Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

President Teddy - Zakłócenia CB Radia

13 Sty 2013 18:39 11847 18
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam duży problem z zakłóceniami w CB. Mianowicie cokolwiek robię w samochodzie, tj. ustawiam lusterka, włączam wycieraczki, reguluje nawiew, włączam kierunkowskazy - słyszę szumy. Nawiew mam zawszę włączony, więc szum pojawia się czasami nie wiadomo skąd w szczerym polu i nie ustaje przez dłuższy czas. Pomaga dopiero regulacja nawiewu (zwiększanie, zmniejszanie) i szum ustaje, ale pojawia się to na tyle często, że jest niesamowicie nieznośny. Ostatnio nawet podczas nadawania, zgasło mi oświetlenie deski rozdzielczej w aucie.
    Radio mam wpięte w gniazdko zapalniczki. Pytanie moje jest więc takie. Czy problem rozwiąże wpięcie radia bezpośrednio pod akumulator? Czy tutaj trzeba zrobić coś więcej? Czy wpięcie radia pod akumulator może jednocześnie załatwić mój problem z zakłócającymi moje radio ładowarkami samochodowymi? Tutaj link do tematu, w którym staram się ten problem rozwiązać - https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2460803.html

    CB Radio - President Teddy (ustawione na godzinę 12)
    Antena - President Missouri Export (ustawiona na klapie od bagażnika po lewej stronie)
    Auto - Opel Vectra B
  • Poziom 31  
    Nie ma znaczenia czy wepniesz sie bezpośrednio do akumulatora czy do gniazdka. Ustal czy zakłócenia dostają się poprzez antenę czy poprzez zasilanie. Sprawdź inne radio i antenę, a swoje u kogoś innego. Obawiam się że konieczna będzie wymiana....auta. :D
  • Poziom 16  
    Możesz podpiąć radio pod akumulator, ale i tak na przewód zasilający będziesz musiał zastosować filtr, np. taki:

    President Teddy - Zakłócenia CB Radia



    sorry za link z allegro

    Nie można tak? /Olek II/
  • Poziom 9  
    Chyba spróbuję ten filtr + wpiecie pod akumulator, ale byłem w serwisie CB i mówili,że jednemu to pomaga, a drugiemu nie.
  • Moderator
    Tommy04 napisał:
    byłem w serwisie CB i mówili,że jednemu to pomaga, a drugiemu nie.


    Najpierw musisz ustalić którędy wchodzą zakłócenia.
    O tym pisał:

    telbod napisał:
    Ustal czy zakłócenia dostają się poprzez antenę czy poprzez zasilanie.


    Inaczej nic z tego nie będzie.
  • Poziom 9  
    Tylko jak to sprawdzić, skoro nie mam możliwości podpiecia innego radia czy innej anteny?
  • Moderator
    Jeśli odkręcisz antenę, zakłóceń nie będzie, ale z otwartą blokadą szumów, to znaczy, że zakłócenia włażą po w.cz, należy szukać źródła tych zakłóceń. Żadne filtry na zasilaniu nie pomogą. Zasada jest taka, że zawsze niwelujemy źródło zakłóceń.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Po odkręceniu anteny zakłóceń nie było. Co to oznacza i co mam zrobić w takiej sytuacji?
  • Moderator
    Jeśli po odkręceniu anteny zakłócenia znikają, to zakłócenia idą po w.cz. Trzeba poszukać źródła zakłóceń.
  • Poziom 12  
    Najłatwiej wymienić radio w którym będzie filtr ANL inne czynności nie maja większego sensu.
  • Poziom 9  
    Wpiąłem radio bezpośrednio pod akumulator. Niestety to nie pomogło, a miałem wrażenie, że było jeszcze gorzej. Rozwiązałem problem z ładowarką (z drugiego tematu). Natomiast problem z zakłóceniami w zasadzie idzie rozwiązać regulując Squelch. W ogóle po powrocie do gniazdka, radio jakby się uspokoiło. Najważniejsze było dla mnie rozwiązać problem z ładowarką. Te zakłócenia nie są jakoś szczególnie uciążliwe, więc po prostu trzeba się do nich przyzwyczaić.
  • Poziom 12  
    Jeżeli zakłócenia powodują urządzenia ,które nakładają sie na fale to tylko radio z filtrami ANl może coś pomóc .Pomyśl czy skuter jadący obok i robiący zakłócenia jest związany z autem -nie ,a jednak zakłóca.Wpięcie zasilania pod akumulator jest dobre tylko wtedy gdy zapalniczka nie działa .
  • Poziom 9  
    Odkopuję temat, bo wróciłem do walki z CB radiem. Teraz planuje zmianę obecnego zestawu, bo za bardzo denerwują mnie te trzaski i to jak wyłapuje wszystko z auta. Dlaczego odkopuję tutaj? Bo przypomniało mi się, że pisaliście o tym, że tylko radio z filtrem ANL może rozwiązać moje problemy. Dziś patrzę, a mój President Teddy ma filtr ANL... Co to oznacza? Nie tu szukać rozwiązania czy może filtr jest słaby w tym radiu?

    Tak przy okazji może polecacie radio, które rozwiązałoby moje problemy? Może być nawet lepsze, a używane.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    radeks1968 napisał:
    Najłatwiej wymienić radio w którym będzie filtr ANL inne czynności nie maja większego sensu.
    Każde radio z AM ma ANL.
    M
  • Poziom 25  
    20 letnie radio oznacza problemy często trudne do rozwikłania chyba, że odrestaurował je dobry fachura. W transporcie nie ma miejsca błędy to radio przez 5 najbliższych lat ma bezawaryjnie działać.
  • Poziom 14  
    multihunter napisał:
    20 letnie radio oznacza problemy często trudne do rozwikłania chyba, że odrestaurował je dobry fachura. W transporcie nie ma miejsca błędy to radio przez 5 najbliższych lat ma bezawaryjnie działać.


    Wow, to już 3 wersja twojego postu.

    Model sprzed 20 lat poradził sobie z zakłóceniami generowanymi przez moje auto lepiej niż całe wiaderko nowoczesnych radyjek. Poza tym kupiłem egzemplarz o dziwo nieużywany więc jedyne co mnie może czekać to ewentualna wymiana kondensatorów, a co za tym idzie potencjalne strojenie toru nadawczo-odbiorczego co mnie nie przeraża gdyż mam dostęp do MFJ.
  • Poziom 25  
    Naciągacze z allegro wykorzystają wszystko przeciwko Tobie nieużywane znaczy niesprawdzone. Tutaj też kupują starocie przynoszą do mnie i pierwsze co robie wrzucam je gratis na radiotester. Nie pamiętam by choć jedno było 100% Ok. Jeden facio wykorzystuje nawet znak SP5IT po czym okazuje się, że radio naprawiał jakiś dzieciak.
  • Poziom 35  
    _Marian_ napisał:
    ....strojenie toru nadawczo-odbiorczego co mnie nie przeraża gdyż mam dostęp do MFJ....
    MFJ to jak się domyślam chodzi o analizator antenowy ?
    A powiedz jak zamierzasz zestroić tor nadawczy czy też odbiorczy analizatorem antenowym ?