Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat 1.8 tfsi brak mocy - nie chodzi na wszystkich cylindrach, olej w dolocie

siemianek 15 Jan 2013 08:20 8244 14
  • #1
    siemianek
    Level 15  
    Witam
    Mam problem jak w temacie. Passat 2008rok kod silnika BZB. Auto chodzi jakby na trzech cylindrach, ciężko ma utrzymać obroty biegu jałowego i nie chce się wkręcać na obroty. Błędy jakie występują po pewnym czasie jak się go uruchomi to 08213- czujnik położenia klapek w kolektorze dolotowym, 00665- ciśnienie doładowania poza granicą i wypadanie zapłonów. Świece i cewki sprawne, katalizator nie zapchany, ciśnienie paliwa w normie. Ma ktoś pomysł lub walczył z podobnym tematem?? przechodzi adaptacje wszystkich czujników i mechanizmów.
    pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    jerry1960
    Level 35  
    Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
  • #3
    siemianek
    Level 15  
    No właśnie mam taki zamiar. złożę wszystko do kupy i sprawdzę ciśnienie. Odezwę się, a jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę o info, kolejna rzecz o której nie napisałem to to iż nie da się tym jechać. Odpaliłem przejechałem się może 3km i jak postawiłem to normalnie kolektor, katalizator i wydech aż czerwone.
    pozdrawiam
  • #4
    siemianek
    Level 15  
    Po 10Bar na każdym więc w normie wg katalogu. Już pomysłów mi brakuje. Proszę o radę jak ktoś wie jaki może być trop
    pozdrawiam

    Dodano po 9 [minuty]:

    Po próbie olejowej 14bar na każdym. pozdrawiam

    Dodano po 3 [godziny] 26 [minuty]:

    Witam
    Czy na takie chodzenie jak na trzech cylindrach może mieć wpływ turbina, ponieważ podejrzewam, że padła do końca
    pozdrawiam
  • #5
    andrend
    Level 26  
    Wypadanie zapłonów sprawdź w blokach pomiarowych kanał 15, 16. Jeśli stwierdzisz na którym cylindrze jest zamień cewki i zobaczysz czy wypada na tym sam czy innym, w ten sposób wyeliminujesz cewki. Turbo można sprawdzić też w blokach pomiarowych. Cały pic do dobra diagnostyka a nie czytanie tylko błędów.
  • #6
    fuelinyourblood
    Level 35  
    co z tymi klapkami? co ze szczelnoscia kolektora?
  • #7
    siemianek
    Level 15  
    Klapki w kolektorze w porządku, wszystkie uszczelki dolotu wymienione oraz uszczelki wtryskiwaczy. Powietrza nigdzie nie ciągnie. Wie ktoś może w którym bloku pomiarowym są wartości przepływomierza i doładowania (zadane i rzeczywiste).
    pozdrawiam
  • #8
    zgolwasy91
    Level 15  
    kompreche masz ,dolot szczelny.cewki sprawne.To tak wtryskiwacz do sprawdzenia raz kablownie od niego , także czy nie występuje zwarcie do masy i dla wszelkiego ciśnienie paliwa do zbadania .
  • #9
    fuelinyourblood
    Level 35  
    to wywalało by bład wtryskiwacza.

    łancuszek przeskoczył. tak mi sie wydaje, ale wszystko pasuje.


    sprawdz rozrzad
  • #10
    siemianek
    Level 15  
    Łańcuch jakby przeskoczył to zapewne miałbym błędy wału lub wałka, ciśnienie paliwa sprawdzane na kompie i na jałowym 5bar a przy 4000 obr/min 150bar więc książkowo. Chciałem sprawdzić pracę przepływki ale nie wiem które to bloki bo nie mam opisów bloków pomiarowych
    pozdrawiam

    Dodano po 5 [godziny] 36 [minuty]:

    Sprawdzałem i wypadają zapłony na 2 i 4 cylindrze, zamieniłem świece i cewki z 1 i 3 i to samo dalej wywalał te same cylindry. Następnie odłączyłem przepływomierz i ku mojemu zdziwieniu zaczął równo pracować lecz ciężko ma powyżej 3tyś. obr/min, ucieszony że może to wina przepływki odstawiłem go na chwilę, ostygł i zaczął tak samo pracować bez przepływomierza jak i z nim ale rozgrzeje się i reaguje na przepływomierz, jutro będę miał drugi to sprawdzę
    pozdrawiam
  • #11
    siemianek
    Level 15  
    druga przepływka i to samo :(
    Jedna rzecz mnie zastanawia- przepływomierze jeden jak i drugi na jałowym pokazują od 2 do 6 gram (bo faluje silnik) jak wcisnę pedał gazu żeby się wkręcił do 3tyś obr/min to z ledwością wchodzi na 60g. Natomiast odpinając przepływomierz, sterownik silnika podstawia sobie wartość 360g. Czym mogą być spowodowane zaniżone wartości przepływomierza?
    pozdrawiam
  • #13
    siemianek
    Level 15  
    witam
    Błąd klapek już zrobiony czujnik miał luz i nie właściwie odczytywał pozycje. Natomiast dalej na jałowym nie chodzi prawidłowo i ciężko się wkręca. Pozostał już tylko błąd doładowania. I tak np. jadę, gaz do końca i patrze na ciśnienie doładowania sterownik chce 1500 jest 1100, przekroczy 4tyś obr/min i osiąga te zadane i zaczyna ciągnąć jak szalony, ma ktoś pomysł?? w testach elementów wykonawczych zawór elektryczny od turbiny porusza się przód-tył. No i co może być z tym biegiem jałowym
    Jedyne błędy jakie się teraz pojawiają to wypadanie zapłonów na 1 i 4 cylindrze. Prawdopodobnie wtryskiwacze tylko szkoda że nie ma jak tego sprawdzić czy leją
    Edytowany
    podłączyłem listwę z wtryskiwaczami "na króko". Wszystkie rozpylają mgiełkę jednakową, żaden nie leje. Już brak pomysłów. Wiek ktoś może jak sprawdzić rozrząd czy się nie przestawił bo schematy rozrządu pokazują tylko nowy łańcuch i poznaczone ogniwka, nie ma żadnych blokad, tylko ogniwka i znaki na kołach, a jak będzie "uciągnięty" tego już nie idzie chyba sprawdzić, jeśli się mylę proszę o podpowiedź

    pozdrawiam
  • #14
    Jericho24
    Level 20  
    siemianek wrote:
    Błąd klapek już zrobiony
    Rozwiązałeś do końca problem?
  • #15
    andrend
    Level 26  
    Koledzy podpowiedzieli sprawdź rozrząd.