Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

t4 96r silnik 2.0 - licznik wskażniki przestaja działać po odpaleniu silnika

13 Sty 2013 14:16 4368 15
  • Uczeń
    Witam!
    Mam taki problem a mianowicie po przekreceniu kluczyka wszystko działa na desce ale po odpaleniu silnika wszystko wygasa ciemność , może ktoś wie co może być przyczyną usterki? :cry:
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 23  
    Z mojego doświadczenia wynikały by dwie rzeczy. Pierwsza to uszkodzenie licznika i jego elektroniki - bardzie pradopodobne - a druga to palenie się przewodów. Kilkukrotnie spotkałem się z podobnym problemem i dwukrotnie winą były przetopione przewody zasilające, często przy samej kostce w desce rozdzielczej, rzadziej w wiązce. Spotkałem się też dwukrotnie z przepaloną wiązką w instalacji za zegarami (trzeba było odwijać by zdiagnozować). Powód nieznany. Poprsotu po rozklejeniu instalacji kable były nadtopione. Zaczął bym od podjechania na jakiś złom i sprawdzeniu samego licznika. Po zamontowaniu innego - jeśli będzie działał - masz odpowiedź. Jeśli nie - trzeba szukać. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi co mogło się stać. SPrawdził bym też samą stacyjkę przed rozwijaniem instalacji. Wiele modeli ma zasilanie zegarów właśnie po stacyjce. Zaczął bym jednak od miejsca w którym jest najmniej roboty czyli od stacyjki. To tylko plastikowa obudowa na kilka śrubo-imbusów i może ze dwie, trzy śruby przy kolumnie kierownicy. Aha, zapomniał bym o najważniejszym. Czy zasilanie żaróweczek podświetlenia przycisków na blacie np. ogrzewanie szyby, światła przeciw-mgielne itp. są ? Chodzi mi o podświetlenie tych przycisków nocą a nie o samo działanie np. ogrzewania szyby? Czy zasilanie radia masz po stacyjce? Czy radio działa w samochodzie gdy kluczyk jest wyjęty ze stacyjki?

    Jeśli radio nie działa bez kluczyka i zachowuje się tak samo jak zegary - gaśnie po zapłonie - to na bank uszkodzona jest sama stacyjka lecz nie do końca. Często w autach robią tak, że zasilanie zegarów po stacyjce nie idzie w tej samej linii co radio i reszta. Jest to zależne od modelu i rocznika.

    Sprawdź poniższe i daj mi znać, bedzie mi łatwiej na odległość:

    Wszystko sprawdź trzy razy:

    1. z wyjętym ze stacyjki kluczykiem
    2. z kluczykiem w stacyjce, zapłon włączony
    3. na właczonym silniku

    a sprawdzić trzeba:

    1. światła mijania
    2. oświetlenie zegarów i kokpitu
    3. radio
    4. zapalniczka

    Jeśli sprawdzisz to wszystko tak jak mówię to zdiagnozujemy problem bardzo szybko.
  • Uczeń
    dzieki za podpowiedz,
    ale czy licznik mógł by być uszkodzony jeśli działa na zgaszonym silniku?
  • Sklep HeluKabel
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zrób jeszcze jeden test, klucz na zapłon, licznik działa, przekręć do pozycji rozruch, żeby zakręcił rozrusznik ale auto jeszcze nie odpaliło, opisz czy po takim teście licznik działa nadal, czy padł.
  • Poziom 23  
    To mało prawdopodobne lecz możliwe. Licznik na wyłączonym silniku ma np. odłączony prędkościomierz, licznik km, obrotomierz (o ile są elektryczne a nie na linkę) itp. itd. Zacząłem od tego ponieważ jest to najszybszy sposób na zdiagnozowanie. Stacyjka czyli zasilanie i sam licznik. To najszybciej i najprościej wykonać w 15min pod domem z kilkoma śrbokrętami w ręku. Stawiam jednak na stacyjkę bo sądzę że zegary gubią PLUSA (zasilanie) bądź masę (MINUS) po odpaleniu silnika. Stacyjkę można sprawdzić na krótko lecz trzeba mieć już troszeczkę pojęcia o samej instalacji i schemacie stacyjki. Ja to sprawdzam w ten sposób że pomijam stacyjkę i łączę przewody bezpośrednio lecz zostawiam zasilanie rozrusznika (najczęściej są to najgrubsze przewody dochodzące do stacyjki - je zostawiam bez ruszania bo to rozrusznik). Resztę łączę do siebie imitując połączenie przez stacyjkę. Jeśli wszystko mi działa normalnie - mam winowajcę. No i rację ma też Paweł w/w. O tym zapomniałem ale już wiem do czego "kombinuje" więc to też zrób
  • Uczeń
    po przekreceniu kluczyka by zakrecił rozrusznik tez licznik pada. no i jeszcze np jade autem i np na skrzyzowaniu silnik mi przypadkowo zgasnie to po kilku sekundach wszystko zaswieci.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zatem szukaj usterki w instalacji samochodu!
  • Poziom 23  
    Dokładnie. Stacyjka cała. Licznik najprawdopodobniej też. Zacznij od znalezienia wszystkich punktów styku masy. Jest ich mnogo. Najlepiej jak byś znalazł w internecie książkę SAM NAPRAWIAM VW T4 w formacie pdf. Tam są schematy instalacji. Możesz też bez niej lecz musisz przekopać pół auta. Pod samą deską rozdzielczą będzie kilka punktów masy. Przeczyść wszystkie końcówki i przewody które idą do kabiny i do niej są przykręcane. Wszystkie jakie znajdziesz. Pod deską rozdzielczą, pod maską, pod autem. Będzie tego po uszczy ale to najprostrze sposoby naprawy we własnym zakresie. Mając już masę kompletną - będziemy szukać dalej. Po drodze sprawdzić przekaźniki i bezpieczniki ora wszystkie złączki przeowdów w instalacji elektr. Rozłączyć, zerknąć wzrokowo czy PINy czyste, czy nie ma śniedzi, przemyś np. WD40 i tak ze wszystkim od A do Z.
  • Uczeń
    mam jeszcze pytanie :) w kostce przy stacyjce w pozycji wyłączonej które ewentualnie ile przewodów powino miec zasilanie , dwa grube przewody to rozrusznik a pozostałe 4 kabelki?
  • Poziom 23  
    Rozrusznik ma swoje zasilanie bezpośrednie z akumulatora. Zasilanie do stacyjki idzie do tzw. startera w rozruszniku. Do stacyjki dochodzi jeden przewód +12 z akumulatora i dopiero po przekręceniu stacyjki w tryb START (gdy odpalasz) podaje prąd na rozrusznik. W jednym masz +12 cały czas a w drugim dopiero i tylko w chwili odpalania. Tak samo jest z resztą przewodów. Jedne to wchodzące z bezpieczników do stacyjki a drugie wychodzące ze stacyjki do urządzeń. To - kiedy prąd wychodzi - rozdziela już sama stacyjka np. prąd do radia wchodzi zawsze - wychodzi tylko wtedy gdy masz przekręcony o raz kluczyk w stacyjce. To który przewód jest do czego i gdzie idzie trzeba zerknąć na schemacie. Schemat działania stacyjki jest praktycznie taki sam we wszystkich autach. Różną się tylko ilością urządzeń które czerpią prąd "po stacyjce". W jednym modelu radio działa bez kluczyka, w drugim gaśnie po wyjęciu. Są to małe róznice w sposobie podłączania. U mnie np. ktoś kiedyś zamontował CBRADIO po stacyjce biorąc prąd z zapalniczki. Nie ma kluczyka = nie ma zapalniczki i ... nie ma radia CB. Ja bym zaczął od tych punktów masy. Wiem że to czasochłonne i wnerwiające lecz jak sam wskazałeś - czasem gaśnie ci silnik. Ten 2.0 to DIESEL czy benzyna? Sorki za pytanie lecz zgłupiałem. Diesel nie ma nic wspólnego z elektryką i nawet bez prądu powinien działać chyba że ma gaszak elektryczny co jest mało prawdopodobne. U mnie w mercedesie W124 odłączysz akumulator od masy i silnik nadal działa!! Stąd pytanie - czy to Diesel??

