Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania r 420 - Scania R 420 światła drogowe giną i brak podrzewania lusterek itp

Wozoelektronic 12 Sty 2013 19:43 13194 32
  • #1 12 Sty 2013 19:43
    Wozoelektronic
    Poziom 9  

    Witam koledzy. Zajmuję się głównie elektroniką samochodową lekkiej wagi no ale kumpel podrzucił mi ciężką wagę:) scania R 420 - Problem jest taki że wystarczy że autko pochodzi z jakieś dwie minuty i giną światła drogowę i podgrzewanie lusterek - brak możliwości włączenia przeciwmgielnych. Sprawdziłem przekaźniki i są ok. . Ładowanie ma 28,4 na kompie pokładowym.Czy to wina VIS?? Dziękuję za wszelkie sugestię i pozdrawiam Artur

    0 29
  • #2 12 Sty 2013 20:20
    Tazo99
    Poziom 7  

    ja też miałem takie przypadki w scania i zawsze to była wina przekaźnika założyłem nowy jest po temacie to jest raczej jeden przekaźnik na światła i podgrzewanie luster bo taką usterke mi pokazywało na komputrze pokładowym

    0
  • #3 12 Sty 2013 20:32
    Wozoelektronic
    Poziom 9  

    właśnie mi nie działa podgrzewanie lusterek ale przekaźniki podmieniałem w skrzynce po kolei zamieniłem

    0
  • #4 12 Sty 2013 21:44
    habi7
    Poziom 14  

    Kochani nie mylcie pojęć. Scania serii R nie ma przekaźników na światła!!! wszystkie zasilania świateł idą z VISu.Po przekaźniku jest tylko światło STOP i światła cofania, a VIS ma bezpośrednie zasilania poprzez złącze C55. Więć w mojej ocenie Lusterka nie będą miały nic wspólnego ze światłami.

    0
  • #5 12 Sty 2013 21:58
    Wozoelektronic
    Poziom 9  

    no dość że nie ma ogrzewanych lusterek to jest brak świateł cofania i brak podgrzewania fotela , brak przeciwmgielnych , To habi według ciebie winny vis??

    0
  • #6 13 Sty 2013 01:34
    habi7
    Poziom 14  

    Jeżeli chodzi o lusterka to trzeba sprawdzić czy jest prąd na wtykach od lusterka (sprawdzać na odpalonym aucie) ewentualnie bezpiecznik 45 należało by sprawdzić. Może być uszkodzony wkład lustra lub instalacja np. w przejsciu z kabiny do drzwi. Światła cofania mają swój przekaźnik, ale należało by również sprawdzić czy styk zwierno/rozwierny na skrzynii nie jest uszkodzony. Podgrzewanie fotela to bezpiecznik 46, ale może być mata grzewcza uszkodzony, trzeba zdemontować siedzisko, włączych ogewanie i sprawdzić na kostce czy jest zasilanie(sprawdzać na odpalonym aucie).Co do światła przeciwmgielnego to ich zasilanie jest wyprowadzone bezpośrednio z jednostki VIS... (zakładam, że w każdym przypadku żarówki są sprawne). Sprawdz czy masz przejście do lamp i pewnie po temacie będzie. Jak widzisz w zasadzie nic nie jest ze sobą powiązane.Jeszcze jedna wazna sprawa.Czy zarowki maja odpowiednia wartosc,bo jesli beda za mocne VIS moze to zinterpretowac jako zwarcie (za mocna zarowka = za duzy opor) i moze rozlaczac swiatla.

    0
  • #7 13 Sty 2013 10:29
    Wozoelektronic
    Poziom 9  

    Światła długie po włączeniu świecą. Więc żarówki dobre lecz po chwili przerzuca na mijania. W aucie z tego co mi wiadomo był wymieniany regulator w alternatorze. bezpieczniki sprawdzalem także są dobre. Spróbuje jeszcze odczytać z deski błędy.

