Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra f - Zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego astra F

karmel48 13 Sty 2013 17:42 8787 18
  • #1 13 Sty 2013 17:42
    karmel48
    Poziom 14  

    Witam,

    Posiadam astre F kombi 1.6 B+G, 75km. Mam taki problem że przy wrzucaniu biegu wstecznego słychać dość mocny i nieprzyjemny zgrzyt. To się dzieje tylko i wyłącznie na ciepłym silniku, gdy temp jest poniżej 90 stopni wszystko jest ok. Dodam że przy długiej jeździe na trasie czasem wypada bieg nr 5, zdarza też się że przy ruszaniu na jedynce mocno szarpie, tzn gałka od biegów się telepie.

    Najpierw myślałem że to wina linki sprzęgła to ją trochę podciągnąłem, było ok dopóki się nie urwała i skończyło się na holowaniu do zakładu, tam mi wymienili linkę i wyregulowali. Ale problem dalej się pojawiał, podsunął mi kolega pomysł że olej w skrzyni to go wymieniłem. Ale niestety problem dalej się pojawia;/

    Obawiam się że czeka mnie wymiana sprzęgła albo przynajmniej tarczy.

    Dziękuję za wszelkie sugestie,

    0 18
  • #2 13 Sty 2013 17:50
    kortyleski
    Poziom 41  

    karmel48 napisał:
    Obawiam się że czeka mnie wymiana sprzęgła

    Masz rację.

    0
  • #4 13 Sty 2013 21:44
    uchpal
    Poziom 12  

    wymiana oleju w skrzyni nic nie da,poprawi tylko smarowanie zębatek,i zmniejszy tarcie.Sugeruje sprawdzić synchronizator wstecznego,oraz pierwszego biegu na początek.Spróbuj wyrzucić bieg bez sprzęgła,potem dopiero do sprzęgła,łożysko oporowe czy szumi,i jak ciągnie na wolnych bez gazu.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Piszesz bzdury i do tego z błędami. Nie wróżę długiej kariery na forum. Ostrzeżenie! 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    0
  • #5 13 Sty 2013 23:01
    autopoldi
    Poziom 23  

    uchpal napisał:
    Sugeruje sprawdzić synchronizator wstecznego,oraz pierwszego biegu na początek.Spróbuj wyrzucić bieg bez sprzęgła,potem dopiero do sprzęgła,łożysko oporowe czy szumi,i jak ciągnie na wolnych bez gazu.

    Kolego co ty wypisujesz??????
    Ta skrzynia nie ma synchronizatora wstecznego biegu.
    Wygląda na to,że ciągnie sprzęgło,skoro po podciągnięciu linki było lepiej. W oplach pedał sprzęgła powinien być lekko wyżej niż hamulca. Jak ruszasz to ile musisz puścić sprzęgło,żeby asterka zaczeła ruszać ?

    0
  • #7 14 Sty 2013 00:41
    karmel48
    Poziom 14  

    1,2 i wsteczny wyrzuca się bezproblemowo bez sprzęgła i żaden odgłos temu nie towarzyszy. U mnie pedał sprzęgła jest trochę niżej niż hamulca, tak jest po naciśnięciu i to tego miejsca odbija. Auto rusza praktycznie przy samej podłodze, może z 1 cm trzeba popuścić pedał sprzęgła.

    0
  • #8 14 Sty 2013 03:49
    marcin_wr
    Poziom 19  

    karmel48 napisał:
    Auto rusza praktycznie przy samej podłodze, może z 1 cm trzeba popuścić pedał sprzęgła.

    Czyli wynika z tego że musisz podciągnąć linkę tak aby pedał sprzęgła był ok 1cm wyżej od pedału hamulca,tak jak wcześniej napisał kolega autopoldi ,problem zgrzytania powinien ustąpić.

    0
  • #9 14 Sty 2013 11:54
    karmel48
    Poziom 14  

    Podciągnąć mogę bez problemu tylko jak znowu linka mi się urwie? Poprzednią linkę podciągnąłem wg własnego widzi mi się i się urwała a miała zaledwie niecałe 20 000 km przebiegu (wymieniana przez poprzedniego właściciela). Czyli wynika z tego że w zakładzie mogli mi źle ją wyregulować?

    0
  • #10 14 Sty 2013 19:40
    autopoldi
    Poziom 23  

    Jak nie chcesz posadzić skrzyni to podciągnij linkę. Robiłem kiedyś taką asterkę w której wymieniano już 3 razy linkę sprzęgła w ciągu roku. Po mojej wymianie śmigała jeszcze 2 latka bez żadnego problemu. Cała tajemnica to prawidłowe ułożenie pancerza, aby nie było załamania na wejściu linki w pancerz i dźwignia wysprzęglająca chodziła lekko (tak samo jak łożysko wyciskowe).

