Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Pajero 3.2did - zidentyfikowanie opisu błędów

tieri 10 Sty 2013 19:55 12102 10
  • #1 10 Sty 2013 19:55
    tieri
    Poziom 9  

    Witam.
    Posiadam samochód Mitsubishi Pajero 2000 3.2 did.
    W aucie wymieniany był silnik, pompa wtryskowa założona ze starego silnika.
    Po odpaleniu świeci się check, carman pokazuje błąd 21 ne snsr(gł).
    Czy ktoś mógłby mi pomóc w zidentyfikowaniu tego błędu?
    Pozdrawiam.
    Michał.

    1 10
  • #2 11 Sty 2013 06:17
    manta
    Poziom 39  

    Przekładałeś samą pompę, czy razem z podstawą? Z carmanem mało miałem do czynienia, więc nr błędu nic mi nie mówi. Pompa razem z czujnikami podlega regulacji na stanowisku.

    0
  • #3 11 Sty 2013 08:33
    tieri
    Poziom 9  

    Witam
    Calość razem z podstawą i kolem zębatym

    Pozdrawiam
    Michal

    0
  • #4 11 Sty 2013 19:44
    manta
    Poziom 39  

    A pompę jak ustawiłeś?

    0
  • #5 11 Sty 2013 21:34
    tieri
    Poziom 9  

    Witam
    Znaki na łańcuchu pokryte ze znakami na kołach, pompa włożona tak żeby dało się wkręcić blokadę od przodu, pompę regulowałem tylko na „kącie” popuszczone 3 śruby i przekręcane pompą, głowiczki nie ruszałem bo silnik w miarę fajnie odpalał i gasnął – poniżej pełny opis

    Dzisiaj udało mi się podłączyć jeszcze autoboss-a i ten odczytał całkiem co innego
    31 can comm.
    51 egp pos.snsr
    52 vgt cont.prs

    Może jeszcze żeby obraz był pełny opisze co było robione
    w aucie padł silnik, goście kupili kompletny silnik z pompa wtryskowa, który podobno jeździł do końca i nic nie było ruszane, założyli ten silnik ale nie udało się go odpalić, wtedy auto trafiło do mnie okazało się że pompa była wyciągana i przestawiona o 2 ząbki (ktoś chyba nawet koło zębate z pompy ściągał), ustawiłem pompę na znaki , silnik odpalił ale badzo dymił, sprawdziłem wtryski 2 były padnięte, w międzyczasie pompa poszła do sprawdzenia ( bo skoro ktoś ja wyciągał a potem twierdził ze nic nie było ruszane to coś z ta pompą musiało być nie tak ) podobno pompa jest super. Sprawdziłem ciśnienie sprężania 30-31. Założyłem pompę odpaliłem auto, regulowałem głowiczką jak zresztą polecili mi goście, którzy tą pompę sprawdzali jedyne stany jakie udało mi się osiągnąć to
    1 silnik nie odpala
    2 silnik odpala dość długo trzeba było kręcić, wychodzi na obroty ale nie chce schodzić z powrotem i bardzo mocno dymi
    3 silnik odpala dość długo trzeba było kręcić, wychodzi i schodzi z obrotów ale przy gaszeniu kluczykiem podnosi obroty o jakieś 500obr i dopiero po tym gaśnie
    4 silnik odpala dość długo trzeba było kręcić, fajnie chodzą obroty, ale po nagrzaniu obroty minimalne 1300obr i niżej nie zejdą
    5 silnik odpala dość długo trzeba było kręcić, fajnie chodzą obroty, ale jak silnik się nagrzeje zaczyna gasnąć na wolnych obrotach, tak jakby za nisko schodził z obrotami biegu jałowego

    Próbowałem uzyskać stan pośredni między punktem 4 a 5 ale przestawienie głowiczki o niezauważalna dla oka wartość powodowało przeskoczenie z punktu 4 na 5 lub z powrotem.

    Założyłem pompę ze starego padniętego silnika, głowiczką nic nie ruszałem, silnik odpalił do strzału. Silnik odpala po kilku obrotach rozrusznikiem (dużo szybciej niż w przypadku tamtej pompy), obroty fajnie chodziły w całym zakresie, przy gaszeniu niewielkie podbicie obrotów (po założeniu kolektora dolotowego i reszty osprzętu wręcz niezauważalne), obroty biegu jałowego w normie zarówno na zimnym jak i ciepłym, silniku. Poskładałem cały osprzęt i teraz oświeca się check, praktycznie brak mocy, i przy przegazowaniu dymi, jedzie się nim jakby turba w ogóle nie było

    Pozdrawiam
    Michał

    1
  • #6 11 Sty 2013 22:02
    piotr h
    Poziom 14  

    kable przy czujnikach na pompie

    1
  • #7 13 Sty 2013 17:51
    tieri
    Poziom 9  

    masz na myśli te dwa czujniki w podstawie pompy, czy w samej pompie??

    Pozdrawiam
    Michal

    0
  • #8 13 Sty 2013 21:44
    manta
    Poziom 39  

    Sprawdź czy nie pomyliłeś przewodów podciśnienia, może egr otwarty?

    0
  • #9 14 Sty 2013 14:47
    tieri
    Poziom 9  

    Witam

    Wygląda na to że przewody są dobrze podłączone ale elektrozawory od EGR i klapy gaszącej są uszkodzone i puszczają kiedy im się chce. Odłączyłem od nich podciśnienia i jest trochę lepiej, nie dymi ale nadal silnik pracował twardo i check z błędem 21 według Carmana nadal się oświeca, z mocą lepiej niż ostatnio ale jeszcze nie to co ma być.
    Próbowałem odłączyć zawory na pompie, dolne jeden z boku pompy drugi z tyłu, silnik odpala nie wyskakują, żadne nowe błędy (poza błędem 21), ale silnik idzie jeszcze bardziej twardo. Ostatecznie podmieniłem te zawory z drugiej pompy, check nadal się oświeca ale silnik wreszcie zaczął "miękko" pracować.

    Pozdrawiam
    Michał

    zrobiłem jazdę próbną niestety moc nadal pozostawia wiele do życzenia

    0
  • #10 27 Lut 2013 11:37
    -goose-
    Poziom 13  

    Witaj
    błąd 21 to czujnik główny (NE) wału (jest na gorze podstawy pompy)
    błąd 18 to czujnik dodatkowy wału - jest tez na podstawie pompy - obok ta dziura na foto (rezerwowy)
    obydwa są identyczne

    Link

    2
  • #11 28 Lut 2013 08:55
    tieri
    Poziom 9  

    dzięki za odpowiedź udało się w końcu ogarnąć temat, przyczyna prozaiczna przerwany kabel w instalacji samochodu od czujnika obrotów. Wprawdzie pompa tez nie jest idealna bo długo trzeba kręcić żeby odpalił, ale odzyskał moc.
    Najgorsze w tym wszystkim było to że każdy diagnoskop który podpiąłem pokazywał co innego i nie wiadomo już było czego się trzymać

    jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc

    Pozdrawiam
    Michal

    1