    0
  • Pomocny post
    #8 13 Sty 2013 10:56
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Zajrzyj w reflektory czy jakis domorosly tjuner nie zalozyl sobie mocniejszych zarowek

    0
  • #9 13 Sty 2013 12:52
    Wozoelektronic
    Poziom 9  

    No fakt saron nie patrzyłem na to.Spojrzę jeszcze dziś bo muszę na warsztat po CP wrócić.

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    Błędy w vis było 9 . 79-14 40-6 36-255 78-2 104-1 58-2 103-1 29-1 20-1 . Jak je skasować z tablicy?? Bo mogą być to czasem jakieś stare błędy

    0
  • #10 13 Sty 2013 15:09
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Bldy jakie cie interesują to tylko te ktore wystąpily po kilkanascie - kilkadziesiąt razy oraz te ktore sa aktywne czyli oznaczone *. Reszte mozesz pominąć. Niestety bledow nie da sie skasowac z poziomu deski rozdzielczej.

    0
  • #11 13 Sty 2013 15:47
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Da się no nie całkowicie!
    Komputer będzie widział wszystkie usterki a z poziomu "deski" wyświetlane będą tylko nowe!
    W czasie wyświetlania napisu DIAGNOSIS wcisnąć symbol z zegarem.
    Wybrać opcję ERASE.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1795503.html

    0
  • #12 13 Sty 2013 16:04
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    Dokładnie błędy pozostaną w pamięci ECU, ale na wyświetlaczu nie będą wyświetlane ...poza nowymi które powstaną w skutek usterki.

    0
  • #13 13 Sty 2013 16:18
    Wozoelektronic
    Poziom 9  

    Panowie a co może być według was powodem tych usterek co opisałem?? bo po stronie pasażera przekaźniki wszystkie przejrzałem do tego bezpieczniki.

    0
  • #14 13 Sty 2013 19:17
    kwantor
    Poziom 38  

    Przejrzaleś.. Do 2007r. Sprawdź PK RP3(R19) dla luster i bezpiecznik 45, 46,47,48, sprawdzić czy jest napięcie na nich po zapaleniu motoru- o RP 4 (R21) zasila VIS.
    Lustra grzeją przy zapalonym silniku. R 24 to PK wstecznych.
    To że przekaźnik pyka, nie znaczy, że łączy.

    1
  • #15 13 Sty 2013 19:52
    Wozoelektronic
    Poziom 9  

    No to jest rok 2004 . Bezpieczniki sprawdziłem fakt napięć na nich nie. Lusterka włącznik się nie podświetla więc ewidentnie brak prądu. Za dużo nie sprawdziłem bo to sobota była a warsztat do 13 mam czynny :) . A RP 4 działa dobrze. Wywalę jedynie deskę z bezpiecznikami i po sprawdzam wyjścia z przekaźników.Dziękuję za dotychczasową pomoc i zainteresowanie. Pozdrawiam

    0
  • #16 13 Sty 2013 20:02
    kwantor
    Poziom 38  

    Po co wywalać deskę, jeśli r 19 pyka- jest aktywowany i ciepły, to na grupie tych bezpieczników ma być napięcie, nie ma, to wymiana.
    Chyba, że na cewkę nie przychodzi zasilanie.

    Ktoś tam grzebał z alternatorem, może uszkodzona jest wtyczka/gniazdo.
    To on aktywuje ten przekaźnik poprzez ECU, COO, nie wiem dokładniej.

    Wsteczne światła aktywuje zwarcie do masy jednego z wyprowadzeń COO, a ten canem daje info do VIS i ten steruje PK R24- swoją drogą zwydziwiane to..

    1
  • #17 13 Sty 2013 21:06
    miler80
    Poziom 34  

    Alternator jak najbardziej może być winien, przekroczenie prawidłowego zakresu ładowania powoduje że VIS odłącza wspomiane odbiorniki, jest też prawdopodobne że uszkodzony jest sam VIS.

