Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Montaż autoalarmu. Gdzie należy się podpiąć do kierunków?

650ccm 10 Lut 2005 18:34 2094 15
  • #1 10 Lut 2005 18:34
    650ccm
    Poziom 13  

    Witam.Mam pytanie czy jest jakas roznica gdzie sie wepne do kierunkow przy montazu autoalarmu ( sygnalizacja kierunkami ). Chodzi o to czy jest jakas regula czy sie wpiac za czy przed przerywacz.

    0 15
  • #2 10 Lut 2005 18:44
    przemek.gd
    Poziom 13  

    różnicy niema ale kiedys ktos powiedział ze lepiej jest za przerywaczem.

    0
  • #3 10 Lut 2005 18:46
    Ambulans
    Poziom 20  

    Najlepiej jest się wpiąć na wyłączniku świateł awaryjnych lub przy przełączniku kierunkowskazów. :)

    0
  • #4 10 Lut 2005 19:36
    zhu
    Poziom 22  

    montuje na przewodach , zaraz przy przednich żarówkach kierunkowskazów , inaczej zawsze w jakiś sposób ingerujesz w układ elektr. samochodu , a to jest zawsze niewskazane ..

    0
  • #5 10 Lut 2005 19:58
    Ambulans
    Poziom 20  

    zhu napisał:
    montuje na przewodach , zaraz przy przednich żarówkach kierunkowskazów , inaczej zawsze w jakiś sposób ingerujesz w układ elektr. samochodu , a to jest zawsze niewskazane ..


    Jestem tylko ciekaw jaka jest różnica między podłączeniem na początku przewodu ( w okolicy kierownicy) a na końcu przy żarówkach :?:
    Według mnie to tylko taka, że dodajemy niepotrzebnie kilka metrów przewodu bo i tak w efekcie końcowym podłączamy się do tego samego miejsca. :)

    0
  • #6 10 Lut 2005 20:14
    zhu
    Poziom 22  

    dla serwisu nie jest to obojetne , każdy dodatkowy kabel to utrudnienie dla serwisu auta , nikt nie będzie zastanawiał co to za dodatkowe przewody i do czego są wpięte w wiązkę przewodów , natomiast podpięcie przy lampach tak nie przeszakadza , poza tym na odcinku może się dużo zdarzyć np. zwarcie (przepalenie bezieczników auta) , zaś autoalarm ma swój bezpiecznik , wrazie czego prościej ustalić co jest uszkodzone , zresztą możesz się zdziwić ile może się zdarzyć nawet na krótkim odcinku przewodu w instalacji samochodowej - dlatego montuje się tak żeby było jak najmniej ingerencji w instalację elektr. samochodu , niektóre firmy np. bmw wydają specjalne instrukcje montażu dodatkowych urządzen np. alarmu , telefonu w ich samochodzie .. ,
    a przede wszystkim instalując bezpośrednio przy zarówkach wiesz dokładnie gdzie się podczepiasz , montując gdzieś indziej nigdy nie wiesz na 100% czy podczepiasz się bezpośrednio do żarówek , może być po drodze jakaś elektronika lub inny obwód i możesz coś nieopatrznie uszkodzić , a chyba nie robisz tego dla hazardu tylko żeby się bezproblemowo i bezpiecznie podczepić do kierunkowskazów itd. , itp .
    ale rób jak uważasz , tylko uważaj co robisz ..

    0
  • #7 10 Lut 2005 22:48
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Z tego co piszesz Kolego wyzej, to jeszcze trzeba ciągnąć dodatkowe kable do tylnych lamp kierunkowskazów /zdaje się pisałeś o przednich 'żarówkach'/, bo wiesz moze się zdarzyc jakieś zwarcie..........????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    No i pytanie; w jakim to serwisie z dwoma kabelkami od kierunków maja mieć, az takie problemy....... :sm1: :?:

    Podpinasz;
    najbliżej centralki
    najkrócej do celu
    najmniej strat
    najmniej awaryjnie
    najbardziej to jest dobrze
    najsolidniej jak możesz, bo dodatkowe metry zbędnych i jak najbardziej niepotrzebnych kabli, które się dublują - TO................ ///a tfu -coś mi niesie na język????/

    Pozdr.

    0
  • #8 11 Lut 2005 11:19
    darens
    Poziom 21  

    pozdrawiam stefanka1 mistrzowska odpowiedż :sm28:

    0
  • #9 11 Lut 2005 11:50
    kordel
    Poziom 25  

    Ja popieram zhu. Te "kilka metrow kabla" to jest jakies 5 do 15 zlotych, a to chyba nikogo nie zbawi. Chodzi tu o przejrzystosc. Dla mnie codzienny widok nieoryginalnej istalacji za kazdym razem w innym samochodzie moze doprowadzic do szalu, gdy zastanawiam sie do czego ten kabelek sluzy. A pozadny, profesjonalnie zamontowany przewod, to czy ma 50cm czy 5m bedzie bezawaryjny (oczywiscie czasami wazna jest dlugosc przewodu w precyzyjnych ukladach elektronicznych, ale to juz inny rodzial). Moim zdaniem kazda nieoryginalna instalacja powinna byc zamontowana profesjonalnie (jak najmniej ingerowac w elektryke samochadu aby nie powodowala zadnych usterek) i przejrzyscie aby nie sprawiala problemow w serwisowaniu auta. Pozdrawiam.

