Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C3 2002 1.6 16v - Gasnie, nie wchodzi na obroty, dlawi sie, ciezko odpal

11 Sty 2013 19:41 6408 14
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich
    Posiadam Citroena C3 2002 1.6 16v problemy sa nastepujace:
    Ciezko odpala,
    Gasnie na niskich obrotach,
    Dlawi sie podczas jazdy,
    Jak sie rozgrzeje wogole nie odpala,
    Faluja obroty
    na ostatnim serwisie wymienione byly wszystkie swiecie, listwa zaplonowa, oraz map sensor, filtr powietrza, olej.
    Bledy wyskakujace na komputerze:
    P0113
    P0108
    P0336
    P0130
    P1303
    Jezeli ktos moglby pomoc bylbym wdzieczny.
    Zalaczam link do filmu aczkowiek za wiele z niego nie wynika.
    http://www.youtube.com/watch?gl=GB&client=mv-...GBZk4&feature=youtube_gdata_player&nomobile=1
    Pozdrawiam i z gory dziekuje

    Dodano po 28 [minuty]:

    Dziwne iz po wypieciu map sensora auto odpala normalnie i w miare przytrzymuje obroty... podkresle iz map sensor jest nowy.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Po wyczeszczeniu wszystkich bledow jakie byly pozapisywane ukazuje sie juz tylko blad
    P0109 - Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - przerwa
  • Poziom 27  
    Masz wyraźnie w opisie przerwa a wymieniasz MAP-sensor. Instalacje sprawdź zasilanie masę sam to naprawiasz czy jakiś fachura?.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam
    Niestety sam naprawiam.
    Najprawdopobniejsze wydawalo mi sie wymiana czujnika szczegolnie ze po odpieciu poki byl silnik zimny samochod chodzil w miare ok... aczkolwiek jak sie tylko rozgrzal nie szlo jego odpalic.
    Jutro sprawdze wiazke.. Czy ktos wie jakie napiecie powinno byc na zlaczu? badz jak sprawdzic sam czujnik czy nie jest uszkodzony?
  • Poziom 11  
    Ok nastepna rzecz jaka zauwazylem to pelno wody na dywaniku a wlasciwie pod dywanikiem podloga cala mokra... zaczynaja sie problemy

    dziekuje bardzo za podpowiedzi

    Dodano po 57 [minuty]:

    Wiec zmierzylem napiecie i wychodzi ze
    1-masa
    2-4,5V
    3-0
    4-5,5V
  • Poziom 14  
    Sprawdź czy ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej masz ok. O ile pamiętam powinno być ok 1,5 bara albo 3,5 bara.
  • Poziom 11  
    Wydaje mi sie ze cisnienie na listwie zaplonowej nie moze byc powodem iz zaczelo sie wszystko od tego ze przerywal i szarpal a skonczylo na tym ze po odpieciu map sensora chodzil dobrze bez problemu, aczkolwiek po ponownym podlaczeniu wogole nie odpala... ale jak tylko bede mial mozliwosc sprawdzenia manometrem to dam znac.
  • Poziom 14  
    Na ucho to pachnie mi źle dobranym składem mieszanki przez komputer ECU. Do sprawdzenia: 1-sza sonda kod 0130), czujnik temperatury!(kod 0113), czujnik ciśnienia absolutnego (podciśnienia, kod 0108), czujnik wału korbowego (kod 0336). A ten 1303 nie mogę zdefiniować (jakaś usterka zdefiniowana przez producenta), może to być z katalizatorem. Zacznij od sprawdzenia wiązki elektrycznej od czujnika wału do ECU, stanu gniazd i wtyczek. Autoadaptację urządzeń (oczywiście po usunięciu usterki i błędów).

    Dodano po 1 [minuty]:

    A i sprawdź zasilanie na w/w czujnikach.
  • Poziom 11  
    Ok wiec kupilem nowy map sensor i napiecie przed podlaczeniem wynosi 5,5V araz po podlaczeniu spada do 2.16 nie wiem czemu... to jeszcze przed odpaleniem silnika paliwo cale spuszczone i zalane nowe wiec nie moze to byc paliwo... nie wiem czemu jest olej na sgtarym czujniki i czemu na pozostalych dwoch czujnikach ktore mam pokazuje 1.16v a na drugim 0,96v
  • Poziom 14  
    To trzeba by dorwać schemat i sprawdzić na wyjściu z ecu zasilanie na te czujniki (ok.+5V.)
    No i przedzwonić połączenia instalacji. Olej będzie na czujnikach ale po dłuższej eksploatacji (pluje olejem z trzonków zaworów). Z pierwszymi wersjami 16V był problem z zawieszaniem zaworów i trudnościami (niemożliwością) zapalenia na zimno. Ale to chyba nie to.
  • Poziom 11  
    Ale wlasnie zanim podlacze czujnik pokazuje +5.5v zaraz po podlaczeniu czujnika spada do 2.16v Nie wiem jak to mozliwe taki spadek;/
  • Poziom 11  
    Wiec wyczyscilem caly uklad doprowadzania paliwa pompa sprawdzona cisnienie odpowiednie paliwo nowe zalane...
    jeden blad jaki teraz sie pokazuje to p0113 - inlet air temperature sensor signal short circuit or open circut.
    przeciscilem przeplywomierz i wydaje sie chodzic ok
    niestety caly czas komputer pokazuje manifold pressure 670milibars czasami skacze do 700 ale air temperature -54F
    wiec tu na pewno jest blad... pytanie teraz jak go wyleminowac i czy to moze powodowac ze auto tarabani zamiast chodzic poprawnie...
  • Poziom 11  
    jakies podpowiedzi?? bo utknalem;(