Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo. Dlaczego na zimnym silniku nie gaśnie kontrolka od smarowania?

toldec 11 Lut 2005 07:32 2567 11
  • #1 11 Lut 2005 07:32
    toldec
    Poziom 10  

    Witam i proszę o podpowiedz dlaczego na zimnym silniku zaraz po odpaleniu nie gaśnie kontrolka od smarowania dopiero po kilku sekundach co kolejny dzień ten czas do zgaśniencia kontrolki minimalnie sie wydłuza wcześniej tego problemu nie było kontrolka gasła praktycznie w momencie rozruchu silnika. Prosze o poradę. Pozdrawiam.

    P.S. nie podaje danych silnika ani autka bo raczej to jest bez znaczenia

    0 11
  • #2 11 Lut 2005 09:19
    darens
    Poziom 21  

    powodów może być dużo jednak najpierw sprawdż poprostu olej jeżeli dawno nie był wymieniany to robi się z niego tzw.kisiel :D , i pompa olejowa zanim go zaciągnie mija jakiś czas lub sama pompa

    0
  • #3 11 Lut 2005 09:52
    toldec
    Poziom 10  

    Olej wymieniałem w pazdzieniku zrobiłem na nim 8.000km. Podejrzewam, ze uszczelka pod głowica puszcza bo zrobił sie jakby zadszy chociaz plynu raczej nie ubywa.

    0
  • #4 11 Lut 2005 09:58
    jpc5575
    Poziom 12  

    ja bym zaczął od wymiany czujnika ciśnienia lub podłączenia manometru i zmierzenia ciśnienia oleju.

    0
  • #5 11 Lut 2005 17:58
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    proponuje to co Kolega powyżej
    wkręć manometr ale taki który moze wskazać ciśnienie do 1 MPa
    postaraj sie doprowadzić go do wnetrza auta i przejechać sie
    wtrakcie jazdy przekonasz sie czy jest jakaś awaria
    ale moze zdarzyć sie tak ze zimą olej gestnieje i troche wolniej dostaje sie we wszystkie zakamarki silnika w tym do czujnika ciśnienia oleju ktory znajduje sie w głowicy
    pozdro
    T

    0
  • #6 11 Lut 2005 18:27
    oost
    Poziom 13  

    Jezeli dobrze pamietam to mialem to w Oplu Astra,mialem zatkany czujnik cisnienia oleju,poprostu kupilem drugi i problem zniknal.Tez sie tak martwilem jak Ty,a to byla blachostka.Tam jest taka mala dziurka,ktora z wiekiem sie zapycha.

    0
  • #7 11 Lut 2005 20:44
    autoel
    Poziom 25  

    Dane silnika proponuję podać, może pomóc , jeżeli oczekujesz konkretnej i rzeczowej pomocy, o nie "gdybologii".Ale do rzeczy , jeżeli to benzyna i problem pojawił się w mrożne zimowe dni, to wygląda na niedrożną "odmę ", sprawdzić to bardzo łatwo zapalając auto z wyjętym bagnetem, jeżeli "złapie" ciśnienie szybciej niż z bagnetem to masz winnego, dokładne czyszczenie odmy i z głowy.

    0
  • #8 12 Lut 2005 09:51
    grabarz1
    Poziom 13  

    Jezeli jezdzisz na krodkich odcinkach to w odmie i na korku wlewu oleju osadza sie "emulsja" ktora nie nalezy sie przejmowac. radze to samo co koledzy: najpierw cisnienie oleju. wkrec manometr wieczorem, uruchom silnik i rano trzeba obserwowac cisnienie.

    1
  • #9 12 Lut 2005 18:52
    autoel
    Poziom 25  

    Cytat:
    Jezeli jezdzisz na krodkich odcinkach to w odmie i na korku wlewu oleju osadza się "emulsja" ktora nie nalezy się przejmowac

    A widziałeś ile silników wywaliło olej ?(szczególnie kiedy właściciel się "nie przejmował"), robiłem z "cienkim" który się zapalił bo olej wyrzygało na kolektor wydechowy.
    Głupie pytanie- gdybyś widział nie pisałbyś w ten sposób, co do pomiaru ciśn. to się zgadzam , nie zaszkodzi sprawdzić.

    0
  • #10 14 Lut 2005 10:44
    toldec
    Poziom 10  

    Odma nie jest zapchana bo tydzien temu wywalilem starą popękaną i zrobiłem nową oszczędziłem 170pln (oryginał 200pln. brak zamienników)
    Ciśnienie sprawdzę i dam znać. Dzięki za porady.

    0
  • #11 18 Lut 2005 14:07
    grabarz1
    Poziom 13  

    Chodzi mi tylko o osad ktory zbiera sie na korku a nie o wywalany olej.

    Dodano po 2 [minuty]:

    oczywiscie w rossadnych ilosciach "emulsji"

    0
  • #12 20 Lis 2005 13:20
    toldec
    Poziom 10  

    czujnik ciśnienia do wymiany. był walnięty

    0