Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic 1.9dti '99 - ciężko zapala rano lub jak ostygnie

beny2444 14 Sty 2013 19:34 3528 14
  • #1 14 Sty 2013 19:34
    beny2444
    Poziom 7  

    Witam. u mnie problem wygląda następujące. Posiadam Scenica z silnikiem 1,9 dti 98 km. Nowy akumulator, rozrusznik po regeneracji ( kreci na maxa ) świece sprawdzone , grzeją , pomimo tego rano nie mogę go za chiny odpalić z rozrusznika. Jak go pociągnę innym samochodem odpala po 2 metrach, potem oczywiście problem zanika i można już samochód odpalić z rozrusznika. PROSZĘ Pomożecie BO PODPALE KIEDYŚ TEN SAMOCHÓD POD BLOKIEM :)

    0 14
  • #2 14 Sty 2013 19:59
    autopoldi
    Poziom 23  

    Prawdopodobnie zapowietrza ci się i stąd ten problem.
    Co z filtrem paliwa,wymieniany?

    0
  • #3 14 Sty 2013 20:06
    beny2444
    Poziom 7  

    Nie, nie wymienialem. Czekam na jakies propozycje napraw. Niestety mechanikow ktorych odwiedzilem mowia kazdy cos innego :)

    0
  • #4 14 Sty 2013 20:15
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    A któremu z nich zostawiłeś samochód chociaż by na sprawdzenie. Tu tez dostaniesz różne odpowiedzi. Za niskie ciśnienie na szynie. W trakcie odpalania samochodu na po pych silnik kręci szybciej niż z rozrusznika. Dlatego tez ma łatwiej nabić ciśnienie. Ale to jest tylko gdybania. I powodów takich objawów może być kilka.

    0
  • #5 14 Sty 2013 20:16
    beny2444
    Poziom 7  

    Dlaczego podejrzewasz ze to filtr paliwa????

    0
  • #6 14 Sty 2013 20:30
    bart.auto
    Poziom 20  

    To jest DTI to auto nie ma szyny ,sprawdź ten filtr paliwa czy jest czysty podłącz pod Clipa odczytaj błędy,może powietrze gdzieś łapie ,

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zapłon ok?

    0
  • #7 14 Sty 2013 20:37
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Sorki za wprowadzenie w błąd. No to wstawić wężyk przeźroczysty pomiędzy pompa a filtrem i będzie wiadomo czy się zapowietrza.

    0
  • #8 14 Sty 2013 20:43
    beny2444
    Poziom 7  

    według mechaników magików zapłon jest oki, świece sa Oki, wszystko jest Oki Tylko samochód nie chce odpalić rano i oni nie wiedza czemu :) Jeden stwierdził ze samochód nie ma już kompresji i dlatego nie odpala :) stwierdził to po otwarciu maski :) nawet palcem silnika nie dotknął :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Miałem ostatnio taki wężyk , ale musiałem go wymienić , ale z tego co pamiętam , to robiły się pęcherzyki powietrza !!!

    0
  • #9 14 Sty 2013 20:45
    bart.auto
    Poziom 20  

    Zmień mechanika ,podjedź do kogoś kto łapie temat sam tego nie ogarniesz ,ja bym stawiał na zapłon

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jak są pęcherzyki powietrza no to masz już rozwiązanie

    0
  • #10 14 Sty 2013 20:49
    beny2444
    Poziom 7  

    Mechanika muszę zmienić , ale to wiąże się z przeprowadzka do innego województwa, albo przynajmniej powiatu, bo w naszym sami czarodzieje mieszkają :) jutro wymienię ten filtr zobaczymy czy coś pomoże. :)

    0
  • #11 15 Sty 2013 19:56
    beny2444
    Poziom 7  

    Witam. Dzisiaj wymieniłem filtr paliw. Niestety nic się nie poprawiło. W miedzy czasie zauważyłem ze guzik który jest pod maska był wyłączony (służy on do odłączenia napięcia ) oczywiście załączyłem go ale efekt jest taki sam jak bym. samochód nie chce odpalać na zimnym silniku. Dzisiaj odpaliłem go na hol, odpalił po 4 m, później chciałem odpalić go z rozrusznika i nie dało rady.Pomimo tego ze rozrusznik kreci na maxa !!! Z dnia na dzień sytuacja się pogarsza . Co może być powodem takiej sytuacji !!!!!!!

    Dodano po 1 [godziny] 25 [minuty]:

    Czy problem moze byc spowodowany zlym ustawienie kąta wtryskiwacza , czy jakos tak ????

    Dodano po 42 [minuty]:

    Pomożecie :(

    0
  • #12 15 Sty 2013 19:58
    autopoldi
    Poziom 23  

    Spróbuj może wstawić zaworek zwrotny na zasilaniu pompy.
    Istnieje możliwość też , że masz problem z prądami lub masą i jak kręci rozrusznik to masz za niskie napięcia na pompie...

    0
  • #13 16 Sty 2013 06:58
    niuniu36

    Poziom 27  

    Sprawdz ustawienie kąta wtrysku i ciśnienia spreżania na cylindrach.

    0
  • #14 26 Mar 2015 23:35
    jumbo111
    Poziom 2  

    W mojej megi objawy podobne - rano lub podłuższym postoju tragedia odpalała za drugim, trzeci , a nawet za czwartym razem . Wszyscy na forum piszą o spraw dzaniu świec, uszczelnianiu przewodów paliwowych itd. W moim przypadku powodem tych przypadłości był zdychający rozrusznik. Fachman, który go naprawiał stwierdził, że powinno się go regenerować co 100-120tyś. km. Wymiana tulejek, czyszczenie, nowe szczotki i pali na tyknięcie. Trudności z odpalaniem spowodowane były wewnętrznymi oporami rozrusznika, a tym samym mniejszymi jego obrotami, a także spadkiem napięcia w układzie elektrycznym związanym ze zwiększonym poborem prądu przez rozrusznik. Sprawny rozrusznik powinien w Meganie pobierać ok. 1.2kW.
    Najprościej sprawdzić to amperomierzem cęgowym.

    Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu.

    0
  • #15 30 Mar 2015 18:25
    bart.auto
    Poziom 20  

    Łuk przeskakujący między kiepskimi szczotkami powoduje zakłócenia czujnika obrotów na kole zębatym

    0