Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Romet - Nie mogę odpalić mojego Rometa ogara 205

Damian199601 12 Jan 2013 16:20 6756 25
  • #1
    Damian199601
    Level 2  
    Problem jest następujący. Zrobiłem mały remont powymieniałem wszystkie uszczelki bo bardzo ciekł mi olej z silnika po złożeniu wszystkiego ustawiłem na nowo zapłon tak jak piszą w książce 3 mm przed GMP iskra jest taka że by zęby wybiła paliwo dochodzi klin nie jest zerwany no i kompresja też jest dobra. Ale i tak nie chce zapalić i nie mam pojęcia co może być. Pomożecie mi rozwiązać ten problem ? :)
  • #2
    bruns
    Level 30  
    Damian199601 wrote:
    ustawiłem na nowo zapłon tak jak piszą w książce 3 mm przed GMP
    Na pewno dobrze ustawiłeś ? Styki się otwierają czy zamykają 3 mm przed GMP .
  • #3
    Damian199601
    Level 2  
    Zaczynają się po woli otwierać
  • #4
    Pittt
    Level 32  
    Albo jednak źle ustawiłeś zapłon, albo zła mieszanka. Jak wygląda świeca ? Regulowałeś gaźnik ? Filtr powierza drożny ?
  • #5
    bruns
    Level 30  
    Czyli Ok . Przerwa na stykach dobrze ustawiona ? Jeżeli tak , to podlej ok 2 cm benzyny bezpośrednio do cylindra przez otwór świecy . Powinien zaskoczyć .
  • #6
    Damian199601
    Level 2  
    Świeca jest cały czas mokra
  • #7
    bruns
    Level 30  
    Damian199601 wrote:
    Świeca jest cały czas mokra
    Czyli paliwo dostaje . Piszesz że iskra mocna . Kolor iskry niebieski ? Nie biały lub czerwony . Jaką masz świecę tzn. firma ,ciepłota .
    Gówniana świeca pod ciśnieniem może tracić iskrę .
  • #8
    Pittt
    Level 32  
    Damian199601 wrote:
    Świeca jest cały czas mokra


    Jeśli jest mokra to może oznaczać za dużo benzyny. Powinna raczej nosić ślady "wilgoci" co najwyżej. Zmniejsz ilość benzyny.

    EDIT: Wykręć świece, osusz ją i spróbuj zapalić bez dodawania gazu.
  • #9
    bruns
    Level 30  
    Pittt wrote:
    osusz ją i spróbuj zapalić bez dodawania gazu.
    Jeżeli zalewa świecę to chyba odwrotnie . Gaz otwarty do dechy przy zamkniętym kraniku paliwa .
  • #10
    Pittt
    Level 32  
    bruns wrote:
    Pittt wrote:
    osusz ją i spróbuj zapalić bez dodawania gazu.
    Jeżeli zalewa świecę to chyba odwrotnie . Gaz otwarty do dechy przy zamkniętym kraniku paliwa .


    Paliwo do cylindra nie dostaje się bezpośrednio z wężyka. Po drodze jest jeszcze m.in. komora pływakowa. Więc zamknięcie kraniku nic nie da. Świeca będzie zalana paliwem z gaźnika przez otwartą maksymalnie przepustnice (podniesioną iglice).
  • #11
    Damian199601
    Level 2  
    kolor iskry jest biały. Świecę mam polską 75
  • Helpful post
    #12
    bruns
    Level 30  
    Pittt wrote:

    Paliwo do cylindra nie dostaje się bezpośrednio z wężyka.
    Ameryki nie odkryłeś .Prawo jazdy mam od 33lat a przygodę z motocyklami zacząłem dużo wcześniej . Należę do klubu motocyklowego więc nie tłumacz jak działa zasilanie silnika motocyklowego w paliwo .
    Pittt wrote:
    Po drodze jest jeszcze m.in. komora pływakowa. Więc zamknięcie kraniku nic nie da.
    Właśnie że da bo zatrzymasz dalsze zalewanie w przypadku zatopionego pływaka lub nieszczelnego zaworka komory pływakowej .

