Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AUDI B3 - Wysoka temperatura silnika 1.8 benzyna+lpg

11 Jan 2013 13:42 8865 9
  • Level 2  
    Witam,
    Mój problem jest taki iż po przejechaniu 2 km mam już 95 stopni przy temp na dworze 0 stopni, dodam iz temperatura nie chce spaść.

    Wymieniłam:
    - uszczelka pod głowicą
    -kable
    -uszczelniłam układ
    -wymiana termostatu
    -wymiana pompy
    -wymiana jakiś czujników
    -wymieniłam płyn na nowy

    Wszystko co mogło być przyczyną wymienione a samochód dalej się grzeje tak szybko. Co jeszcze mogę wymienić żeby mój samochód tak się nie grzał
  • Level 29  
    A z ogrzewaniem jak ? Po 2km już leci gorące powietrze?
  • Level 2  
    Ogrzewanie chodzi dobrze, w środku jest naprawdę gorąco, że po tych 2 km w kurtce nie da się usiedzieć jak jest na full
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie ma to jak wymienić wszystko do okoła :D

    Chłodnica nagrzewa się? Odpalasz auto, pyka sobie na wolnych, obserwujesz wskazówkę czekasz aż wentylator się włączy i sprawdzasz czy chłodnica gorąca czy nie.
  • Level 14  
    Nie napisałaś czy węże są twarde i czy wskazówka leci ponad 95C czy nie? Chyba że czujnik pokazuje głupoty.
  • Level 12  
    Witam Cię !!
    Biedna jesteś bardzo, bo ktoś naciągnął Cię na duże koszta, choć to co wymieniłaś na pewno się przyda (choć to duże wydatki).
    Dziwi Mnie to, że ktoś kto Ci to wszystko wymieniał, nie postawił jasno diagnozy, a jeżeli błędną to niech za to sam odpowiada!! NIE DAJ SIĘ OSZUKIWAĆ!!
    To nie Ty jesteś mechanikiem, tylko temu komu to zlecasz!! On ma się znać, nie biedna Ty i szukać ratunku na forum. Co Ci ten mechanik powiedział?? Chce dalej wymieniać pół auta na nowe....?? (BEZ KOMENTARZA)
    Jak pisali przedmówcy trzeba to zaobserwować empirycznie/doświadczalnie.
    Bardzo dziwne, iż przy takiej temperaturze po 2km to auto nie powinno w żaden sposób tak mocno się rozgrzać, chyba, że pracuję tylko na małym obiegu wody( czyli oznaczałoby zły termostat i nie otwieranie dużego obiegu wodę. Może również być zapchany gdzieś kanał wodny w takim przypadku, choć nie spotkałem się z takim przypadkiem, bo są one bardzo duże i zazwyczaj kilka-czyli prawie nie możliwe).
    Jak pisali również wyżej, wadliwy lub błędny czujnik temp wody (są tam chyba 2 rodzaje- 2 kolory końcówek przy kostce). Choć również może być po prostu uszkodzony sam wskaźnik w zegarach-również się często tak zdarza).
    Ważne pytanie to co inni wcześniej to czy auto grzeję się jeszcze mocniej podczas próby dalszej jazdy tzn np. 100 czy 105 stopni.
    Jeżeli nie oznaczało by, ze albo wskaźnik, albo czujnik pokazuję po prostu przekłamaną wartość np. o te 5 stopni. Jeszcze przyczyną może być wadliwy termostat, że otwiera zbyt późno duży obieg wody.
    Od czego możesz zacząć:
    Odpal auto, przejdź te 2km jak już temperatura będzie te 95 stopni. zatrzymaj się, otwórz maskę i dotknij chłodnicę wody czy jest ciepła tylko bardzo uważaj na ręce koło wentylatora, aby się nie włączył, automatycznie od zbyt dużej temperatury, bo uszkodzi Ci ręce!!
    Zobacz czy po jakiejś chwili się włączy, bo powinien przy tej temperaturze( jeżeli byłaby ona rzeczywistą temperaturą).
    Dotknij oraz ściśnij węże od wody, takie grube od chłodnicy jeden na dole, jeden u góry. Zobacz czy są one ciepłe i ściskając czy są miękkie czy twarde.
    Napisz dalej na forum postaramy się pomóc, choć zdania jestem, że powinnaś jechać do tego pseudo mechanika zrobić awanturę ostrą i wysłuchać co ma do powiedzenia w tej sprawie, jeżeli to było powodem naprawy i u Niego wszystkiego.

