Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia z gazem, piszczy pompa paliwa

10 Lut 2005 18:20 13297 33
  • Poziom 2  
    mam problem z pompą, zastanawiam sie czy ta pompa powinna wogóle pracować jeśli samochód pracuje na gazie, to jest wielopunkt
  • Poziom 34  
    Pompa powinna pracować.Jeżeli masz gaz już dość dlugo i niewiele jeździsz na benzynie to mogla się zanieczyścić siateczka po stronie ssawnej pompy z powodu odparowania frakcji lotnych to co pozostaje w zbiorniku bardziej przypomina pokost niż benzynę
    pompa wtedy halasuje jak opętana.Najlepiej wtedy tą siateczkę wymienić na nową. bo czyszczenie jest bardzo uciążliwe.Ja z tego powodu musiaem zmienić stację beyzynową na droższą.
  • Poziom 10  
    Pompa paliwa powinna pracować. Przy każdorazoowym włączeniu zapłonu słyszymy jak dobija ciśnienie w układzie paliwowym poczym się wyłącza i tak powinno być także przy inst. gazowej. Jeśli samochód pracuje na benzynie to do pompki idzie impuls i daje ciśnienie (w wielkim skrócie). Natomiast na gazie powinna pracować przy włączeniu zapłonu i przy zapalaniu na benzynie (też pracuje) ale już po przełączeniu na LPG powinna się wyłączać bo paliwo nie jest zużywane. A i jeszcze jedno pompke słychać raczej tylko przy włączaniu zapłonu jak dobija ciśnienie później raczej nie powinno być jej słychać bez różnicy czy samochód pracuje na benzynie czy na gazie, jeśli ją jednak słychać i jest to dzwięk dość głośny może świadczyć o wadzie pompki bądź o jej zacieraniu się. Koniecznie trzeba zwrucić uwage na to drugie (czy pompka się nie zaciera chodzi o temp jaka może powstać na wirniku). A może ktoś przy instalowaniu instalacji gazowej dał cztery litery????
  • Poziom 2  
    pompa zaczeła piszczeć po 3 msc a gazownicy proponuja załozenie przekaźnika który by ja wyłaczał na czas pracy silnika na gazie ale czy to nie zaszkodzi wtryskom benzyny
  • Poziom 10  
    Założenie przekaźnika nie zaszkodzi wtryskiwaczą bo wtryskiwacze nie działają na gazie. Ale mimo wszystko pompka nie powinna głośno pracować, a co do wymiany to cena 150<+ za nową pompke.
  • Poziom 13  
    Jezeli jezdzisz na gazie i moze zapalasz na gazie, to moze nie masz benzyny w baku,musisz miec przynajmniej 5 litrow.Ja tak mialem ze bez benzyny zatarlem pompke,a z nie odlaczona pompka i benzyna w baku mozna jezdzic wtedy paliwo wraca przez powrot paliwa do baku i nic sie nie stanie,a pompka sie smaruje-najlepiej paliwo z dobrej stacji.
  • Poziom 12  
    Wyłączanie pompki paliwa podczas jazdy na gazie jest niewskazane,ponieważ elementy układu wtrysku paliwa mogą się przegrzewać,a paliwo w nich zawarte będzie wrzeć.Dlatego paliwo powinno cały czas być w obiegu studząc układy wtrysku paliwa.Tylko ci instalatorzy co nie znają tematu odcinają pompki paliwa.
  • Poziom 34  
    Ja tam uważam pracę pompy paliwa na LPG za zbędną. W sumie jako przekonywujące mogę przyjąć brak wyłączania pompy w przypadku gdy sterownik silnika wykrywa "uszkodzenie" pompy i rejestruje to jako błąd. Jęsli komputer nie wykrywa takiej sytuacji to warto odłaczyć, oczywiście trzeba odpalać auto na benzynie i trochę na niej nagrzać silnik przed przejściem na gaz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Dlaczego w instrukcji obslugi instalacji gazowych jest napisane o trzymaniu odpowiedniego poziomu paliwa w zbiorniku? Producenci instalacji ostrzegaja o mozliwosciach uszkodzenia pompy paliwa w przypadku braku lub malym poziomie w zbiorniku.
    Jezeli ta pompa nie jest potrzebna podczas pracy na LPG, to dlaczego fabryczne instalacje gazowe nie maja przy sobie takiego malego przekazniczka??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    jaceksu25 napisał:

    Jezeli ta pompa nie jest potrzebna podczas pracy na LPG, to dlaczego fabryczne instalacje gazowe nie maja przy sobie takiego malego przekazniczka??



