Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel signum 1.9cdti - auto gasnie podczs przyspieszania

Michal 0 12 Jan 2013 15:11 10959 17
  • #1
    Michal 0
    Level 10  
    Witam, pacjent to signum 1.9cdti 150km 2004r. Auto podczas mocniejszego przycisniecia pedalu gazu gasnie, w szczególności na wyzszych biegach kiedy jest wieksze obciazenie biegi 3,4,5 podczs delikatnej jazdy wszystko jest ok. Błedy to p0002, p0090, listwa wtryskowa podmieniona razem z czujnikiem i zaworkiem, regulator cisnienia paliwa zmieniony(był uszkodzony) pompa wysokiego cisnienia sprawdzana na stole ,egr nowy, kolektor wyczyszczony klapki dzialaja, wtryski ok, pompa wstepna sprawdzona tez jet ok.
    Już nie mam pomysłu gdzie jest problem.
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    Wtryskiwacze przelewy. Od tego trzeba było zacząć.
  • #3
    wopor
    Level 32  
    A pompa niskiego bo mmi na to wygląda.
  • #4
    Michal 0
    Level 10  
    pompa wstepana ok, wtryski na przelewy też ok. Zastanawiam się czy pompa wysokiego cisnienia jednak nie jest uszkodzona, co prawda była sprawdzana na stole i było cos tam brudu w niej ,ale stwierdzili,że działa. Myślę jednak, że może dokładnie jej nie sprawdzili i ona nie domaga przy dużym obciążeniu. Co o tym myślicie ?
  • #5
    waldzior
    Level 14  
    Musisz się przejechać z podłączonym kompem , sprawdzaj ciśnienie paliwa na listwie CR .
  • #6
    Michal 0
    Level 10  
    Sprawdzałem parametry podczas jazdy i ginie ciśnienie na listwie cr, ale wszystko sprawdzone tylko ta pompa mi cały czas nie daje spokoju. Bede miał pompe na podkładkę to napiszę co z tego wyszło. Jeśli macie jakieś pomysły co do usterki to piszcie.
  • #7
    Michal 0
    Level 10  
    Więc tak, walka trwa pompa cr podmieniona i jest bez zmian, pompa w zbiorniku mimo że dobrze dawał na wszelki wypadek tez zmieniona i nadal to samo
  • Helpful post
    #8
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zawór regulacji ciśnienia.
  • #9
    Michal 0
    Level 10  
    Też podmieniony. Takie pytanko mi sie nasowa czy może to być wina klapek w kolektorze, bo nie widzę żeby sie poruszały i przez to odcina paliwo i generuje takie błedy. Podczas przyspieszania na 3 biegu tuż przed zgaszeniem silnika słychac jakby turbo nie równomiernie pracowało. Jak odłacze zawór ktory steróje geometrja turbo to autko nie gasnie, tylko nie jedzie wtedy. Już sam nie wiem powoli świruje od tego wozu.
  • #10
    Poli 196
    Level 11  
    Zobacz czy uciebie one tak niewygladaja.


    opel signum 1.9cdti - auto gasnie podczs przyspieszania
  • #11
    auto-elektronika
    Level 11  
    zagladni do ecu
  • #12
    Michal 0
    Level 10  
    W poniedziałek sprawdze klapki i ecu. Napisze jaki efekt walki.
  • #13
    Michal 0
    Level 10  
    Wiec tak kolektor ssacy w tym silniku ma podwojny kanał do kazdego cylindra i na jednym kanale jest wolny przelot a na drogim sa klapki. Pod kolektorem znajduje sie sterownik klapek ktory za pomoca plastikowego ciegla steroje klapkami i to własnie ciegielko jest uszkodzone poprostu sie nie zapina wyrobiło sie i spada dlatego też słyszałem dziwnie pracujące turbo.
  • #14
    Michal 0
    Level 10  
    Walka trwa nadal ,auto juz nie gasnie i przyspiesza w zakresie w ktorym go odcinało ,ale podczas jazdy na rownym gazie nie przyspieszajac wchodzi w tryb awaryjny. Kur....a juz sam nie wiem a błedy te same. p0002, p0090
  • #15
    waldzior
    Level 14  
    Właśnie wtedy otwiera się EGR , jak ecu wykryje stabilne tempo jazdy , może nie otwiera się tak jak wysterowuje go ecu , przy butowaniu jest on cały czas zamknięty .
  • #16
    Michal 0
    Level 10  
    Jest taki moment że ma chęci, ale przez chwilkę. Egr jest widac że był nie dawno wymieniony, ale dala pewności jutro go zaslepie i napisze jaki efekt.
  • #17
    waldzior
    Level 14  
    Już ci piszę jaki jest efekt , przejście w tryb awaryjny masz gwarantowane , niestety nie da rady w tym silniku zaślepić egr-a , za parę groszy kupisz na allegro blaszkę z otworami , zmniejszy to przepływ spalin , które puszcza egr , ewentualnie zrób to sam , ja tak zrobiłem , działa to bardzo dobrze , do tego separator na odmie i cały dolot jest czysty .
  • #18
    Michal 0
    Level 10  
    Temat rozwiązany została wymieniona pompa cr, listwa wtryskowa bo powinna byż troszkę inna, klapki zrobione, turbo wyregolowane na geometri bo ktos tam lapki tez wepchał i pokrecil nie w ta strone, a na koncu dla pewności, żeby sie nic nie działo w przyszłości zrobiony egr tak żeby nie bylo z nim problemow czyli wiadomo jak :).
    Dzieki wszystkim za zainteresowaniem sie tematem.
    Pozdro.