Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scenic II 1.9 dci 2004 - szarpie i przerywa na zimnym silniku

11 Sty 2013 12:28 9135 10
  • Poziom 2  
    Witajcie!
    Już raz pisałem o moim Scenicu 1.9 dci 2004 r. Mam spory problem. Samochód szarpie, przerywa i gaśnie. Podpięty pod CLIP nie pokazał żadnych błędów, tylko spadki ciśnienia na listwie podczas szarpnięć. Podpiąłem inny regulator ciśnienia pompy - żadnych zmian; kumpel elektryk sprawdził mój regulator - sprawny. Mam duże problemy z odpaleniem kiedy temperatura spada poniżej zera. Po złapaniu temperatury - 4-5 kresek na desce szarpie zdecydowanie mniej, a zdarza się, że pracuje wręcz wzorowo. Zmienione filtry paliwa i powietrza, wyczyszczony smok pompy w zbiorniku, wszystkie styki pod maską rozłączone i spryskane kontakt sprayem. Więcej pomysłów nie mam. Może ktoś widział coś podobnego.
  • Poziom 10  
    Ten sam problem mam z doblo 1.9 d pompa epic, może i masz sprawny nastawnik jednak mimo wszystko wygląda na problem z dawkowaniem paliwa, podejrzewam czujnik temperatury paliwa znajdujący się w pompie, sprawdź raz jeszcze pompę komputerem bo może to być również czujnik położenia
  • Poziom 17  
    Salmantopman napisał:
    Ten sam problem mam z doblo 1.9 d pompa epic, może i masz sprawny nastawnik jednak mimo wszystko wygląda na problem z dawkowaniem paliwa, podejrzewam czujnik temperatury paliwa znajdujący się w pompie, sprawdź raz jeszcze pompę komputerem bo może to być również czujnik położenia

    Kolego nie pisz głupot co jest CR.
  • Poziom 29  
    A wtryski sprawdzone?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przelewy sprawdzić oraz świece żarowe.
  • Poziom 10  
    koleś kit napisał:

    Kolego nie pisz głupot co jest CR.

    :D jestem rozbawiony do łez, słyszałeś może o doblo, kangoo, renault scenic, merc c220 wiesz co je łączy? producent pompy wtryskowej , która jak się zaczyna sypać to lepiej pomyśleć o drugim aucie , do mojego doblo koszt regenerowanej pompy w serwisie to 6000 zł , a z allegro nie polecam kupiłem za 1000 zł, działała ok miesiąca, bo one wszystkie są rzecz jasna używane, a lukas wypuszcza pompy o określonej żywotność, to tak jak z długopisami jednorazowymi :D :D :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    a objawy u kolegi nie wskazują ewidentnie na elementy wykonawcze co na element sterujący pompy
  • Poziom 30  
    Salmantopman napisał:
    a objawy u kolegi nie wskazują ewidentnie na elementy wykonawcze co na element sterujący pompy


    Albo "puszczające" wtryskiwacze i objaw będzie ten sam, najtaniej przelewy sprawdzić, albo wtryski i pompa na stół (drożej).
    Poza tym to nie jest Lukas tylko Bosch
    pozdr

    Dodano po 3 [minuty]:

    Salmantopman napisał:
    jestem rozbawiony do łez, słyszałeś może o doblo, kangoo, renault scenic, merc c220

    A słyszałeś o układach Common Rail i wiesz czym się różnią?
  • Poziom 10  
    oczywiście zgadzam się że tak jest taniej, doszedłem do wniosku, że kolega zaczął od sprawdzenia wtrysków i wizyta na forum to etap końcowy, mój błąd:cry:
  • Poziom 30  
    Chodzi o to że to o czym Ty piszesz to zupełnie co innego niż autor tematu, to są dwa różne systemy wtryskowe, dwie różne konstrukcje pomp, inne wtryskiwacze itd.
    więc sposób diagnozowania będzie inny i jak i elementy składowe (oby nie zaczął szukać nastawnika w pompie)
    pozdr
  • Poziom 30  
    sprawdz czy nie masz pompy wstepnej elektrycznej w ukladzie paliwowym ... jak one siadaja sa podobne objawy a komputer wywala wlasnie ten blad...jesli masz bez pompy wstepnej mozesz jeszcze podac paliwo z banki omijajc rurki o filtr paliwa zeby je wykluczyc... inny sposob wylej rano powoli na pompe 2 czajniki goracej wody zeby sprawdzic czy to nie wina pompy...
  • Poziom 2  
    Problem rozwiązany. Na forum scenikowym gość opisał identyczne zachowania samochodu. Powód? Przetarty kabel do impulsatora obrotów. Ruszyłem, wyczyściłem i problem znikł.