Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes atego - blokuje mi koła

bogh 14 Sty 2013 22:22 7950 21
  • #1 14 Sty 2013 22:22
    bogh
    Poziom 6  

    Witam mam problem podczas jazdy blokuje mi koła tarcze zrobiły sie czerwone wymieniłem klocki , zawory abs , samoregulatory, chwile było ok i znów mi zablokowało koła wiec prosze o pomoc bo niewiem co mam robic

    2 21
  • #2 14 Sty 2013 23:08
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Które koła ci blokuje??

    0
  • #3 14 Sty 2013 23:36
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Do obydwóch:
    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych.

    0
  • #4 15 Sty 2013 10:25
    bogh
    Poziom 6  

    Blokuje mi koła z przodu a teraz blokują koła z tyłu i na przemian lecz zawsze tylko jedno albo przód albo tył

    0
  • #5 21 Sty 2013 20:36
    tomik18
    Poziom 8  

    miałem podobne objawy i okazało się że zawór przy osuszaczu

    3
  • #6 24 Sty 2013 21:26
    herbizet
    Poziom 12  

    Sprawdź tylne siłowniki mogła pęknąć membrana pomiędzy ręcznym a głównym hamulcem

    1
  • #7 12 Wrz 2013 17:40
    Siwybar
    Poziom 8  

    Witam, mam podobny problem i walczę z nim od dwóch miesięcy. Podczas jazdy blokuje mi prawe tylne koło, samoczynnie, nagle, nie po naciśnięciu na hamulec. Występuję to średnio raz na 2 tygodnie, gdy auto jest załadowane, na tym samym odcinku drogi na którym są koleiny (jeżdżę "wokół komina"). Oprócz tego zaobserwowałem że oprócz blokowania koła bywa gorące, bardziej od lewego. Wymieniłem modulator EBS tył, zacisk i siłownik (części po regeneracji), wcześniej wymieniłem modulator przód na nowy bo miałem problem z ABS. Czasami wyskakuje błąd BS 8690 Awaria redundancji przy module regulacji ciśnienia osi tylnej. Błąd ten wyskakiwał również na poprzednim modulatorze EBS. Byłem już w trzech serwisach i "rokładają ręce" i sugerują wymianę modulatora. Uważam, że mało prawdopodobne aby na starym i nowym modulatorze występował ten sam objaw blokowania prawego koła. Czy ma ktoś jakieś sugestie? Jestem już naprawdę zdesperowany :-) Dodam jeszcze że po zgaszeniu silnika i rozładowaniu towaru hamulce puszczają i jest wszystko ok, nigdy nie zdarzyło się to na "pusto".
    Atego 1218 2002r. tył na poduszkach.

    2
  • #8 27 Maj 2014 09:57
    zarost84
    Poziom 10  

    Witam,
    mam identyczny problem jak "Siwybar".
    Podczas jazdy gdy samochód jest załadowany blokuje od czasu do czasu prawe tylne koło (aż dym idzie z klocków i tarczy). Odłączyłem ABS (wypięty bezpiecznik numer 6 i 7) dla sprawdzenia czy to nie wina ASR, ale koło nadal blokuje.
    Korektor siły hamowania jest jeszcze starego tupu (MB A0034312312, Wabco 4757111190).
    Zastanawiam się czy może być to wina korektora, zaworu osuszacza czy może zaworu 4 drożnego? Siłowniki sprawne, zaciski pracują bardzo lekko, tarcze i klocki dobre.
    Czy ktoś już rozwiązał podobny problem?
    Samochód to Atego 1523L z 2000 roku.

    1
  • #9 27 Maj 2014 10:24
    Siwybar
    Poziom 8  

    Jak do końca nie wiem co było przyczyną. Pomogła zamiana zacisków tył przód. W tej chwili mam spokój, koło się nie blokuje. Więc może spróbuj. Ja miałem na tyle zacisk po regeneracji który nie odbijał prawidłowo. Zarost84 daj znać jak będzie lepiej albo jak znajdziesz gdzie tkwi problem.

    0
  • #10 27 Maj 2014 10:41
    zarost84
    Poziom 10  

    U mnie zaciski są jeszcze nie regenerowane, nie mają luzów, na sworzniach pracują bardzo lekko (po wyjęciu klocków można je przesuwać jedną ręką), cofają się również błyskawicznie i oba tak samo (lewy z prawym), a koła kręcą się bez problemu. Dzieje się to od czasu do czasu w trasie pod pełnym załadunkiem, wystarczy chwilę postać, żeby hamulce ostygły (10-15 minut) i wszystko raca do normy. Szukam pomocy, ponieważ nie wiem od czego zacząć? Zastanawiam się nad korektorem, ponieważ tylko on ma jakikolwiek związek hamulców z masą pojazdu (czy zawór jest nieszczelny i może delikatnie puszcza powietrze z poduszek na hamulce)? Wszystko to bardzo ciężko sprawdzić, ponieważ usterka jest chwilowa i znika po zatrzymaniu i chwilowym postoju auta.

    2
  • #11 27 Maj 2014 10:54
    Siwybar
    Poziom 8  

    Miałem dokładnie te same objawy i też po jakiś 20 minutach samoczynnie puszczało. U mnie także działo się to tylko pod załadunkiem. Nie wiem jak ci pomóc. Podjedź najlepiej gdzieś na diagnostykę komputerową zobaczysz może jakiś błąd.

