Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

scenic II 1.9 dci 2004 - szarpie i przerywa na zimnym silniku

Bimbon 11 Jan 2013 12:28 10890 10
  • #1
    Bimbon
    Level 2  
    Witajcie!
    Już raz pisałem o moim Scenicu 1.9 dci 2004 r. Mam spory problem. Samochód szarpie, przerywa i gaśnie. Podpięty pod CLIP nie pokazał żadnych błędów, tylko spadki ciśnienia na listwie podczas szarpnięć. Podpiąłem inny regulator ciśnienia pompy - żadnych zmian; kumpel elektryk sprawdził mój regulator - sprawny. Mam duże problemy z odpaleniem kiedy temperatura spada poniżej zera. Po złapaniu temperatury - 4-5 kresek na desce szarpie zdecydowanie mniej, a zdarza się, że pracuje wręcz wzorowo. Zmienione filtry paliwa i powietrza, wyczyszczony smok pompy w zbiorniku, wszystkie styki pod maską rozłączone i spryskane kontakt sprayem. Więcej pomysłów nie mam. Może ktoś widział coś podobnego.
  • #2
    Salmantopman
    Level 11  
    Ten sam problem mam z doblo 1.9 d pompa epic, może i masz sprawny nastawnik jednak mimo wszystko wygląda na problem z dawkowaniem paliwa, podejrzewam czujnik temperatury paliwa znajdujący się w pompie, sprawdź raz jeszcze pompę komputerem bo może to być również czujnik położenia
  • #3
    koleś kit
    Level 38  
    Salmantopman wrote:
    Ten sam problem mam z doblo 1.9 d pompa epic, może i masz sprawny nastawnik jednak mimo wszystko wygląda na problem z dawkowaniem paliwa, podejrzewam czujnik temperatury paliwa znajdujący się w pompie, sprawdź raz jeszcze pompę komputerem bo może to być również czujnik położenia

    Kolego nie pisz głupot co jest CR.
  • #4
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    A wtryski sprawdzone?
  • #5
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przelewy sprawdzić oraz świece żarowe.
  • #6
    Salmantopman
    Level 11  
    koleś kit wrote:

    Kolego nie pisz głupot co jest CR.

    :D jestem rozbawiony do łez, słyszałeś może o doblo, kangoo, renault scenic, merc c220 wiesz co je łączy? producent pompy wtryskowej , która jak się zaczyna sypać to lepiej pomyśleć o drugim aucie , do mojego doblo koszt regenerowanej pompy w serwisie to 6000 zł , a z allegro nie polecam kupiłem za 1000 zł, działała ok miesiąca, bo one wszystkie są rzecz jasna używane, a lukas wypuszcza pompy o określonej żywotność, to tak jak z długopisami jednorazowymi :D :D :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    a objawy u kolegi nie wskazują ewidentnie na elementy wykonawcze co na element sterujący pompy
  • #7
    przem27
    Level 30  
    Salmantopman wrote:
    a objawy u kolegi nie wskazują ewidentnie na elementy wykonawcze co na element sterujący pompy


    Albo "puszczające" wtryskiwacze i objaw będzie ten sam, najtaniej przelewy sprawdzić, albo wtryski i pompa na stół (drożej).
    Poza tym to nie jest Lukas tylko Bosch
    pozdr

    Dodano po 3 [minuty]:

    Salmantopman wrote:
    jestem rozbawiony do łez, słyszałeś może o doblo, kangoo, renault scenic, merc c220

    A słyszałeś o układach Common Rail i wiesz czym się różnią?
  • #8
    Salmantopman
    Level 11  
    oczywiście zgadzam się że tak jest taniej, doszedłem do wniosku, że kolega zaczął od sprawdzenia wtrysków i wizyta na forum to etap końcowy, mój błąd:cry:
  • #9
    przem27
    Level 30  
    Chodzi o to że to o czym Ty piszesz to zupełnie co innego niż autor tematu, to są dwa różne systemy wtryskowe, dwie różne konstrukcje pomp, inne wtryskiwacze itd.
    więc sposób diagnozowania będzie inny i jak i elementy składowe (oby nie zaczął szukać nastawnika w pompie)
    pozdr
  • #10
    diodabg
    Level 30  
    sprawdz czy nie masz pompy wstepnej elektrycznej w ukladzie paliwowym ... jak one siadaja sa podobne objawy a komputer wywala wlasnie ten blad...jesli masz bez pompy wstepnej mozesz jeszcze podac paliwo z banki omijajc rurki o filtr paliwa zeby je wykluczyc... inny sposob wylej rano powoli na pompe 2 czajniki goracej wody zeby sprawdzic czy to nie wina pompy...
  • #11
    Bimbon
    Level 2  
    Problem rozwiązany. Na forum scenikowym gość opisał identyczne zachowania samochodu. Powód? Przetarty kabel do impulsatora obrotów. Ruszyłem, wyczyściłem i problem znikł.