Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 2.0 ABT - 1992 nie chce jeździć na benzynie na gazie igła

13 Sty 2013 13:19 8907 9
  • Poziom 21  
    Witam!
    Mam kolejny problem z moim Audi. Problem przedstawia się praktycznie tak samo jak w tym temacie:
    Link.
    Tam był to źle spięty przekaźnik odcinający wtrysk.

    Zaszła konieczność wymiany nagrzewnicy - demontaż kokpitu - nie życzę nikomu.
    Po wymianie próba odpalenia.

    Teraz problem przedstawia się nieco inaczej. Mianowicie po odpaleniu na gazie (przełącznik w pozycji 0) autko pracuje wyśmienicie. Jednak jak przełączę w pozycje I (tylko PB) autko przez chwilkę popracuje i zgaśnie. Myślę, że dopalają się resztki gazu za reduktorem.
    W związku z tym że jestem bardzo zawzięty zacząłem szukać schematu tego wtrysku. No i znalazłem schemat całego układu Mono - motronik. Bardzo ciekawa instrukcja do badaniu tego układu.

    Chciałbym się dowiedzieć jak jest sterowany wtrysk w tym układzie. Masą czy "plusem". Tu jest schemat wtrysku:
    Audi 80 B4 2.0 ABT - 1992 nie chce jeździć na benzynie na gazie igła
    Ja w swojej instalacji mam w pin 2 (KL.87) przekaźnik który rozwiera obwód. Problem w tym że nie wiem jakie sygnały mają się tam znaleźć? Czerwoną ramką zaznaczyłem numery które jak się spodziewam są numerami pinów sterownika - Mam rację? Jeśli nie to którymi pinami ECU steruje wtryskiem? Czy ECU ma masę na obudowie?

    Dodatkowo zniknęło mi podświetlenie zegarów i odczyt wskaźnika temperatury (zwarcie na wtyczce tego czujnika nie powoduje ani zapalenia sygnału i przegrzaniu ani nie pojawia się reakcja na wskaźniku temperatury). Jestem przekonany w 99% że jest ze sobą powiązane. Przypuszczam że gdzieś brakuje podłączenia masy. Tu kolejne pytanie: Gdzie w tym samochodzie są punkty masowe.

    I jeszcze jedno pytanko: W związku z tym ze ducha wyzionął rezystor od nawiewu chciałbym wiedzieć czy będę mógł go podłączyć do zapalniczki bez obaw o silnik i bezpiecznik zapalniczki, ewentualnie jakim bezpiecznikiem go zabezpieczyć.
  • Poziom 21  
    A który pin jest tym sterującym? Jak patrzę na schemat od kolegi to 7 tak?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Tak 7
  • Poziom 9  
    Spróbuj odpiąć ten przelacznik pb i gaz i spróbuj go zapalić jak zapali to będzie chodził na pb i przełącznik trzeba nowy kupić A tak na marginesie to sprawdź czy pompka paliwa się nie spaliła i czy podaje ciśnienie
  • Poziom 21  
    Pompa według mnie i tak nie pracowała prawidłowo od dnia w którym go zakupiłem. Zdarzały się szarpnięcia, ale to może być problem z elektryką - słaba masa. Nie mniej jednak dało się jechać i zagrzać silnik przed przełączeniem na LPG.

    Dziś rano jak chciałem odpalić na benzynie niestety nic nie poszło, ale nie chciał pracować w pozycji 0 czyli tylko LPG. Po odpaleniu i szybkim przełączeniu w pozycję II czyli "automat" działał poprawnie. Sprawdzę ten przełącznik. Dziękuję za sugestię.

    Aktualizuję...
    Z jakiegoś powodu umknęla mi pewna bardzo istotna kwestia... Przeglądając tą instrukcję którą dodałem na początku. Znalazłem tam informację o tym że w rozdzielaczu zapłonu (dolna część) jest czujnik Halla. Zawsze wydawało mi się że układ mono-wtrysku nie ma takiego czujnika a generowanie impulsów z cewki zapłonowej odbywa się "stale" i jest ona rozładowywana przez rozdzielacz. Skoro jednak jest tam taki czujnik to możliwe że on tworzy taki cyrk. Hmm... chociaż niekoniecznie bo przecież na LPG autko działa ( a czujnik w moim przypadku odpowiada za gebnerowanie iskry tak? ). Proszę osobę bardziej doświadczorną o sprostowanie czy tak jest w rzeczywistości.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Masz bardzo dziwne pomysły z tym rozdzielaczem. Halla zostaw spokoju. Mono-Motronic sobie oblicza pożądany kąt wyprzedzania zapłonu a że musi znać położenie wału to ma od tego ten czujnik. W starszych Mono-Jetronic sygnał z halla bezpośrednio szedł na moduł (wzmacniacz) zapłonowy.
  • Poziom 21  
    W takim razie pomieszałem ten czujnik z czujnikiem położenia wału. Zawsze wydawało mi się że powinno być to na wale rozrządu. Pomieszałem kilka spraw ze sobą i zrobiłem sobie galimatias w głowie. Przepraszam za błąd. Teraz już rozumiem i dziękuję.
  • Moderator Samochody
    Tam tak naprawdę nie ma ani czujnika położenia wału ani wałka rozrządu bo aparat napędza wałek pośredni który się kręci równo z wałkiem rozrządu.
  • Poziom 21  
    kukum napisał:
    Spróbuj odpiąć ten przelacznik pb i gaz i spróbuj go zapalić jak zapali to będzie chodził na pb i przełącznik trzeba nowy kupić A tak na marginesie to sprawdź czy pompka paliwa się nie spaliła i czy podaje ciśnienie


    Brak reakcji. Dziś będę siedział przy samochodzie i sprawdzę sobie czy wogóle idzie sterowanie. Z tego co widzę o schematach to są dwie opcje:
    Albo nie ma sterowania ze strony ECU na wtrysk, albo nie ma " + po stacyjce" który jes załączany przez przekaźnik pompy.

    Nie mniej jednak po całej akcji wymiany nagrzewnicy nie mam podświetlenia zegarów i wskaźników VDO: napięcia, ciśnienia oleju i temperatury oleju (zestaw montowany fabrycznie). Co dziwne, zegar z godziną jest podświetlony.

    Witam! po krótkiej przerwie.
    Diagnoza jaką udało mi się dzisiaj postawić: przycięte przewody zwarte do masy. Po sprawdzeniu wtyczki wtrysku i sprawdzeniu napięć okazuje się że jeden ze środkowych styków jest zwarty do masy niezależnie od zapłonu. Jutro będę sprawdzał wiązkę do sterownika. Poinformuję o efektach.

    Witam!
    Niestety nie mam dobrych wiadomości. Po rozebraniu kokpitu i sprawdzeniu wiązki ( na tyle na ile pozwalało mi moje doświadczenie i kuzyna) musieliśmy się poddać. Nie zlokalizowaliśmy usterki więc samochód oddam do warsztatu. Temat czasowo zamknę, bo nie wiem kiedy będę miał czas i pieniądze aby go odstawić. Gdy usterka zostanie usunięta obiecuję o tym napisać.
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pomoc.