    A dlaczego VW nie stosował przekaźniczków w obwodach świateł drogowych i mijania ? Koszty, koszty......
  • Poziom 25  
    Ciekaw jestem ile jeszcze pompek pójdizie się paść po radach typu:
    Cytat:
    Wyłączanie pompki paliwa podczas jazdy na gazie jest niewskazane,ponieważ elementy układu wtrysku paliwa mogą się przegrzewać,a paliwo w nich zawarte będzie wrzeć

    Albo:
    Cytat:
    pompke słychać raczej tylko przy włączaniu zapłonu jak dobija ciśnienie później raczej nie powinno być jej słychać bez różnicy czy samochód pracuje na benzynie czy na gazie,

    Nie słychać bo silnik warczy , co nie znaczy że się nie zarzyna.
    Brawoooooooo, tak trzymać.
  • Poziom 19  
    zodiak318 napisał:
    jaceksu25 napisał:

    Jezeli ta pompa nie jest potrzebna podczas pracy na LPG, to dlaczego fabryczne instalacje gazowe nie maja przy sobie takiego malego przekazniczka??



    A dlaczego VW nie stosował przekaźniczków w obwodach świateł drogowych i mijania ? Koszty, koszty......


    Nie przesadzaj z tymi kosztami... bo jeden przekaznik tak duzo kosztuje??

    Z tym czasem to tez chyba jest cos nie tak.
    Podczas jazdy na paliwie, pompa tak samo pracuje jak na gazie, czyz nie? Przeciez wszystkiego przepompowanego paliwa silnik nie "pochlania", znaczna czesc wraca do zbiornika, podobnie jest na LPG( wszystko wraca do zbiornika, a utrzymywane jest stale cisnienie)

    Dodano po 7 [minuty]:

    I jeszcze jedno pytanie: Ile taki przekaznik kosztuje? Badz inaczej ile zamontowanie kosztuje?
  • Poziom 34  
    Ja wiem, że przekaźniki nie są drogie ale to są masowe ilości i tną na kosztach jak mogą. Dlaczego VW nie ładował przekaźników do świateł - z oszczędności ale to temat oboczny :) .
    A tak prosto licząc : która pompa dłużej będzie pracowała (chodzi o jej żywotność) ta która będzie niepotrzebnie pracowała przy jeździe na LPG (całkowity przebieg auta) czy ta która będzie pracowała tylko parę minut po rozruchu a potem będzie wyłączana ??? Odpowiedz na to pytanie. Pompa "napracuje" się jak w samochodzie robiącym dużo mniejsze przebiegi a co z tego wynika ....... domyśl się sam. Dlatego jeśli to jest tylko możliwe odcinać pompę paliwa przy pracy na LPG.
  • Poziom 19  
    To wiadomo ze pompa dluzej wzgledem przebiegu popracuje jak bedzie odcinana, ale przeciez auta robia olbrzymie przebiegi na paliwie i pompy jakos nie padaja od tak sobie. To samo jak bys jezdzil tylko na paliwie. Wazne zeby przestrzegac pewnych zasad, ktore wyraznie sa napisane w kazdej instrukcji LPG ( no chyba )
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Ja rowniez nie polecam ciecia pompy przekaznikiem, wymienilem w ciagu miesiaca ze 4 pompy we Fiacie Panda, ktore mialy odciecie. Proponuje dbac o stan paliwa w zbiorniku i nie dopuszczac ,aby bylo w nim mniej niz 1/4 zbiornika. Mozna tez zalac olejek sthil'a taki jak do pil motorowych, ktory dobrze smaruje pompe.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    To logiczne ze wszystko co jest uzytkowane to sie zuzywa. Ale mysle ze wszelkie glupie odciecia to sa tylko dla ludzi co wogole nie ruszaja auta na paliwie i maja puste zbiorniki. Moj znajomy BMK-ą machna na gazie 90 tys. w sumie ma cos ok.360 tys. i bez zadnego odciecia pompy, jednynie pilnowal aby byl odpowiedni stan paliwa, i zawsze odpalal na paliwie, a jak jezdzil do niemiec i casami gaz sie konczy i nie bylo gdzie tanknac, to tez robil kilometry na benzynie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Z tymi odcieciami pompy to tak samo jak mowienie ludziom zeby nie jezdzili wogole samochodami (bez lpg)bo im pompy sie zurzywaja i sie popsuja. Albo, ze samochod jest zuzywany i musi stac zeby sie nie zepsul....
  • Poziom 25  
    Cytat:
    Moj znajomy BMK-ą machna na gazie 90 tys. w sumie ma cos ok.360 tys. i bez zadnego odciecia pompy

