Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane - Diagnostyka Fenix 5

12 Sty 2013 23:20 7407 10
  • Poziom 11  
    Mam pytania dotyczące działania Immo w Ecu Siemens Fenix 5 z Megane I Coupe do silnika F7r (2l, 16V, 147KM)
    Zamontowałem powyższy silnik w Volvo 480 (zamiast B20F - F3r) musiałem wymienić całą elektrykę silnika. Zanabyłem komputer z "ponoć" bez immo. Choć guma jest cała i nie nacinana. Nie posiadam podułu Immo. Przewód ten nie jest podłaczony.

    Wszystkie napięcia są OK

    Efekt jest następujący:
    Po włączeniu zapłonu na ok 2s. załącza sie przekaźnik pompy paliwa. Potem gasnie. Przy kręceniu rozrusznikiem powinien sie ponownie załączyć. Jednakże tego nie robi.

    Czujnik połozenia wału odpowiada elektrycznie i mechanicznie i kiedyś stary silnik na nim działał. Przewód połączeniowy to 2x0,5 w bawełnie i oplocie.
    Czy to może być blokada immobilizera?
    Jak to sprawdzić?

    Drugie pytanie dotyczy numerów jakie były stosowane do tego silnika i jakie są między nimi róznice.
    Osobiście spotkałem się z dwoma. rożnią się wielkością i wytłoczeniem spodu.

    I jeszcze jedno. Jakiego użyć interfejsu i programu choć do zczytania błedów z ECU.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • SterControlSterControl
  • Użytkownik usunął konto  
  • SterControlSterControl
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Trzyma immo jak nic, ktoś Cię "wpuścił w maliny". Moduł Ci do niczego nie potrzebny, przewód od niego powinien być odłączony.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 11  
    Może jutro sprawdzę czy jest iskra. Trzeba całą listwę zdemontować.
    Kluczowanie wtrysku - raczej nie ma. Podgląd przez program komputera LPG nie wykazuje pracy wtryskiwaczy.

    Gdzieś czytałem, lecz problem z moim rosyjskim, jak nie ma napięcia zwrotnego zasilania wtryskiwaczy (pin 52) to reszta jest zablokowana. Nie ma zapłonu i wtryskiwaczy.

    Wg. informacji powinienem odczytać silnik interface-m Euroscan AT. (DOS + dwa porty szeregowe). Coś takiego mam.
  • Poziom 11  
    Cd. próby odpalania F7R.
    Podłączyłem program testowy do ECU. Po włączeniu wyrzuca błąd:
    ECU Memory Circuit
    Lecz lampka MIL nie miga.

    Przy uruchomieniu pojawia się błąd:
    RPM Signal
    Zaczyna migać MIL. Błąd określony jest wykrzyknikiem.
    Wypięcie któregoś z czujników również powoduje wyświetlenie błędu danego czujnika.

    Po wykasowaniu błędów pojawiają się ponownie przy próbie uruchomienia.
    Odczyty bieżące wskazują na poprawną komunikację programu z ECU. Również testy układów przebiegają poprawnie.

    Czyżby pierwszy komunikat wskazywał by na wykasowanie pamięci i usunięcie Immo?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    randzit napisał:
    wykasowanie pamięci i usunięcie Immo?
    Tak, chociaż jak będzie źle zrobione to też będzie ten błąd.
    Brak lub niezgodny sygnał z wału. Jakie widzi obroty w trakcie kręcenia?
    Ten sprzęt do diagnostyki... tyle o ile. Nie wierzyłbym mu do końca.
  • Poziom 11  
    Sprzęt to PC + VISA Euroscan (DOS) + Euroscan na PIC-u
    Obroty - 0
    Jak czujnik odłączony - ECU nie zauważa rozruchu.
    Jak podłączony - wyrzuca błąd.
    Wnioskuje że coś tam wykrywa ale nie do końca poprawnie przetwarza sygnał.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Zanabyłem nowy czujnik położenia wału - też nie działał.
    Więc odwiedziłem znajomego z Renówką i silnikiem F7R. Moje ECU niestety u niego także nie odpalało. Silnik zaskakiwał i gasł. Użyczył mi swojego to sprawdzenia mojego silnika.
    I tak:
    Długość przewodu połączeniowego czujnik z ECU to ok. 2,3 m. Pierwotnie zastosowałem 2x0,5 kw. w oplocie. (wg schematu)
    Stary czujnik ma 200R oporności, Nowy 260R.

