Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak mocy silnika prądu stałego.

flashh 14 Sty 2013 16:37 2223 8
  • #1 14 Sty 2013 16:37
    flashh
    Poziom 25  

    Proszę o pomoc bo mam mały problem. Urządzenie służy do obcinania kabla, wciąga na odpowiednią długość i noże obcinają. Na początku były upalone 2 szczotki. Silnik ma oznaczenie MT30U4 36, jest silnik prądu stałego z magnesami stałymi, posiada 4 szczotki na wirniku. Steruje nim sterownik serwo regler z przekształtnikiem PWM zbudowanym na tranzystorach FET. Otóż mam w stanie STOP silnika mam na silniku przebieg prostokątny o amplitudzie 150v DC ( tyle wynosi zasilanie) o wypełnieniu ok. 40%. W czasie jazdy wypełnienie zwiększa się i wynosi ok. 70% a prąd prąd średni jazdy 10A, rozruchu szczytowy ok. 25A. Silnik rusza ale nie ma odpowiedniej mocy, można go zatrzymać z łatwością. Mi się wydaje że magnesy stałe się rozmagnesowały. Natomiast nie wiem jak to ocenić, czy macie jakieś metody aby to sprawdzić? A może jakieś inne sugestie.

    0 8
  • #2 14 Sty 2013 17:04
    mtracz
    Poziom 29  

    Jak wygląda komutator?

    0
  • #3 14 Sty 2013 17:22
    marianc5
    Poziom 8  

    Proponuje sprawdzić czy jeden z magnesów nie odkleił się od obudowy--miałem taki przypadek.

    0
  • #4 14 Sty 2013 17:37
    flashh
    Poziom 25  

    Magnesy nie są odklejone a komutator był w fatalnym stanie i został przetoczony oraz wymienione szczotki.

    0
  • #5 14 Sty 2013 22:12
    mtracz
    Poziom 29  

    A przerwy miedzy wycinkami komutatora dobrze wyczyszczone?
    Po czasie pracy jak wygląda komutator?
    Występuje iskrzenie w czasie pracy?

    0
  • #6 05 Lut 2013 13:49
    o_b
    Poziom 15  

    Witam

    flashh napisał:
    Magnesy nie są odklejone a komutator był w fatalnym stanie i został przetoczony oraz wymienione szczotki.

    a czy podczas tej operacji przetoczenia wkładałeś zamiast wirnika jakiś kawałek rury, bo jak nie to pewnie sie rozmagnesowały. Jeżeli na tabliczce masz podane obroty znaminowe to zmierz obroty przy nap. znam., jeżeli będa wyższe to rozmagnesowany.
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 05 Lut 2013 18:12
    105-N
    Poziom 13  

    o_b napisał:
    Witam
    flashh napisał:
    Magnesy nie są odklejone a komutator był w fatalnym stanie i został przetoczony oraz wymienione szczotki.

    a czy podczas tej operacji przetoczenia wkładałeś zamiast wirnika jakiś kawałek rury, bo jak nie to pewnie sie rozmagnesowały. Jeżeli na tabliczce masz podane obroty znaminowe to zmierz obroty przy nap. znam., jeżeli będa wyższe to rozmagnesowany.
    Pozdrawiam.

    Kolego, możesz rozwinąć wątek z rurą?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pod tym adresem masz dataszita z powyższego silnika.
    http://www.sem.co.uk/fileadmin/data/file/MT_Technical_Data_Manual.pdf

    Generalnie zasil silnik z zewnętrznego źródła bo może być uszkodzony oryginalny zasilacz.

    0
  • #8 06 Lut 2013 12:28
    o_b
    Poziom 15  

    105-N napisał:
    Kolego, możesz rozwinąć wątek z rurą?

    Witam, w silnikach z magnesami trwałymi przy wyjmowaniu wirnika trzeba w jego miejsce wsunąć kawałek rury o bardzo zbliżonych wymiarach ( pole magnetyczne ma się przez nią zamykać) w przeciwnym razie magnesy ulegną rozmagnesowaniu.
    Pozdrawiam.

    0
  • #9 06 Lut 2013 19:31
    mejdi
    Poziom 9  

    Czy po przetoczeniu dokładnie wyczysciłeś rowki w komutatorze?Czy na szczotkach nie zauważyłeś nadmiernego iskrzenia?

    0