    0
  • #12 27 Maj 2014 11:09
    zarost84
    Poziom 10  

    Od diagnostyki zacząłem, był jeden błąd czujnika ABS (lewy tył z zerem na początku), który został wykasowany i nic więcej nie było (błąd nie powrócił), wszystkie wartości rzeczywiste w normie. W celu ominięcia ABS i ASR odłączyłem zasilanie od modułu (wyjęte bezpieczniki), także teraz samochód nie wie, że ma ABS (nie dochodzi napięcie do kasety sterującej). Wymieniać wszystko po kolei to strasznie droga zabawa i szansa na trafienie szybko co jest przyczyną niewielka.

    1
  • #13 27 Maj 2014 11:10
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    zarost84 napisał:
    delikatnie puszcza powietrze z poduszek na hamulce
    Po drodze masz przestrzeń wolną od ciśnienia połączoną z ciśnieniem atmosferycznym.
    Sprawdź na rolkach jakie masz opory toczenia i jak zachowuje się siła hamowania pod obciążeniem na 1 i 2 osi. Jakie są różnice i jaka jest skuteczność hamowania (siła hamowania / nacisk na oś)

    0
  • #14 27 Maj 2014 11:19
    zarost84
    Poziom 10  

    Dzięki kolego za podpowiedź, odpuszczę chwilowo regulator.
    Jutro rano jak auto będzie załadowane podjadę na stację diagnostyczną i wszystko jeszcze raz posprawdzam, a na powrocie na pusto drugi raz.
    Jutro będę was koledzy męczył dalej z wynikami ze stacji - dzięki za dziś.

    0
  • #15 27 Maj 2014 15:44
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Tylko nie popełnić szkolnych błędów np. ciśnienie w oponach, różny bieżnik, blokada przeciw staczaniu etc.

    0
  • #16 28 Maj 2014 08:20
    zarost84
    Poziom 10  

    Rano miałem możliwość sprawdzenia na stacji tylko bez obciążenia. Wszystko ideał, "zero" opóźnień między lewą czy prawą stroną, identyczne siły hamowania, "zero" oporów. Ciąg dalszy pewnie jutro pod obciążeniem.

    1
  • #17 28 Maj 2014 09:01
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 28 Maj 2014 09:11
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Podłączając zestaw zegarów silownik do wykrycia za pierwszym razem, tyle jest złączek kontrolnych a nikt z nich nie korzysta :/ łatwiej napisać post :D

    0
  • #19 28 Maj 2014 15:37
    zarost84
    Poziom 10  

    Ciśnienia była sprawdzane na złączach kontrolnych i regulatorze zgodnie z tabliczką ALB i parametrami zaworu na samym początku łącznie z diagnozą. Nawet podając ciśnienie próbne na złącze 43 na stanowisku jest wszystko dobrze. Zegary i czujnik na zaworze czterodrożnym są sprawne także wykluczam spadek ciśnienia, byłby na pewno zauważony (wartości MW01 i MW02 w INS zgadzają się z wartościami na manometrach przy złączach kontrolnych).

    1
  • #20 28 Maj 2014 20:45
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    zarost84 napisał:
    Rano miałem możliwość sprawdzenia na stacji tylko bez obciążenia. Wszystko ideał, "zero" opóźnień między lewą czy prawą stroną, identyczne siły hamowania, "zero" oporów. Ciąg dalszy pewnie jutro pod obciążeniem.

    Jutro na YT pokaże jak wygląda Zero oporów :) prześlę filmik z testu na rolkach.

    0
  • #21 29 Maj 2014 08:33
    zarost84
    Poziom 10  

    Do "serwis_gh";
    "Zero" w odniesieniu do mojego auta lewa strona: 0,3, prawa strona: 0,2.
    Nie wiem czy pracujesz z mercedesami, ale ja tak i naprawdę zanim coś napisze to auto przechodzi gruntowną diagnostykę pod każdym względem.
    Tutaj przypadek jest jeszcze albo bardzo wczesny i zbyt wcześnie na zdiagnozowanie lub po prostu "dziwny" :) Dlatego piszę z myślą, że ktoś spotkał się z czymś podobnym tak jak kolega "Siwybar" u którego pomogła wymiana zacisku - a przypadek miał identyczny.
    Usterka póki co pojawia się bardzo sporadycznie raz na tydzień/dwa. Czasem przejedzie 1500km i nic a drugiego dnia po 50km prawa strona dymi. Wczoraj po południu był na rolkach z obciążeniem i wszystko dobrze.
    Od wczorajszego popołudnia do dzisiejszego poranka, wymieniliśmy części mechaniczne (tarcze, klocki, siłowniki, zaciski) - spory koszt, ale niestety auto musi ruszać w drogę.
    Mam nadzieję, że to pomoże, jeśli nie to pewnie pozostaje jakiś zawór, który się przycina lub daje złe ciśnienie (w tej jednej chwili) - modulator ABS, regulator ciśnienia hamowania itp. itd.
    Niedługo napiszę czy coś pomogło.
    Pozdrawiam

    0
  • #22 30 Maj 2014 14:34
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Sorry. Wczoraj był Dzień Ojca :)
    Link do filmu
    Zapomniałem zmierzyć też ciśnienie na siłownikach. Ale podczas badań różnica oscylowała w granicy 0-2% różnicy.
    0.8kN opory
    max 13kN-13,5kN
    różnica 7%
    skuteczność 62% przy nacisku 3,99ton
    Gdy są nowe opony opory są jeszcze większe.
    W Twoim przypadku prawdopodobnie to będzie coś ze sterowaniem powietrzem :/

    0