Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet - Nie mogę odpalić mojego Rometa ogara 205

Damian199601 12 Sty 2013 16:20 4941 25
  • #1 12 Sty 2013 16:20
    Damian199601
    Poziom 2  

    Problem jest następujący. Zrobiłem mały remont powymieniałem wszystkie uszczelki bo bardzo ciekł mi olej z silnika po złożeniu wszystkiego ustawiłem na nowo zapłon tak jak piszą w książce 3 mm przed GMP iskra jest taka że by zęby wybiła paliwo dochodzi klin nie jest zerwany no i kompresja też jest dobra. Ale i tak nie chce zapalić i nie mam pojęcia co może być. Pomożecie mi rozwiązać ten problem ? :)

  • #2 12 Sty 2013 16:45
    bruns
    Poziom 30  

    Damian199601 napisał:
    ustawiłem na nowo zapłon tak jak piszą w książce 3 mm przed GMP
    Na pewno dobrze ustawiłeś ? Styki się otwierają czy zamykają 3 mm przed GMP .

  • #3 12 Sty 2013 16:46
    Damian199601
    Poziom 2  

    Zaczynają się po woli otwierać

  • #4 12 Sty 2013 16:59
    Pittt
    Poziom 29  

    Albo jednak źle ustawiłeś zapłon, albo zła mieszanka. Jak wygląda świeca ? Regulowałeś gaźnik ? Filtr powierza drożny ?

  • #5 12 Sty 2013 16:59
    bruns
    Poziom 30  

    Czyli Ok . Przerwa na stykach dobrze ustawiona ? Jeżeli tak , to podlej ok 2 cm benzyny bezpośrednio do cylindra przez otwór świecy . Powinien zaskoczyć .

  • #6 12 Sty 2013 17:06
    Damian199601
    Poziom 2  

    Świeca jest cały czas mokra

  • #7 12 Sty 2013 17:16
    bruns
    Poziom 30  

    Damian199601 napisał:
    Świeca jest cały czas mokra
    Czyli paliwo dostaje . Piszesz że iskra mocna . Kolor iskry niebieski ? Nie biały lub czerwony . Jaką masz świecę tzn. firma ,ciepłota .
    Gówniana świeca pod ciśnieniem może tracić iskrę .

  • #8 12 Sty 2013 17:35
    Pittt
    Poziom 29  

    Damian199601 napisał:
    Świeca jest cały czas mokra


    Jeśli jest mokra to może oznaczać za dużo benzyny. Powinna raczej nosić ślady "wilgoci" co najwyżej. Zmniejsz ilość benzyny.

    EDIT: Wykręć świece, osusz ją i spróbuj zapalić bez dodawania gazu.

  • #9 12 Sty 2013 17:56
    bruns
    Poziom 30  

    Pittt napisał:
    osusz ją i spróbuj zapalić bez dodawania gazu.
    Jeżeli zalewa świecę to chyba odwrotnie . Gaz otwarty do dechy przy zamkniętym kraniku paliwa .

  • #10 12 Sty 2013 18:53
    Pittt
    Poziom 29  

    bruns napisał:
    Pittt napisał:
    osusz ją i spróbuj zapalić bez dodawania gazu.
    Jeżeli zalewa świecę to chyba odwrotnie . Gaz otwarty do dechy przy zamkniętym kraniku paliwa .


    Paliwo do cylindra nie dostaje się bezpośrednio z wężyka. Po drodze jest jeszcze m.in. komora pływakowa. Więc zamknięcie kraniku nic nie da. Świeca będzie zalana paliwem z gaźnika przez otwartą maksymalnie przepustnice (podniesioną iglice).

  • #11 12 Sty 2013 19:32
    Damian199601
    Poziom 2  

    kolor iskry jest biały. Świecę mam polską 75

  • Pomocny post
    #12 12 Sty 2013 20:10
    bruns
    Poziom 30  

    Pittt napisał:

    Paliwo do cylindra nie dostaje się bezpośrednio z wężyka.
    Ameryki nie odkryłeś .Prawo jazdy mam od 33lat a przygodę z motocyklami zacząłem dużo wcześniej . Należę do klubu motocyklowego więc nie tłumacz jak działa zasilanie silnika motocyklowego w paliwo .
    Pittt napisał:
    Po drodze jest jeszcze m.in. komora pływakowa. Więc zamknięcie kraniku nic nie da.
    Właśnie że da bo zatrzymasz dalsze zalewanie w przypadku zatopionego pływaka lub nieszczelnego zaworka komory pływakowej .

    Dodano po 38 [minuty]:

    Damian199601 napisał:
    kolor iskry jest biały. Świecę mam polską 75
    Biały kolor coś źle . Sprawdzałeś na innej świecy ?
    A może jeszcze masz na fajce od świecy tą blaszaną ekranizację ? Jeżeli tak to wywal to gówno bo ma działać przeciw zakłóceniom a robi tylko przebicia .

