Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium 450 DXI CS - Przebieg i na co zwracać uwagę przy zakupie

Winnie 13 Sty 2013 11:52 7764 4
  • #1 13 Sty 2013 11:52
    Winnie
    Poziom 9  

    Witam. Zastanawiam się nad zakupem Premium 450 DXI E5 2007r. Postanowiłem założyć ten temat ponieważ nie znalazłem nigdzie konkretnych informacji o tym samochodzie, które pomogłyby ocenić autko i przede wszystkim autentyczność przebiegu. Jedynie wpisy jakie znalazłem to "tylko VOLVO" albo "bez gwiazdy nie ma jazdy" albo "mój tata...".

    Konkretnie, oglądałem kilkanaście takich samochodów w kilku komisach w jednej okolicy. Wszystkie z przebiegiem około 560 tkm. Trochę dziwne bo to najmniej ile mogą mieć na ten rocznik zakładając, że nie były wykorzystywane przez 2 kierowców. Wszystkie auta miały odmalowane felgi, zrobioną polerkę lakieru, pomalowane zderzaki, marnie wypraną tapicerkę na której było widać w wielu miejscach zniszczenia, syf w separatorach paliwa i co najciekawsze w kilku wybite silentblock'i kabiny.

    Uprzejmie proszę Panów mechaników którzy mieli styczność z tym modelem o jakieś podpowiedzi, bo Panowie transportowcy raczej tylko rzucają kłody pod nogi i obrzucają błotem.

    1. Mam na myśli, co ile do wymiany jest zawieszenie kabiny?
    2. Czy da się sprawdzić jakoś przebieg, albo czy łatwo można go korygować?
    3. Po jakim czasie i w których miejscach pojawia się rdza?
    4. Tak typowo silnikowo na co zwracać uwagę?
    5. Czy warto zabrać auto do ASO? Pomogą czy raczej nie liczyć na wiele.
    6. Automat czy manual?
    Z góry dziękuję.

    1 4
  • #2 21 Sty 2013 07:47
    box.mann
    Poziom 23  

    Tutaj kolego jest dokładnie tak samo jak z autami osobowymi. Przebieg możesz stwierdzić tylko i wyłącznie gdy właściciel ma go od nowości i udostępni Ci do wglądu dokumentację firmową. Tylko wtedy sugerując się tarczkami, czasem pracy kierowców, fakturami za paliwo i masą innych możesz doliczyć się przebiegu. Jedno jest pewne. Nie mówię że nie możliwe lecz znaleźć takiego człowieka będzie jak trafić 6 w totka. Przebieg 500tys.km to nowa ciężarówka! Wszyscy kierowcy powiedzą że 500.000 to nic! Sądzisz, że ktoś sprzeda wóz który nie wrócił się finansowo? Nigdy! Kilka lat temu pracowałem w serwisie który serwisował właśnie Ranaulty. Samochody 3,4 letnie miały przebiegi po 1,5 - 1,7mln.km!!

    Czy warto zabrać auto do ASO? Powiedz kolego, a jak chcesz sprawdzić silnik?
    Test kompresji, hamownia, spaliny, płyny to podstawowa "PODSTAWA"!!! Bez tego w ciemno auta za taką kasę które ma pracować się nie kupuje!!

    Zawieszenie kabiny - hm... Z tym bywa różnie! Tym też się nie opiniuj! Czasami jest tak że firma ma trasy tylko po Eu zachodniej, firma jest np. ze Szczecina. Jak wiadomo - kilka km do autobahnu. Na trasach po EU zrobi 1.500.000km i zawieszenie będzie ok. W drugą stronę - firma może być z Warszawy, wozić piach po Mazowieckich dziurach 5 czy 7lat. Nie ma na to reguły.

    Automat czy manual? Automaty są kosztowniejsze w serwisowaniu lecz wbrew pozorom cały skład pali mniej! Trzeba przeliczyć ilość km rocznie i koszt serwisowania ASB. Wtedy wyjdzie co jest tańsze. Tu też nie ma reguły.

    Rdza... Wątek bez "zasad". Wszystko zależne jak i przez kogo auto serwisowane. Jacy kierowcy tym jeździli, gdzie, ile i kiedy. W EU zach. nie ma soli. Auto może jeździć 5lat i nie wyjdzie ani purchel. Może też jeździć po zasolonych nadmorskim powietrzem stoczniach! Nie ma reguł, serio...

    Czy przebieg można łatwo korygować? Tak samo łatwo jak w osobówkach tyle że tam trzeba też wymienic elektroniczne tacho bo ono też zlicza. Najłatwiej sprawdzić w papierach - kiedy TACHO było zamontowane. Jeśli sprzedający twierdzi że 3 miesiące temu bo sie zepsuło - masz już odpowiedź. Przy wymianie TACHO spisują stan z licznika do ponownego zaprogramowania. Proste.

    Czym się sugerować przy zakupie? Przede wszystkim rama. Najlepiej jechać na skaner - prześwietlić całość i szukać dziwnych spawów itp. Kolejna rzecz. Przejechać się tym choć by 50-70km! Nie 2,3 km w rejonie komisu!!!

    No i ostatnia rzecz na koniec. Auto poobijane, podrapane, z przebiegiem 2mln.km bedzie bardziej wiarygodne jak sprzęt z przebiegiem 500.000 wyglądający jak by wczoraj z taśmy zjechał. Plamy, bród, rysy, połamania, załamania - często działają na korzyść bo... nie są ukryte!

    2
  • #3 21 Sty 2013 17:36
    Winnie
    Poziom 9  

    Dzięki kolego, będę pamiętał przy zakupie o tym wszystkim co napisałeś. Możesz mi napisać coś więcej na temat prześwietlania ramy? Jak to się robi i gdzie szukać takiej możliwości? Tak samo ma się to do ramy w naczepie?

    W dziedzinie transportu bardzo ciężko o jakąś pomoc tak więc WIELKIE dzięki za informacje.

    0
  • #4 21 Sty 2013 19:04
    box.mann
    Poziom 23  

    Nie wiem dokładnie na czym plega działanie urządzenia, lecz zachowuje się ono jak jakiś wykrywacz metali. Gdy jedziesz czujnikiem po ramie - masz cichy, równy pisk w słuchawkach. Gdy przejedziesz po spawie - pisk narasta. Fajnie i łatwo się tym operuje. Jak podłoga w osobowym pospawana na "skosy" to wykryjesz to od ręki. Nie ważne ile szpachli czy bitexu na niej jest. Urządzenie tego typu miał swojego czasu A.Michalczewski w Radomiu (Internationale Transport Spedition). Gostek sprowadzał TIRy. Kto ma teraz - ciężko powiedzieć. Najlepiej obdzwonić kilka serwisów - ale rzadko bajer się trafia. Najczęściej mają... niestety handlarze bo Ci najbardziej się boją - że trafi swój na swojego :-)

    1
  • #5 22 Sty 2013 16:49
    Winnie
    Poziom 9  

    Podpowiesz czym można diagnozować auta z silnikiem DXI, jaki sprzęt się sprawdza? Może ktoś jeszcze doda jakieś swoje opinie na ten temat?

    Pomijam tutaj oczywiście ASO. Chciałbym wcześniej sprawdzić jaki dostępny sprzęt jest w serwisach w okolicy w której będę oglądał auta.

    1