Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 HPI euro 4 Duże spalanie

Tazo99 10 Sty 2013 22:27 10710 14
  • #1 10 Sty 2013 22:27
    Tazo99
    Poziom 7  

    Witam mam problem ze Scanią. Ma duże spalanie na poziomie 40l/100km, wymieniono na serwisie pompę paliwa, zawór EGR, przeregulowano pompowtryski oraz zawory, wymieniony czujnik doładowania. wyczyszczono smok nowe filtry sprawy intercooler Spalanie bez zmian, troszkę się poprawiło, ale niewiele. Czy ktoś może coś doradzić.

    2 14
  • #2 11 Sty 2013 20:55
    karlos85
    Poziom 15  

    KTóry to taki serwis taki z grubej rur ładuje na pompe i zawór egr ??
    Dokładna diagnoza na pewno ujawniła by problem.

    1
  • #3 11 Sty 2013 21:06
    habi7
    Poziom 14  

    Tak jak przedmówca stwierdzam to samo, że ktoś szeroko tu poszedł...:) ale teoretycznie jeżeli jest faktycznie tak jak mówisz,to już za wiele tu nie zostało. Ewentualnie została by jeszcze kwestia sprawdzenia elektrozaworów kąta i dawki paliwa. I pytanie jak dokładnie zostały wykonane czynnośći, które wypisałeś. Pytanie...tak jak kolega zauważył, czy diagnozna została prawidłowo przeprowadzona.

    1
  • #4 11 Sty 2013 23:18
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Należałoby sie jeszcze zastanowić na jakich trasach jezdzi to auto i z jakimi ladunkami, czy ma przystawke, HDS i inne takie

    1
  • #5 11 Sty 2013 23:45
    pawcio7337
    Poziom 10  

    No niestety,na serwisach jest coraz mniej roboty,więc jeżeli nadarzy się okazja to ogolą klienta do spodu.

    0
  • #6 12 Sty 2013 20:02
    Tazo99
    Poziom 7  

    Autoryzowany serwis Scania Koszalin pytałem ich o te zaworki kątu wtrysku wiem że to też ma duży wpływ na spalanie jednak oni twierdzą że po diagnozie komputerowej wszystko jest ok auto jeździ na trasach międzynarodowych PL - NL -PL czyli po płaskim wcześniej spalała od 30 do 34 litrów w zależności od ładunków teraz jednak ciężko zejść z tej normy a jak się zmniejsza dawkę paliwa ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jak można samemu sprawdzić te zaworki ? czy to kwestia rozebrania ich i przesmarowania ? wiem że kiedyś miałem je robione i to dużo pomogło ale były tylko przeszlifowane te małe sworznie i przesmarowane ale to kiedyś pomogło jednak w serwisie twierdzą teraz że to jest ok !!!!

    0
  • #7 12 Sty 2013 21:25
    habi7
    Poziom 14  

    Z tego co mi sie wydaje to ASO w Koszalinie to chyba dość młody serwis... (chyba, że z Piłą mi się myli) nie waże. Nie zawsze komputer pokaże, że coś jest z tymi zaworkami nie tak... w zasadzie to bardzo żadko... Należy je odkręcić z listwy paliwowej i je rozkręcić, sprawdzić czy się nie rozkręciły w środku, ewentualnie czy się nie przycierają.

    1
  • #8 13 Sty 2013 12:49
    kwantor
    Poziom 38  

    Ile km auto ma przejechane, czy termostat jest sprawny?
    W elektrozaworach nic nie posmarujesz- wszystko "smaruje" się w paliwie.

    0
  • #9 13 Sty 2013 15:26
    pawcio7337
    Poziom 10  

    Znajomy robił diagnozę komputerową która nic nie wykazała,ale po dokładnym sprawdzeniu czujnika doładowania okazało się,że szwankował właśnie czujnik.

    0
  • #10 13 Sty 2013 19:25
    kwantor
    Poziom 38  

    Te auta euro4 to chyba wszystkie mają tą chorobe, ale utarło się, że wtryski w nich są niezniszczalne (bo drogie?) :D
    Dziwne, ale ponad milionowy przebieg zawsze daje to samo w tych modelach.
    Kol. szaman108 :sm9: wymieniał wtryskiwacz, w którym zrobił sie dodatkowy otwór..

    Są też ponoć modele z filtrem cząstek stałych- wywalić go.
    Ja akurat w 2005 r. nie spotkałem się z tym filtrem.

    0
  • #11 14 Sty 2013 22:40
    karlos85
    Poziom 15  

    Scania E4 ma kila bolączek począwszy od takich jak pozostałe scanie HPI tj pompowtryski, zawory sterujące i to co je odróżnia od scań pozostałych czyli EGE.
    dość często to EGR mimo ze działa prawidłowo przyczynia sie do takiego spalania.
    Powtarzam Dobra rzetelna diagnoza na pewno ujawni przyczynę tak dużego spalania jak i kopcenia i zaniżonej mocy. Nie zawsze objawy te występują razem ale
    na tyle co przerobiłem tych Scania E4 najczesciej spalanie i kopcenie występowały razem to tak w autach z przebiegiem do 600tyś km Jesli powyzej to i moc spadala. Dagnoza nie polega tylko na podłączeniu komputera i wpatrywaniu sie w parametry . Trzeba ubrudzic raczki i zajrzec w kolka miejsc.

    1
  • #12 15 Sty 2013 22:39
    Tazo99
    Poziom 7  

    kolego zawor egr jest założony nowy a gdzie trzeba jeszcze zajrzeć auto ma przejechane 780 tys

    2
  • #13 16 Sty 2013 13:09
    karlos85
    Poziom 15  

    wyjmij czujnik PD i zobaczy czy jest tam duży nagar .

    1
  • #14 19 Sty 2013 20:43
    kwantor
    Poziom 38  

    karlos85 napisał:
    wyjmij czujnik PD i zobaczy czy jest tam duży nagar .


    Ja byłem przerażony tym co zobaczyłem, na wszelki wypadek wymieniłem na nowy - dalej to samo.
    Myślę, że pod tą Tajemniczą nazwą PD masz na mysli czujnik ciśnienia i temp. doładowania..

    1
  • #15 24 Lut 2014 16:55
    surdziel
    Poziom 9  

    ja mam scanie r124 euro4 zdemontowałem chłodnice egr zaslepilem wszystkie przewody wyłączyłem zawór egr zmieniłem mape silnika i jest poprawa w spalaniu oraz autko ozylo a ma przejechane 900 tys

    4
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo