Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK1 - Aktywowanie kontrolki rezerwy, Focus MK1 wyposażony w komputer

13 Sty 2013 11:33 12132 7
  • Poziom 10  
    Cześć

    Nurtowało mnie jak włączyć kontrolkę rezerwy w Ford Focus MK1 posiadającym komputer pokładowy.

    Fabrycznie FF1 z komputerem ma zdezaktywowaną kontrolkę rezerwy.

    Ponieważ jestem tradycjonalistą strasznie mi tej kontrolki brakowało.
    Bylem z tym w ASO - powiedzieli mi, że się nie da ponieważ IDS (nowe
    urządzenie diagnostyczne Forda, zastąpiło WDS) ściąga pliki kalibracyjne
    z serwera wg VIN a co za tym idzie i tak wgra do modułu licznika to samo
    co tam już jest. Byłem u gości z WDSem - też nic nie poradzili, WDS
    nie miał możliwości przeprogramowania parametrów licznika a było na nim
    załadowane ostatnie oprogramowanie jakie Ford zrobił. Mógł tylko skopiować
    dane z jednego do innego licznika.

    Wiec została mi opcja ostatnia czyli pokombinować samemu.

    Po rozkręceniu licznika okazało sie, że mam wersję z procesorem Motoroli 68HC11.

    Poniższa instrukcja dotyczy tylko tej wersji licznika!!!!

    Zrobiłem interface na RS232 i połączyłem się laptopem z Motorolą. Odczytałem
    zawartość pamięci i po 2 dniach kombinowania włączyłem kontrolkę rezerwy.
    Jest za to odpowiedzialny bit drugi (B1) w komórce H''''F7 EEPROMu. Ustawiony
    na 1 - kontrolka działa, na 0 - nie działa. Kontrolka więc działa, zapala się
    przy 70-90km wskazania na komputerze co ma sens, ponieważ komputer liczy
    odległość wg średniej spalania, więc ta wartość może "pływać", a kontrolka
    zapala sie wg napięcia jakie podaje potencjometr pływaka w baku, czyli zawsze
    przy tym samym położeniu.

    Dodatkowo należy zmodyfikować komórkę H''''70 w EEPROM odpowiedzialną za sumę
    kontrolną. Wystarczy wartość tam wpisaną oryginalnie XOR z wartością H''''02
    i otrzymany wynik wpisać do tej samej komórki.

    Reasumując.
    W EEPROMie procesora Licznika (Motorola 68HC11) należy za pomocą
    programatora Motoroli 68HC11 na RS232 i odpowiedniego programu, bez konieczności wylutowywania procesora, wpisać:

    Pod adresem H''''70 = oryginalna wartość z H''''70 XOR H''''02 (suma kontrolna)
    Pod adresem H''''F7 = oryginalna wartość z H''''F7 XOR H''''02 (mapa kontrolek)

    Załącznik zawiera schemat programatora, sposób podłączenia się do licznika
    oraz oprogramowanie.

    Pozdro
    Zibi
  • Poziom 9  
    Kolego od niedawna jeżdżę takim 1.8 tdci - jestem z Katowic ale to nie problem by podjechać do Krakowa - czy dałbyś radę aktywować mi tę przeklętą kontrolkę - czy po aktywacji komp i cała "elektronika" nie zaczyna wariować i... czy konieczne jest odkręcanie, demontaż czegokolwiek by zczytać dane?

    wielkie dzięki za odpowiedź
  • Poziom 10  
    Cześć yonkyu, wysłałem Ci PW.

    Pozdro
    zibi
  • Poziom 1  
    Czy jest ktoś kto mi uruchomi tą kontrolkę ?:) Też bym ją chciał mieć w swoim Focusie :) Bo to co podaje komputer to sobie można w buty wsadzić niestety.
  • Poziom 10  
    jakubhudecki napisał:
    Czy jest ktoś kto mi uruchomi tą kontrolkę ?:)


    Cześć, sprawdź PW.

    Pozdro
    zibi
  • Poziom 1  
    Witam
    czy jest jakas mozliwosc zeby sprawdzic jaki rodzaj kompa mam bez rozbierania wszystkiego??mieszkam w bloku i ciezko troche zeby swobodnie sobie zaczac kombinowac:P
    no i oczywiscie czy byla by mozliwosc podjechac do Ciebie i takie cos zrobic oczywiscie nie za darmo, z Oświęcimia nie ma daleko do KRK jednakze nie mam zadnej pewnosci czy ona wogole dziala czy jest wylaczona bo odkad kupilem samochod nie swiecila wgl.
    POZDRAWIAM
  • Poziom 8  
    Wyjęcie licznika nie jest pracochłonne, wystarczy poluzować chyba łącznie 7śrubek(na śrubokręt krzyżakowy) odpiąć wtyczkę i licznik jest naszych dłoniach, wszystko można zrobić na spokojnie pod blokiem :)
  • Poziom 10  
    Cześć Sebek

    Wysłałem Ci PW.

    Pozdrawiam
    zibi