    Dodano po 38 [minuty]:

    Damian199601 wrote:
    kolor iskry jest biały. Świecę mam polską 75
    Biały kolor coś źle . Sprawdzałeś na innej świecy ?
    A może jeszcze masz na fajce od świecy tą blaszaną ekranizację ? Jeżeli tak to wywal to gówno bo ma działać przeciw zakłóceniom a robi tylko przebicia .
  • #13
    zdzichoczerepak
    Level 10  
    moze uszczelka gaźnik-cylinder .
  • #14
    bruns
    Level 30  
    zdzichoczerepak wrote:
    moze uszczelka gaźnik-cylinder .
    I co to będzie zalewało świecę paliwem ?
  • #15
    Jack14
    Level 37  
    Jaka kompresja po wymianach? Jakim miernikiem?
  • #16
    zdzichoczerepak
    Level 10  
    tak, będzie zalewalo świecę paliwem , przecież gdy dostanie się za dużo powietrza do cylindra to nie odpali.
  • #17
    bruns
    Level 30  
    Jack14 wrote:
    Jaka kompresja po wymianach? Jakim miernikiem?
    Jack na głowę upadłeś ? Jakie mierniki ? Przecież to "młodzian" amatorsko motorower sobie naprawia .Trzeba jakoś go uruchomić .

    Dodano po 7 [minuty]:

    zdzichoczerepak wrote:
    tak, będzie zalewalo świecę paliwem , przecież gdy dostanie się za dużo powietrza do cylindra to nie odpali.
    Geniusz ! Wymyśl jeszcze jakąś przyczynę .
  • #18
    Jack14
    Level 37  
    No cóż jeśli paliwo jest (bo świece zalane) iskra brzytwa , zapłon ustawiony prawidłowo no to ??

    Czytaj w pierwszym poście co zrobił.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    Pittt
    Level 32  
    bruns wrote:
    Ameryki nie odkryłeś .Prawo jazdy mam od 33lat a przygodę z motocyklami zacząłem dużo wcześniej . Należę do klubu motocyklowego więc nie tłumacz jak działa zasilanie silnika motocyklowego w paliwo .

    Nie miałem zamiaru niczego odkrywać, zwróciłem tylko uwagę na lukę w twojej teorii. Zasługi, starze i przynależności na nic się zdadzą kiedy brakuje logicznego myślenia. Otwierając na maksa iglice znów kolega zaleje osuszoną przed chwilą świece. I to że nie będzie dalszego zalewania na nić się zda bo świeca będzie znów mokra. Nawet jak będzie kopał i przesuszy, to nie będzie paliwa aby cokolwiek silnik zagadał.
    To że ty tak robisz nie oznacza że to jest jedynie słuszny sposób. Bywają lepsze.
    Ja nie należę do żadnego klubu motocyklowego, ale za to miałem i mam kilka motorów.
    I również prawo jazdy mam nie od dziś.

    Do Damiana:

    Kolega w końcu próbował odpalać po naszych uwagach ?
  • #21
    bruns
    Level 30  
    Pittt wrote:
    Otwierając na maksa iglice znów kolega zaleje osuszoną przed chwilą świece.
    Nic podobnego! Przy maksymalnie otwartej przepustnicy dajesz maks powietrza do cylindra a nie paliwa , co ułatwia odpalenie zalanego paliwem silnika .
    I nie jest to mój sposób tylko ogólnie sprawdzona metoda zgodna z teorią i praktyką .
  • #22
    Pittt
    Level 32  
    bruns wrote:
    Nic podobnego! Przy maksymalnie otwartej przepustnicy dajesz maks powietrza do cylindra a nie paliwa , co ułatwia odpalenie zalanego paliwem silnika .


    W gaźniku komarka razem z przepustnicą podnosi się również iglica która otwiera dopływ paliwa "do cylindra". I to właśnie może powodować zalewanie świecy, gdy są np. przeregulowane wolne obroty.

    Niech kolega Damian zaopatrzy się w instrukcję od Ogara. W niej jest opisane jak wyregulować gaźnik.
  • #23
    zdzichoczerepak
    Level 10  
    czy według ciebie Bruns da sie odpalic motorower przy nieszczelności gaźnika, króćca przy cylindrze?
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    zdzichoczerepak
    Level 10  
    nie pamiętam dokładnie ale jakie były oznaki zużycia kondensatora ?
  • #26
    User removed account
    User removed account