    I właśnie na tym polegają chore pseudoteorie "znajomy" znajomy znajomego itp. osobiście nie znam ŻADNEGO przypadku aby odcięcie pompki miało JAKIKOLWIEK ujemny wpływ na eksploatację samochodu(wtryskiwacze , sama pompka itp), w przeciwieństwie do tych które pracują bez sensu, i rzadko jest tydzień aby nie przyjechał ktoś z uwaloną.
    Według moich obserwacji aby pompka miała dobre chłodzenie zbiornik powinien być prawie pełny (minim.3/4) tylko wtedy jest odpowiednio zanurzona, tylko po kiego ma żreć prąd ?
    I jeszcze jedno :jakoś nie mogę pojąć w jaki sposób uległy uszkodzeniu te
    Cytat:
    4 pompy we Fiacie Panda
    i z tego co widzę to "elektrit" ma ten sam problem. więc drogi "sq8jx" może nam to wytłumaczysz?

    Do zwolenników pracy pompki na LPG: dlaczego idąc nie wywijacie np. łapami jak wiatraki? albo nie wykonujecie równie bezsensownego wysiłku?
    -bo jest to niepotrzebne, i wiąże się z bezsensownym zużywaniem energii.
  • Poziom 11  
    Mam Passata 1,8 z gazem i wymieniłem dwie pompki, jednak przy drugiej założyłem przekaźnik i działa bez problemu. Polecam wszystkim.Podczas pracy na gazie pompa paliwa nie pracuje.Zgadzam się z przedmówcami, że przekażnik nic nie szkodzi,jedynie może pomóc, a gazownicy nie montują przekazników bo podobno czas powtórnego załączenia pompy paliwa jest za długi. Bzdura.
  • Poziom 34  
    Potwierdzam że bzdura (zwłaszcza jak przy pompie jest akumulator ciśnienia :) ).
    P.S
    A jak ktoś lubi to niech jeszcze cały czas ma włączone (nigdy nie wyłącza) ogrzewanie tylnej szyby , dmuchawę i oświetlenie wnętrza - tak profilaktycznie żeby się nie "zastało" :D .
  • Poziom 23  
    PawełOstrołęka napisał:
    mam problem z pompą, zastanawiam się czy ta pompa powinna wogóle pracować jeśli samochód pracuje na gazie, to jest wielopunkt


    Tez mam fabie 1.4/60KM od 15 tys. km na LPG. Po 6 tys. km na lpg pompka zaczela mi glosno piszczec, nie dalo sie jechac nawet z podgloszonym radiem. :-)
    Pomoglo wyciagniecie bezpiecznika od pompy (chyba nr 61) i zapalanie na gazie. Po tygodniu zrobilem odciecie i mam juz spokoj a pompa juz nie piszczy jak jade na benzynie.