    Gdyby okazało się, ze węże są ciepłe i miękkie czyli ok, to zostaw go na wolnych(luzie) i poczekaj obserwując wskazówkę, żeby zbytnio nie urosła wtedy obserwuj po dłużej chwili, ale na wyłączonym ogrzewaniu (brak dmuchawy i zimne) czy wentylator od chłodnicy się włączy i po chwili wyłączy. Jeżeli tak będzie to na 99proc. wszystko Masz w porządku, a tylko czujnik lub wskaźnik przekłamuję, gdyż do jego włączania jest inny czujnik co wykluczałoby za wysoką temperaturę, a tylko przekłamanie się wkrada (oczywiście uwzględniając, że wentylator i jego czujnik działa).
    W innym przypadku potrzebujemy więcej informacji od Ciebie!

    Jeszcze jedna możliwość, rzadko znana, ale się spotkałem to zły montaż termostatu. Musi być zamontowany taką małą dziurką do góry, w przeciwnym wypadku układ nigdy się nie odpowietrzy do końca. Choć nie jestem akurat pewny Twojego modelu auta czy ową dziurkę posiada- jest to zależne od modelu/oraz konstrukcji układu chłodzenia.

    Tyle na teraz.
    p.s od kiedy masz LPG i jaką instalację, czy występuję to na lpg czy benzynie??
    ZOBACZ na PW (prywatna wiadomość).

    POZDRAWIAM
  • Level 2  
    Witam,
    Poobserwowałam samochód i te węże są miękkie i bardzo gorące, wentylator się nie włącza, a po przejechaniu z 10 km dalej temperatura była 95 stopni, poruszam się tym samochodem już od 8 lat i zawsze temp. była max 80 stopni. Byłam u tego mechanika spytać się czy układ jest drożny i on twierdzi że tak. Boję się że jak on zimą ma taką temperaturę to latem będzie jeszcze gorzej. A i o te czujniki się pytałam, mam założone czujniki od seata bo niby są takie same jak do audi, więc może przez to że jest to zamiennik jest przekłamanie.

    Pozdrawiam
  • Level 14  
    Możliwe że został założony termostat który otwiera się dopiero powyżej 90 - 92C Podjedz do dobrego mechanika i niech sprawdzi czy wskazania na zegarach są poprawne w stosunku do rzeczywistej temperatury cieczy chłodzącej i dlaczego nie włącza się wentylator na chłodnicy.

    Panowie coś mi się wydaje że szukamy dziury w całym :P Po 2 km to nawet zapowietrzony układ tak szybko nie pokaże 95C. Stawiam na złe wskazania albo wymieniony został czujnik temperatury na "Chiński".

    Pozdro ;)
  • Level 12  
    Karoligor wrote:
    ... czy wskazania na zegarach są poprawne w stosunku do rzeczywistej temperatury cieczy chłodzącej i dlaczego nie włącza się wentylator na chłodnicy.
    ...

    Pozdro ;)


    Witam ponownie.
    Bzdury, bo za włączenie wentylatora jest odpowiedzialny zupełnie inny czujnik, niż ten co pokazuję wskazania na desce/zegarach. Nie włącza się być może, że jest uszkodzony czujnik, albo wentylator, choć prawdopodobnie nie osiąga zbyt dużej temperatury, bo teraz zimno i auto długo by musiało pracować na wolnych obrotach.
    W okresie letnim się okaże.
    Jak karolcia03333 napisała, nie ma niepokojących objawów, bo węże miękkie oraz gorące, czyli duży obieg działa. Trzeba poczekać do sezonu letniego i wtedy zobaczyć, a tak bym się nie przejmował (sprawdzając tylko bacznie, czy wentylator już działa prawidłowo, bo wtedy może się przegrzewać - szczególnie np. w korkach)
    Najlepiej byłoby wykonać jak ktoś pisał wyżej rzeczywisty pomiar temperatury poprzez niezależny czujnik czy sondę np. w zbiorniczku wyrównawczym.
    Tak pozostaje tylko zły/wadliwy czujnik lub uszkodzenie wskaźnika na zegarach, bądź jak było sugerowane źle dobrany lub wadliwy termostat, o czym już pisałem poprzednio dość obszernie.

    POZDRAWIAM i życzę szybkiej naprawy usterki.
  • Level 14  
    Kolego właśnie to miałem na myśli pisząc o sprawdzeniu temperatury cieczy chłodzącej. Wiem że czujnik w chłodnicy odpowiada za włączenie wentylatora i jeżeli nie załącza jest możliwość że wskaźnik temperatury oszukuje np: faktyczna temp. będzie 80C a zegar pokaże 95C. ;)