    0
  • #11 14 Sty 2013 21:07
    karmel48
    Poziom 14  

    Układ pedałów u mnie wygląda tak:
    opel astra f - Zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego astra F

    Prawidłowe ułożenie pancerza to chodzi o poprowadzenie linki i dobre zamontowanie?
    Jak lekko musi chodzić dźwignia wysprzęglająca? Bo u siebie muszę podważać jakimś łomem żeby cofnąć.
    Żeby sprawdzić łożysko wyciskowe to trzeba chyba rozbierać skrzynie prawda?

    0
  • #12 14 Sty 2013 21:16
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    karmel48 napisał:
    Jak lekko musi chodzić dźwignia wysprzęglająca? Bo u siebie muszę podważać jakimś łomem żeby cofnąć.

    Ale masz tak w obydwie strony czy tylko w jedną? Gdy łożysko dochodzi do słoneczka będziesz miał opór, i ręka nie wciśniesz tego.

    1
  • #13 14 Sty 2013 21:33
    mar-kom
    Poziom 11  

    Podciągnij linkę tak jak kolega wyżej pisał żeby pedał sprzęgła był trochę wyżej niż hamulec lub ustaw je tak żeby brało w połowie a nie jak u ciebie na samym początku,a pedał sprzęgła wciska się swobodnie czy z oporem?

    0
  • Pomocny post
    #14 15 Sty 2013 20:21
    autopoldi
    Poziom 23  

    karmel48 napisał:

    Prawidłowe ułożenie pancerza to chodzi o poprowadzenie linki i dobre zamontowanie?
    Tak.
    karmel48 napisał:

    Jak lekko musi chodzić dźwignia wysprzęglająca? Bo u siebie muszę podważać jakimś łomem żeby cofnąć.
    Zdejmij linkę i wtedy zobacz, czy lekko chodzi w zakresie gdzie łożysko nie wciska sprężyny talerzowej. Jeżeli chodzi ciężko to przyczyna może być w łożysku lub dźwigni i trzeba wyciągać skrzynię.
    karmel48 napisał:
    Żeby sprawdzić łożysko wyciskowe to trzeba chyba rozbierać skrzynie prawda?
    Skrzyni nie trzeba rozbierać ,wystarczy ją wymontować z auta

    0
  • #15 16 Sty 2013 13:59
    karmel48
    Poziom 14  

    Po zdjęciu linki w jedną stronę chodzi ciężko a w drugą (jak cofam sprzęgło do góry) chodzi lekko, mogę palcami ruszać. Jak wciskam stopą to wydaje mi się że chodzi normalnie, nie z oporem. Podciągnąłem linkę tak że jest minimalnie wyżej niż pedał hamulca, jakieś 5 mm na oko. Narazie problem znikł, nie chciałem przedobrzyć żeby linki nie urwać.

    Czy wypadająca 5 i szarpanie raz na jakiś czas na 1 biegu mogło mieć coś z tym wspólnego?

    Dodam że auto ma 214 tys przebiegu, sprzęgło wymienione jak było 138, wybierak 1 i 2 biegu przy 164.

    0
  • #16 16 Sty 2013 20:40
    mar-kom
    Poziom 11  

    Pojeździsz to zobaczysz i ocenisz czy problem ustąpił a co do linki że ciężko chodzi to albo jest uszkodzona lub jak wyżej kolega pisał pancerz jest źle ułożony sprawdź całą linkę i pancerz może jest źle zamontowany pozaginany.Pozdrawiam

    0
  • #17 22 Sty 2014 20:05
    karmel48
    Poziom 14  

    Piszę tutaj ponieważ nie chce zakładać nowego tematu, otóż zgrzyty po wymianie sprzęgła ustąpiły. Natomiast coraz gorzej jest z piątym biegiem, w tym momencie wypada za każdym razem gdy dodam gazu. Podczas jazdy muszę trzymać drążek żeby bieg nie wypadł, tak żeby był napięty (nie wiem czy takie napięcie niczego nie uszkodzi). Po wrzuceniu piątki drążek ma podobny zakres ruchów jak pozostałe biegi, pod maską na łączniku z wybierakiem luzów nie widać. Może mi ktoś podsunąć jakiś pomysł co to może być? Wyczytałem że do 5 biegu można się dostać bez wyciągania skrzyni, że jest na wierzchu. Bardzo możliwe że będę zdejmował pokrywę, na co mam zwrócić szczególną uwagę?

    0
  • #18 23 Sty 2014 02:33
    autopoldi
    Poziom 23  

    Odkręć dekiel boczny skrzyni i będziesz widział piątkę.Niech ktoś wrzuca 5 a ty popatrz czy wchodzi do końca ( czy da się dopchnąć przesuwkę ). Ewentualnie obejrzeć czy wodzik nie wyrobiony po zdjęciu ,,główki" z góry skrzyni.

    0
  • #19 13 Lut 2014 23:22
    czesiiekk
    Poziom 8  

    Mam tak samo ;p. Wystarczy zatrzymać się do końca (czyli do 0Km/h ) i dopiero wrzucić wsteczny :D nie wiem na czym to polega ,w moim przypadku to po prostu dość wyjeżdżona skrzynia 442000km. albo linka od sprzęgła ,a tu już możliwości pełno ,tak jak koledzy napisali :)

    0