    0
  • #10 12 Lut 2005 08:37
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Witam.

    darens dzięki, również pozdrawiam.

    kordel , nie bardzo mogę zrozumieć Twoje rozumowanie, popierasz jakieś dodatkowe niepotrzebne metry kabla ?
    Idąć tym myśleniem jest to prawie niewykalne, jak dołożyć do istniejącyh wiązek, które idą często w progach i innych przekrojach, te dodatkowe przewody do lamp przednich i tylnych.
    Nie będą chyba luzem, bo to niby ma być profesjonalnie, czyli trzeba by dołóżyć do istniejących, a tam już te przewody przecież już są . Nie tak ?
    Istna głupota, zeby nie powiedzieć dosadniej.
    A jaki ubaw, gdyby zabaczyli to serwisanci.
    Ale też pozdrawiam.

    0
  • #11 12 Lut 2005 11:23
    mario
    Poziom 15  

    Ludzie, słabo mi !
    Trzeba mieć odrobinę wyobraźni !
    Nie ma "wiązek idących w profilach zamkniętych" - przecież nikt ich tam nie wkłada przed "zrobieniem" karoserii.
    W montażu alarmu chodzi przecież głównie o to, żeby instalacja i sam alarm były jak najmniej widoczne.Dokładanie paru metrów kabla mija się z celem. Zauważyłem taką właśnie tendencję u początkujących montażystów. Jeżeli nie ma się pojęcia gdzie znaleźć przewód np.: od kierunkowskazu wewnątrz samochodu to najlepiej pociągnąć nowy od lampy, pompę najlepiej zablokować prz pompie a wyłącznik serwisowy alarmu najlepiej gdzieś pod ręką żeby nie trzebabyło się schylać. Problem z głowy a robi się pajęczyna na której można sobie ręce połamać od załamywania tychże.
    Pozdrawiam wszystkich montażystów.

    0
  • #12 12 Lut 2005 16:12
    Stefanek1
    Poziom 26  

    A na przykład w słupkach tylnych, wzmocnieniach dachowych /busy/ i progi osobówek z prawej strony,.......poprzez otwory technologiczne i oczywiscie po zrobieniu auta,.......... ale mi nie słabo z twojej głu...y, tylko ... :sm16: :sm16: :sm16:

    Do autora postu:
    Odp. Po przerywaczu !

    Najlepiej zamknąć temat.

    Pozdr.

    0
  • #13 12 Lut 2005 18:50
    mario
    Poziom 15  

    Tematem postu jest montaż autoalarmu a nie konstrukcja instalacji elektrycznej w samochodzie. Nie mów że podłączasz cokolwiek z alarmu w "krztałtowniku dachowym albo w słupkach tylnych do lamp", bo nie uwierzę.
    Nie mówiąc już o klapie bagażnika w samochodach 5-drzwiowych - to jest faktycznie profil zamknięty.
    Temat faktycznie nie ma sensu - niech każdy robi jak chce - byle działało. Prawy kierunkowskaz to po prawej stronie a te głupie 3-4 metry przewodu nie robi różnicy. Gdyby nie było tak podłączanych alarmów - nie byłoby co poprawiać.

    0
  • #14 12 Lut 2005 21:00
    krzychookom
    Poziom 14  

    a ja sobie podpiąłem alarm pod postojówki i stopy, tylko dożuciłem parę diodek, w ten sposób zawsze rano gdy podchodzę do auta, które jest zaparkowane tyłem do mojej klatki schodowej wyłanczam alarm i widzę czy żaróweczki z tyłu auta są sprawne, zrobiłem to ponieważ zatrzymała mnie kiedyś suszarka a mi nie świeciły się stopy
    co myślicie o moim może głupim ale skutecznym sposobie na sprawdzanie żarówek ?

    0
  • #15 14 Lut 2005 16:22
    oliwa
    Poziom 13  

    Cytat:
    a ja sobie podpiąłem alarm pod postojówki i stopy, tylko dożuciłem parę diodek, w ten sposób zawsze rano gdy podchodzę do auta, które jest zaparkowane tyłem do mojej klatki schodowej wyłanczam alarm i widzę czy żaróweczki z tyłu auta są sprawne, zrobiłem to ponieważ zatrzymała mnie kiedyś suszarka a mi nie świeciły się stopy
    co myślicie o moim może głupim ale skutecznym sposobie na sprawdzanie żarówek ?


    To tylko sprawdz sobie ile te zaroweczki pradu ci biora zeby ci sie alrm nie spalil :)

    0
  • #16 14 Lut 2005 21:34
    krzychookom
    Poziom 14  

    nie ma takiej opcji
    ten alarm w ogóle nie miał wyjścia na światła
    ale można to dorobić

    0