    Silnik zaskoczył na ECU znajomego, czujniku 200R i nowym przewodzie 2x1,5 kw. w oplocie.

    Jutro poprowadzę przewód trasą docelową (przez przepusty w karoserii), Złączki po lutuję i zaleje świeżą benzyną.
  • Poziom 12  
    Przekrojem przewodu się tak bardzo nie przejmuj. To kabel sygnałowy, a nie prądowy.
    Ważniejsze jest jego ekranowanie - zwłaszcza przy sporej długości - choć też bez przesady - napięcia na nim występujące, to nawet ponad 30Vpp@5kRPM.
    W idlu - o ile pamiętam - to jakieś 6-8Vpp, więc na zakłócenia nie aż tak podatne.

    Może banalne pytanie, ale polaryzacji czujnika nie pomyliłeś? Choć wtedy nie odpaliłby na pożyczonym ECMie.

    Rezystancja czujnika CKP nie ma większego znaczenia.

    Ja u siebie robiłem jakieś dziwne wstawki i przejściówki - nawet nieekranowaną skrętką około 2x2m go przedłużyłem i też nie protestował :)

    Czy znajomego Fenix był 'rozbrojony'?
    W popularnym serwisie aukcyjnym możesz kupić "Renault Decoding Tool" (nie służy raczej w pozyskiwaniu cudzej własności, bo wymaga sterownika wyciągniętego i podłączonego 'na stole', a dekodować może nawet kilka godzin). Po zdekodowaniu wypada Fenixa nakarmić jakimś sygnałem immobilisera - do tego służy druga 'zabawka' - "Renault Immo Emulator" (nie wiem dlaczego, ale jedni mówią, że ten Siemens po zdekodowaniu może pracować z odłączoną linią immo, a inni, że właśnie trzeba mu tam podać jakiś sygnał, którego on się nauczy i już tylko na niego będzie reagował). Tego nie sprawdzałem.

    Z Fenixem połączyłem się przez DDT2000 - pięknie czyta LiveData :)
    O fakcie rozbrojenia immo mówi w jednej z komórek DDT, jak i poprzez kontrolkę MIL (jak immo uzbrojone, to MIL mruga, jak rozbrojone, to gaśnie po około 2s).

    Z poziomu DDT2000 można (mimo aktywnego/zablokowanego) immobilisera wymuszać załączenie pompy paliwa, wtryskiwaczy, wiatraka chłodnicy, klimy, EGRa i innych, więc łatwo przetestujesz sobie te obwody.

    Co do różnic, to rzeczywiście są (przynajmniej) dwa fizycznie różne modele.
    Mniejszy jest prawdopodobnie tylko na 4 cylindry, a większy (zależnie od konfiguracji) obsługuje 4, 6, a pewne również 5 cylindrów.

    Poszczególne wydania tych ECMów też mają różną konfigurację wyprowadzeń (zależnie od pojemności - małe: 1.4 i 1.6 są inne niż większe: 1.8, 2.0 i 3.0) - może kupiłeś inną wersję niż chciałeś?

    No i jeszcze jedno - koło foniczne. Generalnie w Renault występuje zębaty układ 60-2 (58 wszystkich zębów, z czego jeden jest dłuższy i jedna długa przerwa), ale w Megane występują różne inne odmiany np. 44-4. Jeśli Twój ECU nie jest od dokładnie takiego samego silnika (czyli pochodzi z motoru z innym układem ząbków na kole fonicznym), to nie ruszy (pomijając już kwestie map wtrysku/zapłonu, które mogą nie być odpowiednie dla tego konkretnego silnika i w skrajnym przypadku mogą doprowadzić do jego uszkodzenia - np. przez zbyt ubogą mieszankę, której skład wykracza poza granice korekcji dopuszczanych przez ECM).