    PS. nie sluchaj glupot, ze pompa musi pracowac, bo wytryskiwacze sie zapiekają. Moj kumpel nie ma w fabii gazu a wtryskiwacz zapiekl mu sie po 30 tys. km, ja mam 50 tys. km i nie mam najmniejszych problemow z wtryskiwaczami. Poza tym pompa to 100W w bilansie elektrycznym samochodu, swiatla beda lepiej swiecily a i alternator bedzie mniej obciazony. :-)
    Zrob odciecie na sterowaniu przekaznika pompy a nie na zasilaniu, bedziesz mogl zastosowac tani przekaznik od sprzetu RTV na 2A zamiast samochodowy na 15A. Jak bedziesz chcial to poszukam ktory to przekaznik. I zrob to w miare szybko, bo koszt pompy bedzie wiekszy niz zamontowania odciecia.
  • Poziom 16  
    Niestety ale musisz zrobić odcięcie pompki paliwowej przy jeździe na LPG i nie suchaj rad że coś sie uszkodzi przy takiej przeróbce bo nic sie takiego nie stanie jak uszkodzenie jakich kolwiek elementów w samochodzie.
  • Poziom 19  
    autoel napisał:
    Cytat:
    Moj znajomy BMK-ą machna na gazie 90 tys. w sumie ma cos ok.360 tys. i bez zadnego odciecia pompy

    I właśnie na tym polegają chore pseudoteorie "znajomy" znajomy znajomego itp. osobiście nie znam ŻADNEGO przypadku aby odcięcie pompki miało JAKIKOLWIEK ujemny wpływ na eksploatację samochodu(wtryskiwacze , sama pompka itp), w przeciwieństwie do tych które pracują bez sensu, i rzadko jest tydzień aby nie przyjechał ktoś z uwaloną.
    Według moich obserwacji aby pompka miała dobre chłodzenie zbiornik powinien być prawie pełny (minim.3/4) tylko wtedy jest odpowiednio zanurzona, tylko po kiego ma żreć prąd ?
    I jeszcze jedno :jakoś nie mogę pojąć w jaki sposób uległy uszkodzeniu te
    Cytat:
    4 pompy we Fiacie Panda
    i z tego co widzę to "elektrit" ma ten sam problem. więc drogi "sq8jx" może nam to wytłumaczysz?

    Do zwolenników pracy pompki na LPG: dlaczego idąc nie wywijacie np. łapami jak wiatraki? albo nie wykonujecie równie bezsensownego wysiłku?
    -bo jest to niepotrzebne, i wiąże się z bezsensownym zużywaniem energii.



    Nie bede tlumaczyc co to za osoba ktora ma ten samochod i dlatego napisalem "znajomy", oprocz tego sam bardzo duzo tym autem krecilem do niemiec i wiem ze nic sie nie dzieje....

    Dodano po 5 [minuty]:

    i nie mowie ze odciecie cos psuje, ale fak jest faktem ze komputer wykrywa blad pompki 9 w przypadku odciecia) i pali sie lampka CE. Moze trzeba tez wykrecic albo odciac lampke?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Odciecie jest za przekaznikiem( bo przekaznik jest w ECU razem i to za skomplikowane, nie wiem do konca jak to jest), po odczytaniu bledow - jest blad pompy paliwa
  • Poziom 34  
    jaceksu25 napisał:
    Odciecie jest za przekaznikiem( bo przekaznik jest w ECU razem i to za skomplikowane, nie wiem do konca jak to jest), po odczytaniu bledow - jest blad pompy paliwa

    Ciekawi mnie co to za BMW że nie ma zewnętrznego przekaźnika pompy ?

    --------------------
    Przez "Miśka" rozumiem Mercedesa ale tam też sugeruję zewnętrzny przekaźnik pompy paliwa a nie w ECU , jaki to rocznik i model ?
  • Poziom 19  
    zodiak318 napisał:
    jaceksu25 napisał:
    Odciecie jest za przekaznikiem( bo przekaznik jest w ECU razem i to za skomplikowane, nie wiem do konca jak to jest), po odczytaniu bledow - jest blad pompy paliwa

    Ciekawi mnie co to za BMW że nie ma zewnętrznego przekaźnika pompy ?



    To nie BMka tylko misiek.



    Jako ciekawostke zacytuje tekst z instrukcji obslugi LPG:

    " Instalacja LPG montowana w samochodzie jest alternatywnym ukladem zasilania. Podstawowym paliwem jest benzyna i nalezy stale utrzymywac minimum 1/4 pojemnosci zbiornika. Nizszy poziom moze prowadzic do awarii pompy paliwa."

    :-)

    Dodano po 36 [minuty]:

    zodiak318
    to nie mercedes tylko Mtsubishi