Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung UE40ES5500 blokada geograficzna smart hub

Andrzej_RATM 13 Sty 2013 23:00 6150 6
  • #1 13 Sty 2013 23:00
    Andrzej_RATM
    Poziom 13  

    Witam ! Chciałem się dowiedzieć czy ktoś z użytkowników ue40es5500 i podobnych miał (ma) problem z smart hub. Telewizorek nabyłem kilka dni temu, odpaliłem bez lana, wydawało się że wszystko jest OK. Problem pojawił się ze smartem po podłączeniu rj45. Przy próbie uruchomienia smart hub`a pojawia się informacja "na produkt nałożono blokadę geograficzną (...) ponieważ sprzęt użytkowany jest na terenie poza UE. Aby uruchomić aplikację trzeba wykonać reset odbiornika do ustawień fabrycznych i to bez Lana. Jakakolwiek ingerencja w aplikacjach smarta z podłączonym lanem kończy się nałożeniem blokady. Na stronach hdtv można znaleźć posta że problem da się "wyleczyć" poprzez aktualizację samego smart hub`a, lecz z poziomu połączenia z hotspotem androida poprzez wifi. (O ile ktoś posiada dedykowanego paluszka wifi samsunga, lub dokonał operacji przystosowania nieautoryzowanego) Zdaje się, że po Lanie problem jest nie do rozwiązania. Moje próby zmiany lokalizacji smart huba, odbiornika oraz "oszukania" tv poprzez konfigurację sieci po resecie do ustawień fabrycznych, odpięcie lana, odpalenie smarta (i tu się go raz da odpalić) i jego aktualizację po uprzednim podpięciu rj45 nie przyniosły pozytywnego skutku.
    Próbowałem również odnaleźć opcję regionu w trybie serwisowym, nawet jest takowa lecz nieaktywna. Ze względu na fakt że tv jest praktycznie nowiutki i podlega gwarancji skorzystam z serwisu, aczkolwiek nie o to chodzi. Chciałbym na koniec zaznaczyć, że brałem pod uwagę aktualizację firmware z 1030 do nowszej wersji, lecz nauczony przykrym doświadczeniem z serii B wolałbym tego uniknąć w celu modyfikacji fw przez samygo. Choć tak naprawdę to i tak nie wiadomo czy aktualizacja fw na przypadłość z sh pomogłaby. Infolinia samsunga zaproponowała mi wizytę serwisu. Proszę o wszelkie sugestie. Z góry dziękuję

    1 6
  • #2 14 Sty 2013 01:27
    vegasic
    Poziom 12  

    Witam, da się aktualizować smart Huba poprzez usb? ja mam starszy model bez RJ45 i wszelka aktualizacja robiona poprzez usb

    0
  • #3 14 Sty 2013 08:13
    Andrzej_RATM
    Poziom 13  

    vegasic napisał:
    Witam, da się aktualizować smart Huba poprzez usb? ja mam starszy model bez RJ45 i wszelka aktualizacja robiona poprzez usb
    Nie ma takiej opcji. Aktualizacji m.in. przez USB dokonujesz tylko firmware`u. Piszesz wszelka aktualizacja, rozumiem, że właśnie fw, bo raczej nie posiadasz smart huba, który bazuje głównie na połączeniu z internetem.

    0
  • #4 14 Sty 2013 22:57
    Andrzej_RATM
    Poziom 13  

    Dzisiaj kolejny dzień walki. Odbiornik przeniosłem w inne miejsce i podłączyłem do internetu z innym IP. Wynik ten sam - blokada. Z racji tego, że sprzęt nabyty został poprzez internet przysługuje mi prawo zwrotu sprzętu w ciągu 10 dni bez podawania przyczyny. Właśnie z niego postanowiłem skorzystać. W między czasie pozwoliłem przedzwonić sobie do wrocławskiego serwisu i wypytać się o co chodzi. Przyznano, że miano już tego typu problemy i jeżeli zmiana IP oraz miejsca lokalizacji w menu tv nie przyniosą efektu - płyta główna do wymiany. Korzystając również z przysługującego mi prawa, niczego nie tracąc zaktualizowałem fv tv do wersji 1031, bez rezultatu, z tym, że nie ma możliwości powrotu do wcześniejszej wersji. Dlatego nie polecam aktualizacji.

    0
  • #5 16 Sty 2013 11:05
    Andrzej_RATM
    Poziom 13  

    Rozpoczynając epizod trzeci swojego monologu, chciałbym przedstawić Wam swoje konkluzje. Telewizorek przed oddaniem podłączyłem jeszcze w pracy pod neostradę. I tu ciekawostka - wszystko ruszyło jak należy, zaktualizowałem Smart Huba (trochę czasu to zajęło) i wróciłem z tv do domu. Cały SH działa prawidłowo przy sieci lan, w której nakładana była blokada geograficzna. Moje domniemania padają na nat sieci internetowej w których testowałem poprzednio odbiornik - ten sam dostawca usługi w obu poprzednich przypadkach. Nie jest to informacja potwierdzona, ale wielce prawdopodobna, bo neostrada przecież nat`a nie posiada. Zatem jeżeli ktoś spotka się z takim przypadkiem proponuję wykonać ten sam manewr. Tym samym tematu nie zamykam, abyście mogli potwierdzić przyczynę problemów ze SH w odbiornichach samsunga.

    Moderowany przez _PREDATOR_:

    3 posty za sobą, jeszcze raz i upomnienie!

    0
  • #6 19 Sty 2013 20:10
    sebas222222
    Poziom 8  

    Witam.
    Mam pytanie:co to znaczy blokada geograficzna i jak ją zdjąć?
    Mam wersję es6100,internet podłączony kablem z routera(LAN),Router obsługuje jeszcze kablem tuner polsatu(tu działa bez zarzutu)oraz dwa komputery przez wi-fi.(też działają).
    TV łączy się z routerem ale z siecią już nie!
    Aplikacje SMART nie działają!!! ale włączając"search" na pilocie,można uruchomić przeglądarkę i chodzić po stronach!!-z tego wniosek,że internet jest w tv.
    O co chodzi z aplikacjami,dlaczego ich nie włącza??? (lan w routerze jest ok ,jak wspomniałem tuner polsatu oraz podłączany na próbę komputer działają)
    Dlaczego przeglądarka przez "search" działa a aplikacje nie?
    Walczę z tym już dwa tygodnie,dzwoniąc po serwisach,aktualizowałem do 01031.
    Jest jeszcze jedna ciekawostka-jak przepnę kabel bezpośrednio do gniazda z netem,aplikacje działają.O co chodzi ?
    Pomocy!!!

    0
  • #7 20 Sty 2013 10:27
    Andrzej_RATM
    Poziom 13  

    Do moderatora : "3 posty pod sobą - i co z tego ? Wniosek z tego, że o swoich spostrzeżeniach nie miałem pisać? Czas na modyfikację poprzedniego posta już upłynął. Jeszcze raz upomnienie ? A kiedy było pierwsze ?

    Odpowiadając koledze na problem - podejrzewam problemy z siecią - sprawdź. Blokada geograficzna - informacja na ekranie tv, uniemożliwiająca korzystanie ze smart tv

    0