za poświęcony czas.
  • Poziom 9  
    Przeglądając różne routery postanowiłem wybrać FRITZBOX fon WLAN 7270v2. Mam nadzieję, że mimo dość wysokiej ceny okaże się solidnym urządzeniem, za które warto tyle zapłacić. Opinie o nim są naprawdę dobre więc mam nadzieję, że i u mnie się sprawdzi.
    Gdyby ktoś miał jakies uwagi co do tego routera to bardzo prosze o podzielenie się nimi tu na forum. Z góry dziękuję. A przy okazji mam takie pytanie: czy ten router wspiera IPv6?
  • Poziom 31  
    MirM napisał:

    Gdyby ktoś miał jakies uwagi co do tego routera to bardzo prosze o podzielenie się nimi tu na forum.

    Co tu pisac, jeden z najlepszych kombajnow "wszystko w jednym" - o ile nie najlepszy.

    MirM napisał:

    A przy okazji mam takie pytanie: czy ten router wspiera IPv6?

    Seria 72xx i 73xx ma to jako default.

    Na autorskim firmware zrobisz to nawet na 7141.

    A tak na marginesie: wystarczy ci nawet Fritz!Box 7240. To samo co 7270, tylko bez możliwości telefonii stacjonarnej - której i tak nie masz. Taki kosztuje 300 zł.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie. Dotarł do mnie nowy router FritzBox 7270. Telefon uruchomiłem, internet działa, TV też. Jedyny problem jaki mam teraz to słaba jakość połączeń wychodzących (przychodzące są bez zarzutu). Objawia się to trzaskami w czasie rozmowy. Nie zawsze to się dzieje ale czasami jest to tak irytujące, że nie da się normalnie porozmawiać. Można coś z tym zrobić? Dzięki za odpowiedź.
  • Poziom 31  
    Chyba nie sądzisz poważnie, że przy takim opisie można cokolwiek pomóc.
    Odpowiedź: coś jest nie tak. ;-)
    Tak więc: jaki FritzBox v1, v2, v3? Firmware? Aparat telefoniczny? Połączenie?
  • Poziom 9  
    Mój FritzBox to 7270v2 z oprogramowaniem 54.05.23. Aparaty telefoniczne posiadam dwa: wiekowy już CASIO 1020 i bezprzewodowy PANASONIC KX-TG1611PD podłączone na wejścia FON1 i FON2 Fritza. Sam router podłączony bezpośrednio z netem przez gniazdo DSL. Żadnych innych routerów po drodze. W menu System/Event Log zakładka Telephony pojawiał się komunikat mówiący o problemie rejestracji numeru telefonu z powodu DNS więc wpisałem DNSy Tepsy ręcznie w menu Internet. Jak na razie połączenia są dobrej jakości ale nie wiem czy problem nie powróci (trzaski i zniekształcenia mowy występowały na obu aparatach). Wydaje mi się jednak, że to może być wina tego całego Funpacka bo spotkałem się z opiniami (niestety już po fakcie), że połączenia VOIP w Orange szału nie robią. Na razie póki co zostawiam to tak jak jest. Będzie to też dla mnie nauczka aby trzymać się od złotych ofert z daleka.
  • Poziom 9  
    Witam jeszcze raz. Po ręcznym wpisaniu serwerów DNS i ustawieniu Internet Telephony jako priorytetu problem rozwiązany. Od trzech dni bez zakłóceń i trzasków. Internet działa z prędkością wg. umowy, TV także. Myślę, że całą przygodę z Funpack można uznać za szczęśliwie zakończoną (pomijając fakt proszenia prawie miesiąc o hasło do VOIP, przerabiania instalacji telefonicznej i konieczności kupienia konwertera quad z powodu posiadania 3 tunerów - bo nie chciałem korzystać z telewizji przez internet oraz konieczności zmiany routera bo Livebox z Orange szału nie robi). Chciałbym podziękować wszystkim udzielającym się w temacie szczególnie koledze freetz_master, którego porada dotycząca zakupu FritzBoxa była bardzo cenna. To rzeczywiście dobry router o dużych możliwościach i pomimo wysokiej ceny zawiera w sobie to co potrzeba w domowych sieciach komputerowych. Dziękuję jeszcze raz za poświęcony czas i temat zamykam.