  • #13 12 Sty 2013 21:30
    zdzichoczerepak
    Poziom 9  

    moze uszczelka gaźnik-cylinder .

  • #14 12 Sty 2013 21:40
    bruns
    Poziom 30  

    zdzichoczerepak napisał:
    moze uszczelka gaźnik-cylinder .
    I co to będzie zalewało świecę paliwem ?

  • #15 12 Sty 2013 21:58
    Jack14
    Poziom 37  

    Jaka kompresja po wymianach? Jakim miernikiem?

  • #16 12 Sty 2013 22:11
    zdzichoczerepak
    Poziom 9  

    tak, będzie zalewalo świecę paliwem , przecież gdy dostanie się za dużo powietrza do cylindra to nie odpali.

  • #17 12 Sty 2013 22:20
    bruns
    Poziom 30  

    Jack14 napisał:
    Jaka kompresja po wymianach? Jakim miernikiem?
    Jack na głowę upadłeś ? Jakie mierniki ? Przecież to "młodzian" amatorsko motorower sobie naprawia .Trzeba jakoś go uruchomić .

    Dodano po 7 [minuty]:

    zdzichoczerepak napisał:
    tak, będzie zalewalo świecę paliwem , przecież gdy dostanie się za dużo powietrza do cylindra to nie odpali.
    Geniusz ! Wymyśl jeszcze jakąś przyczynę .

  • #18 12 Sty 2013 22:24
    Jack14
    Poziom 37  

    No cóż jeśli paliwo jest (bo świece zalane) iskra brzytwa , zapłon ustawiony prawidłowo no to ??

    Czytaj w pierwszym poście co zrobił.

  • #19 12 Sty 2013 22:29
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    spróbuj zapłon przestawić , lekko go przyśpiesz , wykręć świece wsadż do żaru np. do pieca aż będzie czerwona :) wkręć rozgrzaną i odpal bez dodawania manetką gazu

  • #20 12 Sty 2013 22:30
    Pittt
    Poziom 29  

    bruns napisał:
    Ameryki nie odkryłeś .Prawo jazdy mam od 33lat a przygodę z motocyklami zacząłem dużo wcześniej . Należę do klubu motocyklowego więc nie tłumacz jak działa zasilanie silnika motocyklowego w paliwo .

    Nie miałem zamiaru niczego odkrywać, zwróciłem tylko uwagę na lukę w twojej teorii. Zasługi, starze i przynależności na nic się zdadzą kiedy brakuje logicznego myślenia. Otwierając na maksa iglice znów kolega zaleje osuszoną przed chwilą świece. I to że nie będzie dalszego zalewania na nić się zda bo świeca będzie znów mokra. Nawet jak będzie kopał i przesuszy, to nie będzie paliwa aby cokolwiek silnik zagadał.
    To że ty tak robisz nie oznacza że to jest jedynie słuszny sposób. Bywają lepsze.
    Ja nie należę do żadnego klubu motocyklowego, ale za to miałem i mam kilka motorów.
    I również prawo jazdy mam nie od dziś.

    Do Damiana:

    Kolega w końcu próbował odpalać po naszych uwagach ?

  • #21 12 Sty 2013 22:43
    bruns
    Poziom 30  

    Pittt napisał:
    Otwierając na maksa iglice znów kolega zaleje osuszoną przed chwilą świece.
    Nic podobnego! Przy maksymalnie otwartej przepustnicy dajesz maks powietrza do cylindra a nie paliwa , co ułatwia odpalenie zalanego paliwem silnika .
    I nie jest to mój sposób tylko ogólnie sprawdzona metoda zgodna z teorią i praktyką .

  • #22 12 Sty 2013 23:13
    Pittt
    Poziom 29  

    bruns napisał:
    Nic podobnego! Przy maksymalnie otwartej przepustnicy dajesz maks powietrza do cylindra a nie paliwa , co ułatwia odpalenie zalanego paliwem silnika .


    W gaźniku komarka razem z przepustnicą podnosi się również iglica która otwiera dopływ paliwa "do cylindra". I to właśnie może powodować zalewanie świecy, gdy są np. przeregulowane wolne obroty.

    Niech kolega Damian zaopatrzy się w instrukcję od Ogara. W niej jest opisane jak wyregulować gaźnik.

  • #23 12 Sty 2013 23:17
    zdzichoczerepak
    Poziom 9  

    czy według ciebie Bruns da sie odpalic motorower przy nieszczelności gaźnika, króćca przy cylindrze?

  • #24 12 Sty 2013 23:21
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    się czepili tego gaźnika :) jeżeli chłopak przy nim nic nie majstrował to tylko i wyłącznie zapłon - może przerywacz otwiera sie za mocno o ile pamiętam to też można było ustawic

  • #25 12 Sty 2013 23:55
    zdzichoczerepak
    Poziom 9  

    nie pamiętam dokładnie ale jakie były oznaki zużycia kondensatora ?

  • #26 13 Sty 2013 08:36
    39006
    Usunięty  
 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson