Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsubishi Pajero 3.2did - zidentyfikowanie opisu błędów

tieri 10 Jan 2013 19:55 15720 11
  • #1
    tieri
    Level 10  
    Witam.
    Posiadam samochód Mitsubishi Pajero 2000 3.2 did.
    W aucie wymieniany był silnik, pompa wtryskowa założona ze starego silnika.
    Po odpaleniu świeci się check, carman pokazuje błąd 21 ne snsr(gł).
    Czy ktoś mógłby mi pomóc w zidentyfikowaniu tego błędu?
    Pozdrawiam.
    Michał.
  • #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przekładałeś samą pompę, czy razem z podstawą? Z carmanem mało miałem do czynienia, więc nr błędu nic mi nie mówi. Pompa razem z czujnikami podlega regulacji na stanowisku.
  • #3
    tieri
    Level 10  
    Witam
    Calość razem z podstawą i kolem zębatym

    Pozdrawiam
    Michal
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A pompę jak ustawiłeś?
  • #5
    tieri
    Level 10  
    Witam
    Znaki na łańcuchu pokryte ze znakami na kołach, pompa włożona tak żeby dało się wkręcić blokadę od przodu, pompę regulowałem tylko na „kącie” popuszczone 3 śruby i przekręcane pompą, głowiczki nie ruszałem bo silnik w miarę fajnie odpalał i gasnął – poniżej pełny opis

    Dzisiaj udało mi się podłączyć jeszcze autoboss-a i ten odczytał całkiem co innego
    31 can comm.
    51 egp pos.snsr
    52 vgt cont.prs

    Może jeszcze żeby obraz był pełny opisze co było robione
    w aucie padł silnik, goście kupili kompletny silnik z pompa wtryskowa, który podobno jeździł do końca i nic nie było ruszane, założyli ten silnik ale nie udało się go odpalić, wtedy auto trafiło do mnie okazało się że pompa była wyciągana i przestawiona o 2 ząbki (ktoś chyba nawet koło zębate z pompy ściągał), ustawiłem pompę na znaki , silnik odpalił ale badzo dymił, sprawdziłem wtryski 2 były padnięte, w międzyczasie pompa poszła do sprawdzenia ( bo skoro ktoś ja wyciągał a potem twierdził ze nic nie było ruszane to coś z ta pompą musiało być nie tak ) podobno pompa jest super. Sprawdziłem ciśnienie sprężania 30-31. Założyłem pompę odpaliłem auto, regulowałem głowiczką jak zresztą polecili mi goście, którzy tą pompę sprawdzali jedyne stany jakie udało mi się osiągnąć to
    1 silnik nie odpala
    2 silnik odpala dość długo trzeba było kręcić, wychodzi na obroty ale nie chce schodzić z powrotem i bardzo mocno dymi
    3 silnik odpala dość długo trzeba było kręcić, wychodzi i schodzi z obrotów ale przy gaszeniu kluczykiem podnosi obroty o jakieś 500obr i dopiero po tym gaśnie
    4 silnik odpala dość długo trzeba było kręcić, fajnie chodzą obroty, ale po nagrzaniu obroty minimalne 1300obr i niżej nie zejdą
    5 silnik odpala dość długo trzeba było kręcić, fajnie chodzą obroty, ale jak silnik się nagrzeje zaczyna gasnąć na wolnych obrotach, tak jakby za nisko schodził z obrotami biegu jałowego

    Próbowałem uzyskać stan pośredni między punktem 4 a 5 ale przestawienie głowiczki o niezauważalna dla oka wartość powodowało przeskoczenie z punktu 4 na 5 lub z powrotem.

    Założyłem pompę ze starego padniętego silnika, głowiczką nic nie ruszałem, silnik odpalił do strzału. Silnik odpala po kilku obrotach rozrusznikiem (dużo szybciej niż w przypadku tamtej pompy), obroty fajnie chodziły w całym zakresie, przy gaszeniu niewielkie podbicie obrotów (po założeniu kolektora dolotowego i reszty osprzętu wręcz niezauważalne), obroty biegu jałowego w normie zarówno na zimnym jak i ciepłym, silniku. Poskładałem cały osprzęt i teraz oświeca się check, praktycznie brak mocy, i przy przegazowaniu dymi, jedzie się nim jakby turba w ogóle nie było

    Pozdrawiam
    Michał
  • #6
    piotr h
    Level 15  
    kable przy czujnikach na pompie
  • #7
    tieri
    Level 10  
    masz na myśli te dwa czujniki w podstawie pompy, czy w samej pompie??

    Pozdrawiam
    Michal
  • #8
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sprawdź czy nie pomyliłeś przewodów podciśnienia, może egr otwarty?
  • #9
    tieri
    Level 10  
    Witam

    Wygląda na to że przewody są dobrze podłączone ale elektrozawory od EGR i klapy gaszącej są uszkodzone i puszczają kiedy im się chce. Odłączyłem od nich podciśnienia i jest trochę lepiej, nie dymi ale nadal silnik pracował twardo i check z błędem 21 według Carmana nadal się oświeca, z mocą lepiej niż ostatnio ale jeszcze nie to co ma być.
    Próbowałem odłączyć zawory na pompie, dolne jeden z boku pompy drugi z tyłu, silnik odpala nie wyskakują, żadne nowe błędy (poza błędem 21), ale silnik idzie jeszcze bardziej twardo. Ostatecznie podmieniłem te zawory z drugiej pompy, check nadal się oświeca ale silnik wreszcie zaczął "miękko" pracować.

    Pozdrawiam
    Michał

    zrobiłem jazdę próbną niestety moc nadal pozostawia wiele do życzenia
  • #10
    -goose-
    Level 13  
    Witaj
    błąd 21 to czujnik główny (NE) wału (jest na gorze podstawy pompy)
    błąd 18 to czujnik dodatkowy wału - jest tez na podstawie pompy - obok ta dziura na foto (rezerwowy)
    obydwa są identyczne

    Link
  • #11
    tieri
    Level 10  
    dzięki za odpowiedź udało się w końcu ogarnąć temat, przyczyna prozaiczna przerwany kabel w instalacji samochodu od czujnika obrotów. Wprawdzie pompa tez nie jest idealna bo długo trzeba kręcić żeby odpalił, ale odzyskał moc.
    Najgorsze w tym wszystkim było to że każdy diagnoskop który podpiąłem pokazywał co innego i nie wiadomo już było czego się trzymać

    jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc

    Pozdrawiam
    Michal
  • #12
    Modern9
    Level 11  
    Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę. W Dieslu 2,5 TD, 2003rok 115 KM , pompa sterowana elektronicznie, błąd 41 opisywany jako "Polecenie 1 elektrozaworu przepustnicy" , w rzeczywistości oznacza on awarie sterownika (nastawnika) umieszczonego na pompie wtryskowej , a nie przepustnicy pneumatycznej-klapy gaszącej...
    Budowa pompy ZEXEL bardzo podobna jak BOSCH 1.9TDI..W moim przypadku pomogło dokładne czyszczenie nastawnika. Gromadzą się tam opiłki i zakłócają prace układu..Cały proces jest dokładnie opisany na forach VAG.
    Nie trzeba demontować pompy wtryskowej z pojazdu. Przed demontażem należy zaznaczyć dokładnie położenie względem korpusu pompy,(regulacja dawki paliwa)-otwory maja "fasolki". Odsuwając od rozrządu zwiększamy dawkę...Myślę że się to komuś przyda..
    Pozdrawiam!