    Aha, jeszcze jedno. Czy to auto ma immobiliser? Pytam bo spotkałem się kiedyś z partactwem typu: podłączenie immo pod stacyjkę (najszybsze, najprostrze). Centralka immo miała 4 przeowdy wychodzące i 4 wchodzące. Na jednym przewodzie można było umieścić urządzenia do max. 20A. Spora i stara centralka Kamisho (była w VW Transporterze). Ktoś odciął prąd przed stacyjką i wpakował tam immo. Niby dobre lecz zero zabezpieczenia. Wystarczyło by - by w immo jeden kanał prądowy miał awarię i urządzenia podpięte by nie działały. Dlatego pytam czy immo jest. No i sprawdź najszybciej wszystko to o co prosiłem. Czy reszta podświetleń itp. działa normalnie.
  • Uczeń
    sprawdziłem i wszystkie urządzenia działają. pytałeś czy ma immobilajzer tak ma . jutro sprawdzw czy wszystkie masy są własciwie podłaczone.

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeszcze jedno w kostce stacyjki w pozycji wyłączonej stacyjki mam tylko w jednym kablu zasilanie w tym do stacyjki, czy tak powinło być?
  • Poziom 23  
    Trzeba by było sprawdzić czy tak ma być. Podaj dokładny model auta, rocznik, pojemność, typ silnika i wszystko co o nim wiesz. Znajdę do jutra schemat i Ci dam znać. Bez schematu w wirtualu tródno gdybać. Tak jak powiedziałem. Co model to inna historia. Prąd dochodzący do stacyjki u Mnie np. w Mercedesie 124 jest na 4 przewodach (W124 E300D). Wychodzący już na 6. Podaj dane auta to zerknę w schematach. Jutro po poł. dam znać. Może być też i tak że immo dziwnie odcina prąd przed stacyjką! Może tak być że właśnie tak ktoś to zamontował nie patrząc za co odpowiedzialne jest owe zasilanie. Wszystko będzie jasne gdy poznamy dokładnie dane auta i zerkniemy w oryginalne schematy. Wtedy będzie wiadomo gdzie powinien być prąd, a tymi masami zajmij się jutro. W 75% awarii elektrycznych (choinek itp.) zabieg taki pomaga.
  • Uczeń
    Kolego pisze dane auta:) jest to T4 2.0 benzyna 96r. a co do imobilajzera to na moje oko jest orginał raczej nie był zakładany.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    ok, jak znajdę schemat i posprawdzam - dam znać. Najpóźniej jutro do godz. 10rano. A jednak benzynka :-) Pamiętam że w pompie wtryskowej gaszak często był elektryczny. Tam też pakowali immo. Gaszak = elektrozawór. Jakiś brak masy może powodować gaśnięcie silnika. Jedziesz na dziurach - stuka - puka - chwilowy brak masy i przymyka się elektrozawór. Sprawdź też jutro klemy przy akumulatorze, przewód masy od akku do budy auta. Będziemy szukać i znajdziemy.
  • Uczeń
    Box.mann dzięki za pomoc dziś rozgryzłem juz usterke przyczyną gaśniecia licznika była masa instalacji silnika fura działa jak nowa . pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Super że się udało. "masa" dla auta to tak samo ważny element jak...
    paliwko :-)