    0
  • #18 13 Sty 2013 21:19
    Wozoelektronic
    Poziom 9  

    A wymiana vis to trzeba kodować??

    0
  • #19 13 Sty 2013 22:47
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    W R praktycznie kazdy sterownik trzeba kodowac. Nawet glupi APS ma wpisany nr VIN

    0
  • #20 14 Sty 2013 11:04
    Wozoelektronic
    Poziom 9  

    Jak Światła drogowe przestaną działać to także przestają działać lusterka, wsteczny, podgrzewanie fotela, przeciwmgielne , oświetlenie tyłu i przodu.

    Dodano po 18 [minuty]:

    A stały błąd to błąd 36

    Dodano po 52 [minuty]:

    Powiedzcie mi czy ten moduł vis mogę zamienić na inne numery??

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Usunąłem link do allegro.
    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).

    1
  • Pomocny post
    #21 14 Sty 2013 20:11
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.
    Miałem raz podobny przypadek w R-ce.Po odpaleniu wszystko ok ,a po kilkunastu sekundach kiedy napięcie wzrosło do 25,7 V generowany błąd o przekroczeniu napięcia i Vis wyłączał zasilanie na odbiorniki j.w.
    Ponoć to wada ECU VIS.Podmienić można na inny do sprawdzenia lecz będzie błąd o nieprawidłowym urządzeniu.Działać będzie, natomiast trzeba udać się na serwis (chyba że posiada się odpowiedni sprzęt) i przypisać prawidłowy Vin do sterownika VIS.U mnie to w 100% zadziałało.
    Sprawdź jeszcze napięcie ładowania czy aby nie za wysokie.

    0
  • #22 14 Sty 2013 20:22
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Nie koniecznie musi byc to serwis - wystarczy osoba ktora posiada VCI i oprogramowanie SDP3.

    0
  • #23 14 Sty 2013 20:27
    daro111
    Poziom 31  

    saron22 napisał:
    Nie koniecznie musi byc to serwis

    Oczywiście tak jak napisałem:
    daro111 napisał:
    (chyba że posiada się odpowiedni sprzęt)

    0
  • #24 14 Sty 2013 20:27
    miler80
    Poziom 34  

    A hotair+topnik nie pomoże? Po co odrazu wymieniać.

    0
  • #25 14 Sty 2013 20:31
    Wozoelektronic
    Poziom 9  

    Sprawdzałem zimne luty i nie ma a ładowanie jest na poziomie 28,2 v

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Ale hot aira odpaliłem także ale nie pomogło

    1
  • #26 14 Sty 2013 20:31
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    A uporales sie z tym bledem 36?? Co on w ogole oznacza bo nie mam pod reka materialow...

    0
  • #27 14 Sty 2013 20:34
    Wozoelektronic
    Poziom 9  

    A wiecie w jakiej pamiątce tam vin siedzi?? Może przerzucę na inny i będzie ok?? Sprzętu do wagi ciężkiej nie posiadam a do osobówek mam :)

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Nie uporałem się ten błąd właśnie wali jak wszystko pada

    Dodano po 44 [sekundy]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1752837.html

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Co to za słownictwo ?
    Następnym razem będzie kosz.

    0
  • #28 14 Sty 2013 20:35
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Jak juz chcesz tak kombinowac to najpierw pasowaloby podlozyc ten VIS i sprawdzic czy na innym wszystko bangla jak trzeba. Jak po zmianie bedzie ok to jak bedziesz lecial przez Kuj-Pom to po koleżeńsku moge ci przeprogramować ten VIS.

    0
  • #29 14 Sty 2013 20:43
    Wozoelektronic
    Poziom 9  

    No do kujawsko pomorskiego to mam 20 km :) Janowiec wlkp

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Fakt kombinować nie będę z pamiątką:) Ale fakt żeby działało

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo