Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 3 1.9D 1Y - bardzo ciężki rozruch na mrozie

kriss199031 15 Jan 2013 14:38 7902 15
  • #1
    kriss199031
    Level 10  
    Witam wszystkich forumowiczów. :D

    Mam problem z moim golfem tak jak w tytule. Przeszukałem forum i nic nie znalazłem co by mogło mi pomóc w rozwiązaniu problemu. Mianowicie golfik ma spore problemy z odpaleniem na mrozie, a nawet przy temperaturach bliskich 0. Od razu zajrzałem do filtra paliwa, powietrza i świec żarowych i wszystko w porządku. Paliwo też sprawdziłem i jest OK. Po czasie nasunęło mi się iż to mogą być wtryski wiec pojechałem do znajomego, wykręciłem je i sprawdziliśmy. Okazało się iż nie są w 100% idealne ale taki ciężki rozruch to nie jest ich wina, gdyż silnik się rozgrzeje to nawet "dymka" nie puści. Sprawdziłem również zapłon, też OK. Przy wykręconych wtryskach spojrzałem też czy świece żarowe dobrze grzeją(w ten sposób sprawdziłem przekaźnik), świece czerwoniutkie. Paliwo się nie cofa, zamontowałem na wszelki wypadek zaworek zwrotny i też nic. Dodam iż silnik porządnie się rozgrzeje , a nawet chwile pochodzi to odpalam go na "strzała". Po tych wszystkich zabiegach nie mam pomysłów. Czyż by może słabe ciśnienie na tłokach? Silnik ma dopiero przejechane 230 tys. Już pomysłów nie mam :|
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • #2
    basstec
    Level 34  
    kriss199031 wrote:
    Silnik ma dopiero przejechane 230 tys.
    Pewny jesteś?
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • #3
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Przestawiacz kata działa? Masz cięgno do tzw "ssania'' czy zalezne od temp?
  • #4
    kriss199031
    Level 10  
    co do przebiegu jestem pewien samochód kupiony od wujka który o niego dbał i miał go nowego. Przyspieszacz również działa. Podczas ustawiania zapłonu przy wyciągniętym przyspieszaczu wartość się zwiększała.
    Ostatnio zauważyłem iż trochę oleju pali, wiec może jednak przez pierścienie.
  • #5
    basstec
    Level 34  
    kriss199031 wrote:
    co do przebiegu jestem pewien samochód kupiony od wujka który o niego dbał i miał go nowego
    Skoro jesteś pewien...

    kriss199031 wrote:
    Ostatnio zauważyłem iż trochę oleju pali, wiec może jednak przez pierścienie.
    Nie zużywają się przez 230tyś km, nie w tych silnikach.
  • #6
    kriss199031
    Level 10  
    A mógł pierścień pęknąć? np od przegrzania albo przeciążenia?
  • #7
    Robewit
    Level 26  
    Sam sobie podsunąłeś w pierwszym poście co jeszcze wypada sprawdzić - ciśnienie w cylindrach. Zwróć uwagę także na instalację elektryczną w obwodzie rozrusznika. Stan złącz, końcówki na przewodach. Jeśli są cieplejsze po kręceniu rozrusznikiem, należy je poprawić. Akumulator w jakim stanie?
  • #8
    kriss199031
    Level 10  
    Ciśnienie sprawdzę na dniach. Akumulator dobry, nawet wstawiłem 90 Ah 720 A żeby lepiej kręcił.
  • #9
    Vaillant1995
    Level 9  
    To tak jak już wcześniej napisał forumowicz sprawdź ciśnienie to jest najprawdopodobniejszą przyczyną.
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    miałem takiego golfa z podobnym przebiegiem i palil nawet przy - 25 st C



    co sie dzieje z ELABEM napiecie ma ? Nie przycina się?
  • #11
    Zbirek86
    Level 10  
    sprawdź raz jeszcze świece żarowe, sam nie raz miałem problem z odpaleniem golfa bo jedna lub dwie świece padły.
    to przekazuje z własnego doświadczenia.
    po odpaleniu silnik szarpie i przepuszcza?
  • #12
    kriss199031
    Level 10  
    Elab się nie przycina jest OK. Świece jeszcze raz sprawdziłem, ciśnienie sprawdzę w ten weekend gdyż wtedy będę miał dostęp do zegara. Przy odpalaniu strasznie kuleje, ale tylko jak jest zimny, chwile pochodzi i już jest dobrze. Musze go dość długo kręcić, raz mi się wydawało że kręcił tak jak by kompresji nie miał. A może coś być z ustawieniami zaworów?
  • #13
    nOObie
    Level 11  
    Ja również dołączę się do pytania w sprawie ciężkiego odpalania diesla jeśli mogę. Najpierw nim rzuca na boki i kopci strasznie aż się przepali i wszystko się uspokaja.Jak nie zrobię przygazówki to zgaśnie.
    Mianowicie czy możliwe jest że auto ciężko odpala bo mam uszkodzony czujnik albo jakiś zawór na pompie wtryskowej? (tu gdzie wychodzą 4 przewody paliwowe - po środku taki łeb na śrubę) wychodzą z niego dwa kable. co to w ogóle jest ?
    Ktoś inny mi mówił że przyczyną może być również wyjechany wał korbowy i że jakieś koło zębate na rozrządzie może się ślizgać czy cos?
    A może to po prostu świece żarowe nie palą na wszystkie gary?

    Przyznam się że nie sprawdzałem tak dociekliwie jak kolega powyżej.
  • #14
    Zbirek86
    Level 10  
    Do nOOBie
    Fakt że koło zębate na wałku zaworów nie jest na klinie w golfie 3 ale jeśli by się ślizgało czekał by cię poważny remont silnika. Wał korbowy jest napędzany przez tłoki poprzez korbowody jeśli byłby uszkodzony (co się nie zdarza prawie wcale mój golf 1.6 D miał prawie mln przejechane i nigdy nie zaglądałem do silnika a z tego co wiem nadal jeździ ) słyszałbyś trzaski w silniku. wykręć świece żarowe i sprawdź je prawdopodobnie to będzie to

    Dodano po 32 [minuty]:

    Wracając do Golf 3 1.9D
    Objawy które Podałeś są typowe dla świec żarowych, a zawory o ile mnie pamiętam same się regulują.
    Miałem raz sytuację gdy świeca grzała ale niedostatecznie (robiła się ledwo pomarańczowa a powinna być prawie Biała po nagrzaniu)
    podejrzewam, że kompresja po sprawdzeniu będzie ok
  • #15
    nOObie
    Level 11  
    Quote:
    czekał by cię poważny remont silnika
    no oby nie :)

    Quote:
    Objawy które Podałeś są typowe dla świec żarowych
    tak będę musiał to sprawdzić,

    Quote:
    Mianowicie czy możliwe jest że auto ciężko odpala bo mam uszkodzony czujnik albo jakiś zawór na pompie wtryskowej? (tu gdzie wychodzą 4 przewody paliwowe - po środku taki łeb na śrubę) wychodzą z niego dwa kable. Co to w ogóle jest ?

    mam to uchrupane i przylutować nie widze opcji... ktos mi podpowie co to jest i jaki ma wpływ na działanie układu?
    Golf 3 1.9D 1Y - bardzo ciężki rozruch na mrozie


    Okazało się że faktyczną winą problemu z odpalaniem był ten czujnik... udało mi się połączyć kabelki i ku mojemu zdziwieniu szarpanie i rzucanie ustały. Tak więc przez ten czujnik świece nie były rozgrzewane.
  • #16
    kriss199031
    Level 10  
    Problem rozwiązany. Ciśnienie na 2 tłokach było słabsze. Po jednym pierścieniu na tłoku były uszkodzone. Wymieniłem i już jest ok. :D