Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes W124 3,2 benz1995 rok - schemat potrzebny!

Pawel wawa 14 Jan 2013 00:06 6864 10
Bosch
  • #1
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Szukam pilnie schematu silnika do Mercedesa W124 3,2 benzyna (klocek) na sterowniku Bosch 0 261 203 492. Potrzebuję pinologię przepustnicy, nie tej na 8 pinów na owalnej kości, to nie te schematy, kostka okrągła 14 pinów. Robię swap i potrzebuję odpalić ten silnik.
  • Bosch
  • Helpful post
    #2
    Dziarski Hank
    Level 33  
    Możesz przybliżyć szczegóły tego swapu ? Silnik 104 z instalacją do budy, w której siedziało coś innego ? Dawca miał ASR czy Tempomat ?
    Attachments:
  • Bosch
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mam jedynie sporo gratów, na temat dawcy nic nie wiem, problem mam z podłączeniem przepustnic, wszystkie mają poucinane wtyki, sam będę dorabiał kostki. Mam jeszcze sterownik od 2,8 litra, i przepustnicę 8 pinową, także bez kostki, na stronie podanej wyżej, nie mogę znaleźć podłączenia przepustnicy, bezpośrednio do sterownika silnika. Tymczasem na moich schematach, nie są opisane prawidłowo połączenia tej 8 pinowej przepustnicy. Mam numery pinów w kostkach i nic więcej, a ja kostek nie mam. Stąd kłopot.
  • Helpful post
    #5
    Dziarski Hank
    Level 33  
    To tak. Jeśli graty są od 124 to:

    Jeśli przepustnica na 8 pinów, mechaniczna, jest ona sterowana ze sterownika silnika. Wariant najbardziej optymistyczny, bo swap w miarę prosty

    Przepustnica 14 pinowa to albo tempomat na wypasie, albo ASR. Sterownik silnika komunikuje się z modułem sterującym przepustnicą (na schematach Electronic accelerator/cruise control/idle sped control module) - stabilizacja jałowych oraz kąt otwarcia.
    Jeśli dawca miał tempomat, kładziesz wiązki, sterownik silnika, sterownik przepustnicy i przepustnicę 14 pinową i całość działa. Jeśli miał też/lub ASR, sprawa trochę się komplikuje, gdyż sterownikowi przepustnicy będzie brakowało sygnałów ze sterownika ASR i będzie "limp mode".

    Mam parę takich przepustnic 8 pinowych, jak wrócę z pracy to postaram się je otworzyć i pomierzyć, co gdzie idzie na linii wtyczka - wnętrze przepustnicy. Mam też szczegółowe schematy wewnętrzne obu przepustnic, poszukam

    Przepustnice 8 pinowe, czy to 2.8 czy 3.2 są takie same.

    Pamiętaj, że sterownik silnika potrzebuje sygnału o prędkości pojazdu, bez niego tnie obroty na 4500. Sygnał ten można wziąść "zza prędkościomierza", lub jak jest oryginalnie, ze sterownika abs. Na którymś schemacie jest to oznaczone, przewód bodaj czarno-zielony
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Będę bardzo wdzięczny, za pomiary, wszystkie graty są od 124.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dziarski Hank wrote:
    się z modułem sterującym przepustnicą
    Tego mi zapewne brakuje, jakby ktoś miał numery....
  • Helpful post
    #7
    Dziarski Hank
    Level 33  
    Zdjęcie zestawu - w124 1994 320E z tempomatem
    mercedes W124 3,2 benz1995 rok - schemat potrzebny! mercedes W124 3,2 benz1995 rok - schemat potrzebny! mercedes W124 3,2 benz1995 rok - schemat potrzebny!

    To " z blachą" to właśnie sterownik przepustnicy/tempomatu. Siedzi toto "pod nogami pasażera"

    IMHO jeśli masz przepustnicę 8 pinową i sterownik silnika "zwykły", bez tempomatu i/lub ASR, to ładuj te graty. Oszczędzisz sobie sporo roboty.

    Wariant "graty zwykłe, bez ASR/tempomatu:

    -przepustnica 8 pinowa
    -sterownik silnika bez obłsugi tempomatu/ASR
    -wiązka osprzętu silnika (1 wtyczka sterownika silnika)
    -wiązka zasilania sterownika, zaworu odprowadzania oparów paliwa, przekaźnika pompy paliwa itd (2 wtyczka sterownika silnika)

    I to tyle, temat do ogarnięcia w jedno popołudnie.


    W innym przypadku:

    -wiązka osprzętu silnika (ta, co się rozpada w rękach) - wtryski, cewki itd
    -wiązka zasilania sterownika silnika oraz łącząca sterownik silnika ze sterownikiem przepustnicy (tempomatu) + jeszcze kilka rzeczy
    -wiązka od sterownika przepustnicy do samej przepustnicy
    -sterownik silnika
    -sterownik przepustnicy/tempomatu

    Jak będzie Ci potrzebne, porobię Ci też zdjęcia wiązek.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ładuję wersję uproszczoną, wystarczy mi tylko ten opis pinów z wtyczki! Wielkie dzięki.
  • #9
    Dziarski Hank
    Level 33  
    Zrobię Ci zdjęcia po 17:00. Może być zdjęcie otwartej przepustnicy z widocznymi przewodami - kolorami i "ich miejscami na płytce" ?
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To znam, w razie co, będę sobie mierzył, u mnie wtyczek brak, a po kolorach nie dojdziesz, jedna wymienione kable miała, druga obcięte i tylko kikuty miedziane wewnątrz.